[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:29

Heb er 3 en half uur opgezeten.. Bloos!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:30

Haha! dat was wel een spectakel denk ik Haha!

en over die sokken die knip ik sins kort iets boven de grond af
hoe het met bandages zal zijn weet ik niet hij heeft ze nog niet om gehad (was nog niet nodig met het kwartiertje huppelen wat we eens in de 2 3 dagen doen Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:32

Ja, dr sokken knip ik ook, netjes een halve cm boven de grond.. Maar als ik dr bandages omdoe slepen ze nog omdat je alles natuurlijk plat en strak naar beneden 'bindt'.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:33

hmm ik ben benieuwd hoe dat met sil dan zou gaan ik zal het in de gaten houden als ik ze ommoet doen (en anders gaat de schaar er gewoon in Haha! ) zonde he

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:44

Geen last van sokkentrappen hier Knipoog.
Bescherming gaat bij mij altijd om bij het rijden. Als hij buiten staat kan ik er niks aan doen, bescherming zit dan te lang om zijn benen (hele overdag..). Een paard kan nog met een misstapje in stap zijn eigen pees aan gort trappen. Ben zuinig op zijn benen en wil dat graag voorkomen. Geen zin in kreupelheden door onzorgvuldige beenbescherming. Weet dat de meningen verdeeld zijn maar ik blijf er bij Knipoog.
Nog even een voorbeeld. Paardje heeft 3-in-1 beschermers om de voorbeentjes, heeft niemand op zijn rug en is onderweg naar de rijbak. Paardje vergist zich en raakt met achterhoef zijn voorbeentje zo totaal verkeerd en bereongunstig dat het zijn 3-in-1 overmidden schuurt op de plek van de pees. Het been zelf is ook op en net niet de pees geraakt. Bedenk eens wat dat zou zijn zonder zo'n beschermer Knipoog. Maar ieder voor zich natuurlijk Knipoog. Niet alles is te voorspellen.

Peesbeschermers passen hier ook niet.....dan maar bandages Knipoog.

Beenbescherming geeft geen steun maar slechts bescherming, de naam zegt het al.
Het sterker maken van het been wordt volgens mij niet belemmerd door de bescherming, of je moet het sterker willen maken door het vaak laten raken van de benen met zijn andere benen, maar daar kan ik niet bij komen.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:57

Cheveyo schreef:
Peesbeschermers passen hier ook niet.....dan maar bandages Knipoog.

ja oke dan snap ik
tink past gewoon zelfde peeskappen als me haf
dus dat is erg makkelijk

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:22

Hendrik heeft geen enkele beenbescherming om tijdens het rijden. En hij is met zijn 9 jaar nog nóóit maar dan ook nooit kreupel geweest. Ook heeft hij nog nooit een koliek aanval gehad. In zijn jonge jaren heeft hij alleen een ontsteking aan zijn spronggewricht gehad. En alle denkbare soorten mijt en schimmel Clown Maar dat was ook een jaar of 5 geleden *LOL*

Vandaag heerlijk gereden, bak was nog een beetje drassig, dus lekker ontspannen gedraafd en gestapt. Hendrik liep geweldig en het leek of ik niks in mijn handen had! *LOL*

Hij was de laatste tijd steeds met zijn achterbenen tegen elkaar aan het wrijven, dus hebben we 'm voor de zekerheid even in de sebacil gezet.

Wat in het begin natuurlijk een drama was Clown
Maar later wou hij gelukkig wel meewerken *LOL*

Gebruiken jullie ook Sebacil?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:26

Cheveyo schreef:
Beenbescherming geeft geen steun maar slechts bescherming, de naam zegt het al.
Het sterker maken van het been wordt volgens mij niet belemmerd door de bescherming, of je moet het sterker willen maken door het vaak laten raken van de benen met zijn andere benen, maar daar kan ik niet bij komen.

Nee natuurlijk niet Knipoog , hoe leg ik dit uit, ik bedoel hiermee de pezen (spieren). Zal eens kijken of ik die post op bokt terug kan vinden. Ik doelde niet op harder maken dat mijn paard zijn eigen benen opzettelijk aantikt maar meer op de 'vering 'in de pezen.
Clown ga even research doen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:28

Ik snap wel wat je bedoelt, maar dat mag hij in zijn uppie op het land doen Knipoog. Als jij niet te strak maar juist beschermd dan knel je niks af en kan het gewoon veren, zou niet best zijn anders zou hij met gipsen pootjes lopen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:42

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:45

Cheveyo schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt, maar dat mag hij in zijn uppie op het land doen Knipoog. Als jij niet te strak maar juist beschermd dan knel je niks af en kan het gewoon veren, zou niet best zijn anders zou hij met gipsen pootjes lopen.

he bedankt Haha! zou al niet weten hoe ik het uit moest leggen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:45

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:46

timokyana schreef:
Cheveyo schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt, maar dat mag hij in zijn uppie op het land doen Knipoog. Als jij niet te strak maar juist beschermt dan knel je niks af en kan het gewoon veren, zou niet best zijn anders zou hij met gipsen pootjes lopen.

he bedankt Haha! zou al niet weten hoe ik het uit moest leggen.

Bloos Vork

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:01

Wat lief Sita!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:03

fillumpie lukt niet op werk...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:27

Zo wat gaan jullie snel zeg, moest bijna 10 pagina's doorlezen... Heb vandaag ziggy gelongeerd. Het ging super goed, hij was lekker fris. Heb het zadel ook op gehad, helemaal perfect.

