[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:51

En ik moet nog voor de nierstichting lopen hou mijn hart vast....

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:54

Wat fijn dat het rijden zo lekker ging Nienke! :D

Welkom Mallow! :D

Naawh knappe Gijs!
Haha hij zou wel denken:"Maar jij bent toch mijn mens?"

Balen is dat Sheryon, hopelijk is dat snel voorbij, zo is het natuurlijk ook niks.

Ohh nee wat is er met Aslan? :oo
Heel veel sterkte, wat er ook zij mag :(:)

Doneren doe ik zelf eigenlijk ook niet. Ten eerste, omdat de meesten inderdaad erg opdringerig zijn, ten tweede, omdat ik het zelf al niet zo breed heb, en ten derde, omdat je heel veel hoort over gedoneerd geld wat men in eigen zakken steekt.

Vanmorgen is Feike weer lekker bekapt en nu heeft hij weer nette stappers :D
Afbeelding
Daarna hadden Feike en ik les.
Ik krijg, als ik naast Feike sta, de singel nooit op het juiste gaatje aangesingeld, dus dat doen we altijd als ik er op zit :+
Nou ik stapte op, helemaal zonder hulp Yay! :D , en ik had nog maar net mijn voet in de stijgbeugels of Feike komt ineens omhoog :oo
Na een paar x steigeren hield hij op, hij wist zelf niet eens waarom hij het überhaupt deed geloof ik :+
Maar enfin, hij deed weer normaal en daar gingen we dan, lekker ontspannen bezig.
Feike is echt gevoelig op de zweep, dus daarom oefenden we daar ook mee, gewoon zweep tegen zijn flank/kont houden en verder niks. Eerst flink dribbelen en er tegenin willen, maar toen hij eenmaal door had dat niemand hem pijn deed en ook niet pijn ging doen, ontspande hij eindelijk.
Nou nog paar stukken gedraafd en de andere kant met de zweep aanlegoefening bezig geweest en toen gewoon lekker ontspannen uitgestapt :)
Ik en de staleigenaresse hadden het over afgelopen zaterdag, met het naar buiten gaan.
Ze wou het eerste stukje over de weg wel even meelopen en toen ik bij het pad kwam ging zij terug en gingen Feike en ik alleen (!!) verder. Hij was echt super braaf en soms zelf zo ontspannen dat hij weer aan het stofzuigen was :+
Maar we moesten ook weer terug over de weg :oo maar dat deed hij echt super! Natuurlijk wat sneller willen en af en toe dribbelen, omdat hij wist dat we weer naar stal gingen, maar bij een langskomende auto en fietsers was hij ook super braaf!
Ik ben weer enorm trots op mijn paardenbeest :+:
Natuurlijk daarna lekker afgesponst en daarna heeft hij gesmikkeld van zijn welverdiende brokjes :D

Ik heb het er nu ook met de staleigenaresse over gehad, dat "weideprobleem", en Feike staat nu nog steeds wel alleen, helaas. Hij was wel rustig en gewoon aan het grazen dus dat valt mee gelukkig.
Er is nog een NewForest merrie op stal, die nu ook even alleen staat, omdat zij afgelopen zomer geopereerd is aan haar achterbeen. En de staleigenaresse zei dat Feike misschien wel met die merrie kan, maar daar wil ik me niet aan wagen. Ik wil niet dat, wanneer het niet gaat, Feike die merrie trapt o.i.d. want ze is nu eindelijk helende en dat willen we ook houden natuurlijk.
Aangezien beide staleigenaren deze week ochtenddienst hebben (ze werken bij de politie) willen ze de jonge merrie nog niet bij Feike zetten, omdat ze de paarden door hun ochtenddienst vroeg buiten zetten, en ze dan niet kunnen kijken hoe het gaat. Ze denken dat Harmoniek (die merrie) wel goed bij Feike passen zal, ze is wel dominant, maar niet zo erg als dat die Fries was.
We wachten het dus nog even af, en als het niet gaat, gaat Feike waarschijnlijk wel bij de ruinen in.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:19

Bedankt voor jullie welkom :D sommige hier ken ik nog wel :)

Ik ben dus Eva, 24 jaar, getrouwd en mama van Aron. We wonen in Rotterdam en ik ben eigenaresse van Clover (tinker x quarter) van 7 jaar. Ze staat in de hit actief in Rhoon waar we het super naar ons zin hebben! We hebben inmiddels ook een hele lieve verzorgster gevonden die ontzettend leuk met clover is!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:02

Oh Welkom Eva :)

Had de foto van Gijs al gezien maar geweldig dat hij zo keek naar jou :D

oei is er dan iets met Aslan? :(

lastig inderdaad sheryn.

En leuk dat je les weer goed ging met Feike, hopelijk binnenkort bij een vriendinnetje dan :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:18

:wave: Eva! Leuk je hier te zien :j

Hopelijk niet iets heel ernstigs met Aslan? :(:)

Keurige voetjes komen er voorbij!

Hier onverminderd druk :+ Nog 4,5 dag werken en dan vakantie. Eíndelijk. Nou even snel thuis wat eten en dan weer door naar stal, buitenritje met Flynn maken.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:26

Aslan heeft artrose in zijn elleboog.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:30

Jeetje... wat naar :( en al op die leeftijd :( sterkte :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:34

Ach jee... en nu?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:04

Wat erg! Inderdaad zo jong, is dat echt mogelijk? Geen verkeerde diagnose? :(

Oh wat vet, een quarter tinker mixje! Wilde vandaag net foto's van Redbull maken maar helaas loopt die kleine stalker me echt ooooveral na in de wei ik heb geen moment rust want dan staat hij weer naast me. Wat is dat een lieverd zeg... En achter anderhalve week vertrekt hij al ;(

Afbeelding
Trek echt een gare bek maar de zon scheen in m'n beeld maarja kijk wat een dotje <3

Afbeelding
Broertje gevraagd of hij mss een foto wilde maken van Cheyenne en mij (met cap! Ik heb een cap gekregen :+), maakt hij 20 foto's waar op de helft Cheyenne's hoofd mist :') en de andere houdt hij z'n vinger voor de camera haha maar wat hebben wij fijn gereden! Cheyenne is echt m'n enige hippie knol waar ik lekker even op spring met een touwhalstertje en ik rijd zo lekker met haar! Ik merk echt dat ik haar het fijnste rijd zonder zadel en belemmeringen. Ik vind dat ik een beetje in een halve stoelzit geforceerd word als ik met zadel rijd en dan heb ik best last van haar draf die heel hard is en niet vloeiend maar zonder zadel zit je er echt zo fijn op. En ik zit veel netter recht zonder zadel. Maar op Chi durf ik niet zonder die is veel te snel en enthousiast om chill door het bos te hobbelen vooral met haar hormonen op hol.

Wat jammer dat Feike apart moet staan. Misschien toch maar proberen met die merrie?
Weidegedoe is toch maar lastig soms hoor.

Komt goed Mira!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:28

Ik lees straks even 5 pagina's bij, hahaaa maar ik moet even iets vertellen.

Vandaag samen met een kennis mer paard een buitenrit gemaakt. De eerste keer met een andere pony!!!Storm deed het super. Af en toe werd de spanning bijna teveel. Maar dat liet hij nu redelijk los. Hij was goed bij de les. Super aan de hulp en aan mijn stem. We hebben alleen maar gestapt, zijn over een bruggetje gegaan en daarna lekker rollen in de roundpen. Toen knuffelt naar huis gelopen. Super trots op ons *\%/*

Ook had Silvy vandaag haar eerste echte pony rijles. De pony wilde gaan rollen toen ze erop zat. Paniek. Gelukkig was dat voor mijn neus. Dus bak open en rennen hahaaa. Daarna wilde de pony weg bij een andere pony. Draaide zijn kont naar die pony en sprong vooruit. En daar ging Silvy. Even tranen, maar haar er weer op gezet en in de bak gebleven. Iedereen vond haar zo stoer. En daar groeit ze toch weer van. Stomme pony. Trots om mijn stoere kleine meid.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:45

Leuke foto's Sheryn!
Jammer dat Redbull al zo snel gaat :(
Lijkt mee heerlijk zo zonder zadel! :D
Feike komt ook samen te staan met die merrie, maar dat zal niet eerder dan het weekend zijn :(
Dus nog 2 daagjes alleen helaas...

Lekker die buitenrit Jane!
En rollende pony's met rijden, heb ik ook wel eens mogen aanschouwen :') Dan moet je echt snel zijn :=
Stoere Silvy!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:30

Arme Aslan..

aaah lieve Redbull en zalig dat je zo op je merrie kunt rijden sheryn :j

en supergoed van jou en Storm Jane! Jammer voor haar dochter, zoiets meteen meemaken bij je eerste ponyles, wel flink dat ze er weer op ging!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:00

Wij hebben 1 vast goed doel en als ze met zo'n colectebus komen dan ligt het eraan of ik kleingeld in huis heb, meestal wel iets.

Feike weer mooie voetjes :)
Wat schrikken dat hij ineens zo omhoog kwam?

