[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:53

Butox moesten wij druppelen op de rug, van schoft tot staart, werkte echt super :j

Dat puppyverhaal kan je beter overslaan...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 01:01

:wave:

Ff bijlezen, dan gauw naar dromenland. Ik moet vaker 's ochtends fysio plannen en daarna 6 uur lang op stal rond gaan hangen, dan wordt ik wel moe :O :')

Hoe is het met jou Mara? In mijn ogen heeft mestonderzoek vrij weinig zin, gezien niet altijd alles in mest aantoonbaar is/gevonden wordt.

Chantal, ga jij bij die vosbonte merrie kijken die op bokt te koop staat, die bij de Belgische grens?

Fijn dat er eindelijk iemand komt nu Ellie :j

Hoe is het nu met Cloof Eef? Zou ze niet "verkracht" kunnen zijn? Ondanks dat ik beweerde dat hij dat niet deed moest ik daar wel aan denken, maar als ik het goed onthouden heb was jouw dame hem de baas? Oh, lees het al, balen :\ T is nog niet eens april... Nu hebben Luna en Clover nog wat gemeen :+ :') :(:)

Goh Faye, wat leuk, een friesje voor Denzel, weet je gelijk of hij homozygoot bont is :D

Hoe is het met jou Kaat? Succes met je examens! Hopelijk zijn de tanden toch de oorzaak bij Tinky en gaat het daarna beter (wel blijven opletten, want ze weet natuurlijk nu wel hoe het stout zijn moet :P )

Berdien, je mannetje was wel zoet met enten hoor, alleen heb ik wel voor hem door de modder gemoeten "jij bent mijn baas niet, denk maar niet dat ik ga komen" :+ Je hebt je zadel wel snel binnen trouwens!

Hoe is het met King? Hopelijk helpt die osteo morgen wat!

Ik werk bij de KFC, tegenover ons de Mc, schuin tegenover ons een subway, daarnaast een sushi geval (waar de s het sinds kort niet doet, dus nu de ushi hal :') ) en achter ons de Ikea. (en daar tegenover de politiepaarden :)) )

Claudia haar brommertheorie aan het oefenen lees ik. Mag ik vragen vanwaar de keuze voor dat rijbewijs en niet die van de auto? Ik had het daar pas met iemand over en wij kwamen tot de conclusie dat je door het invoeren van de brommerpraktijk beter gewoon je autorijbewijs kan gaan halen, in verhouding goedkoper, en veiliger.

Klinkt niet echt als leuke mensen, die buren van jou Faye 8)7 Ik spreek de buren eigenlijk zelden hier, ze hebben wel een ubercute zoontje <3 En ik ben wel blij dat ze er zijn, ik ben hier in het weekend altijd alleen, en als ik dan op zaterdag nacht alleen thuis kom van werk (meestal slalommend om dronken studenten heen :+) is het wel fijn om nog even een teken van leven naast je te horen (die mensen slapen volgens mij nooit).

Wat fijn dat de osteo wat heeft kunnen vinden Heidy, hopelijk verandert er nu ook een en ander met rijden.

Ik kan ook geen dubbele lijnen. Hoe doe jij dat Andrea? Mennen kan ik wel, maar dat is een stuk moeilijker in de knoop raken dan wanneer ik een paard rondjes om me heen zou moeten laten lopen :Y)

Hebben jullie al enig inzicht in een behandelplan Maartje? En daarna, veulentje misschien? :)) :))

Balen van de luis bij Jaron Andrea, hopelijk is hij er snel vanaf!

Haha Carolien, dan denk ik dat ik toch nog een puber ben :D Ben wel benieuwd naar donderdag! Vanmiddag deed ze het super, alleen liep ze wat harder dan Flynn. Alleen gestapt, ze luisterde uiteraard super, maar volgens mij was ze het liefste in galop het bos door gegaan :D (en stiekem was ze niet de enige :o, al heb ik er zeker wel van genoten er weer even op gezeten te hebben :) )

En voor de rest iedereen lekker met de paarden bezig geweest :) Alvast een fijn weekend allemaal. Ik mag na mijn vrije dagje vandaag morgen weer lekker aan het werk, gelukkig maar een "kort" dienstje vanaf 17u, dus eerst naar stal.

