hi
im from holland (my excuse for anny gramatia mistakes)
here in holland we got a discussion about steel nose schoes
here in holland its badly recomended to weare these shoes when your working with horses.
its seaid that by the waicht and schape of the hoof that it can cause the steel nose to bend in and cut off your toes
there are multiple storys that is has happend but weve got nothing from first hand can you help us
greetings from holland
dit heb ik getypt dat ik uit holland kom en dat we hier een discussie hadden over schoennen met stalen neuzen
dat het niet niet aan te raden is ze niet te dragen terwijl je met paarden werkt
dat ze door het gewicht en de vorm van de hoef kunnen inbuigen en je tenen af snijden
er zijn meerdere verhalen over maar eingelijk niets uit eerste hand
DellJackasss
Senior Member
Something similsr has been done but with a large amount of force on Mythbusters. Those shoes are ment to last.
Ignored post by DellJackasss posted 02-26-08 12:05 PM Show Post
het andwoord dat iets soortgelijks al is gedaan en dat het met aanzienelijke kracht is getest
die schoennen zijn gemaakt om mee te gaan
rommulus
Junior Member
Registered: 02-26-08
Posts: 2 Posted 02-26-08 12:17 PM yes i know the shoes ar made to protect you feet
but bye the shape of the hoof of the horse it suposely sould bend in
multiple people had lost part of compleatly lost ther toes (as the story's go )
on scool your not alouwd to wear steel noses inside the stabels for this reason
ik weer ja ik weet het en dat de schoennen gemaakt zijn om je voetten te beschermen
maar dat het door de vorm van de hoef van het paard dat ze in zouden kunnen buigen
meerdere mensen zijn deels of geheel van hun tenen verloren (zoals de verhalen gaan)
en op scholen is het niet toe gestaan stalen neuzen in de stallen te dragen om deze reden
Laatst bijgewerkt door rommulus op 26-02-08 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt