[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EllyG

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:44

ik heb dus werkelijk geen id....kan jij t me vertellen ???

maar ff over die trucjes....ik denk dat we het wel zelf kunnen maar ik moet wel weten HOE ik mn paard dat op een VRIENDELIJKE manier aanleer.

en ik heb de mensen van kruimel nog niet gesproken.......maar de kleine meid ging gelijk met m showen bij iedereen...dus dat komt wel goed denk ik
ik zou ze vanavond bellen dus.

aha....bedankt kiara, nou snap ik t eindelijk, ga ik ook meer eens ergens anders mn neus laten zien haha, t is ook zo gezellie hier

ben nu wel weer redelijk bijgelezen .........ik ga nu maar even eten en dan weer ff showen met Dunla hihih

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:53

ja dat vroeg ik me paar dagen geleden ook al af, maar dan nog moet er toch iets van een registratie datum staan?

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:58

He Leon, leuk om je even te spreken en je weer even te zien

EllyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:59

Jean schreef:
He Leon, leuk om je even te spreken en je weer even te zien

ZEKERS !!!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:10

Hoihoi,

Meld me even. Hoop een eindje bij te lezen. Heb echt enorme koppijn… Ben vandaag heel de dag op pad geweest met mijn collegaatje voor mijn werk. Eerste echte contract binnengehaald. En een leuke lunch gehad. Wat ik vandaag niet kan reageren hoop ik morgen te doen We moeten zo al weer weg omdat de bekapper komt…

Bedankt voor de reacties op mijn trailertje….

Maya, hij is voor ons perfect qua afmeting. We vallen precies zo binnen de regels dat we geen E-bewijs hoeven halen en daar zijn er niet veel van.

Mamauba, stressdagje vandaag voor je

Crazy, oma thuis en oom er weer in gaat niet zo lekker in je familie dus…:(:)

Coydog, Jan moet dat uit gaan delen. Ziet er grappig uit. Als ik tijd heb neem ik er nog wel een foto van Wel baat bij de chiropractir dus hihi, die meiden op t ruiterpad heb je t nakijken gegeven

Kiara, mooi omschreven van de zadels!

Mazzel, had je Darlah dan nooit ontwormd? Kan je geen andere VA scoren? Die dat wel durft…

Jean, je hebt je wel stoer opgesteld tegen Jelle! Nu klagen he… Fijn als het per 1 januari allemaal geregeld is met hem.. Succes met je ondernemers plan

Irish, veel plezier met springen! Gaan jullie ook parcoursjes rijden?

Jacky, fijn een weekje vrij. Gaaf dat je op zondag voortaan mee gaat mennen

Cindy, sterkte met alle verbouwingstroep.

Flet, fijn dat je fam. niet getroffen is. Lachen die Herc aan het werk

Tarmine, fijn dat je zo genoten hebt!

Dienie, mooie foto van Nikata! Zo ziet ze er wel wat serieuzer uit Ik ben ook allergisch voor stof en een hele rattaplan. Heb ook longfuncite op moeten meten, (zelf een apparaatje gehad) En ik zit aan de pufjes. Dat werkt wel. In deze periode heb ik er heel veel last van. Dna wordt ik s’morgens al piepend wakker. Ik wou dat ik dit overgroeide. Zou fijn zijn als je je paardjes niet perse weg hoeft te doen.

Roos, gelukkig heeft poppetje 101 t goed gemaakt

En nu moet ik vliegen.. heb tot pag. 56 gelezen.

Allemaal fijne avond. En voor die het nodig heeft. See you soon
XXX jel

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:46

heey

sorry geen tijd om te reageren verder
wild ealleen even deze foto plaatsen:

Afbeelding

Falco van de Woltershof
Zoon van Santana en Gipsy van vorig jaar, die is verkocht naar Frankrijk, en Marianne kreeg deze foto van hem
Het ging heel goed met em en hij is nog steeds hengst

Toch leuk om weer even wat van hem te zien

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:53

is vandaag erg blij dat ze jean heeft gesproken hihihi.
ben al weer wat wijzer over Whisper.
maar ben wel van plan het veulen van haar op te sporen als het me lukt.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:13

xingridx: wat leuk dat je een foto krijgt zeg!
en hij ziet er wel goed uit hoor!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:26

xingridx - Fijn dat je nog eens een foto te zien krijgt! Mijn veulens zijn dit jaar ook naar Frankrijk gegaan. De mensen hebben beloofd van af en toe eens wat updates te sturen met foto's...Ik hoop maar van harte dat ze zich aan hun belofte houden want het is echt ontzettend fijn als je je zelfgefokte dropjes nog eens kan zien groeien en bloeien Ze zijn nu 9 dagen weg en ik mis ze zo...maar heb wel al 3 mails gekregen waarin ik te horen krijg hoe ze het maken

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:55

Afbeelding

het heeft even geduurt maar zie hier Pepper mijn vorige tinker,ik vind hem ook wel wat weg hebben van bovenstaande dame

Afbeelding

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:00

wat gaan er trouwens veel tinkers/tinkerveulens naar frankrijk!
viel me gewoon even op

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:10

Roos, Wendy, hebben jullie soms ook een boete van het postkantoor voor de portokosten van de Battie?

Nog een Kyara look-a-like!

Wat gaan er toch veel veulens naar Frankrijk! O, CF je bent me voor hahaha.Falco is al een mooi mannetje hoor!

Jellie, beterschap! Gelukkig dat jullie er op tijd bij zijn met de trailer, al kost het een hoop geld, het gaat wel om Flan.

Mamauba, fijn dat je vader wat opknapt.

Jean, goed hoor hoe je je bijna ex hebt aangepakt en ook dat je een paar daagjes Ierland gaat boeken.

Ik duik zo m'n bedje maar in, mijn hand doet pijn en ik heb buikkrampen, maar ik wil niet ziek worden!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:16

Jellie je hebt goed werk geleverd dus, sterkte met je hoofdpijn. Leuke foto's, leuk hengstje ook!
Vasthi hopen dat je niet ziek wordt.
Leon hoiiiiiii leuk dat je er weer bent!
Heb heerlijk een avondje voor mezelf. Hang een beetje op de bank, zo lekker op bed tv kijken. Mijn hubbie is aan het werk en de bouwvakker weg. Deur naar de bijkeuken dicht zodat ik niet op de tocht zit, hahah.
Mijn ene labrador is erg onrustig. Loopt me de hele tijd achterna, ze kan er niet zo goed tegen de schat.
Morgen mijn karretje wegbrengen naar de nieuwe eigenaar.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:27

Even snel een berichtje. Pippa en Lady zijn helaas niet drachtig. Hopelijk volgendjaar. Lady kan nog drachtig zijn want die had net de eisprong gehad en liep toen nog bij Mauricio.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 19:30

PFFFFFFFF auwie, ben ik weer! Heerlijk gesprongen, leek wel slavenarbeid zo hard werden we aan het werk gezet! Irish is echt een springwonder, al zet je haar er achterstevoren voor dan zou ze het nog springen! Veel aan het telwerk gedaan vanavond en het betere bochtenwerk! Ben wel weer uitgeteld, maar was super!

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:39

Aaaaah, Mamauba wat jammer nou. We zaten hier al zo te hopen op een mini Pippa volgend jaar.

Weer wat leuke foto's voorbij zien komen

Verder laat ik het hier even bij want ik moet nodig gaan leren. Stiekem zoek ik al steeds dingetjes om "tussendoor" te doen, dus ik moet even aan de slag. Tot later

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:00

Ja Lien, inderdaad, Pepper heeft ook nog wel wat van Kyara en Chubby. Alledrie die grote witte bles en witte ooghaartjes (toch ?). Ik dacht eigenlijk eerst dat je een grapje maakt, had nog wel een voorstelling van Pepper en vond die echt voor geen meter op Kyara lijken. Maar nu met deze foto ... je hebt gelijk !!

Mamauba, jammer, Pippa en Lady allebei niet drachtig.

Verder effe geen puf om te reageren, ben een beetje brak en ga NU AL lekker naar bed !! Nog even in bed tv kijken, net als Cindy, lekker is dat hé ! Mannetje zit voetbal te kijken, dus daar heb ik ook niks aan

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:07

Keevagirl schreef:
Ja Lien, inderdaad, Pepper heeft ook nog wel wat van Kyara en Chubby. Alledrie die grote witte bles en witte ooghaartjes (toch ?). Ik dacht eigenlijk eerst dat je een grapje maakt, had nog wel een voorstelling van Pepper en vond die echt voor geen meter op Kyara lijken. Maar nu met deze foto ... je hebt gelijk !!

ja hè ik vond het ook wel....
foto is niet helemaal in dezelfde houding maar klopte toch aardig....
pep heeft idd ook witte wimpers en een witte ooghoek

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:17

ik ga ook naar bed, welterusten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:24

Hallloow...

Ga niet op iedereen reageren, heb last van m'n ogen en ben moe

Leuke foto van Pepper, maar ik zie de overeenkomst met Chub niet zo

Afbeelding

Afbeelding

Vashti, je hebt het nog snel gedaan met die Battie alleen! Heel veel leuke artikelen van bokkers ontdekt En een prachtige poster van Prins Damian!

xIngridx, ook een lieve foto! Ben wel blij dat ik een merrie heb als ik dat ding zo zie hangen

Jellie, sterkte met je hoofdpijn Komt Hans voor schoenen?

ArieLover, leuke Tinks ook van jou! Niet te veel conditie opbouwen he, daar worden ze alleen maar sterk van en dat kun je beter niet hebben die eerste weken!

Spetter, geniet van je avondje rust!

Jean, top: paar daagjes naar ierland...!

Mamauba, jammer van Pippa en Lady

Ik wil jullie, voor ik de hort op ga met de doggies, nog wel even melden dat ik een TOPKNOL heb!! Heb weer zó heerlijk gereden! Had zelfs het idee soms dat we echt "marcheerden" We hadden zo een kur op muziek kunnen rijden... Ik hoop zo dat het kwartje nu is gevallen bij madam. Want dan kunnen we echt gaan beginnen met de spannender oefeningen... De basis zit er wel in, ze loopt heel braaf op tempo, motortje van achter, neusje naar beneden, goed te sturen. Achterwaarts, schouderbinnenwaarts en keertwending gaan nu ook heel aardig. Wijken vindt ze nog wat moeilijk.
Morgen weer les, dan zal ze wel weer minder laten zien...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:28

@ Mamauba, jammer van Pippa en Lady! binnenkort laat ik Tinkerbell een laatste keer scannen en ben toch wel een beetje bang...heb weliswaar wel de indruk dat ze een klein buikje krijgt... maarja kan ook inbeelding zijn
Wat vinden jullie?

Afbeelding

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:28

Chubby schreef:
Hallloow...

Ga niet op iedereen reageren, heb last van m'n ogen en ben moe

Leuke foto van Pepper, maar ik zie de overeenkomst met Chub niet zo

ik eerlijk gezegd ook niet maar wel met Kiara

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:36

Jeanie, ik kom niet vaak meer in de HK maar net even wel om de laatste pagina's te lezen.
Ben druk met andere dingen, subforum vind ik ook leuk.

Sox inmiddels naar nieuwe stal gereden, staat daar sinds zaterdag. Is eerste pensionklant dus krijgt ook de mooiste grote stal (with a view). Staat nu nog 24/7 buiten met jonge haf van de stalbazin. Dat gaat super samen. Zwaan kleeft aan, haf dus aan Sox. Als ik op rit ga, staat die alleen maar te blèren geloof ik.

Auto is verkocht dus moet alles op fiets doen, is even wennen.... Maar geeft financieel ook iets meer rust vanwege die onkosten. Ben al een paar keer fiks natgeregend maar denk dan aan de hoge benzineprijzen en dat vergoedt veel

Jean, lekker weer naar Ierland. Ex in huis zou ik iets minder vinden maar met kinderen denk je daar misschien anders over.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:55

Soxje, had je nog wel je verzorger die meebetaalde aan de stalling?

Pepper.. leuk om die weer eens terug te zien... Hoor je nog wel eens wat over hem, Lien?

Jean, lekker een paar daagjes er tussenuit dus!! Kan me de reacties van de kids ook wel voorstellen, dat ze niet bij paps in huis willen.

Jammer dat je 2 (nuja waarschijnlijk allebei dan) dames niet drachtig zijn, Mamauba!

Ik heb nog een nieuwtje... Vanaf vandaag hebben Snowdon en Uk weer een stal! Het begint met een triest verhaal, wat ik eigenlijk nog niemand verteld heb.

Vrijdag bracht ik Snowdon naar de wei en toen stonden de paarden van de grote wei bij zijn draad, ik joeg ze weg maar Koko bleef staan. Toen ik haar weg wilde jagen, zag ik een behoorlijk rode koot, het bloed leek er wel uit te stromen. Toen probeerde ze weg te hinkelen, maar dat ging haar erg moeilijk af. Toen direct Snowdon losgeklikt in zn wei en de eigenaresse gebeld, die was daarna direct onderweg en had DA ondertussen al gebeld. Ik moest eigenlijk naar huis om te eten, maar ik wilde niet weg bij deze merrie. Ik zorgde af en toe een weekendje voor haar en zou haar af en toe ook eens bij gaan rijden, dus ik had toch wel erg veel medelijden met het dier en was erg benieuwd wat er aan de hand was.

Ik had het zelf al wel een beetje gezien hoe ernstig het was, maar toen de DA er was, wist hij het al meteen... Pezen waren doorgescheurd! Ik heb de vader van het meisje gebeld en die was ook direct onderweg. Het paard is ter plekke ingeslapen... Ik heb het samen met de DA afgehandeld, het meisje wilde er niet bij zijn en d'r vader had geen verstand van paarden.

Bij het spuitje voor de pijnstillers, om te kijken wat er precies doorgescheurd was had ik al behoorlijk een gevecht met haar gehad. Ze vocht echt voor haar dood en was erg benauwd voor spuitjes. Het is haast niet te beschrijven hoe ze nog vocht, terwijl ze pijnstillers had en er een praam om d'r neus zat. Totdat ze door haar achterbenen zakte en de DA het verder afhandelde... Ik weet niet hoe of waarom, maar ik bleef er erg nuchter bij, ik stond erbij als een nieuwsgierig aagje en heb zelfs nog in de koot gevoeld. Ik zal verder niet beschrijven wat ik voelde en wat er allemaal opengescheurd was.

Ik vond het op dat moment eigenlijk helemaal niet luguber en ik was soort van tevreden met dat het beestje nu haar rust had gevonden en dat ik dit eens een keer mee had mogen maken. Dan sta ik niet voor een complete verrassing mocht het mn eigen paarden ooit eens overkomen.

Het paard mankeerde nl al vanalles en werd wat verwaarloosd, maar dat heeft verder niets met de gescheurde pezen te maken. Daarvan is de oorzaak een stuk gaas, door het baggeren van de sloot de week ervoor...

Maargoed, de stal van Koko is dus 1 van de beste, grootste en duurste stal van de pensionstal (er zijn 4 van zulke stallen) en die was nu vrij.

Ik zat al enige tijd te twijfelen wat ik deze winter zal doen en nu is dus de knoop doorgehakt om diverse redenen. Snowdon en Uk delen hun stal ('s nachts dus), maar staan wel ieder apart. Uk met een spaanse arabierenhengst in de hengstenpaddock en Snowdon in een van de ruinenweiden. Het voelt echt goed... ik had de laatste tijd ook echt het idee dat ze niet meer blij waren in 'onze' wei. Uk stond meerendeels alleen en qua voeding was het wat aanrommelen, dat wordt nu veel makkelijker. Snowdon was continu chaggrijnig naar Boyke en Zarah, de paarden m'n ex. Daar ben ik nu dus ook echt vanaf Hoop wel dat die paarden nu niet wegkwijnen, maar ik moet me daar maar niet druk om maken.

Dus.. morgen stalletje schoonmaken, draadje bij de hengstenpaddock bijzetten en Ukkie's oude paddock opruimen... Tralalala
Laatst bijgewerkt door snowdon op 27-09-05 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:04

Hm, nog niet meebetaalt maar hopelijk gaat meebetalen per 1/10
Anders wordt het moeilijk voor me om Sox te onderhouden. En de extra aandacht is voor de bolle ook wel lekker. Vandaag nog gemeet met Bianca, de verzorgster, Sox geknufd en stallen en zadelruimte bekeken. Buitenbak moet nog omheind worden, is nu alleen zandplaat. Advertentie ivm stalling staat op MP, hopelijk snel 3 nieuwe pensiongasten. Is wel zo gezellie. Ik ben nu de enige nog. Wel lekker op 4 min. fietsafstand. Ook met plensregen is het te doen (met capuchon ).

Sox heeft het naar haar zin daar hoor, weidegenoot en wat leven om haar heen (geiten) maar ook als pensionbazin en kinderen thuis zijn. Ze heeft ook haar rustplek gevonden, weer onder een paar bomen en vlakbij het huis. Dus kan ze alles in de gaten houden

Mamauba, jammer maar niks aan te doen. Volgend jaar beter!