[TI] NTS-keuringen, wie gaat ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: NTS-keuringen, wie gaat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:27

flettie schreef:
Ik ben er a.s. zaterdag niet. Ga Noelle helpen op Paard & Erfgoed in Boschoord (Drenthe). Kathleen en Duncan komen ook weer een show geven daar Kwijl
Owja, en Corine Vogelaar ga ik daar even tackelen. Even bijpraten, wat tips ritselen en misschien ook wel weer lesje regelen Go jij! Go jij!

aaah ben jij er ook?!?! nou is het helemaal jammer dat ik niet hoef te werken!!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:31

Pellie schreef:
flettie schreef:
Ik ben er a.s. zaterdag niet. Ga Noelle helpen op Paard & Erfgoed in Boschoord (Drenthe). Kathleen en Duncan komen ook weer een show geven daar Kwijl
Owja, en Corine Vogelaar ga ik daar even tackelen. Even bijpraten, wat tips ritselen en misschien ook wel weer lesje regelen Go jij! Go jij!

aaah ben jij er ook?!?! nou is het helemaal jammer dat ik niet hoef te werken!!

Nors opkijken Jammer dat je niet hoeft te werken? Moet ik dit persoonlijk gaan opvatten? Boos! Knipoog

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:36

Hebben jullie nog de gouden tip om je paard wit te krijgen in 1 wasbeurt? Ik heb dus totaal geen tijd om Rascal 2 keer te wassen van de week Boos! Gelukkig dat Jip bruin is anders had ik helemaal tijdgebrek. Vrijdag heb ik dus een vrije dag genomen om dit te doen maar zit ook met alle formulieren Clown

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:38

Ik heb geen tip jammer genoeg,want ik heb mijn mutsen nu al 2 keer in de week gezet,en ze zijn nog niet spierwit...
Ik krijg die achtersokken nooit wit... Koe

Cheveyo

hihi

Nog verder geen Bokttinkers die vroeg hoeven zo te zien.

Gouden tip....denk dat het afhankelijk is van wat bij je werkt. Anders had niet iedereen een paar keer hoeven wassen voor een keuring Knipoog. Goed boenen! beter 1 keer gelijk goed wassen dan!

Rosey yess dan kan je hem zien!

GeneralFlynn

Ik moet om 11 uur met Jinty,maar ik ben er al om 9 uur!!
Ik wil liever te vroeg dan te laat zijn!!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:39

Ah Jinty om 11 uur dus! Idd op tijd is beter.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:42

Flettie, ja als ik komend wel had moeten werken was ik ff bij jullie aangewipt. paard en erfgoed wordt namelijk op mijn werk gehouden, in één van de weides tegenover de kliniek. Lachen

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:44

Ga vrijdag mijn hele poetskoffer erop los gooien Haha! 's nachts gaan ze lekker in de wei Haha! Rascal is een smeerpoets op stal en houd zich schoner in de wei.

Wij zijn er om 8 uur dat betekend om 6 uur wegrijden Bloos!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:44

Als ik daar op de keuring aankom,kan ik dan meteen uitladen en mijn knollies op stal zetten?
Of moet ik dan eerst nog van alles regelen?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:45

Omdat die van mij nooit op stal staan hebben ze eigenlijk ook nooit mestplekken. Want die zijn moeilijk weg te krijgen.

Ik was alleen vrijdag Maddox en dat doe ik maar 1 keer. Gewoon met blauwshampoo speciaal voor witte paarden (ja ik weet dat ze bruin is hahaha) en daarna op een schone stal voor de nacht en dan zie ik het verder wel

@ Tinkerloos: ik ga altijd eerst even vragen waar mijn box is. Dan zet ik mijn paard erin. Daarna haal ik pas mijn envelope enzo op bij het secretariaat.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:46

Pellie schreef:
Flettie, ja als ik komend wel had moeten werken was ik ff bij jullie aangewipt. paard en erfgoed wordt namelijk op mijn werk gehouden, in één van de weides tegenover de kliniek. Lachen

Oooow, oke Haha! Wist niet dat het vlak bij je werk werd gehouden Clown

@ Tinkiebel: groene zeep (van dat snotzeep) en dat met een harde borstel goed in boenen. Goed uitspoelen en op de handdoek-droge sokken en knieën talkpoeder smeren. Goed laten opdrogen en talken eventueel vlak voor de ring in gaan nog eens herhalen.
Fayette wordt op die manier altijd spiertjewit Cool

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:49

Nuage schreef:
@ Tinkerloos: ik ga altijd eerst even vragen waar mijn box is. Dan zet ik mijn paard erin. Daarna haal ik pas mijn envelope enzo op bij het secretariaat.
Ja,dat bedoel ik ook.
Dat je eerst de paarden veilig op stal van de trailer hebt,en niet hoeft te stressen dat ze nog op de trailer staan.

Ik heb er super veel zin in!!
(volgens mij ben ik 1 van de weinigen die het niet uitmaakt of ze uberhoubt een premie behalen..) Clown

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:49

flettie schreef:
@ Tinkiebel: groene zeep (van dat snotzeep) en dat met een harde borstel goed in boenen. Goed uitspoelen en op de handdoek-droge sokken en knieën talkpoeder smeren. Goed laten opdrogen en talken eventueel vlak voor de ring in gaan nog eens herhalen.

