Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dat je paard ergens goed staat is zo belangrijk, en zo fijn ook voor jou als eigenaar. Dan slik ik graag even als iets niet gaat zoals ik zou willen zien. Denk niet dat zij zich ervan bewust zijn....
, was best bijzonder, helemaal omdat ik al voor die tijd had aangegeven dat ik op den duur weg zou gaan (fokplannen en op die stal waren veulens niet welkom). 
Ben het even kwijt, die je hem nou wel of niet voor de keuring in de toekomst?
Dat braaf zijn met buitenrijden is dan weer Tinker. Ik ging laatst voor het eerst met de fries op stap, nou, dat was even ander verhaal 
Tof, fokster van Aranka op bezoek, zal vast blij geweest zijn haar zorgenkindje weer te kunnen zien! De moeder van Aranka is een vrij grote vanner, of zit ik ernaast? Marijke heeft toevallig gisteren nieuwe foto's van Crystal gemaakt, hoorde van haar dat Marja nu met haar gaat rijden
. (voor de rest: Crystal is een dochter van Caily, met Garish van de Vrijheidshoeve als vader, net als van Joanne's Aranka, ze zijn even oud en ooit in dezelfde straat geboren). Kyra was als veulen ook niet te benaderen trouwens

Selda. Pb staat open!
En dan mag ik echt beginnen! Wordt ik tijdens het fietsen gebeld dat ze morgen (gisteren dus) zouden komen klepelen, om 07u, oeps! Of ik even al het lint en draad wilde weg halen. Nu heeft ons land een omtrek van ruim een kilometer, en stond het vol met bramen, dus was een lekker werkje. Was net voor het donker klaar, toen de paarden nog een veilige plek geven.
Gisteren van half zeven 's ochtends tot half negen 's avonds buiten bezig geweest dus was kapot.
, ik ga nu maar eens kijken of de paarden allemaal nog op de juiste plek staan, draad terug hangen, opruimen en dan eindelijk eens mijn nieuwe zadel op Caily testen. Moet de Fries ook weer even rijden. Vorige keer voor het eerst galop mee gepikt, jemig, wat een verschil van zo'n klein breed, vlak lopend Tinkertje naar een grote Fries met ruime hoge gangen, voelt alsof ik opnieuw moet leren rijden

Die hebben we besteld en zouden er als het goed is vandaag zijn. Kast zetten we pas in elkaar als we in ons nieuwe huis zitten
Caily schreef:Nienke, dus Roos springt vaak verkeerd. Hoe galoppeer je aan? Vanuit draf? Probeer eens aan te springen wanneer je op het verkeerde been ligt rijdt, wil nog wel eens helpen bij jonge paarden.
.