Ik ben ook niet een setje mens. Zonder dat ik het zelf door had, heb ik ook een setje thuis liggen. Heb een licht met donker bruin halster, en een matching dekje wat ik van mijn moeder heb gekregen.

@rommulus: Wat lijk de moeder van sil, verschrikkelijk veel op de vader van Ziggy
Afbeelding

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:40

@ sita leuk hoor Tong uitsteken hij gaat vreemd Haha!

@ ziggy_janet idd, ik eingelijk nog nooit sil zjn moeder als (halve/ deels) schire gezien of iets anders groot trekpaard achtigs pas toen jullie over shires begonnen
ik dacht toen pas tja had sil maar wa meer van moeders dan was ie wat groter Haha! toen pas was het kwartje gevallen met het idee Bloos

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:44

Bassie (ziggy's papa) is 100% shire>De eigenaar van Bassie had ook nog een witte shire merrie, die moest helaas in geslapen laten worden. Maar de moeder van Sil leek zoveel op die shire merrie. Moest in 1 keer weer aan haar denken toen ik die foto zag...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:52

Haha! apart lijkt me dat Haha!

deze merrie komt uit denemarken

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:22

Hallo!

Vandaag wezen rijden in de bossen.. Het was verschrikkelijk ..
Ze ging bij het 1e pad er KEIhard vandoor.. Sprong ze door de bosjes heen.. Over de takken.. Ik dacht echt dat ik eraf zou denderen.. Maar goed.. Niet te sturen, Niet terug te houden!
Nou Sita ( daar rij ik mee ) Kwam me terug zoeken.. Dus ik was gewoon geschrokken.. Verder niks aan de hand.. Wouden we weer stukje draven.. En daar ging ze.. In volle galop een stuk dicht bos door, Met allemaal van die halve boompjes, die waren afgezaagd weetje wel. Ik was eerder bang dat zij erover zou vallen en haar benen zou breken.. Er kwam er dus 1 recht voor haar voeten.. Gelukkig! sprong ze er overheen.. Maar er kwam dus een greppel aan dus ik dacht sh*t.. Maar ze maakte een noodstop dat wil je niet weten.. Ik ging er dus via haar nek af, en viel gelukkig in een greppel maar als ik er 10 cm naast was gevallen viel ik dus met me rug op een puntige afgezaagde boom.. dan was het minder geweest.. Toen ik terug naar het pad liep om weer op te stappen.. Kreeg ik tranen in me ogen, niet van het vallen maar, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen voelde me gewoon een beetje in de steek gelaten door haar.. Er werd dus aangeraden dat ik een slof moest kopen en ermee gaan rijden.. Gelijk naar Wica's gereden ( ruitersport zaak) en heb een trainingsbit gekocht, Dat is een heel apart bit, in het midden zit een stukje en die kan helemaal bewegen. Heel de bithelfden bewegen, dus kan ze minder makkelijk beet pakken & ervandoor gaan.. Ik hoop dat het nu wat beter gaat.. Ik ben er echt door geschrokken Verdrietig Maargoed.

Ondanks dat heb ik toch nog een 7 voor AK gehaald Lachen

Edit; Sorry voor het lange verhaal, Maar moest het even kwijt. vind het gewoon zo rot Verdrietig

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:25

Goh.. Waar ken ik dat gedrag van Prada toch van.. Rolleyes
Amy was ook zo volgens mijn ex.. Ik moest van hem ook met die slof rijden, want anders ging ze er vandoor.. Ik moest van heel die slof niks weten. Heb doorgezet en nu rijden we met een los teugeltje.. Af en toe nog eens een uitschieter maar verder super braaf!
Hopelijk gaat het je met dit bitje beter af! Lachen

Heb jeje verder geen pijn gedaan met vallen?
Wel goed van je AK!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:26

Nouja eigenlijk wel, Ik had me vinger gekneust een tijdje geleden was gevallen met een sprong en dat was nog niet echt over. Maargoed, en me ruggetje vond het ook niet zo leuk Gaaaap

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:27

Nee dat kan ik me voorstellen! Ach gut
Krijg je eigenlijk les met Prada? Misschien eens aan je instructrice vragen hoe je het verder kan oplossen? Ik ben toen ook zeer goed geholpen door iemand uit de buurt.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:32

Ik heb les gevraagt aan die vrouw waar ik mee rij,
Bij ons is niet echt iemand in de buurt die les geeft, Ben hard aan het zoeken

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:34

Nou.. Ik heb dus iemand gevonden die net gediplomeerd was en aan huis kwam. Ideaal dus!
Ik was toen erg bang geworden omdat ze slag voor keer zulke geintjes uithaalde. Lips are sealed Zij heeft me over mijn angst heen geholpen. En Maya van bokt heeft Amy nog een tijdje voor me bijgereden. Zo zijn we ook langzaamaan weer (zonder hulpteugels ed) naar buiten gegaan. En eerst alleen stappen, kleine stukjes draven en dan eens een galopje.. Ze is nu echt superkalm buiten.

Succes met iemand zoeken! Alleen krijg je het misschien ook wel voor elkaar. Want volgens mij ben je niet echt bang aangelegd. Lachen Ik was toen wel angstig omdat ze me er ook meerdere keren per uur afbokte.