[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 18:30

*proest* deze wilde ik jullie niet onthouden:

Tinkerloos schreef:
snowdon,je bent een man!!!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:33

Fijn Mamauba, eindelijk weer 'ns wat beter nieuws met betrekking tot je vader ! Ben blij voor jullie !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:56

*Zucht* Benne we weer, en moeten we veel bijleze....

Welkom terug Irish, en ik heb een harde kop, dus stoot maar door hoor... Heb totaal niet gemerkt, waarom je weg zou zijn gegaan... Leuk compliment wel hoor, zulke goeie punten na lange tijd niet te starten.

Flettie, mooi dat Corine Fayette zoveel beter vond!

Tinkermuts, mooie fotos!

Chubby, positief nieuws dus, ik zal duimen! Een echt fijne werkplek is wel zo lekker

Lekkere foto's IndianaJones!

Mamauba, heel fijn om te horen dat het weer beter gaat met je vader

Euh... Lonneke, waar haal je die quote vandaan, en waarom wist Tinkerloos dat niet?

Pfff, je weet nooit wat je aan paarden hebt he. Gisteren heb ik er verdorie een half uur achteraan gelopen, en 4 keer mijn wei op en neer (en da's lang voor de luilak die ik ben) gelopen, en ik kreeg ze maar nauwelijks te pakken. Vandaag komt Dewi zo op me af, ik neem dr vast mee om aan het hek te zetten als ik Amanda wil halen, komt Amanda op me afgegaloppeerd.... Schiet mij maar lek...

Stage was weer leuk, lekker bezig geweest voor de website, flink aan Frans geprutst, was er nog niet eens zo beroerd in Net voor ik weg gin kwamen er twee Tsjechische volbloeden aan, best apart. Beesten roken mierzoet, zaten onder de kale plekken en genezende wonden. Ook veel witte plekken die dus wond waren geweest. Best raar. Aan de ene kant bloedmooie dieren, en dan zo gehavend...

Verder is er een nest met jonge katten tevoorschijn gekomen Ze waren die kat kwijt geweest, en nu zijn er 4-5 jonge dingen. Vreselijk irritant, want lopen steeds om je voeten en mauwen niet, maar krijsen gewoon. En dan moet je steeds opletten dat je ze niet overrijdt of plattrapt... Want da's ook weer zo sneu...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:18

Zoooo, heb net heeeeeeerlijk gereden, echt ff lekker uitgewaaid op de hei. Was moe en verdrietig toen ik weg ging en dat voelt Lisje zo erg aan, ze was dus ook helemaal anders, heel erg knuffelig en constant bij me. Op de hei ook, dan gaat ze heerlijk galoperen, precies zo rustig dat je relaxed kan zitten/staan, maar hard genoeg om uit te waaien... Heerlijk vind ik dat. Ben nu ook een heel stuk bijgekomen daarvan... heb nog een paar eekhoorntjes gezien en een troep jonge knijnen. En nog een hertje heel snel... Mooi vind ik dat...

Maya arme poesjes...

Silas, nou en of die kleine van jou het doorheeft. Als Lisje stil stond begon ie ook te duwen met zijn beentjes: Kom, het is weer groen!!

Welkom terug IL

Mooie foto's van Chakotay!!!

Pff, ben nu de rest al weer kwijt... Net een zeef de laatste tijd. Sorry hoor, voor degenen die ik vergeet/oversla...

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:27

silas schreef:
#Yarka: misschien kan ik wel helpen qua verkooppunt.....

Vertel! Vertel!
Mag ook via PB ff.

Goede berichten over je vader Mamauba, fijn dat het beter gaat met hem.
Laatst bijgewerkt door yarka op 26-09-05 19:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:28

Geeft niks hoor WenK, het kan niet altijd hoogtij zijn he. Wel een lekker ritje gemaakt met je knollie!

Mamauba, heerlijk goed nieuws mbt je paps. Ook voor jullie.

Maya, echte merries? Alhoewel mijn meis altijd heel vrolijk naar me toe komt. Arme katjes... Als ik alweer een eigen huisje had, zou ik het wel weten. Maar kan het mijn ouders nu niet aandoen....

CF leuke foto's van je verzorgknollies!

Zo Marcella... Een echte TopFjord qua voer geloof ik! Waarom zou je overstappen van sportbrok naar Tinkerbrok als íe het nu goed doet?

Ook vanuit Dld leuke foto's van een flemert Cute!

Heb lekker niks gedaan met Chubje. Naja, binnengezet en wat snoepies gevoerd. Morgen weer rijden. Rijd nu over het algemeen vrij- za- zo en di-wo... Best netjes voor een 5jarige toch?

Heb me net wel ingeschreven voor een bosrit! Sinds een jaar ofzo hebben we een feestcommissie op de manege, en die organiseert 9 oktober een bosrit (van 3 uur!) voor alle pensionners!

Om 17.00 werd ik nog even binnengevraagd door de baas. Even een gesprek gehad over de sollicitante die net weg was (zij was het dus inderdaad net niet) en over mij. Morgen nog een gesprek, zij moet wel heul goed zijn (en lekker, volgens de groepsdirecteur ) om mij te kunnen vervangen. Wrs hoor ik morgen meer betreffende een salarisaanbod. Ga nu ff kijken op de Ford- website. Zij hebben de mogelijkheid om een Ka privé te "leasen".

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:37

Komt vast helemaal goed met je sollicitatie, Chub!! Super allemaal hoor
Die bosrit ook trouwens, waar ergens is dat? Pannehoef?

Klinkt als een lekker ritje, WenK, soms heb je het idd nodig om even lekker uit te waaien met je paardje

Haha Maya, leuk he paarden... vooral als je ze niet te pakken krijgt
Dat had ik altijd bij m'n D-pony, die vond het vooral altijd een heel leuk spelletje

Zelf niet zoveel te vertellen. Ben naar de paardjes geweest, en met Darlah, ik weet het niet.
Ze heeft echt zo'n dracht-buikje, maar aan de uier is niks te zien ofzo.
Ik ga ervan uit dat er niks inzit, maar als ik erop let, dan denk ik steeds van 'zou het toch...'
Maarja, als je iets wilt zien, dan zie je het vaak ook
Voor darlah zelf zou het beter zijn van niet, die heeft haar energie nodig om zelf lekker de groeien ipv voor een veulen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:42

Chubby, bij mij komen ze alleen maar vrolijk naar me toe als het voertijd is... Anders niet hoor... Kan daar wel om lachen. Als ze op de paddock staan, en ik kom er met een halster aan, dan moet er 1 werken. Amanda blijft gewoon staan tot ik bij haar ben, die weet dat ze toch niet aan me ontkomt. Dewi daarentegen Die gaat rondjes draven, en af en toe stopt ze bij Amanda, en poogt die dan met haar hoofd vooruit te duwen. Van allez! Ga jij nu maar.. En Amanda, flikker op, ga zelf! Prachtig paardengedrag.

Dat van die jonge katten is idd sneu. Ze zijn mooi groot en gezond, nette ogen enzo, maar ze hadden gewoon niet geboren moeten worden. Maar ze dachten dat die moederkat overreden was, het bedrijf ligt nl aan een vrij drukke weg, dus dit was ook een verrassing...

Elke, is er een kans dat ze gedekt is bij vorige eigenaar?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 19:44

WAUAIE!! DAt klinkt super!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:49

Chub, 3 uur? Heb ik gister op een vreemd paard gedaan en dat kost me een energie! Net ben ik nog 2,5 uur met Lisje weg geweest, maar das alleen maar ontspannen omdat ik haar zo door en door ken...

Merries, tja, Lisje komt alleen als ik met voer rammel, maar ze loopt ook zelden of nooit weg *klopt af*....

MazzelMeid Waarom laat je Darlah niet scannen? Dan weet je het zeker.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:51

Of gewoon opvoelen kan toch ook? Kost niet zoveel als scannen...

Inderdaad WenK, 3 uur... Is best een poos. Maar denk dat het een redelijk relaxte (stap)rit wordt hoor...

MM, de bosrit wordt vanaf de manege georganiseerd (vertrekpunt). Geen idee waar we heen rijden...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:57

haha, ik heb eens 9 uur gereden, toen had ik wel zadelpijn, na 3 uur nog niet. 't is ook maar wat je gewend bent he? Als ik met Lisje ga rijden ben ik minimaal anderhalf uur weg, meestal meer richting de 2 a 2,5 en als ik echt ekker ga rijden word het al gauw 4 a 5 uur.... Je kunt super rijden hier en als je dan een fijne knol onder je hebt is het genieten hoor!!!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:17

hei allemaal,

geen tijd om alles bij te lezen, ben dit weekend op trektocht naar de ardennen geweest en nu heb ik meer dan 10 blz bij te lezen...nouja...

