Ik praat niet echt een accent vind ik, al vinden andere dat niet. Ze zeggen dat ik plat praat, maar volgens mij praat ik toch echt abn. Ik kan niet een blokzieligers.
Als wilco boos is zegt hij altijd: godvergeemjuh, dat is zijn friese scheldwoord.
en borders totally in love !!!!! Wil er graag 2 uit werklijn en dan het liefst 1 blue merle en 1 donker rode ooit als ik veeeeeel tijd en ruimte heb . zucht....
en fries... tja voor mij amper / niet te volgen. vind het wel leuk dat het in stand gehouden wordt !
Ik vind het wel altijd grappig in Friesland als ik ergens ben en ik ga weg zeg ik altijd Doei of Doeg.. Maar overal zeggen ze 'Hoi' en nu zegt Hotze ook steeds Doegg als ie weggaat en dan zie je al die mensen zo raar kijken..
Leuk al die verhalen over welke dieren men leuk vindt/ wil hebben
ik vind ook veels te veel leuk
Cane Corso bij ons op stal is geweldig wel zo'n zwarte met een mooi hoofd en niet van die gezoomde met spuitsere neus... (die heeft ook iemand die ik ken maar die zijn niet zo leuk )
Franse buldog zijn ook grappig alleen dan niet met zo'n platte neus dat ze hele dag snurken dat vind ik zielig
Uhh bordercollies maar bv ook een witte herder of ierse setter of uhhh ... pff als ik er zo over nadenk vind ik heel veel mooi en leuk en is het maar goed dat we er nu nog geen kunnen houden dat wordt nog moeilijk kiezen maar zou dan graag een hond een 2e thuis willen geven dus van asiel of anderszijds door omstandigheden moeten verhuizen of zo Als het maar geen fox of ander klein druk keffertje is --> een echte Jack russel vind ik dan wel weer leuk, maar dan absoluut zonder fox erin (daar worden ze hier in omgeving helaas vaak mee gekruisd lekker goedkoop )
Op 1 of andere manier heb ik ook iets met Whippets (kleine windhonden) zo'n gevoelig diertje en die heb je ook gevlekt
Verder jerseykoetjes qoussant schapies enz enz enz ...
Maar was ook helemaal weg van onze persische kat zo'n makkelijk en rustig diertje die is na mishandeling bij ons terecht gekomen en is toch nog een ontzettend fijne huiskat geworden die ging niet verder dan onze tuin handig en is nog 17 jr mogen worden!
en verder dus tinker, ijslander, welsh, shire (zo'n witte ), shet van ca 1 m of bont ezeltje of of of uhh ... hier dus ook een hele beesteboel als het aan mij lag maar nu in ons tuintje van 6x10m maar even niet
Haha fries kan ik geloof ik ook niet echt volgen en dat Hoi zeggen heb ik ook nooit gesnapt, maar da's geloof ik niet alleen in Friesland. Vind het ook altijd wel grappig hoe mensen kijken als we houdoe zeggen maaruh ik vind dat je best mag horen waar je vandaan komt (als t maar niet te erg is dat je niet anders meer kunt praten of neit te verstaan bent ) Probeer mijn nichtje ook zo goed mogelijk 2 talig op te voeden Brabants en Nederlands (ok ok eigenlijk 4 talig want door mams/ oma en fam. ook duits en engels krijgt ze ook al mee )
Maar, ik hou ook meer van de grotere, rassen richting bull mastiff, cane corso, rotweiler etc. Deze heeft mijn broertje uitgezocht, is zijn hond..... (altans was voor hem bedoeld, zou dan ook leuk zijn als hij wel eens thuis is, maar hij is met mijn oom een huis aan het bouwen, dus altijd bezig)
Als het maar geen chagerijnige (dominante) keffert is deze kijkt wel vrolijk
Hier zijn er echt een paar irritanten chagerijnige keffende foxen die niet met andere honden overweg kunnen en als je dus langkomt wordt je hond bijna opgevreten en de baasjes die eraanvast zitten vinden dan dat je maar om moet lopen (pff hou je hond bij ) en in gemert bij mijn ma dus een kruising jack x fox en die is echt een ramp
Maar kan misschien ook wel aan de baasjes liggen maar zo vind ik die honden in ieder geval niet leuk ...
Laatst bijgewerkt door grid op 20-07-08 15:36, in het totaal 2 keer bewerkt
oooh dat heeft bandit absoluut niet, die kan met alle honden overweg en speelt echt met alle rassen en grote honden! Nou is bandit ook gewoon goed opgevoed, en altijd vanaf pup af aan bij andere honden geweest.