[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:10

Hopelijk wel ellie, maar de scheur in haar hoef maakt het een moeilijk geheel.
Leuke foto's van je meisje :)

Oe, lekker, appeltaart.

Kijk, mn zelf gemaakte draakje :P
Afbeelding
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:11

gaaaaaaaaf!!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:13

leuk maartje!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:32

wat een leuk draakje :j ,draaakje :=

Nou Sandra,dat is een hele opluchting,nou weet je tenminste waar het aan ligt :)

Juul,hoera!Roos is er :wave: ,ben erg benieuwd naar de foto's.

Karlijn weer thuis met je zieke kleine mannetje,wel lekker weer naar Diaz geweest,brave pown /3

Weer veel leuke foto's gezien,maar nog geen beeb :n

Vandaag weer lekker gewandeld/gereden met een aantal stalgenootjes +paardjes.
Wil morgen eigenlijk Odjus ook eens aan de dubbele longe hebben,wil er graag wat stuur en een rem op.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:34

Echt super leuk gemaakt dat draakje m'n zusje roept direct van "bumbaaaaa". Maak je het in 1stuk door of zet je de oren etc er aan achterna.

Kaat leuk filmpje..

Springende ruinen geen ervaring mee.

Roos eindelijk thuis, leuk snel foto's showen!

King en de ostheopaat, niet helemaal goed passend zadel. Hopelijk snel een goed liggend zadel voor King.

Verder ook alles bijgelezen.

Vandaag naar de action geweest en tom & co(serum voor Jack en ja smink en blink voor mij, nog wat voor Londen... tom & co ook heb daar een furminator gekocht, naja m'n moeder heeft die gekocht..en de dingen uit de action). Heb de furminator thuis gelijk getest, nou die werkt!

Heb verder vanmorgen ruim een half uur BJ zitten borstelen en deze avond bij het furminator testen ook een 15min denk ik. Ga morgen z'n vlechten er even uit halen en lekker doorkammen en ja borstelen, mesten.. te zien van het weer gaan rijden. Ga deze week ook even langs de kapper langs school om te vragen achter de tarieven en wat zei aanraden... en dan eventueel een afspraak te maken voor later in de week ofzo.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 03:48

:wave:

Vandaag weer eens ouderwets nachtelijk :D Maar eigenlijk niet omdat ik het zo leuk vond, meer omdat slimme ik mn kokspakkie bij de gewone was had gegooid, en die was dus nog niet gedaan. Morgen heb ik hem nodig, dus hij is nu aan het draaien, dan kan hij vannacht + morgen nog drogen.

Koby nog steeds geen veulen, spannend... En Kait vrij gesprongen, leuk!
Hoe groot is ze ongeveer denk je? Ze lijkt zo mogelijk nog kleiner dan Luna :P

Arme Karlijn := Nu gelukkig weer redelijk wit :)

Lieve foto's Eva >3

Ik hoop dat ze er weer bovenop komt Maartje. Gaan ze ook delen weg snijden? Ik weet nog wel dat Misty dat had toen...
Veulentje bedoelde ik ook niet volgend jaar hoor, maar voor over een paar jaartjes misschien?
Ik vind het wel echt fijn voor je dat je nu zo heerlijk weer aan het genieten bent van bovenaf een knol, echt super! Toch je paardje uiteindelijk gevonden :D

Balen dat je zoontje zo ziek is Karlijn, beterschap! Brave Diaz! :) Hoe is het nu op stal?

Dat maakt een boel duidelijk Sandra. Dat is erg fijn :j Hopen maar dat er nu een opwaartse lijn gaat komen dan :D

Ik ben razend benieuwd naar de foto's Juul *\o/*

Succes met de examens die nog gaan komen Kaat, je kan het!

Longeren met dubbele lijnen. Iets waar ik geen ervaring mee heb en ook niet zo goed zomaar durf te proberen, ik ben bang dat ik dan te snel te streng ben met m'n hand, er zit toch wel hefboom aan dan (door de afstand).

Wat een lief dingetje Maartje <3

En verder iedereen lekker met de paardjes bezig geweest. Hier vandaag ook :D :D :D
Namelijk een klein rondje op Luna door het bos, bitloos hoofdstel erom gehangen en zitten maar :) Twee brave, maar voorwaartse dames voorop, Luna en ik in het midden, en twee paardjes die niet echt haast maakten sloten de rij. Ging echt super! Zo trots op mijn kleine draakje <3 De ho is echt superfijn (ook een beetje trots op mezelf dus :P), een keer schrok ze even en schoot een paar passen weg, maar ik had haar eigenlijk zo weer bij me, dus dat vergeten we gewoon. Kan de beste overkomen :j Beter zo eentje dan eentje die klinisch dood is :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:07

Super hoor !

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:08

Goedemorgen !

