[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:43

:D ik heb geen binnenstallen hoor. En mijn instructeur adviseerde haar goed onder de deken te zetten na het rijden.
Na eeb half uur uitstappen druipt het zweet nog van haar lijf.Huid is dus nog flink nat.

Natuurlijk werkt het in de natuur ook goed... Maar dat wij op onze paarden is toch ook tegen de natuur in ?

Ik merk dat ze het ook helemaal niet erg vind wanneer de deken erop gaat.

Snackie. Dank je wel !

Poosje81

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:44

Anders eens kijken voor zo'n ouderwetse wollen deken Chantal?

Bianca, welkom!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:45

heb even een kijkje genomen, Job is leuk hoor :D!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:11

ooh fuerteventura, ben ik ook ooit geweest, prachtig! (wel veel verschrikkelijke Britse toeristen met rug decoletees :r ) Wel goed insmeren he, de zon is daar 30% sterker dan hier.

Die 2e foto van Luna <3
Izzy dr net wakker hoofd hihi!
Welkom Bianca en Job :)
T wordt steeds drukker hier, moet steeds meer mijn best doen om t bij te houden!

Opzeggen ging eigenlijk heel makkelijk, kreeg eerst de zoon aan de telefoon, want ze was aan het autorijden dus had zoiets van :o? wies dit nou weer? maar de stalhoudster feliciteerde me met t nieuwe plekje :)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:26

Lotte, ik wil een bruin Engels hoofdstel voor de keuring met een brede aansnoerneusriem. aagg we zijn nog niet verdwenen van de aardbodem he haha. komt nog wel goed.

Nathalie.. dit is ook wel een leuke merrie. al staat ze wel weer een endje uit de buurt.
http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... l?q=tinker

Emmy.... poehhh zou het niet weten hoor of ik dat ben geweest. kan het me in ieder geval niet herinneren haha :+

Leuke deken voor Miggs!! ik hou er wel van.. van zo'n ruitje..

Jess; spinnen is heel goed gegaan.. met gemak uitgefietst... vorig jaar was mn conditie niet zo top en had ik er wel moeite mee om het uit te fietsen, maar nu niet :D nu wel een beetje zere knieen (gewrichten) en rug.. je zit toch lang in een houding die je niet gewend bent.. maar we hebben meer dan een Ton opgehaald voor het Sophia kinderziekenhuis.
Mooie foto's van Luna by the way!

Hahaha Hinke... waar zit je vind ik leuk knop voor je reactie! ;)
Mok? was haar benen in Sebacil. Emmer lauw water, sebacil erbij.. Goed inmasseren (min. 10 min) en spoel de sokken niet uit! Herhalen na 10 dagen.

Lor; ik vermoed gewoon een tinker hoor.
Die van mij heeft ook niet ten overvloedde sokken haha

Hooiiiii Bianca, welkom!!!
Beterschap voor Job.

Fijn Jorine, dat het opzeggen geen probleem was. ze zullen het immers gewend zijn dat de ukke op den duur uitvliegen! :D

zo ik ga mn lijf even naar stal slepen.. gaaapppp...
wie weet nog een korte wandeling met Denz. Eerst maar eens kijken hoe glad het is.
:j

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:27

Ik ben weer aan de twijfel over Jack. Ten eerstens hij aan de kleine kant voor mijnen ik twijfel of ik zijn rug niet teveel belast en ten tweede blijf ik af en toe schrik houden Zeker als hij gespannen is dan word ik dat ook en dan krijg je zo'n wisselwerking.
Sorry even alleen over mezelf ik ga straks even lezen en reageren. Mijn hoofd zit hier nu weer vol van.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:42

Geen probleem Kailonne, vind jou Jack erg leuk maar je moet je er zelf ook goed bij voelen natuurlijk :).

