Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dorientjuh schreef:Mijn Tinker heeft af en toe last van mijt. Weg krijg ik het nooit helemaal, maar wel dat ze er geen last van heeft. De langste periode dat ik niet heb hoeven te behandelen, is anderhalf jaar. Ze is ooit al behandeld met Sebacil, anti vlooienshampoo voor honden, Neocidol, Bye Mite, en afgelopen november en begin december met een injectie met Dectomax. Die laatste was een duur grapje want daarvoor moest de DA 2x langskomen.
Helaas heeft mijn Tinker sinds een week weer jeuk. Ik word er niet goed van. Heeft er iemand nog tips? Ik heb haar sokken er al eens af gehad, maar dat had niet het gewenste effect.
Na behandeling is het tot nu toe altijd een paar maanden weggeweest. Heb ik nu gewoon pech gehad? De reden dat ik al zoveel verschillende middelen heb gehad, is omdat het voorgaande middel niet meer werkte / niet meer verkocht mocht worden. De injecties waren omdat ik niet kan wassen met de kou; staat 24/7 buiten en heb hier alleen koud water.
bertine37 schreef:dorientjuh schreef:Mijn Tinker heeft af en toe last van mijt. Weg krijg ik het nooit helemaal, maar wel dat ze er geen last van heeft. De langste periode dat ik niet heb hoeven te behandelen, is anderhalf jaar. Ze is ooit al behandeld met Sebacil, anti vlooienshampoo voor honden, Neocidol, Bye Mite, en afgelopen november en begin december met een injectie met Dectomax. Die laatste was een duur grapje want daarvoor moest de DA 2x langskomen.
Helaas heeft mijn Tinker sinds een week weer jeuk. Ik word er niet goed van. Heeft er iemand nog tips? Ik heb haar sokken er al eens af gehad, maar dat had niet het gewenste effect.
Na behandeling is het tot nu toe altijd een paar maanden weggeweest. Heb ik nu gewoon pech gehad? De reden dat ik al zoveel verschillende middelen heb gehad, is omdat het voorgaande middel niet meer werkte / niet meer verkocht mocht worden. De injecties waren omdat ik niet kan wassen met de kou; staat 24/7 buiten en heb hier alleen koud water.
Besje15 schreef:Hallo,
Ik had even een vraagje mijn paard heeft sinds kort dit op haar achterbenen.
Ik dacht zelf dat dit mijt is aangezien ze er zo nu en dan ook in bijt.
Morgen bel ik sowieso de veearts maar misschien weten jullie ook wat dit is?
[ Afbeelding ]
Shauniraquel schreef:Besje15 schreef:Hallo,
Ik had even een vraagje mijn paard heeft sinds kort dit op haar achterbenen.
Ik dacht zelf dat dit mijt is aangezien ze er zo nu en dan ook in bijt.
Morgen bel ik sowieso de veearts maar misschien weten jullie ook wat dit is?
[ Afbeelding ]
Lijkt erg op mijt! Staat zij ook te stampen? Dat doet mijn paard altijd en herken ik het aan!
Allemaal van die kale plekjes, vooral op de achterbenen.
__elise__ schreef:Kroonrand is inderdaad gezwollen. De huid boven de kroonrand is geïrriteerd en doet haar ook echt pijn als je eraan zit. Er zitten ook korstjes op. Ik doe er nu purol op, werkt volgens mij wel goed. De korstjes komen mooi los en de kroonrand lijkt al iets minder gezwollen. Maar ik kan nog steeds niet goed plaatsen wat het nu is.
Voeten geven, en dan met name deze voet, is bij deze dame drama! Ik kan met heel veel moeite deze voet uitkrabben. Helaas is goed controleren van de stralen op dit moment echt onmogelijk. Maar woensdag komt de hoefsmid, misschien lukt het haar wel.
Edit: foto van vanochtend.
[ [url=m/10T49R.jpg]Afbeelding[/url] ]