Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dobbel schreef:is ook zo, al heb ik dat niet en vind dat minder storend als een zwart dekje, maar dat is puur smaak.
Grid rij jij ook met een zwart dekje, met een bruinbonte vind ik dat nog minder mooi persoonlijk, dan zou ik helemaal voor of gewoon wit of off white gaan. maar goed ben een zemel daar in hoor.
wanneer moet je weer starten.
WenK schreef:Overigens heb ik ook wel eens overwogen om met een zadelvormig dekje te starten, maar omdat Lisje vlekken heeft waar een pad precies "in" past vind ik dat weer mooier...Ach ja, zo zie je maar, smaken verschillen...
jacky2 schreef:Vandaag had macho en joyce ook weer wedstrijd,bij een pensionstal 5 kilometer verder,
heen met de trailer(afgegooid door een vriendin) terug onder de man.
Ging heel lekker,veel beter dan de laatste keer,bij de tweede proef even verkeerd rijden,ach ja kan gebeuren.
Ze had 183 en 178 punten,goed gegedaan ze zijn nu L1 startgerechtigd,dit keer had ik voor het eerst het
idee dan de jury geen tinkerfanaat was !![]()
IK heb een hele leuke foto van de jury maar die zal ik niet plaatsten,laat ik wel zeggen dat ze niet erg
geboeid joyce aan het volgen was.
Verzorging een 7 nou macho was witter dan wit,normaal krijg macho altijd een 8,nu hoopte ik een
keer op de 9,we blijven ervoor gaan!![]()
Mijn afdeling dus daar ga ik voor.
Citaat:Boris: M2 + 10 (grai)
Gipsy: M2 + 5 (bij ponys)
Duncan: M2 + 1 (cob)
venco M1 + 8(grai)
Baggio: M1 + 4 (grai)
Roosa: M1 + 3 (cob)
Mc-Guigan: M1 + 0
Melby: L2 +10
Kayleigh: L2 + 3
El Carino Piedro: L2 +1
Dublin: L2 + 0
St. Oliver: L1 + 11
Candy: L1 + 7
Sissi: L1 + 5 (grai)
Gryffindor: L1 + 5
Celtic Mist; L1 + 3 (grai)
Tina: L1 + 1 (cob)
Mikado's Tequila: L1 + 1 (cob)
Irish Lady L1
Gaelic: B + 14
Lowara: B + 10
Shelta B+7
Lisje (Esperanza's Malissa): B + 7
Macho: B + 6
Tamlin B + 4
Jack: B + 4
Twist: B + 3
Tinka: B + 3
Sayla B + 2
Kalischa: B + 1 (cob)
Springen:
El Carino Piedro: B + 5
Mennen:
Tina (cob):
M + 3 & VH + 3
marathon klasse1 : + 13
Marianne (kiss) met:
Santana:
Z + 1 & vh M + 9
Blondie:
L + 2 & vh L + 5
marathon klasse 1: +5
Tweespan Blondie en Santana,
B + 2 & vh L + 2
marathon klasse 1: + 1
Maaike met Blondie:
L + 4 & vh L + 8
marathon klasse 1: 11
Endurance:
Julie met Goodwin 4 x goed uitgelopen, 9 winstpunten, klasse 2 klaar.
Sox 34 km uitgelopen
Onderlinge dressuur:
Shelta: L1+2 ( + 1ste plaats Wisselbeker 2 jaar op rij )
Promiss (cob) B + 11
Lowara (grai) B + 11
Viane B + 4
Lonan (cob) met dobbel B + 3
Lonan (cob) met Iris F6b 222 punten , door naar F6Ainclusief theorie
Lonan (cob) met Ier B + 4
Sayla B + 2
Quincy B + 2
Silas B+2
Miss Mo B + 1
Chubby (grai) B + 5
Macho (cob) F9 + ..??
Sjimmy (cob) F5 + 0
Tommie O'Donnell (vanner) B + 1
Shayla (vanner) F4 + 0
Buster (vanner) B + 1
Ryon O'Malley (Cob) L
Cody (cob) met Yarka 157pt B groen (zonder galoponderdelen, worden ook niet gepunt)
Kit (vanner?) F1 + 1
Vasthi (vanner)
Snowdon (vanner)
Offspring (vanner)
Onderling Springen:
Boris: L (grai)
Lowara: BB en B
Snowdon (vanner)
Tommie O"Donnell (Vanner) BB
Candy
Mennen Onderling:
Snowdon (vanner): indoor marathons + vaardigheid
Mabellean (cob) : dressuur B tweespan mabel + ylean
Western officieel:
Sam (sandra H + vriend): amateur + open: trail, pleasure en horsemanschip
Blizz: WRAN C beginners: trail + pleasure
nielsd: Wran C beginners, pleausure, showmanship en horsemanship
Sita_: BAWR/VFAR Schooling; Trail
Western onderling:
Snowdon (vanner): pleasure, trail en horsemanship
Blizzard: trail, pleasure, reining
nielsd: pleasure, horsemanship
Sita_: Trail, Showmanship & Trail @ halter, Polebending
Mabellean : trail
Vaardigheid fnrs
Lonan en Iris 2 197 punten (moet 180 hebben om het te halen)
Voltige:
Piebald: D + 8 (Na NK > C)
'bettepet': basis, volgend jaar E
WenK schreef:Vandaag was voor ons een typisch gevalletje van "jammer van die tinker", maar al met al was het wel een fijne dag.
Bij aankomst waren we al wat aan de late kant, maar nog op tjd. Hoorden allerlei mensen aan de kant: "Jeetje zeg, een tinker, nou daar zou ik nooit mee gezien worden." Waarop instemmend geknik van de juryleden volgde. Inrijden ging echt fijn, ze was heel geconcentreerd op mij, netjes aan het been etc. Eenmaal buiten (inrijden was binnen) werd ze wat afgeleid want er liep manvolk rond (mevrouw is zo hengstig als de pest). Toch nog een voor mijn gevoel nette proef neer weten te zetten, ik schatte hem niet ruim in, maar een 180-185 zou haalbaar moeten zijn, ze was continue aan de teugel, kwam netjes mee van achter en was helaas net niet fijn aan mijn been. 2e proef was eigenlijk hetzelfde, niet echt slechter of beter dan de 1e.
Uitslag: 167 en 170 punten met als opmerking dat een zwart dekje niet gewenst is en de manen naar 1 kant gevlochten moeten zijn. Voor de rest stond er nog commentaar bij waar ik het echt niet mee eens was: "paard loopt net voor de loodlijn" was het commentaar bij enkele 4en en 5en. Sorry, maar dat willen we in de B hoor... Kan het met dit commentaar en deze punten echt niet eens zijn.
Wat punten betreft dus een teleurstellende dag, maar Lisje liep verder wel fijn. Ze was geweldig met de trailer (stond er zo op) en ik heb haar zelfs even op de trailer kunnen laten staan (20 minuutjes) zonder dat ze de boel afbrak. Kortom, wat dat betreft was het wel een superdag en ik ben hoe dan ook blij met mijn meissie...
grid schreef:Hé Lienek deze is echt leuk van LightningKan me nog als de dag van gister herinneren dat ie opgeschoren en met handbreed manen uit Engeland kwam
toen ook al mooi, maar nu toch wel nog veel mooier