[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:00

Bedankt Marjootje, zo weet ik dus alsnog wat er gebeurd is ;)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:13

Afbeelding

Afbeelding

<3

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:13

hahah _O- ik het netjes in een link zetten... ajaaa kan gebeuren..

ahhwww lieve clover!!!

net nog een rondje gedaan met meneertje speknek, wat is hij toch braaf, netjes aan zijn halstertje mee... even macho doen bij het zien van een veulen.. en gewoon lekker meelopen met het baassie.. heerlijk zo'n hengst...

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:47

ojee dat verhaal van die pups :(
gisteren op stage heb ik wel nog horen vertellen dat een man uit frankrijk 2j gevangenisstraf zou hebben gekregen omdat hij zijn jack russel geloof ik dat het was, had vermoord: eerst had hij die n zware trap gegeven waardoor die naar de DA moest, rekening zou te duur uitvallen dus heeft hij zijn hond maar vermoord... echt walgelijk!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:54

Echt vreselijk , dat zou ik nooit kunnen begrijpen , dat mensen zo met hun dieren om kunnen gaan ....

Maar goed , ik heb een stressochtendje gehad . Althans niet ik , Karlijn ....
Ik moest haar achterbenen en staart wassen , omdat ze zo aan de diarree is geweest.
( dikke worminfectie en moet nu met 3 weken en 11 weken nogmaals ontwormen en dan hebben we ze allemaal plat )
Maar goed , mevrouwtje kende het nog niet , gewassen worden ....
binnen 2 minuten had ze het eerst halstertouw al stuk gertrokken , toen maar met een koeientouw vastgezet....
Het heeft ruim een uur geduurd , voordat ik haar achterkantje gewassen had , de stress was nog niet weg , maar aankomende week ga ik haar gewoon weer wassen , net zo lang tot ze braaf blijft staan.

Ze is wit , dus zal heus nog vaker voorkomen , dat ze gewassen moet worden ...
Nu is ze weer redelijk schoon !

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 16:04

Jazeker lotte:
Op het moment staat ze onder strenge controle en koel ik haar voet 2 keer per dag en gaat ze in de soda met haar hoef.
Helaas hebben we wel een sterk vermoede dat het om straalkanker gaat. En dat in combinatie met de scheur in haar hoef wordt het erg lastig behandelen.
Onze hoop is dat het om een ernstige ontsteking gaat icm rotstraal (die bobbel boven de scheur), dan zijn we ook zo een jaar verder, maar is behandelen in iedergeval mogelijk.
Dinsdag wordt dat stukje open gemaakt en dan weten we meer. (omdat we eerst de eventuele ontsteking willen koelen om deze rustig te maken.)

Een veulentje, met deze voet? nee hoor, echt niet. Daarnaast is ze zelf nog een baby.

Super dat je zo lekker met Luna hebt gewandeld, en daarna ook nog haar laten springen, dat vind ze echt leuk he?
Fijn dat het zadel bevalt!!

Heerlijk dat je les zo lekker ging eva!
(hier overigens ook genoeg tranen gevloeit van blijdschap :P)
Ah super foto's!!

Brave Kaitlin :)

Heftig dagje voor Karlijn, hopelijk went ze er snel aan.

Heb vandaag heerlijk gereden, we waren niet te laat opgestaan en zaten om 10 uur op ons paard in het bos. Prachtig weer, en heerlijk gereden. Om iets over 2 zette we ze weer op de trailer. Echt genieten. Ben nu even thuis (dan ziet pim me vandaag ook nog :P) en straks weer terug voor avelyn om te koelen en in de soda te zetten.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:42

:wave: Waait even snel langs :) Druk druk momenteel.

Net bijgelezen.
Wil even de meiden met het afvallen complimentjes geven ! :)
* Zelf heb ik ook weer 2 gezonde dagen achter de rug. Wel een hele meloen in totaal op.

Eva: lieve foto.

Wij hebben ook wel een paar ruinen die er af toe opspringen. Agg, vaak staan gaan die merries er nog voor staan. :=

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:33

Ik ben net naar stal geweest met het idee om Jack even te poetsen en te laten grazen. Kom ik op stal staat Jack (en alle andere paarden) heerlijk in de wei. ik heb hem dus lekker laten staan. Hij had het erg naar zijn zin met zijn mega hengstige buurvrouw hihi.
Maar voor Jack is dit het beste om te doen na zijn behandeling door de osteopaat. Lekker rustig op de wei en doen waar hij zelf zin in heeft. Ik was dus erg blij om hem op de wei te zien.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:50

ik waai ook even binnen.heb wel alles bijgelezen maar moet nog veel doen.straks zal ik uitgebreid reageren.
heb net even een ronde gewandeld buiten. *\o/* .zo lekker om weer van het erf af te mogen.een stalgenoot was zo vriendelijk wat foto's te schieten van mij en ruana.zal ze vanavond even uploaden.tot straks dus......

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:31

schone billetjes voor Karlijn! hihi :D

dagje Power Horse gehad, was super leuk! wat een beesten en ze gaan nog best hard de hindernissen door hoor! wat een geweld..
met de start van de competitie ga ik een aantal keer groomen... dus jaa leuk!
heb al helemaal zin om volgend jaar met Denz. te beginnen... :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 19:53

Wat een super lieve foto hierboven!!

Ben weer terug van midweekje weg.. Zoontje is de hele tijd ziek geweest, 39,5 koorts 5 dagen lang, en nu een soort zeldzame bot-achter-je-oor ontsteking, waardoor we een spoedafspraak kregen met de KNO arts bij de eerste hulp vandaag. Peniciline slaat al aan, en de zwelling word al minder. Donderdag controle.

Diaz stond er lekker bij, super veel losse vacht natuurlijk, dus lekker gekamt vandaag!
Daarna gingen we wandelen, voor de zekerheid met hoofdstelletje en teugels voor als ik te slap/moe was voor de terugweg..
Diaz heeft me terug gedragen.. <3 (zonder zadel, zonder cap. :o . voor het eerst sinds dec. weer eens erop.. en geen probleem! :+: )

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 20:05

En nog even de 2 beetje gelukte foto's van vandaag hahaha (drama-camera)
Afbeelding
Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:07

Leuke foto's Karlijn!
Morgen naar soes toe, ik ga even een bakje bouwen in het weiland, daar ga ik dan in rijden!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:14

fijn dat je er weer bent karlijn! sneu van je zoontje maar gelukkig gaat het al ietsje beter.
lieve diaz dat ze je terug gedragen heeft.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:24

king dekt ook, maar meestal meer 1 hengstigheid en dan is het klaar voor hem..

Zielig van die puppy's!!

En ik ben helemaal blij!! de osteopaat is gekomen, er is veel goeds uitgekomen en maar 1 oplosbaar probleem!!
King zn rug zat rechts vast(dat wist ik zelf ook) dus dat is opgelost, moet hem veel blijven rekken en strekken, goed aan de hand werken zodat ie goed buigt en stelling aan gaat nemen.
Maar zn rug was niet zo'n groot probleem dat hij daardoor het gedrag zou uiten met rijden.
Toen zadel erop.. en daar kwam de aap uit de mouw!
Mijn boomloos had ik verkocht omdat ie niet goed lag, daarna een wintec zadel gekocht, maar die is niet dus niet goed! En wel op 2 punten.
Mijn dikke reet past gewoon niet in het zadel. Als ik netjes stilzit wel, maar omdat het zadel wat naar achteren kiept, zit ik te veel op de lepel(en erover heen) en daardoor druk ik te veel op zn achter wervels.
Daarnaast heeft king natuurlijk brede wervels. De kamer van mijn wintec is erg smal, nog geen vuist breed. Maar king heeft zeker een vuistbrede wervels. Dus de kussens drukken op zn wervels. Dit doet dus nog meer zeer als zijn boomlooszadel. Daarom ook een grote verzet met rijden. Mijn bijrijdster past beter in het zadel(die is gewoon dunner dan ik) dus daarom ook daarbij iets minder drammerig, want zij zit minder naar achter te duwen op de laatste ribben.
Ik moet een 18 inch zadel hebben eigenlijk, maar dat past niet op king zn rug..
dus we gaan nu eerst ff paar dagen rust, dan rustig loswerken en vanaf dan rustig zonder zadel het rijden oppakken.
En gaan sparen zodat we een zadel gaan vinden via een goede zadelmaker die king en mij past!

Maar ben zo blij dat dit eruit komt! Dit betekend dat ons hele rijprobleem niet alleen mijn schuld is!
Tuurlijk buit hij het uit dat ik minder zeker ben met rijden, maar hij doet het juist omdat ie pijn in zn rug heeft van het zadel!! Dus als de pijn weg is, hoef ik hem alleen nog maar te zeggen dat wat we doen niet pijn doet! En dat gaat wel lukken met les enzo! Dan weet ik zeker dat king en ik samen steeds meer gaan durven!!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:34

Dat verklaard een hoop Sandra! Hopen dat je nu in een stijgende lijn mag gaan. Nieuw passend zadel en weer lekker (ontspannen) kan gaan rijden.