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:15

het gevoel moet idd goed zijn. Als je twijfelt , even alle voor en nadelen op een rijtje zetten.
En zijn rug zal je vast niet te veel belasten.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:20

Moeilijk hoor wat betreft Jack.
Volg vooral je gevoel
Dikke knuff

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:03

kailonne, ik denk ook niet dat je zijn rug teveel belast hoor! Jack is zo leuk, maar het inderdaad een moeilijke keuze...

Ik heb net wat getutteld met Iowa en wat vrijheidsdressuur gedaan, was ook leuk nadat ik ze had losgelaten en haar nog wat stond te krabbelen kwam onze pony Twister er nog gezellig bijstaan, hij wou ook nog wat aandacht en heb wat geoefend om ze tegelijk in vrijheid een jambette te laten doen, ik hoop deze week dat mijn mama of zus er eens een foto van wil maken! Ik wil ook nog steeds een foto van (het begin van :+ ) Iowa haar klassieke buiging met daarnaast mijn hondje Zita want zij kan sinds kort ook de klassieke buiging *\o/*

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:35

Caily had ik eerst ook zonder deken. Maar de overgang van jarenlang 's nachts binnen en een (regen)deken naar helemaal bloot altijd buiten was te groot voor haar merkte ik. Ben geen fan van die deken, maar wel van hoe vrolijk en rond Caily er nu weer bij loopt :) Ze heeft een 300 grams met halve hals. Half december er gewoon opgelegd, niks van verharen of zweten gehad, gewoon precies goed. Ik hou haar nog wel n beetje op conditie, kan n leuk rondje rijden zonder dat ze zweet, maar doe ik nu ook gewoon niet, is voor ons beiden beter!

Sportief Emmy := Waar zit jij eigenlijk op kot?

Alvast fijne vakantie Chantal!

Welkom Bianca :) En je knappe western-reus natuurlijk ook welkom :D Succes met de revalidatie!

:(:) Heidy geen zorgen dat je te zwaar bent hoor, onze Tinkies kunnen heel wat hebben :)

Zonet even een vliegensvlug bezoekje aan Caily gebracht, weer om wat te doen is het gewoon echt niet. Morgen lijkt t wel beter te worden, dus maar weer eens bij mn andere dame kijken <3

En nu ga ik werken, fijne avond iedereen! :evaw:

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:30

welkom bianca!enjoy the club zou ik zeggen!

@hinke:t winkelen was heel erg gezellig,maar zoals verwacht geen jasje kunnen vinden.ik vondt er uberhoubt maar weinig jasjes die ik bedoelde.heb toch heel wat winkels gehad.woensdag wil ik met mijn moeder naar wijchen of dukenburg om te kijken of daar iets is voor mij.hoop doet winkelen zullen we maar zeggen
w.b mok:eros heeft er momenteel ook last van.nu hou ik het onder controle door de voetjes om de 2 dagen te wassen met betadine en daarna in te smeren met uiercreme.nu is een tinker wat lastiger,dan zou je de sokken moeten knippen of wat ook kan een injectie door de dierenarts.bij eros zitten er nog een paar korstjes en t ziet er al weer veel beter uit.

vandaag dus weer zijn beentjes behandeld voor de mok.dat gaat echt heel erg gemakkelijk,want hij laat je gewoon heenmodderen.heel erg fijn dus.ook een korstig plekje op z'n billen gedaan met de betadine.toen even een wandeling met hem gemaakt van een 3 kwartier.hij genoot met volle teugen.

eros had al een deken op toen ik hem kocht dus ik kan m dan niet af gaan halen.misschien dat we er wel wat later er op gooien zodra t kouder wordt,maar dat ligt er gewoon aan.eros is een warmbloed dus die heeft misschien eerder last van de kou.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:31

Ik denk dan ook nu weetniet wat ik heb en wat koop ik dan terug. Dan moet Herbert een hele brave onverstoorbare bomproof koele tinker zijn. En waar vind ik die dan. Misschien zie ik er nu 1, maar tegen de tijd dat Jack verkocht is zie ik weer niets. Moeilijk hoor!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:41

Lotte, ik zit op kot in Gent (oost-vlaanderen). En anders woon ik in Bornem (antwerpen). Iowa staat ook gewoon in Bornem, en ze wordt tijdens de week als ik in Gent zit lekker verwend door mijn mama. Ik heb het grote geluk dat mijn mama ook paardrijdt en haar eigen ijslander heeft. Dus zo kunnen we de taken wat verdelen. In principe is het nog te doen de treinrit bornem-gent, is maar ongeveer 40 minuutjes maar de ene overstap die je moet maken is meestal of heel lang wachten of een hele nipte verbinding die je 9 van de 10 mist door vertragingen. Het kotleven bevalt me wel, maar als ik eens een dagje vrij heb en het is mooi weer ga ik vaak wel even overhuis om een ritje met Iowa te maken :D Het is nu ook mijn laatste jaar op kot, volgende jaar heb ik namelijk de helft stage en is het niet meer de moeite om op kot te gaan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:56

Ik heb net rondje weide, stal en uitloop gedaan. Alles uit de weide is weg nu, in z'n stal ook van mest juist zijn uitloop maar half (bevroren).

Wat met Jack gekroeld, straks een bakje geven met lijnzaad en ga 'm dan deze week na 2 weken niet borstelen eens goed borstellen (niet geborsteld om het vries weer, natuurlijke vetlaag behouden etc. ).

Ik pendel van Kortrijk naar Brugge iedere week dag en terug (50min) met de trein. Ik kijk dan s'avonds voor Jack en s'morgens voor ik vertrek, s'middags kijkt m'n mam om te voeren. In het weekend en de woensdag kijk ik voor alles zelf.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 19:52

Pfoeh, jullie gaan echt te hard :oo Ben nog geen halve dag niet thuis en jullie hebben al weer 2 pagina's vol gekletst :) Heb even alles bijgelezen, heb wel ff de puf niet om te reageren op iedereen.

Ik heb vandaag mijn verjaardag gevierd *\o/* Natuurlijk wel vervroegd, want ik verjaar pas binnen 2 dagen. Was reuze gezellig én heb alvast één kado in ontvangst mogen nemen waar ik SUPER blij mee ben. Ik zal hem altijd dragen op events, bij de sokkenwasrit bijvoorbeeld, maar ook zeker bij de Tinkerbosrit!

Tadaaaa!
Afbeelding
Afbeelding

Hij is zoooooo gaaf! Nu nog rode dekje, liefst met haar naam erop en we gaan er helemaal tegenaan! Voor de zomer heb ik assorti rode topje :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:56

Hahaha wat een geweldig kado Kaat!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:57

Haha wat een leuke trui. Superieur kado!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:06

super leuk cadeau!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 20:07

Ben er echt zoo blij mee! :D Ik had hem wel zelf ontworpen, voor de fun, en stiekem hebben mijn ouders hem dus besteld voor mijn verjaardag! Had dit echt niet verwacht haha!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:08

Wat een leuk cadeau zeg!!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:11

Leuk gedaan hoor!!

Ik zit al langer te denken om zo iets te maken maar dan met mijn fotografie naam op. Is wel handig op evenementen.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:16

Ohhh , die trui is echt GEWELDIG !!!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 20:19

De letters zijn trouwens zacht :D Er zit zo'n 'pelsje' op zegmaar

Hier een foto als ik hem aan heb (enkel achterkant, de foto van de voorkant was mislukt)
Afbeelding

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:41

Had je trui al gezien op FB maar wat is hij super zeg!

De paardjes staan hier weer proper op stal.
En ik ben zeker een half uur bezig geweest aan Dusty haar lange manen.
Ze had er een enorme heksenvlecht in hangen.
Maar nu is ze weer helemaal klitvrij, enkel haar staart doe ik woensdag wel :')