Western officieel: Sam (sandra H + vriend): amateur + open: trail, pleasure en horsemanschip Blizz: WRAN C beginners: trail + pleasure nielsd: Wran C beginners, pleausure, showmanship en horsemanship Sita_: BAWR/VFAR Schooling; Trail
Lonan en Iris 2 197 punten (moet 180 hebben om het te halen)
Voltige: Piebald: D + 8 (Na NK > C) 'bettepet': basis, volgend jaar E
afgelopen zondag weer endurance gereden, ging als een trein, 18e van de 55, dat vond ik een hele prestatie tussen veel snelle arabiertjes. en nu heb ik mijn winstpunten voor elkaar voor klasse 2!
natuurlijk ... ik dacht ff te kort door de bocht zo van nooit uitgebracht is B maar idd mijn instructrice moest ook L1 starten en toen mocht dat pas vanaf April ivm leeftijd paard idd daarom had Venco toch ook even rust (hersencellen beginnen weer te werken )
Wenk zou leuk zijn als paardentaxi iets is een uur is nog net te doen denk ik maar idd dan voor 2 proeven anders wordt het echt lang onderweg voor ff 1 proefje --> je bent goed fanatiek bezig en hebt er veel voor over zeg
Haha ik doe iets 100% of ik doe het niet Grid. Ben ik een beetje overdreven in denk ik. Lange ritten maakte ik toch al met Lisje, nu doen we tussendoor nog een proefje, en ze houd het prima vol hoor, is lekker los al, en je ziet het, 1e wedstrijd 3e en 4e, 1 wp en nu dan de 2e wedstrijd daar gehad en 4e en 1e, 2 wp's. En ach, Lisje laden gaat ook niet altijd zonder stress vooraf (lisje vind niet altijd dat ze de trailer op hoeft) dus wat dat aangaat is de zekere factor dat ze er heen loopt ook wel handig... Zondag gaan we voor het eerst verder weg, ik ben benieuwd. Als dit goed gaat heb ik nog wel een paar wedstrijdjes meer in gedachten die ik evt wil gaan rijden.
daarom mijn complimenten en idd toen Say ff niet de trailer op wilde ben ik ook weer een keer "lopend" gegaan en dat is idd een zekere factor dat je dan aankomt enzo Nu ga ik express ook dichtbij met trailer om het ritme erin te houden
Nou alvast succes voor je 1st x verder weg !!! en dan evt vaker
O ja vergeet ik nog Julietink ook goed bezig en mag naar klasse 2
brrr net de 2 proeven voor zaterdag uitgeprint en startlijsten bekeken. rond kwart over 10 moet ik de eerste en de tweede er direct achteraan, dus geen tijd om tussendoor de proeven anders uit het hoofd te leren Vandaag voor het eerst weer echt getraind, stelling geeft ze in stap en draf echt supergoed al, was erg trots! alleen die rechtergalop... zucht.. ze zijn in de tijd dat ik weg was aan het longeren geslagen zonder omheining en dat kan Lowara haast niet. dus zodra ze in de galop zit, rent ze als een randdebiel met de kop in de lucht. uiteindelijk linksom goed afgesloten, zelfs een paar pasjes middengalop en weer terug,maar rechtsom heb ik deze week nog flink werk aan
Topicje van afgelopen zondag. Mariel (Bonte) heeft weer prachtige foto's gemaakt! Oh als ik zo die foto's zie word ik weer trots! En vandaag ging het rijden ook al zo lekker. Even wat meer tijd moeten nemen om los te rijden (ben het bos in geweest, maar ook daar kun je trainen), ik denk toch dat de kou en regen die spiertjes wat minder soepel houden. Maar daarna was ze zooooo fijn. Heb heel hard gewerkt aan de moeilijke dingen en als dat gaat dan is ze zo ontzettend fijn! Ben benieuwd hoe het zondag gaat. En dan moet ik toch eens gaan denken of ik 10 juni misschien onderling niet eens L moet gaan rijden. We hebben nog nooit een L proef gereden samen en het gaat best hard zo. Als we zo doorgaan redden we de L dit seizoen nog wel...
