[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsylady

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:14

Wat een mooie appaloosa
Wat zijn je plannen ermee?
Heb jaren geleden ook eentje gehad
Een sjabrak bonte ik mende ermee
Heb nog wel een foto van hem in mijn profiel staan

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:17

Sow, 500 gram, dat is niet mis inderdaad :)

Ah wat een mooie foto clocloken! De jast past juist wel heel goed bij de sfeer van een winters plaatje.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:27

Gypsylady schreef:
Wat een mooie appaloosa
Wat zijn je plannen ermee?
Heb jaren geleden ook eentje gehad
Een sjabrak bonte ik mende ermee
Heb nog wel een foto van hem in mijn profiel staan

mijn plannen zijn zoiezo mennen en lekker vden wandelen fietsen etc en gewoon genieten van de liefde van wat zo een pony geeft :j aangezien t rijden van mij wel gestolen kan worden daar ben ik wel een beetje van genezen :o en rij toch 1 keer in de week al paard

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:08

Leuk pony'tje nathalie :)
En dankje draakje (ben je naam even kwijt :o )
Hier is het ook weer aan het sneeuwen en nog niet een klein beetje :brr:

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:38

Zo Nathalie jij laat er geen gras over groeien haha! Is ook t beste om er overheen te komen, gewoon gelijk er weer in duiken :)

Ik betaal gewoon per maand, maar ik snap best dat er zo'n lange opzegtermijn is hoor (staat ook netjes onderaan elke rekening en op de website), ze kunnen namelijk niet zomaar een nieuw paard in een hechte groep erbij zetten. De groep zou dan tot de zomerweidegang zo blijven en een paard minder per stal betekend natuurlijk minder winst. Hij staat daar verder ook niet slecht hoor en kwa prijs maakt t ook niet uit, dus ik zit er niet mee. Het waarschijnlijk zelfs beter om m pas in de lente te verhuizen dan is de overgang warme stal - buiten met schuilstal wat minder heftig dan met deze temperturen haha.

Hier ook sneeuw!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:42

Zo daar zijn we weer... Ff een dutje gedaan na mn nachtdienst maar de honden van mn buurvrouw vieren weer eens feest.... Ze hft een kennel met 10 witte herders en een vn die teven is loops.. Het is heel de week al loeien, blaffen en het huis afbreken... Grrrrrrrrr

Goed gedaan Nathalie! Komt allemaal goed meis!
En leuk dt je bij die appie gaat kijken..

Draadjesvlees... Ik maak het altijd vn runderlappen... En gister was t heerlijk hoor.. Dus dat recept wat ik eerder poste in die link is een aanrader!

Heavey deken hoor Ellie... Waarom zo'n zware als ik vragen mag??

Tnx simone voor t posten vn dat zadel maar ik hb niet zo'n goede verstandhouding meer mrt de verkoper ! Haha ;)

Jorine, leuk! Zoek me maar op hoor!!!
Wel lang zeg 3 maanden....

Tnx iedereen voor t liken van mn hoofdstelletje! Ik bn er zelf ook heel blij mee.
Nu nog een mooie voor de HK..

Leuk lot, een fotoshoot vn de meiden!

Weet iemand iets vn het aanvragen en vastleggen vn stalnamen??
Ik heb de naam al nu nog het registreren ervan.
ICS hb ik gemaild maar uit ervaring weet ik dat ze niet heel rap zijn.. Haha

Aja om 18;00 uur moet ik starten met een 3 uur durende spinnings 'marathon' voor het Sophia Kinderziekenhuis (Zeeland sport voor Sophia)
Dus even de beentjes laten werken voor het goede doel en daarna de nacht weer in! Fijn haha

Bn ik nog wat vergeten.. ? Zag zoveel voorbij komen haha!! :D

Oo ja sneeuw..... Sneeuw is bleggg....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:46

Je kan ook een Kvk nummer aanvragen mocht Denzel echt actief de dekdienst in gaan?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:47

HijadelaLuna schreef:
Je kan ook een Kvk nummer aanvragen mocht Denzel echt actief de dekdienst in gaan?

Zonde geld, moet je aan allerlei eisen voldoen en de baten wegen echt niet op tegen de kosten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:49

Ik weet niet vanaf welk bedrag of aantal diensten dat verplicht is? Ben er verder hélemaal niet in thuis hoor :o

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:53

Met de hoeveelheden die de gemiddelde tinker dekt, kom je er niet aan.

Stalnaamregistratie vind ik overigens pas echt van nut op het moment dat je veulens zelf fokt. Never Guessed Stables is door Ilona geregistreerd, niet door mij. Ik fok geen veulens, heb alleen de hengsten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:54

Wie weet over n paar jaar ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:56

Dat is zo, maar voorlopig is er toch een samenwerking, dus dat maakt geen verschil. Zou pas lastig worden als we dusdanige bonje krijgen dat we niets meer met elkaar te maken willen hebben, dan kan ik dus geen aanspraak maken op die stalnaam.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:59

Die van mij was echt super braaf met het mennen Nathalie
Mijn nichtje reed er heel af en toe ook op
Was hij wat eigenwijzer mee, maar nooit gemeen
Terwijl hij nog gewoon hengst was
We zijn er ook wel is een lang weekend mee op vakantie geweest
Gewoon karretje er achter en tentje mee
Ik samen met een vriendin
Op een overnachtings plek stond die bij geitjes in het weiland
Dat vond hij ook helemaal niet erg, voelde zich er gelijk thuis

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:12

Leuke merrie Nathalie! Ik rijd nu ook niet veel puur omdat de binnenbak gewoon keihard is en ik niet mijn paard zijn benen wil verkloten. Dus we zijn lekker met vrijheidsdressuur bezig. Spaanse pas zijn we mee bezig en hij snapt het :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:26

Afbeelding

<3

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:30

Knappe Jack <3

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:35

jorretje schreef:
Zo Nathalie jij laat er geen gras over groeien haha! Is ook t beste om er overheen te komen, gewoon gelijk er weer in duiken :)

:= nou ja een geschikte pony vinden is vaak nog lastiger dan kwijt raken vind ik zelf...
ik heb nu best wel een was lijstje waar een pony in mijn ogen aan moet voldoen en al is t al 1 ding wat er niet gebeurt valt de pony gewoon al af..
dus ja dan liever rustig aan kijken her en der want er staat echt bar weinig hier in de buurt te koop... := heb er nu 2 gevonden bij een boertje maar alles wat te koop staat is allemaal ver weg dus ook dat vind ik wel irritant maar doe zeker rustig aan..
en vind t met paarde bezig zijn gewoon heerlijk en dan zo zonder pony hou je in ene gewoon tijd over die je eigenlijk naar je pony zou gaan...
heb daarom nu ook doorgegeven dat ik de oude manege paardjes die er ook op rust staan op t land lekker blijf vertroetelen omdat ze die aandacht gewoon leuk vinden ze komen zelf ook gewoon aandacht vragen

en de appa die ik hier heb neergezet word mij gratis aangeboden omdat dochtertje lief er niet meer naar om wil kijken en dus de ouders de klos zijn ...dus ja dan is kijken voor altijd een optie :j
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 26-01-13 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:43

Mooie jack!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 15:00

Dat appie ziet er echt superlief uit !

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:41

Jorine Wat leuk dat Gijs de zoon is van een paardje die veel voor je betekend heeft :) Heb je nog meer foto's van zijn mams?
Hopelijk is de verhuizing in het voorjaar een stap voorwaarts. Komt hij ook dichterbij te staan dan?

Ellie Hoe is het met de verhoudheid?
Wat jammer dat dat paard alweer weg gaat, maarja, als ie niet goed is. Komt er weer een andere voor terug?

Emmy Wat zei de DA/osteo? Hoe is het met Iowa? Fijne vakantie alvast!
Heb je ook fb? https://www.facebook.com/lotte.thevis.3

Andrea Jammer dat kaakgekruisd niet werkt. Ga je nu een side-pull proberen? En wat leuk, n puppie! :+:

Cathy Welkom (terug) :) Alles goed met Janey dus?
Heb je ook fb? https://www.facebook.com/lotte.thevis.3

Nathalie Hele dikke :(:) Ik zag al dat Pride goed is aangekomen bij Jennifer, ik weet zeker dat je hem niet beter had kunnen verkopen dan aan haar. Alleen al hoe graag ze 'm wou ;) En met Hilde erbij komt wel weer goed met 'm, nu met jou nog :D
Ik zie net, heb jou ook niet op fb, voeg je mij toe? O:) https://www.facebook.com/lotte.thevis.3
Wat zijn jouw wensen/eisen voor een nieuwe pony? Dan kunnen we allemaal onze ogen voor je open houden :) Die appa is wel leuk! :9

Faye Eindelijk je zadel verkocht, jeej! En het barefoot hoofdstel pas *\o/*
Wat voor iets wil je voor de keuring dan? Deze kan ook met bit, zonder neusriem dan. Vind het wel erg jammer dat ik jou Denzje nou niet kan zien :(

Mira Knappe plaatjes van Amigo! Heb je er nog meer?
Heb jou ook niet op fb? Heb je ook fb? https://www.facebook.com/lotte.thevis.3

Ver rijden voor een paardje _O- Ik ben voordat ik Caily kocht naar een Tinker wezen kijken nabij Brussel. En ik woon dus zo ongeveer in het noordelijkste puntje van NL :') Was een erug lange, maar leuke dag. Prachtige merrie ook, toen ze in conditie was. Was ze op dat moment helaas niet, neem daarbij een chronische blessure, dus heb het uiteindelijk niet gedaan :( Toevallig heette ze ook Kyra. Ze had een prachtig merrieveulen aan de voet met een geweldig gaaf blauw oog (zou ik er dan ook bij kopen). Ben stiekem nog steeds wel benieuwd waar ze nu zijn en hoe het ze vergaat. Nog steeds pakt ze me gelijk op die foto, maar er zaten voor mij iets teveel twijfels of ik wel met haar zou kunnen wat ik wou, helaas...

Afbeelding
http://img72.imageshack.us/img72/6189/kyrabea.jpg
http://img845.imageshack.us/img845/3828/kyrabeb.jpg
http://img812.imageshack.us/img812/5568/kyrabec.jpg

Simone Succes met al je verslagen ed.!

Chantal Sow! Die deken knalt er lekker af. Annabel kan ik dus niet missen in Pesse ;) Schrikken van de aanrijding, gelukkig geen gewonden.
Heb jou ook nog niet of fb https://www.facebook.com/lotte.thevis.3

Leonoor Tja, maargoed, je bent daarintegen wel vrij om zelf een naam te verzinnen :D
Maar doe maar niet, Ilona te vriend houden lijkt me een beter plan :P

Lor Knappe Jack!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:44

Wat betreft Kyra. Sommige keuze's moet je maken met je gevoel, niet met je verstand. Ik ga eerst gewoon verder met Kyra :) We zien wel waar 't schip strand. Ik vertrouw op mijn gevoel dat het het wel aangeeft als het er klaar mee is. En wie weet is dat wel nooit, geeft ook niet toch? :D <3

Afbeelding

En een voorproefje van de shoot van gisteren. Helaas is deze bewegingsfoto niet optimaal scherp, maar er komen er nog meer! :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:53

Wauw Jack is een mooi beertje!
Sportief hoor Faye!
Gaaf trouwens zo'n knalroze deken, chantal!

@ Lotte, het is ietsje dichterbij, maar niet veel. Ik mag Gijs nu niet uit de groep halen en na de opfok zou hij daar als hengst ook niet mogen blijven. Nieuwe stek kan ik wel met m aan de slag (bak en longeercorcel aanwezig) en zou ie ook hengst mogen blijven. Dus dat geeft mij rust in mijn hoofd :p
Foto's van zijn mama (Kayleigh, koosnaampje Pukje heet nu Megan) toen ik haar verzorgde zijn de vinden in mijn profiel :)
Die merrie ziet er op 1e foto idd prachtig uit, maar die met he veulen dr bij een stuk minder!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:56

Die eerste foto was dus de verkoop foto, de rest heb ik zelf gemaakt toen ik ging kijken. Dus viel me idd ook een beetje tegen. Ze had een blessure in dr rug waardoor niet helemaal duidelijk was in welke mate ze nog langdurig gereden zou kunnen worden. Dus opknappertje met een blessure die niet over zou gaan? Neeh, hoe mooi ze ook is, beter niet doen. Als ze nou in perfecte conditie was geweest en die eigenaren altijd zuinig op haar had ik erover willen denken, maar nu niet hoor.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:02

Aha! Kwartje valt! Megan van de Hertoghoeve. Knappe merrie idd, alleen wat te fijn beenwerk naar mijn idee. Dat betekent trouwens dan dat Gijs en Dirk volle broertjes zijn? Die merrie hierboven is trouwens een nakomeling van Ryon, waar Megan dan nu drachtig van is :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:35

:j Ja die! Dirk is idd een volle broer van Gijs en ze hebben nog een volle broer: Bram.
Gijs heeft zijn stevige koten van zijn papa meegekregen hopelijk de sokken ook :P. Oma Lisje (van wenk op bokt) is nu drachtig van King, dus Gijs krijgt dit jaar naast een halfbroertje of zusje ook nog een oom of tante. Grappig he hoe klein de wereld dan ineens is!
Laatst bijgewerkt door jorretje op 26-01-13 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt