[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieS

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:12

Woeaahhhh!! Ik hou het niet bij hoor, jongens!! Kan m'n kont niet keren of we zijn al weer tig pagina's verder.

Heb ik nog iets te melden? Hmmz...ik heb de Battie nog niet ontvangen?

Jean, veel plezier in Eire. Ben net terug van een weekend paardrijden daar met een paar meiden. Mijn vent is ook Ier en heet ook Terry, da's ook wat!!

En..naast een Ierse vent, en een Iers paard, gaan we 8 oktober ook nog een Iers hondje halen, een Rood-Witte Ierse Setter pup!! (rood-wit is de voorloper van de rode en er zijn er in Nederland maar 50 van. Het ras was bijna uitgestorven)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 21:18

Als het goed is ga ik zaterdag Pepper lesgeven! Zal ik hem nog de groeten van je doen Lien?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:21

Jeetje Leon, wat een naar verhaal!!! Echt heel erg zielig!!!Arm paard, arme eigenaars....

Diny, ik heb nog geen idee, ben nog niet thuis geweest...

Chub, nope, was vrij vandaag... Morgen, donderdag en vrijdag moet ik (helaas) wel werken....

Verder ben ik het nu al weer kwijt... Pfffff.....

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:24

jeetje snowdon! hier zijn laatst ook twee paarden afgemaakt (niet ingeslapen maar naar slachthuis) omwille van gescheurde pezen.
het ene was een net ingereden vierjarige merrie van mijn vriend zijn nichtje. Het meisje heeft al een hele week tranen met tuiten gehuild. Het paard was anders altijd heel rustig en is (zonder reden) door de omheinig gedenderd en heeft daarbij een betonnen staak gebroken...en haar pezen gescheurd...
Goed van je dat je zo nuchter bleef!!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 21:26

Getverdikkie Leon, geloof het of niet, maar bij ons op stal zijn deze week ook 2 paarden met draadwonden behandeld, reden: uitgebaggerde sloten en de troep daaruit die gewoon op het land gegooid is! Als ik dit zo lees is het een wonder dat die paarden er zo goed afgekomen zijn!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:27

Jak jak wat een nare verhalen... Ik moet het heel hard afkloppen, maar bij ons is tot nu toe nog niets gebeurd. Peter gaat het schapengaas wel weg halen, voor de winter nog, maar als ik dit zo lees, liever gister nog...

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:28

Ik lees het ook net. Heb er gewoon over heen gelezen merk ik net Wat naar moet dat zijn geweest. Idd goed van je dat je zo koel bent gebleven.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:28

Wat ik nog vergeten ben te zeggen is dat het paard dus al 1 a 1,5 dag zo rond heeft gelopen... Als ze niet bij mijn wei stond (roep om hulp?????) was het die dag ook nog niet ontdekt...

Beestje liep wel vaker kreupel en van een afstand zag je t niet echt. Zo goed werd er nu naar omgekeken. En het werd al enige tijd het slachtpaard genoemd, dat geeft wel aan hoe ze eruit zag...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:35

och god wat erg!!! misschien is ze dan nog beter af zo!!!
Bij Brassiana (paard van 4 zie vorige post) werd het nod diezelfde dag ontdekt en je kon gewoon zien hoe erg het pijn moest doen!!! ze hing de hele tijd over charlotte dr schouder met dr hoofd, oogjes half dicht genepen,...
als ik dan bedenk wat dit paard te lijden heeft gehad...

EllyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:38

jeetje leon, das weer een hele ervaring.....het lijkt me bot gezegd idd wel heel interessant, denk alleen dat ik van mn stokkie was gegaan
wel zielig hoor voor dat meisje.....maar ik vind ook wel dat ze wat beter voor haar paardje had mogen zorgen....arm dier.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:39

Koko was ook absoluut niet knuffelig. Het was al heel wat dat ze de laatste tijd naar mij toe kwam als ik haar eens kwam halen. Maar nu... duwde ze haar hoofd gewoon in m'n buik en onder m'n armen. Ze genoot van dat laatste beetje aandacht...

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:41

Nou ik ben vandaag voor het eerst wezen buitenrijden met whisper in de donker.
Samen met froukje een fries van stal en ireen.
was echt kicke heb vandaag zo'n outdoor lampje gekocht voor op me helm.
Dus konden we lekker genoeg zien onderweg.

Whis was echt heel lief oortjes naar voren heerlijk gewoon.
froukje was ook heel lief in de donker was haar tweede keer.

Het is dus voor herhaling vatbaar.
groetjes iedereen en voor die slapen gaan weltrusten.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:56

Sjeeeeee Leon, zit hier met kippevel op de bank, bah , hoop dat toch echt niet mee te maken......
Een troost is dat Koko nu vredig op de eeuwige groene weide graast!

vandaag mijn STINKERD onder een deken gezet!
Afbeelding
stoer he ! een echt BLING BLING tinker.....ofwel een paard met een gouden randje (he WenK )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:38

wel bijgelezen, maar vandaag geen puf om te reageren, slecht geslapen, lange (maar leuke) werkdag, en bij thuiskomst kon ik aan de lopende band kluiten en stronken rapen vantussen de aardappels... Ben nu moe...

Foto's zijn niet denderend want regende dus moest binnen...

Tsjechische volbloeden van op stage:

Hurikan, ruin, hij staat wel wat zielig maar da's omdat ie niet goed begreep wat ik wilde.. maar sjek het glimmen en de kleur
Afbeelding

Zzzz... Neehoor, momentopname
Afbeelding

Merrie Rock'n Ideal:
Klik want foto met img werkt niet...

Zie boven...

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 04:43

Goedemorgen

Soxje lang niet gesproken, en ja misschien is het niet zo leuk ex in huis maar alles hier is ook nog van hem totdat we definitief gescheiden zijn en daar maak ik me niet zo druk om hoor. de meiden willen gewoon niet naar zijn huis en misschien gaat het beter als hij eerst hier geweest is bij ze als ik er niet ben.

Chubby, super dat je zo hebt gereden

Frenia, goede beslissing

Leon wat een triest verhaal, maar voor jou met goede afloop.

MelanieS, grappig ja , en gefeliciteerd met je hondje

EllyG, nog 1 dagje, kunnen we weer bijkletsen

Peetorlan, hoe vond je de foto's?

Silas, gave deken

soxje, wat is eigenlijk de link van het subforum?

Maya, ziet er super uit.

Ik was wel erg vroeg vanmorgen, werd aangevallen door een kamikaze mug en die wilde maar niet weggaan en ik kon hem niet pletten, haha dus om 5 uur het maar opgegven, hij had me inmiddels wel 5 x te pakken

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 05:54

haha, vermoorden die muggen }>
ik heb het geluk dat ze mij niet steken, maar mijn man moeten ze altijd hebben, hij word er gek van, vroeger pakte hij nog weleens de deo, spuit, aansteker erbij, steekvlam, mug geroosterd, maar ook alles eromheen, heb dat eens heel snel afgeleerd, vond het toch wel heel zonde van mijn spulletjes.
Ik heb zin in zaterdag, hoop dat het weer een beetje goed word.
werk ze enzo allen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 07:09

Goedemorgen!

Jeetje Leon, wat een verhaal! Was dat die schimmel?

Sox, fijn dat Sox het zo goed naar haar zin heeft! Hopen dat de bijrijdster snel over de brug komt, dan heb je wat meer rust...

Silas, wat een coole deken! Staat 'm schitterend Heb je gezien: er zit hier een meisje op Bokt met als Boktnaam Chantalsilas. In haar profiel staat dat ze gek is op Tinkers. Ken je haar?

WenK, helaas werken de rest van de week? Heb je het zo niet naar je zin? Sterkte vandaag!

Maya, wat een *kwijl* paardjes! Je hebt echt een ubergave stage he!

Peetorlan een lekker nachtelijk ritje gemaakt. Wel stoer met zo'n mijnwerkerslamp Je paardje moet wel veel vertrouwen in je hebben dat ze zo braaf is in het donker!

Melanie, wat leuk: alles Iers! Ik wist wel van roodwitte Engelse Setters, maar niet van roodwitte Ierse Setters. Wij hebben een veel te korte tijd Dunja gehad. Helaas is zij ingeslapen toen ze nog geen jaar oud was, ivm heel ernstige HD

Jean, muggen zijn niet leuk! Het klinkt altijd net alsof ze vlak bij je oor zitten (of zou dat ook echt zijn?). Die beestjes kunnen mij echt wakker houden...

Het Tinkersubforum, da's niet zo moeilijk: scroll naar beneden op deze pagina en dan zie je het al staan! Tinkerpraat staat namelijk ook in het subforum inmiddels

Tinkermuts Die man van jou!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 07:12

Goeiemorgen!

Silas: prachtige deken!

Maya: wat een glimmende paarden zeg! Wauw!

Oei oei oei eerst maar even wakker worden!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 07:27

Chub, ik ben gewoon heel erg moe, dat merk ik ook van de afgelopen dagen, heb uit geslapen, leuke dingen gedaan en dan gaat het wel, maar ik slaap als een roos en ben doodop.... Kan helaas echt niet langer thuis blijven, dus zal wel moeten, maar als het zo doorgaat houd ik er wel mee op, want als het nu met werken niet beter blijft gaan heb ik echt een poosje helemaal rust nodig, en dan niet 2 dagen, maar echt 1 a 2 weken even me helemaal nergens druk om maken. Dan kies ik toch wel even voor mezelf.

Daarbij zijn het idd niet helemaal mijn soort mensen, ik ben wat direct en duidelijk en zij zijn heel erg achter de rug. Ik kan daar niet tegen, heb er al eens wat van gezegd en toen hoorde ik later van iemand anders weer dat ze dat raar vonden en dat ze dat nooooit deden... Tja, ik vind dat moeilijk....

Maya, glimmende paarden hoor! Gaaf!!!

In het donker rijden... Gaaf is dat he? Dat doen wij in de winter nog al eens. Vaak is het dan een rondje dorp, maar zo af en toe ook eens een keer de hei over. Vorig jaar hebben we een 3 uur durende rit in het donker gemaakt, in de stromende regen, donder in de verte en elkaar enge verhaaltjes vertellen.... Was geweldig echt!!!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 07:38

Goedemorgen allemaal !

Zit hier alweer hartstikke illegaal te Bokken op het werk, mag eigenlijk niet maar het is toch een soort van verslaving om gauw even te kijken hé ...

Silas, gewéldige deken. Hij staat qua kleur ook zo mooi bij Silas vind ik. Jij wilt hem natuurlijk mooi kort in het haar hebben voor de keuring ?!

Maya, je foto's zijn hier helaas niet (goed) zichtbaar, vanavond thuis even kijken.

Jean, beetje laat nog, maar , hoe je je "geweerd" hebt t.o.v. van Jelle. Vind het knap van je, geeft wel aan hoe vér je al bent ! Vind het zo leuk om te lezen hoe happy je nu bent met je leuke Ier !

Muggen zijn erg, mijn lieve hubby het gisteravond het raam (zonder hor) open laten staan, dus het stikte van de muggen. Gelukkig was ik zo moe dat ik ze nauwelijks gehoord heb.

Peetorlan, ik weet niet of ik je al welkom geheten heb, anders nog : bij deze !! Gaaf zo'n rit in het donker. Lijkt me wel spannend !

Snowdon, . Ellendig is dat, als je zoiets meemaakt hé. Ons vorige paard (geen tinker) hebben we ook moeten laten inslapen, is toch wel heel ingrijpend om zoiets mee te maken vind ik.

Frenia, ik vind Tinkerbell er wel drachtig uitzien. Keeva (uitgerekend 10 april 2006) krijgt nét zo'n buikje. Ze is met 3.5 maand voor het laatst gescand en toen zat alles nog goed.

WenK, sterkte, en doe rustig aan hé !

Vanmiddag ga ik met nog 3 collega's naar Marian, de collega met het doodgeboren kindje. Gek genoeg zie ik er helemaal niet tegenop, ze is zelf zo sterk en nuchter ! Maar zal toch wel vreemd zijn, normaal gesproken zouden we op kraamvisite gegaan zijn ...

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 08:04

Goedemorgen iedereen!

Jee wat een verhaal Snowdon, Erg van de merrie zeg!
Altijd akelig je maatje te verliezen.
Wel een beetje dubbel, nu heb jij een stal voor jouw maatjes, wat ook weer erg fijn is.

Jammer Mamauba, volgend jaar hopelijk meer succes.

Al gepakt chantal? Komt steeds dichter bij he?!

'Pimp your Tinker' Silas! Staat hem goed.

Mooie voldbloeden Maya.
Mooie stallen ook!

Een 'BBQ-vliegenmepper' werkt ook perfect voor muggen Tinkermuts.
Laat ook geen schroeiplekken achter, haha!

Doe je rustig aan Wenk!

@ Ben een beetje nieuwsgierig hoe jullie het zouden aanpakken wanneer er een ander/nieuw paard bij je andere paarden de wei in moet?

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 08:54

Goede morgen allemaal,

Zo erg druk hier op kantoor, maar ga zo weer proberen even bij te lezen.

Chubby weet je al iets nav het sollicitatie gesprek op je werk?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 08:59

Goedemorgen. Jeetje Leon wat zielig voor die merrie. Arm dier.
Silas heeft een mooie blingbling deken!
Yarka, wij laten nieuwe paarden eerst apart staan achter een draadje zodat ze wel kunnen kijken en ruiken aan elkaar. Na een paar dagen kunnen ze er vaak wel bij in. Probleem bij onze stal is Spetter. Zodra er een nieuw paard in de kudde komt wordt hij heel asociaal. Hij grijpt en bijt ze tot bloedens toe. Als ze in de wei staan gaat het beter, veel ruimte, maar in de bak met paddock dan is hij op oorlogspad. Niet leuk.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:00

Goedemorgen allemaal, Leon wat een verhaal dat arme dier maar goed dat jij het gezien hebt anders had het beest nog met enorme pijn in de wei gestaan.

Sox naar de zin op de nieuwe stal . Krijg je wel conditie van fietsen en daarna rijden

Stalhouder verdenkt Laika van het doden van 1 van zijn staleenden. Het is een mogenlijkheid maar ik houd het op de vossen.
Helaas voor Laika voortaan mee aan de riem of niet mee.Totdat er wer een eend dood ligt en ze mijn hond niet kunnen beschuldigen.

Laika loopt altijd los aan de voet nou ja we zien wel ik heb geen zin in een bak herrie op stal.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:11

He Jeanie, wat vervelend voor Laika! Maar idd zoals je zegt, even aan de riem totdat het bewijs geleverd is!

Yarka, de paarden bij ons op de manege staan allemaal in een eigen paddock + weide. Sommigen (zoals Chub) staan met 2en, maar dat is een uitzondering. Als je de paarden aan elkaar laat wennen op stal of met een goede draad tussen de weilanden, kun je ze later bij elkaar zetten onder toezicht.

Sjoe, ik doe mee in de sollicitatie- procedure (nog 1 kandidaat naast mij). Heb goede hoop, gisteren waren we de agenda samen aan het nalopen en kwamen we bij mijn verjaardag aan (7 januari). Die moest ik alvast maar even noteren. Dus ik denk dat ik wel mag blijven. Heb nog geen concreet aanbod gehad. Heb een minimum salaris in gedachten, bij alles daarboven blijf ik. Maar is een stevig bedrag kan ik je melden, dus ff afwachten maar