Even een vraagje ...
weten jullie hoe erg het is , wanneer ik horzellarven in de ontlasting van Karlijn aantref .....
Wist niet eens wat het waren( heb het gelijk op het internet opgezocht) , tref ze nu voor het eerst aan?
Komen ze eruit omdat ik ontwormd heb ?

Jeetje ... wat een gedoe , heb met haar te doen ......

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:27

Lepel schreef:
Goedemorgen !

Even een vraagje ...
weten jullie hoe erg het is , wanneer ik horzellarven in de ontlasting van Karlijn aantref .....
Wist niet eens wat het waren( heb het gelijk op het internet opgezocht) , tref ze nu voor het eerst aan?
Komen ze eruit omdat ik ontwormd heb ?

Jeetje ... wat een gedoe , heb met haar te doen ......

Goeiemorgen!!!

jeetje.. vervelend allemaal , arme Karlijn :(:)

Horzellarven verblijven ong. zo'n 10 maanden in de maag en darmen van een paard! in die tijd kunnen ze de maag en darmwand aantasten waardoor ze koliek, groeivertraging, diaree,vermindering van de weerstand etc. kunnen krijgen.
Het is daarom belangrijk, wanneer je horzeleitjes op de benen van je paard aantreft dat je ze probeert er af te halen en ontwormen met een pasta waar Ivermectine inzit. Het kan goed zijn dat ze er nu uitkomen omdat je met een middel hebt ontwormt waar Ivermectine in zit, het kan ook zijn dat ze gewoon oud genoeg zijn om het paard te verlaten. ik zou proberen om de mest, die Karlijn deze week uitpoept, in een bak water te gooien zodat de larven/horzels dood gaan , maar ook de mest van Kyan (in de gaten houden en ook ontwormen)

Hopelijk knapt ze snel op!!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:35

Geen idee van die horzeleitjes/larven..

Net voor de 2de keer de furminator (van tom&co) getest en dat werkt super.. de vloer lag terug vol haar. BJ gaat er ook helemaal voor gaan staan..

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:38

Hoe zit het dan met bloedwormpjes ? Het waren er gelukkig nog niet zoveel , maar leuk vind ik het ook niet ..... Blijven die ook zo lang in Karlijn zitten, voordat ze eruit komen ? ?

Ik snap er niets van.......
Kyan( heb ik vanaf zijn geboorte ) mankeert niets , controleer ook telkens zijn ontlasting en Karlijn(heb haar sinds vorig jaar juni ) blijkt onder de wormen te zitten , vandaar dus ook haar diarree....

Heb nu de veearts erbij gehaald , althans vrijdag . Bel haar morgen weer.....
Wil dat Karlijntje goed aangepakt wordt , zodat ze er geen schade aan overhoudt...

Zojuist een furminator besteld bij de paardedrogist en een 2-tal vitaminespuiten....
Even ze een handje helpen .....

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:01

Lepel schreef:
Hoe zit het dan met bloedwormpjes ? Het waren er gelukkig nog niet zoveel , maar leuk vind ik het ook niet ..... Blijven die ook zo lang in Karlijn zitten, voordat ze eruit komen ? ?

Ik snap er niets van.......
Kyan( heb ik vanaf zijn geboorte ) mankeert niets , controleer ook telkens zijn ontlasting en Karlijn(heb haar sinds vorig jaar juni ) blijkt onder de wormen te zitten , vandaar dus ook haar diarree....

Heb nu de veearts erbij gehaald , althans vrijdag . Bel haar morgen weer.....
Wil dat Karlijntje goed aangepakt wordt , zodat ze er geen schade aan overhoudt...

Bloedwormen zijn eigenlijk een beetje engerds..
Een bloedworm kan als het ware in winterslaap en kan wel een 2 a 3 jaar wachten in de darmwand van het paard tot dat hij uitgroeit tot een volwassen worm!!
je ziet dan in de tussentijd dus ook niets in de mest (en denkt dat je paard gezond is). Uiteindelijk is de darmwand zo geirriteerd, dat dan het paard ook diaree krijgt etc.

het kan dus best zijn dat Karlijn al een hele tijd met de wormen rond loopt zonder dat jullie het in de gaten hadden. Bloedwormen overleven minder goed in een zand-paddock dan op een vochtige weide (daar kunnen ze wel een aantal weken overleven voordat ze een ander paard besmetten).
Ik heb even opgezocht wel wormenmiddel ook de ingekapselde bloedwormen verwijderd/dood maakt, en dat is een pasta waar moxidectine in zit.
Verder moet je de bloedworm zeker niet onderschatten, want dit is een erg grote boosdoener waar veel paarden aan overlijden uiteindelijk, dus vind ik het super goed dat je de DA erbij hebt gehaald!!