zocht eigenlijk de topic over het springen met tinkers, maar heb vier keer het tinkerforum naar beneden gescrolld en niet gevonden
maar aangezien ik het toch met jullie wou delen

we waren dus op tweedaagse trektocht dit weekend en midden op de tweede dag kwamen we een obstakel in het bos tegen...waar we niet anders konden dan erover
en iedereen in de groep: oeioei en de tinker: dat lukt nooit!
ha!
het obstakel was een omgevallen boom van ruim een meter dik...en dat op een plaats, midden in heuvelachtig boslandschap, waar je geen aanloopje kon nemen of kon uitwijken.
Ben voor alle zekerheid wel even afgestapt, want het is inmiddels weeral een half jaar geleden dat we gesprongen hebben en dan op zo'n plaats en zo hoog...bovendien was Tinkerbell al behoorlijk moe aan het worden.
dus ik eerst met wat geklungel over die stam
en dan Tinkerbell...
Keek ze eerst zo heel allert...snoof ze even...en toen nam ze vanuit stilstand een werkelijk adembenemende sprong!!! Ze had nog ruim een halve meter over trok haar voorbenen perfect op, kromde zich perfect rond en kwam schitterend neer...
en iedereen stond paf...
ik ben zelden zooooooo trots geweest op mijn paardje! waw!

we hebben ons nu voorgenomen van eens met haar te gaan vrijspringen (zodat ik foto's kan nemen ). Zelfs mijn moeder, die al haar leven lang in de springpaarden zit, was helemaal perplex!!!

wie zei ook weer dat tinkers niet kunnen springen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:41

Citaat:

irish_lady schreef:
*proest* deze wilde ik jullie niet onthouden:

Tinkerloos schreef:
snowdon,je bent een man!!!
Ja hallo... Dat kon ik toch ook niet weten!
Ik kijk echt niet in ieders profiel hoor.
(vanaf nu toch iets vaker)

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:42

silas schreef:

#Melanies: oh wij moeten echt eens meeten.....kan ik silas zijn halfbroer eens in het echt ontmoeten....

oke de foto's van mijn metamorfose en van gistermiddag!

Je bent altijd welkom hoor!! Prepare to want him !!

Heerlijk he, zo'n nieuw uiterlijk!!!!

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:48

frenia schreef:
wie zei ook weer dat tinkers niet kunnen springen

Ik heb niks gezegd, super hoor, kun je wel trots zijn op je paardje

Uit ervaring weet ik dat Tinkers zeer goede springers zijn. Chester sprong bijvoorbeeld over 1.30m, Nikita sprong gewoon over een ijzeren hek heen, was ongeveer 1.25m en Maxolo sprong over een hek wat zeker 1.20m was.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:10

Hi Ik meld me ook effe...

Vandaag telefoon gekregen van de trailerkeurder....
Hij begon al met ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws
Het nieuws is dat jullie op tijd bij mij gekomen zijn en het nieuws is dat het heel veel geld gaat kosten.
Het bleek dat van 1 wiellager de kogels eruit waren.. en dan heb je dus het risico dat je wiel je voorbij komt zetten Ook moet alles mbt de remmen vervangen worden en de electriciteit moet opnieuw gedaan. We moeten dus rekenen op een bedrag tussen de € 800,-- en € 900,--. maar goed belangrijker is dat Flanna veilig over de weg gaat. Als daar wat mee zou gebeuren is het leed helemaal niet te overzien, en dan voor al het emotionele. Ik ben echt blij dat die jongen het pas geleden zei dat hij dacht dat er wat speling op het achterwiel zat.

Verder heb ik lekker gereden. Helaas op t eind weer een flinke aanval van benauwdheid gekregen Ik heb 45 min. lekker fanatiek gewerkt. Ik was tevreden. Jan vond dat ze met name in de draf meer nagefelijk kon lopen. Alvast wat oefeningen uit een B proefje geoefend voor vrijdag. Flan was lekker fanatiek met rijden. Jan heeft haar voor me uitgestapt. Op stal nog even verwend met een lekker boterhammetje. Daarna zijn we even bij Fluit gaan kijken. Zijn baasje reed hem vandaag omdat ze dachten dat hij mss nog last had van zijn valpartij in de sloot. Niets te merken dus als t goed gaat mag ik er maandag weer op.

Omdat Jan vorige week van Joy afgeflikkerd was met het springen heb ik alvast een traktatie verzonnen en klaar gemaakt Ik had van lollies, smarties en toffees en dropveter paardjes gemaakt. Staat het alvast klaar, ingeseald voor donderdag.

