[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:51

Zit nu hele tijd dingen op te zoeken van appleby, er was een ding dat je georganiseerd kon gaan maar dat valt nou net in m'n examens in België |( . Nu ooit ga ik gaan :j

Trouwens Kaat plaatste deze gisteren: http://nl.kapaza.be/antwerpen/zeer-liev ... 229193.htm
wat denken jullie kruising tink x welch ?

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:03

Ik heb er nog niet zo heel veel verstand van, maar naar mijn idee is het toch wel een Tinker, een kleintje. Niet al te veel been behang maar dat heeft Luna ook niet zo heel veel. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast hoor.

EDIT: Op de site zeggen ze: met veel behang maar dat vind ik zelf wel meevallen :o

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:08

Awel ja dat vind ik ook wel meevallen, juist de manen die er netjes opzitten maar veel staart of sok zit er niet op. Nu maar er zijn er wel in het topic die hun er mee bezig houden die misschien wat meer kunnen er over zeggen. Niet omdat ik interesse heb om te kopen (zou wel willen maar is nu volgens mij geen optie hier) maar vooral uit nieuwschierigheid.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:10

Ja, ik zie er ook geen veel behang aan idd wel lange manen, maar volgens mij erg dun (net als de staart).

Ik kreeg gisteravond een PB over mijn rijlessen van iemand met leeg profiel, gister geregistreerd en geen enkel bericht geplaats (alleen mij gemaild?). Beetje vaag, heb maar een beetje een algemeen antwoord teruggestuurd, want vindt het een beetje vreemd.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:20

Awel ja ik zie zelf ook niet veel behang, vandaag dat ik al snel aan welch denk omdat ze tinkers toch redelijk vaak kruisen met welchen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:41

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:44

ik zie veel mooie foto's voorbij komen,mooie paarden. beenwarmers :P

Sokkenwasrit, ik denk dat ik het niet ga redden.
Er komen een paar rekeningen aan, waar ik helemaal ziek van word! echt niet grappig.
Dus dat worden de komende 4 maanden geen extra uitjes

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:52

:wave:

draaakje schreef:
Izzy bijna in de camera
[ Afbeelding ]

Ik vind deze foto echt te lief <3

Succes Patrick!!! Heb je je vriendin al overgehaald? O:)

Mok... wat is de oorzaak? Adh daarvaan behandelen :)

Wat jammer Andrea -O-

Ik ga snel aankleden, anders moet ik in mn pyjama naar stal :=

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:59

Eens even een vraag wanneer en waar is die sokkenwasrit en moet je je daar ergens voor inschrijven ? Anders zou ik nog wel eens kijken of ik geen vervoer zou vinden er voor ergens.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:05

Izzy heeft haar deken welgeteld 1 keer opgehad, dat was in de zomer, toen het de hele dag regende en ze hun dunne zomervacht hadden.
Verder hebben ze hier allemaal nooit een deken op, hun eigen vacht doet dat werk veel beter.

Wel grappig dat kleine tinkertje. Uiteindelijk zijn alle tinkers kruisingen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:11

Topic gevonden van de sokkenwasrit even doorlezen en opzoeken waar dat precies is.

*Topic van vorig jaar oeps :')
Laatst bijgewerkt door Lori op 27-01-13 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:11

Phoe ben terug van de spinningles, 25min heen fietsen (in de regen grr!) daar een uur de spinningles en dan nog 25min terug fietsen, afzien maar eens je nu gedouchet warm voor het stoofje zit, voel je wel zoo voldoen, alleen altijd moeilijk om jezelf er toe aan te zetten hé :+

draaakje: Leuke foto's! Ziet er ook een chique stalling uit, vind Izzy ook een heel knap hoofdje hebben!

En ik zie nog leuke foto's van Luna, mooi hoofdstel ook!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:13

Ik heb Kaydee dus niet onder de deken gehad van de winter( in het begin even , maar toen werd het even weer warmer en heb de deken er toen toch vanaf gehouden (.... spijt.... ) ) , maar 1 keertje rijden in de ochtend en madame is tot in de avond nat.... zelfs met zweetdeken...
Nu wil ik de dikke vachten gaan voorkomen , want heb er aankomende winter 3 te rijden en als ze allemaal weer zo'n dikke vacht krijgen , vind ik het voor hun alleen maar vervelend , ze kunnen hun warmte echt heel slecht kwijt raken , heb ik nu wel gemerkt.

Zo , vanochtend gemolken en van ellende om 9.00 uur mijn bedje weer ingedoken , sjonge wat was ik moe .... Nu net om 12.00 uur er weer vanaf en echt , ik ben weer redelijk bijgeslapen !

Nog 4 nachtjes slapen ( hihih ) en dan zitten we 4 dagen in Fuerteventura !!!!
Even heerlijk de warmte opzoeken !

André en ik saampjes ... kijk er al heel lang naar uit .
Kids blijven thuis( met de zus van André als oppas ) en de oudste zal de paarden op zich nemen , goed he ?
Ik zet water genoeg bij de paarden neer en hij voert ze .

Nou dames( en heren , sorry vergeet jullie steeds , hihi ) , ik ga lekker aan mijn zondag beginnen ... vooral rustig aan doen !

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:21

Iowa staat ook het grootste tijd zonder deken, ze hebben ook stallen waar ze in kunnen staan als ze willen. Maar in de winter zoals in deze periode als het hele nacht/dag sneeuwt of regent en koude wind is doe ik Iowa wel een regendeken aan. Ze maakt niet zo'n superdikke wintervacht aan en als ze teveel energie moet steken om zich warm te houden vermagert ze heel snel. Onze andere 2, een ijslander en ons ponytje kunnen zichzelf warm houden en hebben ook niet de neiging om snel af te vallen (integendeel :+ )

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:28

jaron staat nu onder 500 gram,voor de vries, morgen of overmorgen als t echt goed boven nul blijft gaat de 200 grams er vanonder. maar hij is ook geschoren he.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:28

veel plezier lepel!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:33

@ Magica ik heet ook Claudia, dus hou het maar op Miesemuis voor de duidelijkheid haha.

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:45

Hoi iedereen,
Zou ik me hier ook mogen aanmelden? ik lees altijd in de weekenden stukken mee en reageer eindelijk nooit want ik heb niet zo heel veel tijd om alles mee te lezen.
Maar denk toch wel gezellig om wat meer tinker liefhebbers te leren kennen.
Zal me eerst even voorstellen: ben Bianca en ben 25 jaar, ik heb een super lieve tinker (wie niet...) Job.
Job is 7 jaar en 1.66 hoog, en nee geen naaldhakken.
Ik heb Job nu dik een jaar en ik rij heel veel buiten met hem, ik was een half jaar geleden bezig hem om te scholen naar western. helaas heeft hij een meniscus probleem gekregen... en heb ik al een hele tijd veel dierenarts bezoeken met hem moeten afleggen. hij is gister voor het eerst naar 6 weken boxrust naar buiten gemogen aan de hand...... pff was even zwaar. dierenarts term "controleerbaar bewegen" hmm hun houden ook geen paard van 700 kilo tegen.
maar het viel mee hij heeft niet gerend alleen gebokt en gesteigert. nu staat hij lekker buiten in de bak van een stuk van 7 bij 7 en dat gaat goed.
Nu is het afwachten of de spuiten die hij gehad heeft helpen, we hebben 40% kans. nu langzaam aan opbouwen met stappen aan de hand enz.

Ik heb een tijd terug wel een tinker rit mee gereden op de utrechtse heuvelrug, en dat vond ik super!!!! ook allemaal hele leuke mensen. weet niet of een paar van hun hier ook zitten?
ik zal door deweeks niet veel reageren om dat ik veel in het buitenland zit met me werk maar zal proberen bij te blijven.
groetjes bianca en Job

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:17

Welkom.bianca!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:18

even binnen vallen hoor.
als een vacht nat is, is dat toch niet erg? als de huid maar droog is.
Ik had king nooit onder een zweetdeken, mijn instructrice zei dat hij daar juist erger van ging zweten omdat ie zn warmte niet kwijt kon.
ik stapte hem altijd goed uit, zorgde dat zn huid mooi droog was en hij terug op adem gestapt was, liet hem altijd even op de poetsplaats staan om alles op te ruimen en hij ging daarna gewoon de wei op. Hij is nooit ziek geworden.
Denk je echt dat ze in de natuur er rekening mee houden dat hun vachtje nat is als ze gerend hebben omdat ze moesten vluchten voor een roofdier. Dan hebben ze ook geen dekentje hoor!

King had toch echt een flinke vacht, en ja ik was wat langer bezig als we hard gewerkt hadden, maar dat hoort bij een paard.

Ben ook nogal anti deken.. heb het 1 jaar gedaan hoor met king en dat was echt een ramp! T was een aantal dagen lekker weer, dus deken kon wel af. Tot een dag later het er met bakken uit kwam en toen ik smiddags op stal kwam en meneer stond te trillen van de kou. Was nooit gebeurd als ik er geen deken op had gedaan. Zijn vacht was gewoon niet dik genoeg geworden om hem warm te houden(stonden aantal paarden zonder deken en die hadden het echt niet koud ondanks de regen en gure wind)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:18

Welkom, balen dat je zo aan het dokteren bent met je tink! Heb je foto's?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:26

Bianca@ hopelijk alles snel beter met je tink. Welkom!

Ik heb Jack ook niet onder dekens, enige die ik eventueel wil is een zweetdeken (natuurlijk stap ik ook uit).

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:30

Spock staat ook zonder deken in de wei 24/7 :) die heeft zn eigen deken wel aangemaakt!

Na het rijden staat hij op stal met een zweetdeken op

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:41

Amigo staat met 600 grams op. Maar hij is ook geschoren natuurlijk. En een koukleum eerste klas zal het KWPN bloed wel zijn....

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:42

Ik ben een drama met foto's en verkleinen enzz
Maar zit op facebook en daar staan zat foto's op van Job.
Bianca Beukema uit Deest.
Bedankt voor alle welkoms.