[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:24

Grappig die beenwarmers!

Dekens maken mij niet uit qua kleur, als ze maar passen, waterdicht, ademend en sterk zijn. Bucas dus over het algemeen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:31

Bucas was mij iets te duur om te proberen of het wat is, ik heb nu een HH Thor. Bucas hoor ik idd wel veel goeds over, dus wie weet als ik besluit gewoon haar in dekens te houden de komende jaren. Die van nu is de naad langs de voering gescheurd aan de binnenkant langs de loopsplit. Beetje zwakte dus, Caily is nooit lomp of speels eigenlijk, ze heeft hem nu net een week of 5 op :=

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:31

die beenwarmers zijn btw te koop bij de action en ze zijn heerlijk warm ik ben namelijk zo nu en dan ook zo een kou kleum
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 26-01-13 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:32

Ik heb twee paar winterboots vd action, die zijn ook zo heerlijk! Waterdicht nog ook. Vele malen beter dan die goedekope paarden thermoboots!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:36

elliecuijk schreef:
die valt wel op mira!weet niet of ik m mooi vindt...maar houdt wel van leuke felle kleuren.ach als ie maar werkt das belangrijk.en in ieder geval haakjes als borstsluiting i.p.v gespen.

lekkere warme beenwarmers.de echte koukleumen zullen daar wel profijt van hebben.

Het staat Miggs goed ben er wel blij mee.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:41

HijadelaLuna schreef:
Ga je als Iowa beter is ook naar de sokkenwasrit Emmy?

Lijkt me heel leuk om eens aan de sokkenwasrit deel te nemen, Iowa heeft alleen nog nooit (bij mijn weten toch :p ) op het strand geweest maarja voor alles moet een eerste keer zijn hé ;) Alleen mijn grootste probleem: vervoer. Wij hebben hier thuis wel een trailer maar ik heb geen rijbewijs en mijn ouders werken meestal niet echt mee om mij of mijn zus te vervoeren :+ Verder heb ik wel een beetje schrik voor Iowa's reactie, ze is nogal overgevoelig en kan vreselijk introvert reageren op stressvolle situaties waardoor ze ook totaal geen oog meer kan hebben voor mij. Haar gedrag is al ontzettend gebeterd maar enkele uren (waar is de sokkenwasrit eigenlijk? Weet eigenlijk niet hoe lang het rijden is) op de trailer (ze heeft er enkel nog maar opgestaan toen ik ze gekocht had en haar ging ophalen) en dan allemaal vreemde paarden op een vreemd terrein dat ook nog eens raar zand en schuimende golven, ik heb er eerlijk gezegd wel een beetje schrik voor. Maar ik ben ook wel van mening dat ze het alleen zo maar kan leren hé en vaak heb ik ook altijd doemscenario's voor mij en is Iowa dan ineens zo braaf en maak ik me zorgen om niets :+ Dus wie weet als ik vervoer vind! Niemand die toevallig van klein-brabant, antwerpen naar daar gaat? Ik ga ook proberen om naar de tinkerrit in België op 1 april te geraken dus dat zou sowieso al wel een mooie oefening zijn om Iowa's reactie op trailer, vreemde omgeving en vreemde paarden te zien :)

Haha grappig die beenverwarmers! Dat is ook zo'n opmerking die ik standaard 5x op een buitenrit krijg van wandelaars of fietsers: 'Oh je paard is haar beenverwarmers vergeten uitdoen!' In het begin nog grappig maar nu na 2,5 jaar heb ik toch echt nog wel moeite om met dat mopje te lachen ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:46

Als je naar de sokkenwasrit gaat wil ik je wel mentaal ondersteunen hoor :P Ik ga zonder paard. Vind het heel erg jammer dat Caily niet mee gaat, maar t is beter zo. Het zou voor Caily enkel erheen al 5 uur op de trailer zijn, en dan ook nog 5 uur terug. Overnachten zou wel kunnen, maar dan nog vind ik het te ver voor een "sokkenwasritje".