Knappe Diaz die dr baasje naar huis tilt.

--

Kayleigh heeft vandaag een rondje naast de fiets gestapt. Was echt super trots, 4 grote tractors tegengekomen en ze bleef zo netjes naast mij ! Ook nog langs een pad, waar de stapmolen aanstond en alle jonge paarden buiten liepen te jakken. Dan moet je als het ware tussen die weides door. Altijd een beetje spanning daar, maar vandaag ook super. :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:45

Olaa..!

ZE IS ER *\o/* *\o/* *\o/*
We hebben roos vandaag eindelijk opgehaald..!
En wat vond ze het spannend :P

Ik kan geen foto's op het moment erop zetten..
maar ze komen er snel aan!

*ben nu wel helemaal gesloopt.. en me ukkepuk bella is verkocht!

Y;(

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:54

Hoi Bokkers!

Sorry dat ik weer zo met de deur in huis kom vallen.. :P De examens gingen redelijk, vrees wel voor SEI := Dat examen ging echt slecht, ik wist er niets van.. Dinsdag wiskunde, wàt dàt gaat worden, is een mysterie.

Vandaag gingen de paardjes lekker los, heb een paar stukjes gefilmd, en natuurlijk een filmpje gemaakt.

Om 20uur kruip ik bedje in om mijn definities nog eens te bekijken en in mijn boek te lezen :)

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:33

Sorry @mallow ik had niet in de gaten dat je helemaal niet wist waar het over ging met die puppy's.... :o

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:55

Jack vandaag lekker op de wei, heerlijk :)

Lekker hoor, dat je weer een rondje hebt kunnen maken met Ruana!

Och wat sneu voor je zoontje Karlijn...
Maar wat heerlijk dat je zo lekker met Diaz hebt gewandeld en erop hebt gezeten.

Wat fijn dat je dit nu weet sandra!

Brave Kayleigh, knap hoor, zomaar langs de tractors en de jonge paarden!

Gefeliciteerd met roos, eindelijk thuis!!!

He wat vervelend jackytje

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:30

@eva:wat een lieve foto's zeg!
@juul:roos is eindelijk van jou en op jouw plekje.nu snel een keer foto's maken en plaatsen!
@karlijn:mooie foto's van diaz.nog een lekker pluizebolletje
@maartje:vermoedens van straalkanker.dat klinkt niet zo best.is daar nog iets tegen te doen??

Hier mijn foto's.Ik spreid ze over een aantal dagen want er zijn er een flink aantal goed gelukt.Zelfs haar ogen staan er nu vaak goed op

Afbeelding
deze vindt ik zo mooi gelukt!
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:32

Puppyverhaal, ik heb het gehoord.Triest.

Butox, maandag zijn ze aan de beurt.
Vandaag was het al minder gelukkig, of ze zitten onder het haar gekropen?

Springende ruinen. mijn vorige paard heeft 1x gesprongen. op een andere ruin hihi,

Ohhhhh Eva, wat een geweldige foto's :+:

Diaz :+:

Sandra! Wat fijn dat je nu weet hoe of wat!wbt zadel. hoe breed is hij in cm voor in de kamer tussen de schoft kussens? jaron is namelijk smal, en zijn zadels zijn medium en te breed..
Fijn dat je dit iig weet! super!

Julia, gefeliciteerd!!

Jacky, leuk filmpje!!

Hoe ik longeer met dubbele lijnen?
heel simpel.
Men neme 2 longeerlijnen en een longeersingel.
Hoofdstelletje aan. via bovenste ringen aan de zijkant (dus niet op de schoft.
haal je aan weerszijden de musketon van de longe door de ring, aan het bit. Dat doe je dus aan beide kanten.
Je gaat mennen, dan sta je er achter. Als je wilt oefenen, loop je er toch eerst achter? er komt vanzelf een bocht, dan stuur je in, en komt de lijn, of achter zijn bil, of over zijn rug, en zo kun je sturen.
Ik gebruik het beiden. Ligt er net aan waar het paard op dat moment goed op reageerd.
De dubbele longe van haanstra is fijner, omdat daar een dun touwtje aan het einde zit wat fijner door de ringen glijdt Maar longe werkt voor mij prima.
Of gewoon de leidsels van het men tuig

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:33

gewicht vanmorgen 86, gister fondue.
Ik ga het even in mijn profiel zetten ook. dat scheelt weer onthouden.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 22:54

Ik heb het puppyverhaal gemist.. ik ga slapen!!

En ik ben bijna 4 kilo aangekomen met de vakantie :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:00

ik 2kg na fondue en appeltaart :P