Is Karlijn wel al eerder bij jullie ontwormt???

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:15

heej dames! Hier ook eindelijk weer tijd/energie om bij te lezen en te reageren :)! had vrijdag en gister stage de hele dag, was weer erg leuk :). maar ben gesloopt na zon dag! Lag vrijdag al om 7 uur in bed, maar alsnog sliep ik pas erg laat :(. gisteravond gezellige avond gehad met vriendlief :). en ben me vergeten te wegen zaterdagochtend, dus dat komt morgen als het goed is!

en nog van iemand de vraag over mijn scooterrijbewijs.. als ik een sponsor had was ik al lang begonnen met autorijles hoor, maar t is gewoon ontzettend duur.. maar er is vandaag een actie van groupon, 12 lessen + theorie en praktijk examen voor 299 euro.. maar dan moet je dus nog wel extra lessen er bij nemen.. dus ik zit nu enorm te twijfelen.. ik zou van mijn vriend het brommerrijbewijs krijgen als cadeau voor kerst + komende verjaardag samen. dus dat geld zeg maar mag ik ook hier voor gebruiken.. en de belastingaangifte was mij ook goed gezind dit jaar.. maar ik weet het dus nog niet (: heb ook geen idee hoeveel autolessen ik nodig zou hebben, dat is het lastige.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:32

GOede morguuuh iedereen ik ben net ontwaakt uit mijn slaap :D
Afgelopen dagen niet echt veel tijd gehad om mee te lezen maar ga nu weer mijn best doen :D
Onwijs leuk draakje zeg echt heel mooi!!
Vandaag maar mijn tinkerbeest weer eens rijden!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:43

hlw, de oren pootjes enz. zet ik er later aan vast. :)

furminator is echt fijn he, zou niet weten wat ik zonder dat ding zou moeten (ja, heeel veel borstelen :P)

Als het kan wel lotte, maar zolang de scheur in de hoefwand zit kun je er binnenuit niet zoveel weg halen, dan hou je geen hoef meer over...

Super dat je met Luna een rondje bos hebt gedaan, leuk!

Balen zeg van Karlijn haar worm besmetting, slim om even de dierenarts om advies te vragen.
Bloedwormen zijn inderdaad rotbeestjes..

Succes met het maken van de keuze miesemuisje, als je de mogelijkheid hebt om voor je autorijbewijs te gaan zou ik dat zeker doen, scheelt je uiteindelijk geld omdat je het anders alletwee moet betalen (auto en brommer)

Veel plezier vandaag Patrick!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 14:24

Hopelijk is het niets erg bij Karlijn!

Net wat leuks getekent:
Afbeelding

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:25

hihi grappig

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:27

oeh Diaz, leuk gemaakt! Ik kan dat echt niet haha.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:54

Leuk gedaan karlijn!

Miesemuisje, Is die 300 voor rijlessen voor de auto of scooter? in beide gevallen niet duur! als dit voor de auto is, zeg ik meteen doen. Want als je je auto rijbewijs heb, krijg je daar bromfiets bij kado.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:08

die 300 euro is voor 12 autorijlessen en een theorie + praktijk examen :). maar daar zal ik dus nog wel losse lessen bij moeten kopen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:10

voor 300 euro is niet duur.
Ik was 65 euro per les kwijt namelijk.
En een examen alleen kost al 225 euro geloof ik

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:14

paard met bijrijder :+: Afbeelding

Afbeelding

Dr zal vanavond wel een itp komen verwacht ik zo :D

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:17

Ooh Diaz dat is kei leuk getekend seg! Zo schattig :D

En Draaakje, dat draakje is echt geweldig :D

@HijadelaLuna nope nog steeeeeds geen veulen van Koby, ik ga echt nog eens kwaad worden op haar denk ik haha ik wil dat veulen nuuuuuuu :D En Kaitlin die is ong 1.40m groot, heb haar proberen meten met een vouwmeter dusja... :P Maar deze zomer wil ik ermee naar de keuring, wrs Torhout dus dan weet ik het precies :P

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:12

Dies leuk Diaz! Ik deed ook regelmatig aan DA's vroeger :) Misschien kan je de schaduwen wat meer laten vervagen? Door evt met een smudge tooltje te werken?

Afbeelding
Dit zijn er enkele van mij, van toch 2 jaar geleden denk ik..

Maar ik voel me vertrouwder met potlood en papier :D
Deze vind ik tot nu toe, het beste gelukt van al mijn tekeningen. Het is Calypso, het veulen van Tinky, en ik had haar eigenlijk getekend om mee te doen aan een wedstrijd. Maar achteraf wil ik dit lieve beestje ook vereeuwigen op papier.
Afbeelding

Ohja, en bedankt voor alle lieve woordjes en steun :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:15

Ik vind dat knap hoor , ik kan het neit.