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:47

Ik wil ook wel komen helpen als iemand dat fijn vind :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:47

HijadelaLuna schreef:
Ik heb twee paar winterboots vd action, die zijn ook zo heerlijk! Waterdicht nog ook. Vele malen beter dan die goedekope paarden thermoboots!

welke zijn dat? want heb ze ook zien staan en zat ook te twijfelen of ik ze mee ging nemen aangezien mijn winter laarzen van harry horse al 2 dagen zeiknat zijn :') door een grapje genaamd ijs in de waterbak en dan doodleuk erop trappen maar dan erdoor zakken met de laars in t water dus fijn natte voeten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:50

Oeps := Ik heb dat dus ook gedaan met mn actionboots en nog steeds droge voeten *\o/* Die dingen zijn me echt heilig inmiddels. Ik heb twee verschillende, beiden even goed :)

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 1483_n.jpg

Die andere zijn glimmend zwart, kan zo geen foto vinden. Ik weet het, mooi zijn ze niet, maar als het maar functioneel is :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:00

hmz deze heb ik hier volgens mij niet zien staan wel rooie met ijs dingetjes er op en van die nep lak sneeuwboots..maar die leken me niet waterdicht...hmz hmz en duur zijn ze niet xD ze zijn de helft gewoon van mijn winterlaarzen
maar nu ga ik ze niet meer halen ze geven voor morgen 6 graden door met regen en enorme dooi

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:02

Ik denk dat je die andere van mij bedoeld met nep lak :j Ik ben ook echt verbaasd, positief dan :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:03

Het is hier trouwens +1 :evaw: sneeuw -O-

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:05

ja hier is t ook boven 0 ....ze geven ook alweer regen door voor vannacht als t morgen maar niet regent want ik heb een shoot gepland staan..

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:30

Heb ook van die snowboots van de Action
Krijg er toch koude voeten in
Zijn inderdaad wel waterdicht
Heb liever van die stalschoenen aan
Voet is van rubber en tot de enkel nepleer
Met een rits aan de voorkant
Is gevoerd met nepbont heerlijk warme en droge voeten

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:25

goede tips die van de action, misschein iets voor volgend jaar! Blij dat het eindelijk weer warmer wordt, maandagmiddag denk ik lekker weer naar Spock :) mis die vent <3

en leuke beenwarmers en dekens gezien!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:31

Fijn dat Iowa weer zo braaf was! En hopelijk kan je zadelpasser/maker snel een keer langs komen :)

Brr wat een akelige verkoop foto's inderdaad.

Onze paarden hebben de mooiste dekens vind ik zelf, heel warm, waterafstotend, ademend en prachtig van kleur. Ze functioneren ook heel goed als zweetdeken. En kosten niets.

Vandaag heb ik niet zo veel gedaan, heb geprobeerd rustig aan te doen voor mn rug want daar heb ik veel last van. Wel nog even met Pluis een rondje in het bos gemaakt (staan gaat beter als zitten). En pim heeft gelukkig geholpen met de paarden verzorgen. Toen had ik tijd om wat foto's van ze te maken.
Arya is zo'n heerlijke knuffelkont, maar nu kon ik toch wat foto's van een afstandje van haar maken.
Proberen een stiekeme foto te maken, maar ze hadden me al weer door:
Afbeelding
Indy haar "ik ben net wakker" gezicht
Afbeelding
Afbeelding
Izzy is al wakker
Afbeelding
Afbeelding
Kleine lieve Arya komt er ook al aan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wie smelt er nu niet voor zo'n smoeltje
Afbeelding
Izzy bijna in de camera
Afbeelding
Kleine bolle
Afbeelding
Afbeelding

En Pluis geniet ook nog steeds van de sneeuw.
Afbeelding
Afbeelding
Klein duimpje met de zevenmijlslaarzen
Afbeelding

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:32

Wauw, ik vind izzy mooiii <3 en beterschap met je rug!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:59

IK vindt ze allemaal mooi!maar vooral t snoetje van ayra.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 09:37

@Claudia: Ik heb zelf niks met kinderen maar dat soort dingen vind ik ook wel erg schattig. Mooi dat je stage je zo goed bevalt. Hoe lang mag je daar stage lopen? Leuk fimpje, grappig die nieuwsgierigheid en die dikke neuzen in de camera haha. Mooie zwart wit foto!

@Miesemuisje (weet je naam even niet): Jammer dat je les niet door ging met Spock, hoop dat het komende week wel door gaat.

@Mira: Mooie foto’s van Amigo.

@Patrick: Succes maandag met je presentatie, zo te lezen ook op je fb is het wel hard werken zeg!

@Ellie: Leuk etentje gehad dus. En jammer voor je stalgenoot dat haar nieuwe paard wat ze op het oog had, niet goed blijkt te zijn. Beterschap met je verkoudheid. Kan inderdaad lang duren zoiets, ikzelf loop ook al twee weken te hoesten en af en toe te snotteren.

@Andrea: Alles goed afgelopen met de auto?

@Jorine: Hoe is het gegaan, het opzeggen van stalling? Ik heb ook altijd een hekel aan dat soort dingen, ben altijd nerveus en bang voor de reacties dan.

@Chantal: Roze deken voor Annabel, dan valt ze zeer zeker wel op! En balen van die aanrijding, geluk bij ongeluk dat niemand gewond is natuurlijk en dat je auto geen schade heeft.

@Faye: Nieuw hoofdstel voor Denz, eindelijk een gevonden die past! Ziet er mooi uit. Balen dat de honden van de buren soms zoveel lawaai maken. Vooral als je nachtdienst heb gehad. Hoe is het gegaan met spinning? Wel een mooi idee zeg!

@Nathalie: Wat fijn dat alles goed is gegaan met Gizmo! Snap best dat het moeilijk was en dat je traan (of meer) hebt gelaten. Maar nu kan je weer rustig gaan uitkijken voor iets nieuws.
Wat een snoezig Appaloosa’tje! En lekkere warme beenwarmers haha.

@Maartje: Leuke deken voor Izzy! En beterschap met je rug, heb je wel vaker last van lees ik. Of heb je ooit een hernia gehad of iets dergelijks? Mooie foto’s van de paarden in hun winterjas en natuurlijk Pluis!

@Lor: Mooie foto ‘s van Jack

@Lotte: Inderdaad dan gewoon op je gevoel afgaan, die geeft meestal wel aan of het goed zit of niet. En de foto’s die we al gezien hebben van Elvi zijn gewoon super !

@Emmy: Osteopaat geweest voor Iowa , hoop dat het helpt en dat het met beter wordt als het zadel wordt aangepast, of nieuwe. En inderdaad, wat een vreselijke verkoopfoto’s zeg van je link!

Alvast twee mooie foto's gekregen van Elvi Smits, die bij Lotte en Caily is geweest.
Ben zooo benieuwd naar de rest!
En natuurlijk die foto waar Luna en Caily samen op staan, die is zo lief!

Afbeelding

Afbeelding

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:43

Thanks ja het is keihard werken moet echt vanmiddag/avond/nacht misschien nog wel door ....VERDORIE.....

Ben net wakker van me werk van vannacht, straks mijn beste vriend ophalen en richting Concours, even twee proefjes rijden en dan maar weer richting huis, en dan wat ik dus al zei volle bak zorgen dat mijn onderzoek afkomt!!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:45

Veel succes op concours! En hoop dat je school werk snel af is, dat het geen nacht werk hoeft te worden.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:20

Dankje voor alle comlimentjes voor Naomi.
Ik ben mijn moeder nog steeds erg dankbaar dat ik haar heb gekregen na de dood van Emma.
Ik zat er echt zo diep door en Naomi heeft mij het plezier van paarden weer laten inzien.
Het is heel raar maar het leek alsof alleen zij dit kon oplossen en geen van onze andere paarden,
Ookal hou ik ook ontzettend veel van hen en heb ik een geweldige band met hun.
En dan te bedenken dat ik geen nieuwe pony meer wou omdat ik bang was weer iemand te verliezen.
En tja ik ben duidelijk verslaafd aan vlekken zoals jullie kunnen zien :D
Mijn eerst pony had vlekken, mijn eerste paard (Dusty) heeft vlekken en Naomi heeft ook vlekken :')

@Magica: ik sta daar nu 1 keer in de week op stage tot ongeveer de paasvakantie denk ik.
Ik moest dit jaar 3 stages doen 1 heb ik er al achter de rug dat was in een woon- en zorgcentrum,
nu sta ik in een kleuterschool en mijn laatste stage is met gehandicapte kinderen werken.