Gisteren een heerlijk stuk met Luna gewandeld, en een klein stukje met Diablo, brave paardjes! Vandaag Luna vrij laten springen, bloedfanatiek en ze brengt het er nog redelijk af ook. Daarna OP Diablo door de bak gestapt, superpaardje! (Carolien hielt hem wel vast hoor :P ) En tot slot nog even met Mel, Berdien en Flynn naar buiten. Tussendoor nog een zadeltje getest, bedoeld op Luna, maar getest op Mel, en hij is geslaagd hoor, of beter, ik ben geslaagd, alsnog een BF Stella voor Luna, alleen nu een maat 0, voor haar past hij net omdat ze bijna te klein is, voor mij past hij net omdat ik bijna te groot ben, haha. Maar ach, t is maar voor wat stapritjes de eerste tijd, als ze wat langer in de rug wordt ruilen we hem wel weer in, ik duim gewoon op een laatbloeier :+ Heb ook nog wat beeldmateriaal, ook van een dooie Kral trouwens. Komt een deze dagen wel een keer, mijn ogen beginnen dicht te vallen.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 01:05

Hellup!Is Kral dood?
Hi,hi,mijn oogjes vallen nu ook dicht,trusten allemaal :z

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 01:08

Ze deed gisteren alsof, boeide haar ook niks dat ene reus bijna op haar hoofd ging staan :+ Bo lag ook voor pampus, maar die kwam al gauw overeind om te kijken over er iets te halen viel :P

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 09:25

Om 12 uur al je ogen dichtvallen lot? Ben ik niet van je gewend :D
Lekker bezig geweest met de paarden! Fijn zeg :) Fijn dat je zadel zo bevalt!

Ik heb t idee dat wanneer de de ballen er af gaan bij de mannen het ze niet zoveel uit maakt wanneer ze er op springen. Nu was het weer deze winter ook wel heel erg vreemd, maar ik heb in januari een ruin ook wel eens een poging zien doen.. Nu ben ik blij met mijn alpha errrrrug dominante merrie, maar goed die heeft ook zo haar behoeften :Y)

Jaron met luis.. Hopen dat je het goed kan behandelen :)

Maartje ik kreeg tranen in m'n ogen van blijdschap van 't nieuws. Ik ga je zo even pben ;)

Puppy verhaal wil ik ook liever niet horen, m'n vriend wilde het gister vertellen maar ik hoef t echt niet te horen, ben ik weer een complete week emo :+

Ik heb gister voor het eerst weer een les centred riding gehad bij m'n eerste instructrice. Fantastisch! O wat vond Clover het moeilijk, we gaan nu lekker starten met alleen die achterhand, alles vanuit de achterhand. We hebben alles in stap gedaan en in totaal 3 oefeningetjes, maar gut m'n puppy was compleet gesloopt. Ik heb echt dubbel en dwars genoten en kan niet wachten op onze volgende les :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 09:57

En dan ook nu alweer wakker :D :P

Wat fijn dat de les zo leuk was! Hier ging het ook het hele jaar wel door, als de merrie het aanbiedt, waarom niet? Maar vanaf half april ongeveer werd de hengstigheid wat heftiger en reageerde hij ook heftiger, ging aan een stuk door :+ Dus apart gezet, ging drie dagen goed, daarna begon hij vrolijk over de draadjes te springen om toch maar bij de merrie's te komen...

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:22

Ik neem dat jullie bedoelen dat het niet uit maakt of een ruin op een merrie springt Mallow?
Toen dat bij mijn merrie iedere keer gebeurde kreeg ik van de da te horen dat dat niet zo goed was voor de merrie, ze kunnen daar infectie's van oplopen (die paarden piemels zijn vaak niet zo schoon)
En de ruin die op mijn merrie sprong was erg zwaar gebouwd, dus ook voor haar rug was dit niet bevordelijk.
Ze had iedere keer de krassen op de schouder staan van zijn hoeven, en hele happen uit de manen, wij hebben ze toe uiteindelijk uit elkaar gehaald.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:27

Tsja dat is in een hit actief systeem niet zo makkelijk :) Het maakt me zeker uit, maar ik kan moeilijk bij elke ruin een condoompje om doen.. Aan de rug / manen heb ik bij Clover nog niets gemerkt.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:30

@ Draakje, toets ging goed, ik heb nog geen cijfer terug...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:32

Condoompje blijft hij wel springen, helaas. Rot is dat, helemaal omdat hij er zelf eigenlijk ook niks aan kan doen....

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:37

Moet zeggen dat ik elke ruin wel eens zie springen hor, denk niet dat t uitmaakt of er lang genoeg ballen onder gehangen hebben of niet..

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:37

Heb alles bij gelezen maar niet zoveel fut om te reageren. Maar het is zaterdag dus officiële weeg dag laat ik dan maar beginnen.

Vanmorgen met kleding aan en al ontbeten: 65,9
Vanavond weeg ik nog eens.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:39

Dan heb jij tot nu toe altijd "pech" Eva, want lang niet alle ruinen springen, hier op stal sowieso 6 ruinen die niet springen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:40

Er zijn er ook genoeg die niet springen hor :) Weet ook eerlijk gezegd niet van elke ruin de achtergrond..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:41

Idd, als ze het knopje eenmaal gevonden hebben :+

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:42

Mijn ruintje uit Engeland sprong ook op de hengstige merries maar weet ook niet hoelang hij hengst is geweest ik gok zelf tot zijn 2e, want hij was 3 toen ik hem had. Maar inderdaad genoeg ruinen die niet springen, maar ja die pech kun je net hebben een stal waar er wat meer dan 1 springt :')

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:44

Goedemorgen allemaal
Ik heb me vanmorgen gewogen en ik weeg 78,2 kilo. Op naar de 75!!
ik ben 1.72 en nu dus te zwaar.

Straks even lekker naar Jack toe om met hem te tutten.

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:50

Ooh luizen en vlooien wat een vervelende dingen! Toen Koby vroeger op dat natuurlijk paardenhouden gedoe stond had ze ook 2x vlooien of luizen gekregen wat een merde! Moest haar dan behandelen maar ook nog mijn paardjes die thuis stonden gezien ik met dezelfde kledij over en weer ging enzo (geloof toen sissy en 2 shetjes) aaargh hoop dat ik dat nooit meer hoef te doen :P paar weken herhalen en altijd zo 5 paarden doen was teveel van het goede haha

En wat ruinen betreft die nog 'dekken' ik heb er vroeger ook zo eentje gehad... die was wel nog maar een goed half jaar ervoor gecastreerd en dat is ook wel afgenomen toen.. in het begin al die merries van 'heeee ik sta hengstig...!!!' en ooh geweldig vond die ruin dat tot hij een maand of 2 tussen die merries liep... Koby, Sissy en Uranie (paardje dat ik ter adoptie heb weggegeven nu) stonden om de beurt hengstig dusja :P

Ik ben vannacht nog keer een nachtje bij de paarden gaan slapen maar nog steeds niets :(
Koby is uitgeteld voor morgen maarja... ze houd de spanning erin!
Gisteren heb ik de 2 warmbloeden en Kaitlin even laten vrijspringen, was de 1e keer dat ik dat thuis deed en vermoed ook Kaitlin haar eerste keer vrijspringen maar ze deed dat goed!
Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:04

Haha ziet er echt grappig uit!

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:13

Ikke ook gewogen vanmorgen...............76,5, lengte 1,65 dus veel te zwaar..............nog 8,5 kilo te gaan, 68 is mijn eerste doel.
Maar paar weken terug woog ik nog 80 kilo, dus mag niet klagen, op naar volgende week zaterdag.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:16

Ohh ja lengte is misschien ook handig ik ben 1.64 mijn doel voor gewicht is 62 kilo dus nog een beetje te gaan :)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:33

ik wil het puppy verhaal best vertellen, maar er zijn er ook een hoop die het niet willen horen.. aja dan zet ik het in een link, dus voor de geintresseerde... het is te walgelijk hoor!

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/03/moord_12_dode_puppys_in_de_ber.html

over die ruin, ja ag, zolang ze elkaar niet gaan verwonden en ze er zeg maar zin in hebben, zie ik in zo verre het kwaad niet.. Tuurlijk ziektes enzo, maar als dit de eerste merrie is bij wie hij het doet..
zolang het geen shet merrie en een trekpaard hengst is, denk ik niet dat het heel veel kwaad kan.. :=

Shakiro de ruin van mijn moeder sprong alleen op één en dezelfde merrie, de andere merries waren niet intressant.. misschien echte liefde?? ;)

Zo ik ga straks naar Vrouwepolder, PowerHorse wedstrijd is daar... dus ff kieken bij mn vriendinnetje hoe haar span het gaat doen.
Nu eerst snel ff een rondje doen met meneertje Speknek...
fijn weekend lady's! *\o/*

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:42

Die hondjes zeg :oo

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:51

Naar bericht van die hondjes......................gelukkig waren ze al wel dood voor ze uit die auto werden gegooid............maar dat maakt het natuurlijk niet minder erg....... :n

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:53

hallo mensen ik heb ook gewogen en ben iets onder de 80 dus ja maakt niet uit
mooie weer komt er aan dus elke dag nu lekker fietsen