Denise dat staat er toch boven Marianne (Kiss als boktnaam)
Wenk ik heb ook gereageerd in je topic. Ha ha ja wordt zeker al tijd om eens L te gaan oefenen voor je het weet mag je in het L aan de bak en had je ook nog prijzengeld da's wel stoer
Maar had eigenlijk wel hogere punten verwacht . Hier gaat de 1ste vaak naar huis met over de 200 punten maar moet ook wel zeggen dat dat vaak ook wel zeer goede (jonge) paarden zijn die enorm snel doorstromen ... maar zal dus nog ff moeten knallen voor ik hier eens bij de 1ste 3 of zo zou kunnen eindigen --> zou ik zo leuk vinden om eens met tinkie ergens vooraan te staan Gaaf dat dat jou dus al gelukt is
zo is het bij ons ook, meestal pas boven de 195 ( soms inderdaad 200 tot 210 punten ) punten dat je 1e of 2de word en vaak bij de pak hem beet 185 heb je zelfs geen 7de of 8ste plaats hier
Oh Gooische (de vereniging waar ik de laatste 2 wedstrijden startte) meestal niet hoor. In de 1e proef had de 1e 189, en dat is wel vrij normaal. Nee, geen prijzengeld, dan moet je ook meer betalen dacht ik (vanaf een tientje per proef toch?).
10 euro per proef? wow..... hier betalen we meestal 7 euro en dat vind ik al prijzig genoeg
zag net op startlijsten dat er maar een kleine groep rijdt, 14 mensen in de ring, en ik hoorde ook al dat het eigenlijk een rotconcours is qua terrein ach... zolang we maar lol hebben in de stromende regen, op het modderige terrein die bergopwaarts schijnt te lopen
Ik betaal ook geen 10 euro per proef, meestal 8.50 per proef. Boven de 10 euro startgeld is het dacht ik z dat de vereniging verplicht is prijzengeld te hanteren.
Ik ben heel benieuwd hoe het zondag is, schijnt wel een leuke vereniging te zijn...
Haha Lowara, dan gaat ie in elk geval niet bergaf... Best netjes voor een Bproef...
Wenk ja zal ik eens die kant op komen --> ach wie weet rij ik wel een keer richting 200 Maar helemaal geen prijzengeld da's jammer ... hier heb je dan tenminste minimaal je inschrijfgeld terug als je prijs hebt Hier is het wel nog steeds meestal zo'n €20-50 minder dan bij Springen maar toch nog wel wat prijzengeld Het inschrijfgeld tussen €6 en €8 en dan is het prijzengeld in de B meestal zo: Prijzen : 1e € 20,00 2e €15,00 3e€ 12,00 4e€ 10,00 5e€ 8,00 + regl. Volgprijzen € 6,00 en dan gaat het iedere keer (L, M) met €5 omhoog met de klasse dus Z 1ste plek dan €35 Met sommige verenigingen scheelt het misschien €5 maar rond deze koers
Ah Lowara bij jullie dus 1ste plekken ook hoger hier was ik dus met 186 punten 12e vd 25 en tot 7e plek was prijs Maar momenteel ben ik al ontzettend blij als ik een puntje rij , misschien OOIT nog eens prijs
Idd Lowara als je maar lol hebt en misschien valt het terrein súper mee VEEL PLEZIER!!
hehe nou.. ik heb de voorspellingen bekeken en het zal in ieder geval een natte aangelegenheid worden.
en positie blijven dneken joh, je komt echt wel een keertje in de prijzen, gewoon elkker oefenen en elke keer gaat het weer een stukje beter. moet je maar zien, je was 12e van de 25? dat betekent dat er 13 ruiters al slechter reden dan jij deed en je dus al bij debovenste helft hoort
Doe dan ook even duimen voor goed weer hier, met name zaterdagavond t/m zondagmiddag...
En Grid, gewoon rijden zoals je thuis ook doet. Uiteindelijk komen de puntjes vanzelf (moet je net mij hebben, ben zo perfectionistisch als wat en ongeduldig ook nog)...
Ach Grid, voordat ik begon had ik de hoop dit seizoen minimaal 1 wp in de B te rijden, het liefst eens in de prijzen en het liefst 1 keer 1e. Ik heb zo veel mazzel gehad dat me dat in de 1e 2 wedstrijden al ruimschoots gelukt is. Ik ga er niet vanuit dat dit succes eeuwigdurend is, maar vooralsnog geniet ik er echt wel van! En dan ben ik net op het land en dan heeft ze een dagje vrij en jaag ik haar heel even wat op (beetje spelen) en dan zie ik zo goed hoeveel sterker ze is geworden en dan bedenk ik me weer hoe ontzettend gelukkig ik de laatste tijd ben en hoeveel mazzel ik heb dat ik zo veel dromen uit kan laten komen nu...
Morgen heb ik trouwens een proefles voor mijn aanhangerrijbewijs. Dan nog heel hard sparen voor een betere (zwaardere) auto en dan kan ik veel makkelijker op wedstrijd...