[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:26

Mooie bijleesjes dames! Sluit ik me bij aan.

Fotos en filmpje zijn leuk!de barsr geeft een leuk effect!

Vandaag crossttraining gehad thuis. Ik kan er maar niet aan wennen dat jaron zo snel is. Pff.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:29

Ik kruip onder mijn steen weer. Gaat privé niet geweldig dacht je alles op een rijtje te hebben niet dus argh.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:04

Gaat het niet lekker Mira? Als je wat kwijt wil waarmee we kunnen steunen... En als je niets kwijt wilt, ook goed! :)

Nientsje zijn dat die beugels met zo'n zwart rubberen stuk aan de onderkant van de zijkanten zeg maar? Dat helpt dus echt? Ik heb ook wel eens van die hele brede beugels voorbij zien komen, die zouden speciaal verend zijn.

Leonoor gefeliciteerd met aanstaande moeder :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:09

arme aslan,zo jong en nu al artrose.dat kun je toch niet geloven?heel veel sterkte patrick

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 00:35

Sterkte met Aslan Marja

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 06:36

Nimby schreef:
Nientsje zijn dat die beugels met zo'n zwart rubberen stuk aan de onderkant van de zijkanten zeg maar? Dat helpt dus echt? Ik heb ook wel eens van die hele brede beugels voorbij zien komen, die zouden speciaal verend zijn.

Ja dat zijn ze inderdaad! :D
Echt een uitkomst :j

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 09:14

Ben ik ook een keer 1 dag niet actief en wat gebeurd er…. Jullie kletsen gewoon 2 pagina’s verder….
Jongens hoe moet ik jullie nu bijhouden hahaha

….… 08:47 uur Nu bijlezen…….

Het levenwint; hoe is je schoolopdracht gegaan?
Jorretje; Gijs is zo ontzettend knap!!!
Chimello; wel lastig als ze campion niet mogen maar ja gelukkig oplossing gevonden en vindt Cheyenne het niet erg. Oh Gaat Redbull al over 1,5 week wat worden ze snel groot!!
Mallow; welkom dus. Heb je foto’s van Clover?
Feike; fijn dat je goeie les hebt gehad! En dat je met staleigenaresse goed over het weide problem hebt kunnen praten.
Patrick; wat verrot van Aslan!!
Jane; lekker hoor een buitenritje! Haha een bijna rollende pony.. Is ergens heel grappig maar is het natuurlijk niet. Gelukkig was Silvy stoer!
Joanne; wat leuk dat de fokster geweest is!
Draakje; Foto van je kippenren?
Leonoor; Puppy’s leuk!!!!
Snackie; Jeuh Jaron gaat hard! :’) Fijn toch al is het wel lasting uit rijden in de crosss maar als het hard gaan beheersbaar is…

…… 9:02 uur Uitgelezen…..

Gister had mn dochter weer les met Roos
Wat doen ze het al goed
Ze krijgt steeds meer controle (kom ook omdat ik actiever en fanatieker rijd)

We hebben galopje geprobeerd dat gaat thuis goed.. maar dat is in een longeerring en kan roos niet over buitenschouder weg lopen.. en bij les doen we het in de bak en dan kan ze dat wel dus springt ze niet goed aan of wijkt ze dus helemaal uit.. maar ook daarvoor geld oefening baart kunst.…
We zijn in elk geval super blij met Noah haar lessen ze leert veel en krijgt vertrouwen das echt super.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:24

Sterkte met Aslan zielig zoo vroeg al

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:34

Suus vraagje tussendoor (denk er nu aan) is Diesel nu geruind? Alles goed?

Nienke top zo'n les. Ook wel trots op je dochter zeker :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 09:37

Ja echt wel ze krijgt echt weer vertrouwen dr in.
Ze is in januari er goed hard afgekukkeld dus was het echt kwijt en heel onzeker..
Maar nu gaat het goeie kant op

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:30

:wave:

Jemig Jolanda, wat een omslag bij Dana, fijn hoor! Behalve voor de cliënten dan :=

Wie weet kom ik ooit aanwaaien Maartje, is iets voor de lange termijn, want heb sowieso het eerste jaar geen paard voor dat soort uitstapjes. Geeft niet hoor, is mijn eigen keuze geweest, ik geniet gewoon met jou en de anderen hier mee :)

Wauw, bedankt voor het compliment Jonore!
Hoeveel tijd ik precies ga hebben straks is natuurlijk de vraag, maar als ik 8 uur slaap, 10 uur kwijt ben aan werk, dan blijft er nog 6 uur over elke dag. Ik heb de paarden jaar rond dag en nacht buiten lopen, onbeperkt hooi/gras. Dus met 1 a 2 keer per dag hooi en water bijvullen en mest scheppen ben ik eigenlijk klaar, zolang ze de boel niet slopen tenminste. Dat doe ik ook nog eens samen met iemand (nou ja, nu nog niet, maar van de winter wel is de planning), dus dat is prima te combineren. Wat me vooral veel tijd kost is het opstarten en het terrein aanpassen en achterstallig onderhoudt wegwerken.

