[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:18

Wat een schattige hondjes! Bleven ze maar zo schattig en klein he.

Ik heb pas les vanaf 17 oktober :D Super blij, nog een maandje lekker rijden!

Caily heeft al een pensje aan he ;) Cheyenne ook al en die is korter drachtig dan de andere twee merries... Die ploft altijd tegen de laatste maanden.

Tsjah, je kunt hem toch een tijd langer hengst houden, hij hoeft in principe niet asap op keuring te gaan, en dan kun je kijken hoe hij ontwikkelt en of hij iets aan de fokkerij kan bijdragen als dekhengst. Als je twijfelt, zou ik hengst laten zodat je geen spijt hebt later.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:40

Kraamcadeau's,, pfoe zou het niet weten.

Wauw Lotte, dat tuig! <3

En die Deense Dog <3 Wat een knapperd!
Jammer dat je je maatje hebt moeten laten gaan :(
Ik zou graag een Harlekijn DD willen :~

Er is helaas nog geen maatje voor Feike, maar hopelijk komt daar morgen verandering in :j

Ik heb morgen weer les met Feike, super veel zin in! :):)
Voor morgenavond ben ik door een vriend "uit" gevraagd, we gaan naar de pizzeria en dan naar de bios :D
Wel zin in :j

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:05

leuk topic!
laat ik mezelf ook even voorstellen.

Ik ben Diede en ik ben 16 jaar.
Ik heb nu al 3 jaar een fantastische Tinker!

Naam: King
Ras: Tinker (duhh)
Type: Gypsy Grande Vanner
Leeftijd: 16
Geslacht: Ruin

Foto:

Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:11

Welkom Diede!
Wat een knappe Tinker heb je zeg! <3

Ik heb vandaag weer les gehad met Feike :)
Na een explosieve start, paar steigers toen ik net zat, heb ik heerlijk gereden!
Feike en ik hebben weer veel geleerd :)
Ook is mijn houding alweer sterk verbeterd en daar ben ik natuurlijk stiekem ook wel trots op :o
Feike is al veel minder bang voor de zweep, hij bokte niet meer en was ook niet meer in spanning bij het rustig aanraken met de zweep. Gaat helemaal goed komen dus! :D
Hoe dat komt dat hij steigert met opstappen, weten we niet, maar we gaan er wel aan werken.
De volgende les zal dan ook zijn met op- en af stappen, ik vond dat voor vandaag weer even teveel, het moet natuurlijk wel leuk blijven :j
Ook ben ik weer met Feike naar buiten gegaan en nu ook wat verder!
En dit deed hij weer fantastisch!
Heerlijk relaxed ook, echt genieten :+:
Binnenkort wordt de weg bij stal, richting het bos, afgesloten.
En dat betekend dat we gewoon ongestoord naar het bos kunnen!
Mijn staleigenaresse wil dan wel een keer met mij naar het bos, dus over niet al te lange tijd zullen we onze eerste echte bosrit maken! YAY!! :):)

En natuurlijk een leuke foto!
Ik ben zo blij met deze foto, vind hem zo gaaf!
Ben zo trots op mijn topper <3
Afbeelding

En we hebben ook weer een klein, nieuw topic :D
2 jaar, 3 maanden, 1 week en 5 dagen geleden.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:32

Welkom Diede.

Op naar vele buitenritten. Feike is echt een knapperd.

Storm en ik gaan volgende week voor het eerst naar een clinic. Vind het doodeng, hahaa. Dus dacht ik slim te zijn en vandaag vast een keer zijn staart te wassen. Hij moet er wel een beetje schoon/verzorgd uitzien, hahaaa. Shampoo in de staart en het begint te onweren. Het gerommel komt snel dichterbij. Dus snel uitspoelen, crème erin en eruit, vlechten erin, storm terug in de wei. En rennen!!!! Een wolkbreuk. Al mijn spullen naar binnen gegooid, hahaa. Zeiknat!! Ben zo blij dat ik bovenop de staartwortel geen shampoo heb gedaan. Dan was ik niet klaar geweest met uitspoelen voor de regen. Hahaaa

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:53

Welkom diede!

Ik ben stuk. Vandaag met jaron een echte oefencross gehad.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:23

Welkom diede! schattig hoofdje

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:57

welkom diede!mooie tinker heb je daar zeg.

vandaag was ik l weer vroeg op stal bij eros.gister had ik het draadje al weer vastgemaakt aan de paal(was losgemaakt omdat ze de mestbak kwamen legen)en er een draadje onder gespannen.nadat ze met eros gereden had,hem weer in dat weitje gezet.je zag m kijken;oliebol nu kan ik er niet zo gemakkelijk onderdoor.
morgen zal ik wel horen of ie braaf is gebleven.

kreeg ook nog de vraag of ik vanaf januari mee wil gaan om te helpen op wedstrijden.natuurlijk!zo vreselijk gemist.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:23

leuk filmpje

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:51

Stoer hoor Andrea! Als Flynn niet meer doodsbang is voor hindernissen dan gaan we dat ook echt nog een keer doen :D

Ik zou Diesel ook gewoon nog even hengst laten, je hebt hem nog maar kort toch? Eerst maar zien hoe hij zich bij jou ontwikkelt.

Fijn dat de les zo goed ging met Feike! En eindelijk naar het bos, lekker hoor!

Wij (ik en twee stalgenootjes) zijn vandaag naar Zeegse geweest. Rit van een kleine 20km. Het was heerlijk! Flynn en ik waren er nog nooit geweest, maar hij liep er rond alsof hij er dagelijks komt. Hele stuk heel kalm en blij voorop, ook langs drukke wegen en onder de N33 door. Zo vréselijk trots! Morgen nog dressuurles, dan woensdag en donderdag nog rijden en dan vlieg ik vrijdag voor 18 dagen naar Amerika. Doodeng :') maar heb er ook enorm veel zin in!

Afbeelding
:D :+:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:53

Knappe kerel

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:39

Leuk filmpje, stoer hoor.

Flynn een toppertje!! Lekker naar Amerika. Dat word vast genieten.

Even een vraagje. Storm staat nu al een tijdje 24/7 met schuilstal buiten. En dat wil ik gewoon zo laten in de winter. Extreem koude dagen kan hij ook nog op stal, maar de bedoeling is lekker in de wei. Ga hem morgen als het tenminste droog is wel een 0gr deken op doen. Ik heb nog niet de mogelijkheid om de dekens overdag te wisselen. Zijn er nog tips/dingen waar ik rekening mee met houden? Het is voor ons de eerste keer dat een paard dag en nacht op de wei staat. Het bevalt me super goed. Maar nu komen de natte koude dagen eraan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:46

Ik geef het bijlezen op voor de moment dames.

Heb gelezen over Aslan zijn Atrose enorm rot en sterkte er ook mee ;(

Ik zie een super Jaron :D. Die hindernissen zien er allemaal zo klein uit vanaf boven maar vermoed dat het hoger is dan het er uit ziet zo vanaf je Capcam. Ben benieuwd hoe hoog ze waren, zit hier op 50/60cm van niveau volgens volgens mij zou eens moeten gaan meten hoe hoog die dingen waren die ik al spring ermee. Ligt jammer genoeg veel te nat nu daar en oefencross plekken in de buurt raak ik niet Toos vervoer loos maar komt verandering in over paar jaar (sparen voor een auto met trailer) :o .

Hier had ik een knuffelmomentje met Jack gisteren heel opeens. Normaal is Jack van het "geef mij eten nu" en nu ik doe de deur open om Cup binnen te laten en legt die zowaar zijn hoofd op mijn schouder en begint zo lichtjes te soezen (slapen) was zooo lief <3 . Vervolgens kan mijn klein zusje hem een zoentje op de neus geven wat anders ook niet lukt (Jack is lomp met zijn hoofd) :')

Gisteren hier tijdens het wandelen met Cup toen we foto's aan het maken waren een tink voorbij gekomen, jammer genoeg Franstalige ruiters had anders even gevraagd of ze eens samen wilden rijden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:35

Ohh das jammer inderdaad. Doet cup het goed?

Deze cross was 50cm. Mooi oefenrondje

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:58

Had problemen met de pc maar wel alles flink bijgelezen via men gsm hoor :j

Duitse doggen <3
ook wij hebben er vroeger 1 gehad genaamd Dino, fantastisch dier was het, helaas is hij niet zo oud geworden..

En welkom Diede, leuke tinker :)

Caily ziet er zo heerlijk rond uit :j

Die clinic met Storm komt vast wel goed!

Leuk dat springen met Jaron, als Cas daar later ook wat aanleg voor heeft wil ik het ook meer gaan doen :D

Zalig dat Flyn zo kalm was en alvast veel plezier voor Amerika!

Met dekens heb ik geen ervaring bij ons krijgen ze hun wintervachtje en staan ze gewoon op de wei met schuilstal en wanneer de temperaturen te zijn gaan ze op stal en laten we ze overdag een paar uur naar buiten.

Aah Lor wat een lieverd is Jack toch <3

Hier terug in de hogeschool sfeer met langere dagen dan vorig jaar.. Maar ik heb wel weer zin om bij te leren over de kleuters! Gisteren is een kindje langs geweest bij onze pony's, hij wou ze eens zien maar van zien kwam natuurlijk meer, hij vroeg of hij niet op een paardje mocht en omdat ik onze pony's goed ken heb ik hem zo op Snoopy gezet en zoals ik al verwachte deed ze echt niks verkeerd, geweldige kinderpony is het :D soms denk ik wel van waarom zou ik geen lesjes geven op die lieve shets van ons, maarja dan komt daar natuurlijk in de realiteit ook nog een diploma bij kijken, blijven dromen Claudia :+

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:30

Ahh wat heerlijk ♡

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:53

Goed bezig allemaal zeg! Fijn dat het de goede kant op gaat met Feike.
Mooie foto van Flynn! Mooi dat de rit goed ging!
Sterkte met Aslan hoor. Wat enorm zonde van zo'n prachtig en lief dier. Succes met de keuzes.
Welkom Diede, volgens mij is dat een lief dier!
Ik vind het knap hoor, oefencross, doe het je niet na!
Mooi zadel Lotte! Ik heb destijds een hoofdstel laten maken (met bosal), zelf ontwerpen zeg maar, kost wat maar is ook wel erg leuk.
Kraamcadeau, ach, alles is leuk als je op een grote roze wolk zit ;) lakentjes voor het ledikantje? Ik koop zelf geen nieuwe omdat je het toch maar 3 jaar gebruikt, dus mijn meisje ligt onder blauwe lakentjes...
Je plakt ze er niet meer aan bij Diesel, zeker weten wat je doet! Bij Gi heeft het voor rust gezorgd tijdens de buitenritten. En hij heeft volgend jaar toch 1 nakomeling als alles goed verloopt.
Leuk dat Jack een knuffelbui had, genieten hoor :)
En voor wat kinderlesjes hoef je geen diploma te hebben toch. Als ouders er geen bezwaar tegen hebben, waarom niet. Als ze klein zijn gaat het toch voornamelijk om poetsen, de omgang en aan de hand wat dingetjes doen.
En buitenrit gisteren.. Pfff.. Eerste keer weer alleen sinds de castratie maar we zijn niet ver gekomen. Jemig wat een hoosbui! Lang niet zo nat geworden! Heb met mijn mobiel foto zijn korte manen gemaakt, zal ik ergens vandaag wel even erop zetten. Hopelijk groeien ze hard :D

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:45

ik meer dat ik dan andre stal moet gaan zoekken kan dan niet bij polly staan :(

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:56

Probeer een meeleespost te plaatsen sorry als ik je vergeet :o

@ Diede welkom! Knappe tink heb je!
@Nientsje stoute Feike maar wel mooi dat ie erna zo braaf was en ook buiten
@Snackie wat een super gaaf filmpje!
@Berdien wat een knappe tinkerman heb je! Flink grot ook of lijkt het zo op de foto?
@Ellie haha Eros had vast even een baalmoment dat ie er niet meer onderdoor kon
@ hetlevenwint wat een mooi moment even lekker knuffelen met Jack
@Clocloken Je kan ze wel de basis bijbrengen,poetsen en dat soort dingen?
@JoanenE Jammer van de hoosbui maar wel lekker gereden?

Pip was boos gisteren. Had hem gepoetst en ging lekker in de zon voor het land zitten. Zijn blik zegt genoeg denk ik haha
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:59

Mooi paard is King, welkom :)

Feike uiteindelijk heel braaf buiten, fijn! Stap je op met een krukje? Misschien vind ze het opstijgen te belastend en dat ze daarom stijgert?

Eros nu wel onder de indruk van 2 touwtjes.

Ahhh, knuffel Jack :)

Pip is het er niet mee eens zie ik :P

Zometeen lekker de bossen in met Indy en Izzy :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:01

Wat gaaf Jane, een clinic! Lijkt mij ook een keer heel gaaf om te doen :D
Oef onweer, vreselijk, dan moet je echt snel :oo

Wauw Jaron doet het echt goed!
Echt een topper <3

Zou mooi zijn als Eros zich nu zal gedragen :)

Oohh wat gaaf Berdien!!
Ook veel plezier in Amerika alvast :D

Nawwh lieve Jack :+:

Dekens, ik heb een 0grams regendeken, er komt nog een 100 of 200 grams winterdeken en ik heb een 300 grams winterdeken. Verder dan 300 grams ga ik niet, dan heeft Feike het veel te warm. Ik probeer de wintervacht zoveel mogelijk te minimaliseren anders droogt hij nooit op na het werk.

Nawwh wat schattig Claudia :D
Enne, dromen zijn er om waar te maken toch? :D
Volgens mij heb je ook niet echt een diploma nodig om kleine kindertjes les te geven lijkt me :)

Lekker dan een hoosbui :+ Is ook weer zulk apart weer.
Ben benieuwd naar de foto's!

Haha naawh Pip toch :=

Maartje, Feike is geen "ze" hoor :') Hij is een jongetje :j
Maar om je vraag te beantwoorden: Ja ik stap altijd op met een krukje, dat is veel beter voor zijn rug. Dat is voor mij ook een vereist, als iemand er ooit op wil, opstappen met krukje is verplicht, anders kom je er niet op :Y)
Lekker crossen! Lijkt me zo gaaf <3

Feike had vandaag echt last van de verandering in het weer.
Denk je weer een lekkere wandeling te maken, nou niet heh.
Pepers in de kont :oo hard willen, bokken en zelfs steigeren op de weg.
Nouja omgedraaid en teruggelopen, maar omdat ik hem niet laat winnen, ben ik gewoon het pad naast stal, waar geen auto's zijn (meestal) om toch nog even een stuk te wandelen. Dat pad hebben we uitgelopen en toen pas zijn we terug gegaan. Maar de paarden in het land naast de weg waren ook druk en die raceten ineens weg en er kwam een auto aan, dus de laatste meter ging meneer in galop..
Nouja toen maar besloten om hem even los te gooien en een paar sprongen te laten doen.
Eerst een paar keer flink gebokt maar daarna heeft hij keurig gesprongen, topper :)
Hij is echt geen dood paard, zit flink wat pit in pfoe :=
Zonet hebben we de merrie uit de opfok gehaald, was nog een hele opgave, pfoe wat een zenuwpees.
Nouja uiteindelijk Feike en de merrie samen in de wei.
Racen, racen, bokken, bokken, racen, racen, bokken, bokken.
Toen gingen ze even zo hard dat ze abrupt moesten remmen voor het stroomdraad en Feike gleed dan wel ff goed onderuit, hoppa plat op zijn zij, maar meteen weer opgestaan en door racen. Niks aan de hand gelukkig.
De merrie is aardig dominant en wil Feike nog niet te dicht in de buurt hebben, want dan jaagt ze hem weg. Feike heeft wel respect voor haar en die smeer hem dan ook, maar toch rennen ze wel steeds achter elkaar aan. Toen het wat rustiger werd was het weer tijd om ze op stal te zetten, de merrie staat in de box naast die van Feike dus die kunnen ook op stal wat aan elkaar wennen.
Als ze elkaar "af" wilden "maken", hadden ze dat allang gedaan, dus dat zal wel goed komen op dat gebied.
Natuurlijk heeft het even de tijd nodig, maar als het voor mij lastig wordt met het uit de wei halen van Feike, in mijn eentje, dan verzinnen we wat anders, want het moet voor mij natuurlijk ook te doen blijven, en ik ben niet eentje die goed op schieten kan met een zenuwpees :') Hou ik niet zo van.
Er komt binnenkort ook een Draver bij op stal en misschien komt die er ook bij als alles goed gaat en anders wordt er gewoon iets "beters" verzonnen dus hoe dan ook, het zal wel goed komen.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:43

Die weerverandering hebben,meerdere paarden wel last van denk ik :j

En wie weet ja.. Als ik wat meer tijd vind zou ik het nog wel eens overwegen of in de grote vakantie volgend jaar eens proberen, zou me wel leuk lijken om te doen :) vooral omdat ik door m'n opleiding kleuteronderwijs ook steeds beter vertrouwd raak met kleintjes :D

Hoe was je rit Maartje? :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:45

He, stom van me, ik wist goed dat Feike een jongen was :D
Pit genoeg dus vandaag!
Hopelijk zijn ze snel vriendjes :)

Vandaag weer heerlijk gereden. Eerst naar het water gereden en daar lekker gespetterd, en toen een flink stuk door het bos heen. Op het langste pad heerlijk gedraafd, zo'n 2 tot 3 km is dat. Ze hebben echt een goede conditie.
En bij thuiskomst lekker de wei op waar ik lekker in het zonnetje thee heb gedronken.
Kipjes zijn ook helemaal blij in hun nieuwe "roofdier-proof-verblijf". Mooi gezicht :)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:48

Ooh klinkt zalig zeg :j wil ook zo'n omgeving, hier lijkt het alsof ze alles volbouwen zeg maar :( maar ik mag niet klagen, het kan nog erger.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:53

Haha geeft niet hoor Maartje :=
Er is wel vaker iemand geweest die Feike een "Ze" noemt, maar stiekem denk ik dan wel van "Nohhh" -O-
Ik weet dattie hoog hinnikt maar een merrie? := hihi

Oohh dat klinkt echt heerlijk die rit <3
Mazzelaar!
Ook fijn dat de kippies blij zijn :D