[TI] Western tinkers meld je hier!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:03

Ziet er goed uit, knap paard! Welke beugels heb je? Handig dat ze al gedraaid zijn.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:44

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:45

Deze heb ik erop. Erg fijn voor de billetjes op lange rit haha

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:20

Jaaaa zo 1had ik ooit! Toen verkocht zoooo dom
Maar zo 1staat op de wens lijst

Welke maat heb jij? En welke zadelmaat

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:26

oew fijne beugels idd!! waar haal je die? :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 05:48

Das vraag je me wat. Geen idee eigenlijk. Zal eens kijken

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:18

Afbeelding
Afbeelding

mijn tinker met barefoot lazy mountain

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:09

Okee, wil toch even mijn excuses aanbieden. Ik begin steeds meer trekjes te vinden dat bruno misschien toch echt eczeem heeft.
Gelukkig schuurt hij nog niet aan staart en manen maar zijn hoofd wel...hoop dat het daar bij blijft haha.
Bij deze dus mijn excuses :o

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:06

Vond het al beetje apart. Als eigenaar verzin je zoiets niet lijkt me. Maar goed , helaas dat hij het misschien toch heeft. Maar met goede weken is het prima onder controle te houden en voor z'n hoofd zou ik een goede exceem kap om doen. Derfen is ook heel goed om te gebruiken op jeuk plekjes. Staat hier shet met exceem. Moet wel zeggen dat sinds ze niet meer op het gras komt ze tot nu toe nog redelijk jeukvrij is.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:23

He bah. Das toch wel jmmr!

Hopelijk goed onder controle te houden

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:33

Nee, nouja...ze zei dat ze iedere zomer standaart derven smeerde...maar verder stond hij niet met eczeemdeken of iets dergelijks...en tot een week geleden was er ook nog helemaal niks te zien qua eczeem terwijl menig paard toch al wel begonnen is met schuren...had gehoopt dat het gewoon wat overdreven was...maar helaas...hij staat met een bucas eczeemdeken en hij heeft een bucas vliegennet op zijn hoofd welke tot over zijn neus loopt ivm zon...hopen.dat het hierbij blijft haha

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 23:41

Jammer!
Hier was het schuren al wel begonnen, maar de laatste 2 weken juist veel minder.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:33

Vandaar dus dat ik dacht/hoopte dat het overdreven was...want bruno schuurde nog helemaal niet...maar hij begint nu met zijn hoofd aan.de waterbak te schuren enzo...gelukkig zijn staart helemaal niet en zijn manen tot nu toe ook nog niet echt gezien maar merk wel dat hij wat jeuk heeft eraan...maar gelukkig niet extreem tot nu toe...
Ik hou mn hart vast dat het niet erger wordt :Y)

Bruno doet het overigens heel erg goed in de westerntraining die hij krijgt...zijn galop gaat steeds beter (vind hij moeilijk in de bak en wilde hij eerst ook niet) en ik merk dat hij met dressuurmatig trainen steeds makkelijker en sneller ontspannen is in zijn hoofd halshouding. Verder is hij gelukkig een stuk voorwaartser als in het begin en mijn bijrijder heeft denk ik erg veel lol met bruno en de training...ze is lekker fanatiek bezig en krijg altijd via stalgenoten te horen dat ze het zo ongelooflijk goed doen samen *\o/* _/-\o_

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:38

Wat leuk, een western tinker topic!
Ik ben ook begonnen om mijn tinker western te beleren. De neckreining, halthouden en stemcommando's heeft hij nu aardig door. De galop vind hij nog erg lastig, maar dat mag :)
Wat ik mij afvroeg, kunnen jullie rijden met een one ear hoofdstel? Of zit die dikke voorpluk dan teveel in de weg?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:58

Janntjuh schreef:
Wat leuk, een western tinker topic!
Ik ben ook begonnen om mijn tinker western te beleren. De neckreining, halthouden en stemcommando's heeft hij nu aardig door. De galop vind hij nog erg lastig, maar dat mag :)
Wat ik mij afvroeg, kunnen jullie rijden met een one ear hoofdstel? Of zit die dikke voorpluk dan teveel in de weg?

Rijdt prima, maar die van mij heeft geen giga voorpluk. Alsnog denk ik niet dat het een probleem oplevert. Mij is wel geleerd dat een one ear bedoeld is voor een scharen bit, en niet voor een trensje. Voornamelijk omdat deze geen keelriempje heeft.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:01

Weet niet hoe het met one ear zit met two ear is geen probleem Afbeelding
Afbeelding

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:03

Bij mijn bosal reed ik ook gewoon met een one ear hoofdstel. Is 1x in 10 jaar tijd afgevlogen, wat ik bij sommige sidepulls met frontriem veel vaker zag gebeuren.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:32

Afbeelding
Voor mijn ruin inmiddels ook terug een fijn westernzadel :D Een Westwood met Equi-flex boom. Ben er ontzettend blij mee. Ik heb hem laten maken naar wens omdat de combinatie klein meisje-groot paard niet veel voorkomt. ;) Ik heb dus onder andere verkorte fenders nodig.

Ben voor hem nog op zoek naar een bosal om uit te testen/kopen. Hij vindt die nauw aansluitende neusriemen vreselijk. Is een heel gevecht om ze dicht te krijgen.. Bit is geen optie, hij is bitloos opgeleerd en dat wil ik zo houden. (Bit vindt hij even vreselijk als de neusriem sowieso.)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:45

Mooi zeg, had je geen silverado?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:20

Ja, voor mijn merrie heb ik een Silverado. :) Al ben ik wel vrij zeker dat als deze na enkele keren rijden echt bevalt, ik op termijn ook naar iets gelijkaardigs overschakel.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 07:04

Staat goed! Ikzelf heb nu een Freemax

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:37

Geen barefoot meer missanita?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:08

Tinkermuts schreef:
Geen barefoot meer missanita?

pb ;) anders vervuil ik het topic :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:42

Zijn er meer mensen met een Tinker die een groot hoofd heeft? :') Ik vind het zo lastig om voor mijn Tinker een passend westernhoofdstel te vinden. Ze heeft toch echt wel een vrij grote full nodig. Misschien heeft iemand hier nog suggesties voor merken/shops?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:48

Hier.

Mijn ruin zit tussen full en xfull in.. Maar ik rijd bitloos, dus ik weet niet in hoeverre deze comment relevant is. Enfin, één keer bit hoofdstel ingehad en dat was eentje van Barefoot, de Nut. Die kon groot genoeg en zat heel fijn. Verder behoorlijke struggles om een mooi bitloos western hoofdstel te vinden die niet te klein is of te groot. :P