Ik wist helemaal niet dat Elke van Cynthia was, is dat al lang zo? :o

Dat zijn pittige tijden Claudia, maar je weet waar je het voor doet +:)+

Weet je Hannah, ik snap dat het niet leuk is hoe het nu is gegaan met Feike, heb zelf ook wel eens dingen moeten slikken op pensionstallen waarvan ik het graag anders, of in ieder geval met voortijdig overleg, had gezien. Wat ik mezelf dan maar vertel is dat de staleigenaren schijnbaar mijn paard zodanig goed kennen/vertrouwen dat ze daar zelf wel raad mee weten, hoort dus eigenlijk beetje bij de familie daar :D Dat je paard ergens goed staat is zo belangrijk, en zo fijn ook voor jou als eigenaar. Dan slik ik graag even als iets niet gaat zoals ik zou willen zien. Denk niet dat zij zich ervan bewust zijn....
Ik zou je wel aanraden op te passen met dingen als deze op bokt zetten, je zou niet de eerste zijn met stalgenootjes die lekker banketstaaf en verdraaien....
Ik heb op vijf verschillende stallen gestaan, en geloof me, overal is wel iets. Ik ben daarom eigenlijk nog nooit verhuisd. Wel een keer min of meer eruit gegooid :') :+, was best bijzonder, helemaal omdat ik al voor die tijd had aangegeven dat ik op den duur weg zou gaan (fokplannen en op die stal waren veulens niet welkom).

Even een paar dagen alleen (met andere paarden in zicht) is trouwens naar mijn idee echt geen ramp, zodra paard niet door het draad gaat. Worden ze lekker onafhankelijk en zelfstandig van. Goed voor hun zelfvertrouwen. Wat denk je dat er gebeurd als je je merrie naar de hengst brengt of meerdaags concours hebt?

Ik heb niet zoveel verstand van het gebit Ellie. Wel is het natuurlijk zo dat als je er last van krijgt het probleem (en de oplossing) misschien veel groter en ingrijpender is dan wanneer je het nu laat oplossen.
Toppie dat het rijden zo goed gaat, super!!! Schamen dat je zo bang bent? Bang zijn is niks om voor te schamen, jij blijft wel jezelf verrijken, en dat is enorm knap! Veel knapper van iemand die zonder greintje angst een paard binnen een half jaar in de Z heeft, als je het mij vraagt!

Carolien een dipje, why? Hoe gaat het met de (nieuwe) beestenbende?

Welkom Eva! Hoe is het daar? Super dat je eindelijk een goede verzorgster hebt!!! :D

Die foto van Gijs <3 Ben het even kwijt, die je hem nou wel of niet voor de keuring in de toekomst?

Big, big, big hug Marja :(:)

Feike steigeren met opstappen, zo vanuit het niets. Geloof me, dat is de friesenkant, had dat probleem van de week ook ineens met de Fries :+ Dat braaf zijn met buitenrijden is dan weer Tinker. Ik ging laatst voor het eerst met de fries op stap, nou, dat was even ander verhaal _O-

Leuke rit gehad Berdien?

Brave Storm, maar stoute pony van Silvy. Dapper dat ze weer opstapt. Voordeel van jong zijn he, geen angst zien in de toekomst.

Kippen veilig voor de roofvogels, fijn Maartje! Komt er nu een nieuwe haan bij? Of zal een van de kippen die rol nu gaan overnemen, dat is toch zo?

Caily gaat tot op heden goed Joanne, al moet ik zeggen dat ik er sindsdien ook niet weer op gezeten heb :o Tof, fokster van Aranka op bezoek, zal vast blij geweest zijn haar zorgenkindje weer te kunnen zien! De moeder van Aranka is een vrij grote vanner, of zit ik ernaast? Marijke heeft toevallig gisteren nieuwe foto's van Crystal gemaakt, hoorde van haar dat Marja nu met haar gaat rijden :) . (voor de rest: Crystal is een dochter van Caily, met Garish van de Vrijheidshoeve als vader, net als van Joanne's Aranka, ze zijn even oud en ooit in dezelfde straat geboren). Kyra was als veulen ook niet te benaderen trouwens

Afbeelding

Jonore, zo'n merrie als wat je noemt. Daar heb ik pas echt van leren rijden. Teveel in de mond zitten was steigeren, benen klemmen betekende rennen, behoorlijk spannend de eerste keren, maar buiten het rijden om was het zo'n leuk paard, en ik hou wel van uitdaging, dus toch elke keer weer opstappen he. Nu loopt ze ergens in Scandinavië internationale spring concoursen tussen de paarden, terwijl ze maar 1m45 meet (welsh). Heb nog geregeld heel veel aan wat zij me heeft bijgebracht :')

Jeej Leonoor, leuk! Gefeliciteerd met de aanstaande mams!