Wat leuk dat je een verzorgster gevonden hebt voor Clover!

Jeetje Marja, heel veel sterkte.

Vandaag de hele dag bezig geweest met een enorm overdekte kippenren te maken. Hij is wel af, en 8 bij 8 meter, dus genoeg ruimte voor ze. Ook van boven dus helemaal dicht, wat zal de roofvogel balen, die kan mooi niet meer bij onze kippen.
Ook nog even lekker niks gedaan in de wei bij de paardjes, wat een heerlijk weer!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:01

Wat naar van Aslan! Heeft dat te maken met zijn val als veulen? Het zit hem niet mee zeg.

Vroeg opstaan, ook daar wen je in zekere mate aan ;) Fijn is anders. Goed dat er wat tegenover staat!

Hoe gaat het nu met Caily, haar brave zelf weer? Leuk dat Lola het zo goed doet!

Manen eraf Berdien |( Kan het me wel beetje voorstellen hoor. Vraag me altijd af of het niet erg zwaar is aan de nek, al dat haar.

Niet leuk om er een gedag te zeggen Chimello. Sterkte alvast! Ondertussen wel lekker aan het genieten van de rest lees ik. Succes met het schoolwerk. Leuk onderwerp.

Mooie hoefjes. Fijn dat je hebt kunnen praten met de staleigenaren en dat jullie naar een oplossing zoeken.

Stoute pony's. Die heb je om te leren rijden, goed van Silvy!

Gijs blijf ik zo gaaf vinden! Mooie foto.

Welkom Eva! Jong al getrouwd en een kind, leuk! Uitstervend ras ;)

Hier staan ze een beetje dik te worden. Heb op het moment zo weinig tijd om te rijden. Blijft bij een beetje poetsen en eigenlijk vind ik dat ook wel het leukst. Van de week Gi zijn manen gelijk gemaakt er zaten zulke happen in dat het geen gezicht meer was. Nu ziet hij er ook niet uit. Zonde zeg, ongeveer 30cm eraf. ;(
Fokster van Aranka is vandaag geweest, ze vond het erg leuk om haar weer te zien. Gehoord dat ze niet zo'n goede start gehad heeft als veulen, omdat de moeder haar niet wilde laten drinken. Daar zijn ze 3 dagen mee aan het martelen geweest. PFff. Elke 3 uur merrie vastbinden om Aranka te laten drinken met als gevolg dat Aranka erg bang is geweest als veulen. Daar heeft ze nu geen last meer van! Leuk om ook de foto's van haar moeder te zien.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:04

Ja ik schrok wel even, maar ik kan dat gesteiger gelukkig wel aardig goed uitzitten, ik had mazzel dat ik mijn voet net in de beugel had, anders was ik er denk ik wel vanaf gegleden :=
Ik had wel verwacht dat hij iets zou doen, na 2 dagen stilstaan en niet longeren voor het rijden :+

Haha doe je goed Maartje!
Weg met die roofvogel :D

Balen dat je zo weinig tijd hebt Joanne :(
En wat zonde zeg van de manen! :oo
Wat leuk dat de fokker van Aranka geweest is!
De fokkers van Feike wouden ook een x langskomen, maar niks meer over gehoord en dan laat ik het ook zo :o

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:07

Oei Marja wat een slecht nieuws van Aslan. Is er iets wat je ertegen kan/moet doen? Is er meer kans op herstel als hij zo jong is? Maar kan me ook voorstellen dat je even geen zin hebt in zoveel vragen. Maar sterkte voor Aslan!!

Nientsje wat heerlijk van je buitenrit en wat goed van je vooral. Ik vind je toch al stoer dat je zo relaxed doorrijdt als hij omhoog komt :=
Sheryn ook lekker zeg, en er zijn dan toch twee foto's van je broertje gelukt hé :)

Jane spannend voor je dochter! Wel goed opgepakt dus. En jijzelf ook een topritje!

