Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
SuperRoos schreef:zwartepaerd schreef:Ik lees hier veel twijfel over het feit of drainagecompositum gegeven zou mogen worden aan paarden met IR. Je kan het gewoon geven. Als je paard suikerziekte heeft wordt het een ander verhaal, dan wordt het afgeraden.
Maar IR is (nog) geen suikerziekte![]()
Jaren terug werd bij onze pony IR vastgesteld door Eric Laarakker, daarna is ze nog 1 keer hoefbevangen geweest, ze heeft toen oa drainage compositum voorgeschreven gekregen door Eric
Ben het zeker met je eens maar ondanks dat Fiek geen suikerziekte heeft en alleen IR had hij een half jaar geleden wel enorme schommelingen in zijn bloedsuiker, gelijkend aan hypo's en hyper's hoewel artsen nog steeds beweren dat dit niet voor kan komen...
Bij paarden die geen stabiel bloedsuiker hebben zou ik het zekere voor het onzekere nemen..
Inmiddels is Fiek ook stabiel en denk ik erover hem over enkele maanden toch een kuur te gaan geven..
romeorowan schreef:Zwarte paerd: ik reageer in mijn eerdere post op 2 verschillende dingen.
Het ene gaat inderdaad over Gluco Balance in combinatie met magnesium.
Het andere gaat over het feit dat glucosamine (voor de gewrichten) niet goed zou zijn bij IR of diabetes.
Ik haal het dus niet door elkaar, hoewel ik me voor kan stellen dat het voor een heleboel mensen wel wat verwarrend zal zijn.
Peelie schreef:ok, nee ik snap dat als ze het heeft dat ze er nooit meer vanaf komt.
Maar ik heb nog een haffie staan. Hoe ga ik er voor zorgen dat die in de toekomst geen IR krijgt!
Eliine schreef:[@singasong, bedankt voor de tip ik ga ns kijken wat het precies is en of het hier in de buurt te krijgen is (ook niet geheel onbelangrijk)
SuperRoos schreef:Ik heb even geprobeerd een duidelijk toen en nu beeld neer te zetten... Vooral voor mezelfom de hoop erin te houden..
Toen en nu..
[
singasong schreef:Je kunt via de site van Marstall vragen waar de verkooppunten zitten. Ook wordt het door heel Ned. bezorgd. Hier komen ze ook gewoon brengen voor 1 zak.