Zat ook te denken aan groene zeep of biotex en iid talkpoeder heb ik ook al eens eerder gehoord, toch even langs de drogist Pling

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:50

Ik heb er ook heel veel zin in! Ben nogal zenuwachtig aan het worden, maar gewoon leuke kriebels. Can't wait! De laatste keuring is altijd de leukste van het jaar vind ik!

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:51

Tinkerloos schreef:
Nuage schreef:

Ik heb er super veel zin in!!
(volgens mij ben ik 1 van de weinigen die het niet uitmaakt of ze uberhoubt een premie behalen..) Clown

Ik ga ook voor de ervaring Haha! de mijne hebben als 2 jarigen allebei een 2e premie gehaald dus ik hoop dat ze die toch minimaal weer gaan halen maar ja we zien vanzelf. Eerst moeten wij langs de DA, als dat allemaal goed is ga ik duimen voor de premie Haha!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:53

tinkiebel schreef:
flettie schreef:

Zat ook te denken aan groene zeep of biotex en iid talkpoeder heb ik ook al eens eerder gehoord, toch even langs de drogist Pling

Zie hier voor een (al niet eens meer zo witte Nagelbijten / Gniffelen) Fayette:
Afbeelding

En oke, ik geef toe: op haar staart heb ik mijn best niet gedaan Bloos We gingen voor Dunla en niet voor Fayette Clown

@ Nuage: jij zenuwachtig? Waarvoor? Maddox wordt gewoon NL kampioen. Dat is het enige wat er nog ontbreekt in haar rijtje kampioentitels Haha!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:38

Hahahahaha Flettie jij bent grappig Haha!
Ik ben er niet zo zeker van hoor, de concurrentie is zwaar en ze moet zich dan toch echt beter laten zien dan in Assendelft. Toen liep ze erg vlak en helemaal niet zo goed als dat ze soms kan...

Maar ja toch zenuwen ja, dit heb ik nog nooit gewonnen met Maddox hahahaha is idd het enige dat mist. En vanaf volgend jaar is ze fokmerrie dus dit jaar is ze nog in topconditie --> nu moet het gebeuren Haha!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:08

Mestplekken gaan nog wel, die krijg ik er bij Jordy goed uit met ossengalzeep. Pisvlekken zijn vervelender, die krijg ik er echt niet meer uit, wat ik ook probeer. Al moet ik zeggen dat het nu wat dat betreft mee zit dat hij verhaart, dan komen de echt vergeelde haren er voor een deel uit, maar helaas lang niet alles.
En die pisvlekken heeft hij altijd op dezelfde plekken, 1 onder zijn linker-oksel, 1 in zijn linker voorsok en allebei zijn hakken. Jordy staat 's nachts op stal en ligt dan heel veel, en dus altijd op zijn linkerkant waardoor het er daar echt dagelijks intrekt....
Vooral de vlek in zijn sok irriteert me mateloos, en niks helpt (zelfs bleek niet.....). Zijn hakken en zijn oksel scheer ik gewoon, dan is het écht weg Haha!
Nadat ik Jordy heb gewassen voor de keuring zet ik hem trouwens altijd op stal met een dekentje en met stalbandages waaronder ik zijn sokken zo goed als het gaat omhoog 'vouw'.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:20

Ik heb geen stal,en moet maar hopen dat ze zich s'nachts niet in de stront rollen.. Knipoog

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 06:51

Woensdag al,ik begin nu echt de zenuwen te krijgen hahaha.
Gisteren de sokken al in de zilverschampoo gezet,morgen en vrijdag nog een grote wasbeurt,en dan maar hopen dat ze zaterdagmorgen nog schoon is!!!
Het meeste zenuwen heb ik nog voor de drie uur durende rit naar Bunschoten,ze heeft maar zelden in een trailer gestaan en nog nooit langer dan een uur.
Ik ben wel benieuwd of ik iemand van bokt tegenkom,lijkt me heel gezellig.

Groetjes Kiara

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 06:56

Ik ga ook als de zon nog doorbreekt van daag en vrijdag weer wassen.
Zaterdag vroeg op,om te bekijken hoe schoon ze nog zijn..
(zal wel een ramp zijn mijn mutsen kennende)
En heel gelukkig is het vanaf mijn woonplaats maar 20 minuten met de trailer!

De groene zeep die iedereen gebruikt om de gele sokken en manen en staart te wassen,is dat die vloeibare groene zeep?
Ik had namelijk al biotex gekocht,maar dat was ook de vloeibare,omdat ik het niet aandurfde met die korreltjes in de sokken,maar dat werd niet echt schoon hoor... Scheve mond

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 07:02

ja dat is inderdaad de vloeibare,je hebt hem ook in zo'n potje dan ziet het er net uit als snot,sorry,maar ja weet niet hoe ik het anders moet beschrijven.
Maar talkpoeder erin smeren en uitborstelen vlak voor je de ring in moet,maakt ook heel wit.
Biotex vind ik ook niet ideaal,maar wat ook goed helpt is de schampoo wat je hebt voor mensen met grijs haar,die doet het ook goed.
En verder flink duimen dat ze schoon blijven,hahaha.

Groetjes Kiara

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 07:08

Dan ge ik traks groene zeep halen,en talkpoeder.
(gewoon eigenmerk,of een bepaald merk?) Clown

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 07:14

Nee hoor maakt niet uit,is allemaal even effectief,

Groetjes Kiara