Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nuage schreef:Hou er rekening mee dat een stamboek veel meer geld voor een profiel moet betalen dan wij nu doen. Zo rond de 45 euro.
HannekeS schreef:Nuage schreef:Hou er rekening mee dat een stamboek veel meer geld voor een profiel moet betalen dan wij nu doen. Zo rond de 45 euro.
Ik heb hier in ieder geval weer een aantal plastic zakjes voor je liggenKomen een dezer dagen je kant op.
Vraagje: wanneer komen de blauwe VHL stickers van de vastgelgde profielen mijn kant op? Wil ze graag in de paspoorten plakken.
desillies schreef:Daar zitten du sook haren van Scott bij, maar die heeft al een profiel.
Aangezien je bij het ICS Ltd niet betaald voor een dna profiel neem ik aan dat je deze haren gewoon bewaard voor ooit?
En begrijp ik goed dat het feit dat er een dnaprofiel bestaat van je paard dit door een sticker kan worden aangegeven in het paspoort?
HannekeS schreef:desillies schreef:Daar zitten du sook haren van Scott bij, maar die heeft al een profiel.
Aangezien je bij het ICS Ltd niet betaald voor een dna profiel neem ik aan dat je deze haren gewoon bewaard voor ooit?
En begrijp ik goed dat het feit dat er een dnaprofiel bestaat van je paard dit door een sticker kan worden aangegeven in het paspoort?
Nee je men betaald wel degelijk voor het DNA profiel. Bij dekhengsten verplicht tenzij er natuurlijk al een DNA profiel is gemaakt. Maar nu een stamboek besloten heeft die DNA profielen niet aan derden over te maken moeten we even gaan nadenken hoe we dit gaan oplossen. We willen lieven niet de mensen op extra kosten jagen maar tja, het DNA profiel moet natuurlijk wel openbaar zijn.
Scott zijn haren zijn getrokken maar aangezien hij geen elite hengst is, kunnen wij niet van je eisen dat je zijn DNA profiel laat vastleggen. Dat moet je zelf doen. En dan het liefst via Esmeralda omdat Ierland en haar affilations helemaal blij zijn met deze DNA databank en daar dus ook aan meewerken.
Mocht je al een DNA profiel van Scott hebben, wil je mij dan de gegevens daarvan doormailen. Dis registratienummer en VHL_ID.
KootMiraDrum schreef:Shayla schreef:Scannen word iets later![]()
Moet eerst ff de paarden binnen zettenBijna vergeten dat die ook nog buiten lopen
IETS later, San?