Nu nog even bijlezen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:28

Kiara, fijn dat boomloos jou zou goed bevalt! Wat maakte het ‘verschil’ dat jij de Torsion de beste vond?

Koetje, hier viewtopic.php?f=98&t=467298&st=0&sk=t&sd=a&start=1200 staat Flan in t tuig Wat zag je er mooi uit na doe modderplassen

Roos, poppie 101 laat je wel wachten zeg Ik zou hem nog een week geven en anders maar op zoek naar een poppie 102 Super dat Fysio lekker ging!

Chubb, spannend dus. Wel gaaf dat ze zo over je te spreken zijn

Chev, rustig aan he… leuk dat je wel meeleest Gaat t met Kit ook goed?

Haha, Nikita kan wel bekken trekken

Crazy, leuke foto’s!

Mamauba voor je paps. Fijn nieuws zeg!!!!!!!

Maya, leuke stage… Ik ben wel benieuwd hoe die paarden eruit zien.

Frenia, maf he dat mensen Tinkers en andere koudbloeden altijd zo onderschatten. Bij ons op stal staan 3 tinks en die springen allemaal mee in de springles. Ze doen echt niet onder voor de andere paarden hoor…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:43

Sodeju Jellie... wat een bedrag, is die trailer het dan nog wel waard om er zoveel geld in te steken? Spijtig dat je een astma-aanval kreeg...

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:47

Koetje4 gefeliciteerd dat je bent aangenomen.

Silas lekker ding hoor die zoon van jou. Net zo als je andere Silas. Je hebt het wel getroffen. En het nieuwe kapsel staat je erg leuk.

Arme flettie en flet afgebeuld. Nou ja word je hard van.
Maar hoe is het met je familie in het noodgebied. Alles goed gegaan?

Chubby kom op je kunt het go girl die baan is van jou!

Saskia leuke foto's. Echt een super makke knol om bij weg te kwijlen.

Spetter leuke mest scheppen. Ik doe het elke dag van 8 paarden. Nou ja Pim is een s h i t lander

IndianaJones leuke dag gehad gisteren dus. Wij doen ook vaak met de menclub mee met zo'n rit. Dan zijn we soms wel met meer dan 35 aanspanning. Hartstike gezellie.

NikitaGoGo leuke foto's. Lekkere gekke bekken. En Leonoor heeft of had (kan misschien al verkocht zijn) een heel leuk hengstveulen te koop. Ik weet alleen niet hoe groot die gaat worden. Hij staat/stond op marktplaats.

frenia ik had graag die foto gezien als je hem had gemaakt. Klinkt als de perfect sprong. Ik vind het namelijk een machtig gezicht als tinkers springen. Maakt veel meer indruk op me dan een "gewoon" paard.

Jellie zo flink bedrag. Misschien niet beter uit kijken naar een nieuwere trailer? Mooi dat het weer wat beter gaat met fluit en balen van je benauwtheid zeg.

Iedereen weer bedankt voor de lieve reactie's over mijn vader. Het lucht me ook echt op dat het zo goed gaat met hem.

Morgen laat ik Lady en Pippa scannen. Ze worden allebei niet hengstig dus spannend. Pippa zou dan als vanaf half juni drachtig zijn en Lady vanaf eind augustus. Daarna met mijn oma naar het ziekenhuis. Ze heeft erg last van haar knieën en moet foto's laten maken. En daarna weer naar mijn vader en tussen door snel snel de paarden doen. Een hele dag weer vol gepland. Lekker stressen.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:53

ik ga voor je duimen morge mamauba

jellie: zow he! dat is een bedrag zeg

tinkerloos: ik heb ook wel eens een reachtie geplaatst bij iemand waarbij het niet goed ging.. " aah meid wat vervelend voor je"
bleek het een man te zijn haha!

frenia: ben benieuwd naar de losspring foto's!! na dat verhaaltje van je

en idd mazzel-meid, gewoon laten opvoelen.. dan weet je het zeker!

pff morge echt lange dag!
van half 11 tot kwart voor 5

oja mijn oma is trouwens uit het ziekenhuis!
en nou ligt mijn oom erin
tja hij heeft waarschijnlijk longontsteking of long nogiets, weet even niet wat precies.. hij werd in een keer benauwd duizelig en soort van aanvallen.. dus maar naar het ziekenhuis gegaan..

ik ga trouwens ook naar bedje toe.. weltrusten

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:02

Jellie, lekker creatief geweest , Gaat Jan dat zelf krijgen of moet je dat uitdelen?
Balen dat je het nu weer benauwd hebt.
Trailer kost ook weer een aardig bedrag maar je hebt gelijk, veiligheid is het belangrijkst.

Tinkers kunnen zeker wel springen, alleen omdat veel mensen het beeld hebben van niet is het zo leuk.
Ook al eens langs een stel gniffelende meiden gereden, er lag verder een boomstam op het ruiterpad en daar kon ik vast niet langs met tinker en western zadel.
Tuurlijk, klein drafje en Mo vliegt erover, ach ze weten niet beter.

Zou Darlah ook op laten voelen hoor, het komt er vast wel uit maar toch....

Chubby, gefeliciteerd met het gesprek.
Kijk, jou kennen ze al en weten ze van hoe je werkt, van een ander moeten ze dat nog maar afwachten natuurlijk.
Dat kan op papier heel mooi eruit zien maar wat in de praktijk?

Maya, jammer dat er een nestje is, is de moeder van het bedrijf?
Misschien dan toch eens opperen dat ze haar laten steriliseren?
Dewi is toch wel slim om Amanda naar voren te duwen.
Vreemd idd van die paarden.

WenK, heerlijk zo'n rit, daar droom ik nog van om ontspannen te kunnen galopperen.

Mamauba, fijn dat het weer beter gaat met je vader.
Lees dat je nu weer met je oma op pad moet, je krijgt geen rust zo.
Let je ook op jezelf!!

Leuke foto van Tineke gezien, lekker hè zo'n modder masker.
Andere foto's zijn ook leuk hoor.

Tja poppetje 101, daar kun je alle kanten mee in is het niet
Roos.
Als je het maar naar je zin hebt, komt het allemaal goed

Elegante foto van Nikita, weet ze wel wat je haar aandoet Dienie
Die tweede is net zo'n operazangeres met lang haar, dan nog zo'n Vikinghelm op.

Leuk veulen CF, misschien heb je het al geplaatst hoor maar ga je nu al daar rijden?
(Heb niet alles gelezen de laatste tijd )

Vandaag naar de chiropractor geweest en ik geloof dat het wel geholpen heeft.
Het schijnt zo te zijn dat mijn hoofd scheef staat op mijn wervelkolom, wat dus overbelasting geeft in alles daaronder.
En dat ik waarschijnlijk last heb van een whiplash die al vroeg is ontstaan(waar ik geen weet van had), vandaar dus al die pijnen, vermoeidheid en buien.
Tja als ik moe ben en pijn heb hoeft er niet veel te gebeuren om mij over de emmer te krijgen zeg maar.
Nu heb ik een veel losser gevoel in m'n lijf en heb ik nog nooit zoveel tikfouten gemaakt als vandaag, als jullie er nog een vinden: Lees er maar overheen!!!
Vandaag dus geen Mo gezien.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:35

Jellie schreef:
Kiara, fijn dat boomloos jou zou goed bevalt! Wat maakte het ‘verschil’ dat jij de Torsion de beste vond?

Nou, het is en blijft persoonlijk natuurlijk.
Bij de Torsion was de stijgbeugel-ophanging meer naar achter, waardoor ik geen blauwe bovenbenen (binnenkant) kreeg bij het lichtrijden.
Ik kwam nl tegen dat voorboogje aan.
Ook omdat ik mijn beugels te kort had en dus te veel uit het zadel kwam hoor.
Verder id de vulling bij de Torsion dikker en steviger, de Barefoot is na veelvuldig gebruik vrij 'plat', en behoeft eerder een nieuwe pad eronder. Met inlages.
Uiteraard heb je ook bij de Torsion een goede pad nodig met inlages om ruggegraat-vrijheid te verkrijgen.
Daarnaast heb ik de zadels naast elkaar gelegd en vond dat je van Barefoot-leder schoenen kan maken, en van Torsion-leder bankstellen.
Zo kon ik het het beste omschrijven dan.
Maar opnieuw, het is persoonlijk!!!!!

En... er zijn mensen die bewust voor een Barefoot kiezen, omdat daarbij de zitting naadloos overgaat in het achterboogje. Bij Torsion zit daar een kiertje, en als het zadel niet lekker bij jouw billen past, heb je flinke last van dat 'kiertje'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:48

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:51

Als het goed is ga ik zondag een barefoot western versie proberen.
Lijk me wel wat om te hebben voor Whis.