Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
singasong schreef:edit; kom er net achter dat ik op het Tinkerforum zit en ik heb helemaal geen Tinker
romeorowan schreef:Ik heb nog even het mailtje opgezocht van Josefien Hagenaars van Natuurlijk in Balans en daarin schrijft zij dat ze een pensionpony (haar vroegere pony) Gluco Balance geeft met daarbij de magnesium van Paardnatuurlijk.nl.
Het nadeel van erg veel lezen is dat je soms niet meer precies weet hoe, wat en waar. Ik heb dus ergens gelezen dat glucosamine helemaal niet goed is bij IR of hoefbevangenheid. Dat zijn dus de 2 dingen waar ik momenteel het meest over lees. Of was het nou dat glucosamine niet goed is bij diabetes?
KootMiraDrum schreef:Embe schreef:geen idee... wilgen werken pijnstillend (soort asprine) en dus wel fijn als ze pijn hebben, maar misschien idd veel suikers...![]()
Voor wat ik gelezen heb heeft het alleen een LICHT pijnstillende werking, het is niet zo dat het gelijk een goede dosis pijnstiller is hoor
SuperRoos schreef:Mijn voorkeur zou uitgaan naar medisch, 2 foto's per bericht
Maarja, berichten van mij zoals, oehh hopelijk vandaag de insuline uitslag van Fiek en verder niets is daar volgens mij officieel niet toegestaan
SuperRoos schreef:Zo te horen is het allemaal wel heel snel in werking gezet en ben je er dus snel bij.. De behandeling klinkt helemaal super
podo comp is idd voor hoefbevangenheid en met gluco bedoel je denk ik de gluco balance? die gebruiken een aantal mensen hier, waaronder is..
had umpire ook overgewicht of viel dat mee? en staat hij nog wel op de wei of is dat ook in mindere mate nu..
Peelie schreef:OK en wat als daar uit komt dat ze insuline recistend is.
Ik heb er wel wat over gelezen maar er staat nergens echt hoe je het kan verhelpen of nog beter, kan voorkomen...
Peelie schreef:ok, nee ik snap dat als ze het heeft dat ze er nooit meer vanaf komt.
Maar ik heb nog een haffie staan. Hoe ga ik er voor zorgen dat die in de toekomst geen IR krijgt!
zwartepaerd schreef:Ik lees hier veel twijfel over het feit of drainagecompositum gegeven zou mogen worden aan paarden met IR. Je kan het gewoon geven. Als je paard suikerziekte heeft wordt het een ander verhaal, dan wordt het afgeraden.
Maar IR is (nog) geen suikerziekte![]()
Jaren terug werd bij onze pony IR vastgesteld door Eric Laarakker, daarna is ze nog 1 keer hoefbevangen geweest, ze heeft toen oa drainage compositum voorgeschreven gekregen door Eric
Eliine schreef:Tot grote spijt van Umpire hebben we helaas ook de wortels van het menu moeten schrappenHoe doen jullie dat met belonen met iets lekkers? Ik gebruikte altijd stukjes wortel of een paar snoepjes. Maar wortels mag hij nog maar in hele kleine hoeveelheden af en toe, en snoepjes zijn helemaal uit den boze. Brood is ie niet echt dol op, en het voer wat ik geef is niet praktisch omdat het hele kleine brokjes/graantjes zijn wat dus niet makkelijk uit de hand te geven is.
Peelie schreef:OK en wat als daar uit komt dat ze insuline recistend is.
Ik heb er wel wat over gelezen maar er staat nergens echt hoe je het kan verhelpen of nog beter, kan voorkomen...