Joanne ik wou net vragen hoe het was afgelopen met je bijrijders. En... Heb je foto van Gi? Met z'n nieuwe manen?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:10

Hihi bedankt Nimby :o
Het is het beste om door te rijden, anders leert Feike dat hij onder het werk uitkomt als hij bokt of steigert en daarbij wordt je dan als ruiter ook "bang" en het is niet de bedoeling dat ik er dan straks niet meer op durf omdat hij kan steigeren :=
Gewoon blijven zitten en gaan met die banaan :D
Zaterdag hebben we weer les en als dat goed gaat ga ik waarschijnlijk weer op buitenrit, maar dan nu een andere kant op en verder :D
Heb er nu al zin in :):)

Voor de mensen die hem zien willen; een klein filmpje van onze eerste buitenrit!
Nee rijtechnisch ziet het er niet uit, maar komop het was een buitenrit en ook nog de eerste dus extra spanennd :=
In de bak ziet het er wel beter uit hihi

Ja ik beweeg wel een beetje heel veel mee, maar dat had ik zelf even niet door :o

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:50

Hee dat ziet er leuk uit! Maar... Wáár zit die camera aan vast? :o?
Meteen doorgaan weet ik inderdaad en deed ik ook altijd... Vroeger :+ (kan geen bejaardensmilie vinden) maar ben nu een stuk krakkemikkiger. En minder dapper.

Ik heb nog een voorraad manegelessen die ik opmaak. Vorige keer vroeg ik dan net teveel van het paard (of te hard/slordig, kan ook), hij werd heel heet en ging wegschieten en heel hard en ongecontroleerd galopperen. Dat kan ik nog wel aanpakken, juist been eraan, flink eraan rijden en in galop houden tot hij weer braaf en verzameld loopt en een nette overgang terug kan maken. (kost me wel héél veel energie, ga er uit principe zonder spoortje op)

Maar een andere merrie durft niet veel zonder de andere paarden en is bang voor druk in haar mond. Wat zij doet is ineens! stoppen, ook midden in draf als je dacht gewoon een hoekje door te rijden. En dan omhoog komen als je haar niet laat omdraaien, en niet te zuinig. Nou, no way. Iedereen roept doorzetten en geef een klap enzo, ik werd gewoon echt bang, het besef 'dit is niet wat ik wil met paardrijden'. Ik heb het gezegd tegen de instructrice, zat ook zowat te huilen van de stress. Dan wordt het ook alleen maar erger met dat paard.
Dat eerste paard dat heet werd kan ook moeilijk zijn, maar is wel een eerlijk paard, geen enge fratsen zeg maar. Bij die tweede voel ik mijn eigen kwetsbaarheid en wordt het nooit wat.

De moraal van het verhaal: ga niet jarenlang lange dagen aan een computer werken! want je schouders/nek/rug/armen worden er niet beter van.

... Berdien sterkte met je laatste dagen :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:53

Haha een vriend van me filmde :P Helaas heeft hij dus barstjes in de camera van de telefoon :+
Ik was vroeger ook een stuk dapperder, toen stapte ik overal op, nu ben ik ook een angsthaas hoor :=

Bah dat klinkt niet lekker :n
Ik ben ook krakkemikkerig hoor, heb knieproblemen, zit in de familie.
Toen ik naar stal fietste, deden mijn knieën ook weer vreselijk pijn, maar ik heb speciale beugels gekocht waardoor ik geen pijn heb met rijden, althans tot nu toe niet gehad, ik hou van mijn beugels :+:

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:01

Marja, wat extreem klote van Aslan! Sterkte met de keuzes die je zult moeten maken!

Feitse op zijn achterbenen, ook niet ideaal, ben ik geen fan van, maar goed voorwaarts op te lossen dus!

Nimby, stakers zijn heel lastig, hoewel ik er van overtuigd ben dat het altijd een lichamelijke achtergrond heeft. Maar snap dat je het zo niet wil!

Nientsje, voor een eerste buitenrit toch keurig? En rijtechnisch niet ok, in welk opzicht? Daarbij, buitenrijden mag ontspanning zijn. Hier altijd lekker half lang teugeltje en ze mogen lopen zoals ze zelf willen. Ik bepaal alleen richting en tempo. In de bak is het werktijd, buiten de bak mag er extra ontspannen worden!

Hier verder ook weinig nieuws, druk met werk (heel druk) en met voorbereidingen voor Hagestein. Erg veel zin in en de lijst met deelnemers groeit nog met de dag!
Verder kan ik melden dat mijn hondje inderdaad dragend is en rond 18 oktober is uitgerekend, erg veel zin in!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:04

Nouja mijn hele been, arm en lijfhouding, ook beweeg ik wel erg mee.
Maar daar was ik ook niet zo mee bezig, buitenrijden is lol en niet dressuur hihi

Naawhh puppy's :+: Watvoor hond heb je? :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:07

Border Snollie is mama in spe ;)

Joh, ik zit zelfs tijdens mijn wedstrijden niet helemaal correct, weinig mensen overigens.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:08

Wat leuk een Border :D
Haha nou dat scheelt dan weer voor mij :=

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:14

Border collie mijn fav ras maar te actief voor een te lui baasje als mijzelf :+
Daarom maar 5 katten

Nientsje