Gisteren waren wij er oko bij dan wel met een haflinger... maar toch! Ik heb wat foto's gemaakt van iedereen die mee deed.... mocht je interesse hebben. Laat het maar weten via zib.de.jong@planet.nl dan stuur ik je wat. Groetjes Ilona (Rachel reed op Brit - onze haflinger)
Hier moddert het ook al de hele dag aan. Hopelijk ligt de grens dan rond Apeldoorn. Kan ik zo nog droog rijden...
Ik vind het ook wel spannend ons L1 debuut. Er kan zo wisselend gejureerd worden. Laatst had ik 169 terwijl ik ruim 15punten hoger had verwacht. Wijken pakt Ailin goed op en een middengalop moet ook lukken (terug is meer een probleem) ze is nog neit 100% nageeflijk door de proef, maar daarin maken we nu grote stappen. Dus ik heb er wel vertrouwen in.
In de L1 kom je daar nog wel aardig mee weg hoor, in de L2 wordt het lastiger... Wijken moet je gewoon tot de 5 meter doen, tenzij je heel zeker weet dat ze de rest netjes afmaakt, veel mensen willen te veel laten zien en laten het paard na de 5 meter wegvallen over de schouder, dat kost punten. Middengalop is maar een paar passen, niet de hele volte dus. En wat ik altijd handig vond: Als het E-B-E grote volte is rijd dan op de eerste helft (dan kijkt de jury aan je binnenkant zeg maar) mooi weg en rem wat op de muur die je daarna tegenkomt, dan kun je de 2e helft van je volte je galop netjes herstellen of gebruiken om nog wat meer te remmen zodat je de hoek erna netjes je overgang terug naar draf kunt maken...
Zoefff
Geplaatst: 03-05-10 16:31
hoop ook dat het droog blijft, heb straks les! oefenen voor onze b proef onderling!! haha
milou_darby
Geplaatst: 03-05-10 17:01
marjolein: Aaahh als ik dat zo lees komt het dus helemaal goedd !! Leukk hoorr!!
Nou die regen mag van mij ook wel weer stoppen.. als t goed is t vanaf morgen ook weer droog, alleen wat kouder.. De bak bij ons is ook niet helemaal fijn meer om in te rijdenn, dus ga lekker na 't eten ff rondje boscrossenn !!
Je wilt niet weten hoe bijzonder het voelde om dat ding te passen... Hij ligt nu veilig in een captasje thuis op de kast... Hopen dat ik dit weekend en/of volgend weekend echt leuke jury's heb...
Haha, wieltjes zijn fijn he? Heb ik voor Lis nu alleen maar op wedstrijd maar vroeger ook wel eens in de training gedaan, heeft bij Lis ook wel wat kwartjes doen vallen...
Schimpje
Geplaatst: 04-05-10 20:19
silas schreef:
Schimpje schreef:
Met dank aan Angelique staat het nu vast dat ik 4 dagen kom!
Joehoeeeeeeee!
Mijn Leusden-held!
WenK schreef:
Hij ligt nu veilig in een captasje thuis op de kast...
Mijne ligt nog steeds in het plastic tasje waar ik hem in gekocht heb...