Jack z'n manen moet ik eigenlijk nooit kamen, zijn staart wel af en toe met veel (door z'n dikke staart) serum van de action en anti- klit maar daar stopt het ook bij .
vervelend inderdaad! warme kruik of pittenkussen ofzo wil vaak ook helpen!
En welkom Nele!
en wat een GAVE trui!!!!!
tinkerplein
Geplaatst: 27-01-13 23:03
Welkom Nele en Bianca!
Hier ook een hele natte dag,geen lol aan zo.
Patrick,hoe ging het?
Las nog iets over dekens,dit jaar bij geen van de tinks een deken opgelegd.Van mij mogen ze een lekker warm vachtje krijgen,en als ze na het rijden op adem zijn,gaan ze gewoon het land weer in. Met een zweetdeken gann ze alleen maar meer zweten en duurt het zoooooo lang tot je de deken weer op kunt leggen,
Verder alles wel gelezen,maar nu een beetje te moe om echt uitgebreid te reageren.
Soprano
Geplaatst: 27-01-13 23:23
Kaat, echt een superleuk cadeau die trui! Moest ik de tinkerrit halen weet ik dat ik de rode vlek moet volgen
Ik zag ook iets over manen enz kammen, Iowa wordt op dat vlak misschien wat verwaarloosd Ik borstel Iowa eigenlijk alleen als ik ga rijden en dat is dan haar lijf en haar manen en froefroe, als deze erg geklit zijn gebruik ik anti-klit. Haar staart en sokken, eum dat zal zo'n 1x per 2 maanden zijn dat ik deze eens helemaal uitpluis. Heb het opgeven om die elke week te doen... Als ze in de rui is borstel ik haar wel vaker, lekker kriebelen om alle losse haartjes weg te doen!
Welkom DeMolenhoek, heb je inderdaad wel al enkele keren tegen gekomen op bokt Wist alleen niet dat je van België was! Toch nog veel Belgische tinkereigenaren op bokt! Ik zit op kot in Gent dus nog in de buurt
Nou altijd welkom om eens langs te komen! Ik vlecht de manen hier in, is makkelijker, en durf het soms met de staarten ook te doen Met 1 paard pluis je nog alles uit, maar niet meer met 7
Welkom Nele, onze andere paarden hebben niet zoveel zorg nodig voor hun manen. Maar dusty wel met haar 1m, invlechten gaat bij haar ook niet want dan gaat ze schuren dus moet het zo wel. Ach ja ik doe het graag en zij laat het gelukkig ook toe
Wow ja 7 tinkers hun haren uitpluizen moet er niet aan denken Iowa haar manen vlecht ik in de zomer ook maar dat is vooral tegen de warmte. Voor het rijden ook anders hangen ze wat in de weg
Schuren doen ze hier ook inderdaad vaker met gevlochten manen
_Clocloken_
Geplaatst: 27-01-13 23:39
Ben je dan niet bang dat ze ze eraf gaan schuren. Ik heb daar altijd zo'n schrik voor, maar dat ligt vast aan mij. Zou me zo schuldig voelen als er een stuk af is.
Nee, ze heeft er nog niets afgeschuurd, heb meer schrik dat ze met haar losse manen ergens aan vastzitten of ze opeten met een pluk hoor. Heb serieus al regelmatig manen uit hun mond mogen halen Ben nu wel op zoek naar een verzorger(s) Is leuk zoveel paarden hebben, maar zit er ook vaak alleen en het is altijd leuk een maatje mee te hebben
Veel werk zijn die paarden niet, zolang het bij eten blijft en mest scheppen. Maar na dat je dat hebt gedaan moet je ze nog poetsen (moet soms toch echt gebeuren :p) en enkele rijden etc. Dan schiet er soms eens 1 van tussen. Zoektocht naar verzorgers is helaas niet makkelijk. Ze stellen altijd te veel eisen vind ik :p Ik ben al blij als ze gewoon eens komen poetsen ofzo, ze moeten zelfs geen mest scheppen of eten geven. Maar dan willen ze op wedstrijd, en 4 dagen in de week rijden etc. Nou dan mogen ze van mij hun eigen paard gaan kopen