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:32

Pfff Andrea, gelukkig geen schade.

Ellie, gisteren dus nog ff een laatste laagje om van te genieten om vandaag mooi de dooi in te gaan. Nog wat leuks geshopt? Dat zou je gaan doen toch las ik ergens?

Faye, een hoofdstel in de nationale kleur? Blegh.... Ik zou hem verkopen. En laat ik er nu net een koper voor kennen :D Even zonder gekheid: prachtig hoor! Spinning marathon, klinkt heftig.

Jorrine: Gijs zijn nieuwe stalling opgezegd. In mei gaat het dus gebeuren. Spannend! Gijs, Dirk en Bram _O- Ik hou d'r van, echt waar!

Chantal net als anders weer druk, druk, druk. Goede deken gekocht, nog even shoppen en naar de hobbit. Klinkt gezellig!

Nathalie, fijn dat het goed is gekomen. Logisch dat je het er moeilijk mee hebt. Hopelijk komt er iets moois op je pad binnenkort! En ff shoppen is altijd heerlijk, helemaal na zo'n avontuur als dat van jou! Leuke shet! Mijn buurman heeft ook een weide vol van dat soort aparte kleurtjes.

Maartje, Izzy heeft ook een kek dekentje hoor! Als je de kans krijgt moet je zeker eens naar Terschelling gaan, zo'n mooi eiland. Zulke heerlijke natuur! Leuke serie foto's.

Claudia, dat is de foto van jou in de gele jas toch? Vind het in het zwart wit mooier. Echt een lief plaatje! wat is Naomi lief (en mini!).

Lotte lekker weekend? Driekleur Kyra is op de 1e foto inderdaad erg aansprekend. Mooi hoofdje, knap beestje. Kan me echter wel goed voorstellen dat ze het uiteindelijk niet is geworden als ik naar die andere foto kijken. Grappig trouwens dat witte hoofdstel op de fotoshoot foto's, geeft het geheel net wat extra's.

Gypsylady: Klinkt goed zo'n weekendje weg met pownie.

Lor, wederom een mooie foto van Jack in de sneeuw.

Migs een hipper dan hippe deken!

Iowa mag het dus nog even rustig aan gaan doen.

Jessica al een lekker voorproefje gehad. Spannend hè, wachten op foto's van de fotoshoot. Altijd weer afwachten wat voor moois je krijgen gaat. Mooi hoofdstel heeft Luna.

Patje na een paar uurtjes slaap een drukke dag dus. Succes op concour!

Hier ook erg gek op de action. Heb d'r vrijdag allemaal leuke hangers voor aan de 'takkenbossen' voor mijn ramen gekocht. Was nu wel even zat van de sterren en dennenappels, tijd voor wat anders. Verder druk met werken de afgelopen dagen. Heb vandaag nog 1 late dienst en daarna 2 dagen weekend, dus een goed vooruitzicht. Het regent hier en de sneeuw is lekker aan het smelten. Jammer genoeg duurt het natuurlijk even voor de vorst ook daadwerkelijk uit de grond is, dus het zal in de weides en de paddock wel een heerlijke blubberzooi gaan geven. Maar laat het maar mooi door zetten, wie weet kan ik dan binnenkort weer even wat actiefs gaan doen met Keira.

Hier iemand nog goede tips voor mok? Heb al een smeersel van de DA gekregen; hydrocortinogwattes. Heeft niet echt super goed geholpen. Heb Keira haar sokken al afgeknipt op de plekken van de korsten om er beter bij te kunnen, maar het schiet niet op. 1 been wordt beter nu ik er sudocrem op smeer. Andere ideeën zijn welkom!

Fijne dag allemaal!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:37

Ja dat is diezelfde foto, ik wou was wat aan het proberen en vond het zo ook veel mooier uitkomen :)
Dankje, het is mijn kleine mini tink :')