:(:) Selda. Pb staat open!

Nienke, dus Roos springt vaak verkeerd. Hoe galoppeer je aan? Vanuit draf? Probeer eens aan te springen wanneer je op het verkeerde been ligt rijdt, wil nog wel eens helpen bij jonge paarden.

____

Eergisteren rondje van 50 km gefietst, iets verder dan gepland, haha. Onderweg contract tekenen bij de mac, gelijk stapel papier en kleding gekregen, nice! T pakkie is er wel op vooruit gegaan de afgelopen drie jaar. Nu nog een laatste weekje vakantie :+ :D En dan mag ik echt beginnen! Wordt ik tijdens het fietsen gebeld dat ze morgen (gisteren dus) zouden komen klepelen, om 07u, oeps! Of ik even al het lint en draad wilde weg halen. Nu heeft ons land een omtrek van ruim een kilometer, en stond het vol met bramen, dus was een lekker werkje. Was net voor het donker klaar, toen de paarden nog een veilige plek geven.

Gisteren al om half zeven buiten om ze allemaal op stal te zetten zodat ze hoe dan ook niet in de weg zouden lopen of ontsnappen konden. Klepelen was binnen een paar uur klaar en daarna nog bosmaaier erlangs, al het lint hangt inmiddels weer op zijn plek, nu het draad nog. Het is wel mooi geworden :) Gisteren van half zeven 's ochtends tot half negen 's avonds buiten bezig geweest dus was kapot.

Ben dus net pas uit bed :o , ik ga nu maar eens kijken of de paarden allemaal nog op de juiste plek staan, draad terug hangen, opruimen en dan eindelijk eens mijn nieuwe zadel op Caily testen. Moet de Fries ook weer even rijden. Vorige keer voor het eerst galop mee gepikt, jemig, wat een verschil van zo'n klein breed, vlak lopend Tinkertje naar een grote Fries met ruime hoge gangen, voelt alsof ik opnieuw moet leren rijden :')

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:47

We hebben hier 3 paarden Lotte, als ik mijn zusje lief aankijk mag je vast mee op Bonnie ;)
(die is echt super lief)

Zal wel even aanpoten zijn nu je en werk hebt en de paarden om voor te zorgen, maar gaat inderdaad prima hoor, kwestie van tijd goed indelen. Hier ook erg goed te doen, doordeweeks gewoon 2 keer voeren en uitmesten/vegen, en in het weekeind hooi pakken/weide maken/alle extra klusjes :)

We hebben nog geen plannen voor een nieuwe haan, eerder hebben we ook alleen kippen gehad en toen nam er geen de rol van haan over, maar dat kan inderdaad wel, als het een dominante kip is. Die kan dan gaan kukkelen en stopt dan ook met eieren leggen.

Zo, dat is een flinke fietstocht! Lekker hoor, dat je volgende week weer kan beginnen.

Mag het draad bij jullie wel tegen de sloot aan staan? Bij ons moet het een bepaald aantal meter van de sloot af blijven. Dat stuk land is geloof ik ook van rijkswaterstaat.

Vanmiddag onze nieuwe eetkamerstoelen en kledingkast ophalen :) Die hebben we besteld en zouden er als het goed is vandaag zijn. Kast zetten we pas in elkaar als we in ons nieuwe huis zitten :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 11:58

Caily schreef:
Ik wist helemaal niet dat Elke van Cynthia was, is dat al lang zo? :o

Cynthia heeft Elke sinds eh Juli dit jaar dacht ik..
Kan ietsje langer of misschien korter zijn hoor.. zou je haar zelf ff moeten vragen.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 12:00

Caily schreef:
Nienke, dus Roos springt vaak verkeerd. Hoe galoppeer je aan? Vanuit draf? Probeer eens aan te springen wanneer je op het verkeerde been ligt rijdt, wil nog wel eens helpen bij jonge paarden.

Oh dat kan ik wel is proberen.. Thx voor de tip
ja vanuit stap en dan op een volte of in een hoek...
Met longeren springt ze wel goed aan.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 12:01

draaakje schreef:
Mag het draad bij jullie wel tegen de sloot aan staan? Bij ons moet het een bepaald aantal meter van de sloot af blijven. Dat stuk land is geloof ik ook van rijkswaterstaat.

Rijkswaterstaat moet de sloot kunnen maaien en leeghalen...
dus is verplicht inderdaad stuk vrij houden....

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:35

Moet echt eens achter de pc. School opdracht ging volgens mij goed zitten genieten achter mijn camera wat een prachtige manier van werken net haar dieren dat mijn model had. Waaw! Hoop dat het resultaat wat goed is ook :).
Ben ook aan het nadenken om een andere weg met Jack in te slaan op vlak van grondwerk. Weet enkel nog niet zo wat precies denk type 7 games en dergelijke.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:04

Even snel,
Ja de moeder van Aranka is een Vanner van 1.58m heb ik me laten vertellen ;) Leuk om de foto te zien!

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:21

nee nog niet hij is nog een echte man volgende week
gaat het gebeuren

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:28

Morgen begint school weer ;(

Nou Maartje klinkt goed met jullie huisje, is alles nu lekker klaar en gesetteld?

Leuk die Caily dochter!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:22

Het is van de val van vorig jaar inderdaad, de da zegt als dit in een jaar tijd is ontwikkeld vind ze het nog mee vallen...
Ik laat het even bezinken...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:36

Goed nadenken voor je iets beslist.
Wat zijn de vooruitzichteb? Artrose is natuurlijk niet in de hand te houden of te onderdrukken. Maar in het ontwikkelingstempo van dit jaar, hoe is het dan over 2 jaar? Kan hij gereden worden en is hij pijnvrij?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:47

Wat ontzettend jammer voor je, ik vind het echt vreselijk. Zijn er nog opties voor Aslan? Hij is toch zo mooi... Weet niet wat ik er van moet zeggen, maar blijf voor jullie duimen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:57

Wat heerlijk dat je dochter nu lekker les krijgt Nienke! :)

Ik snap wel wat je bedoelt Lotte, maar het scheelt dat mijn stalgenootjes geen bokt hebben :+
Ja eentje, maar die bokt eigenlijk niet meer, dus denk dat het wel mee valt, maar wel lief dat je me waarschuwt :j
Ze kennen Feike natuurlijk goed, maar ik ben allang blij dat ik er nu met de staleigenaresse over heb kunnen praten, er is ook geen ruzie of wrok tussen ons verder, dus dat zit wel goed. :)
En dat steigeren met opstappen, Friezenkant, ja dat vertelde de staleigenaresse (tevens mijn instructrice) ook al, dus vind het heel grappig dat jij dat ook zegt hihi :=
Lekker bezig geweest zeg! 50 km fietsen, Whoa :oo
En ik snap wat je bedoelt met friezengangen, Feike heeft die ook, whoa serieus wennen :wow:

Lekker huisje schiet op Maartje :D

Vind het ook heel erg voor jou en Aslan, ik blijf ook duimen :(:)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:26

eros flikte t vandaag alweer om aan de verkeerde kant van t draad te staan.in een paar seconden flinkt ie dat,want je kijkt een keer weg en een paar seconden later...je raad t al.ik denk zelf dat ie uit stilstand springt,maar stalhouder denkt dat ie er onder door gaat.iig maar weer binnengezet toen ik kwam.

heeft iemand een idee voor een geboortecadeau?mijn schoonzusje is volgende week vrijdag uitgerekend(al kan ze natuurlijk nog overtijd gaan).we kunnen natuurlijk wel kleertjes of knuffels kopen,maar ik denk dat ze daarin wel ruim worden voorzien door iedereen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:11

Pfoe, heel heftig Marja... Lijkt me ook heel moeilijk om er achter te komen hoeveel pijn hij er van heeft en of het hem belemmerd in het gewoon paard zijn.

Stoute Eros, misschien een idee om te kijken of hij er over of onderdoor gaat. Als hij er onderdoor gaat kun je misschien een antenne op zijn hoofd maken zodat hij wel stroom voelt.
(klinkt altijd wel zielig, maar zichzelf ziek eten (aan eikels) is ook zielig.

Een vriendin van mij was enorm blij met cadeau bonnen van de prenatal, niet zo heel origineel, maar kwam haar wel heel goed van pas.

Heb heerlijk gereden, we zijn na het avond eten gegaan omdat het overdag erg warm was. Lekker een groot rondje om het dorp heen gemaakt, we waren net voor het donker weer terug :)