[TI] Western tinkers meld je hier!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:37

Nu er nog eens gereageerd is, zal ik mij ook melden.

Ik heb onlangs een western zadel gekocht omdat ik toch meer comfort zocht voor lange buitenritten. Bovendien is mijn grondwerk en rij-instucteur ook vooral western georiënteerd waardoor het eigenlijk wel ging kriebelen. Ik heb nog geen spijt gehad van mijn beslissing! Ik heb absoluut geen wedstrijd ambities, maar ik wil mijn paard wel beter doorrijden. Daar zijn we dan ook lekker mee bezig. Compleet western is het niet, voorlopig houd ik nog mijn 2 handen aan de teugels. Mijn paard en ik moeten ook nog helemaal leren om ons hele lijf te gebruiken.

Afbeelding

Tinkermuts

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:46

Welkom. Western is niet alleen op 1 hand rijden hoor haha. Zo te zien een bf Arizona erop?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:50

Ook welkom kim1990. Leuk dat je Bruno gekocht hebt, zij. Vriendin van me is bij hem wezen kijken en proefrijden toen ie te koop stond.
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 01-05-17 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:51

Haha, weet ik. Ik heb eens met westernpaardje mogen rijden. Maar ik bedoel gewoon dat we niet echt western western rijden (dus geen pleasure oid), eerder voor de fun. Wil misschien wel met haar eens wedstrijdje in hand trail doen ofzo. Om dan uit te bouwen naar trail onder het zadel, maar dan wel voor het plezier. Uitstap naar Xtreme trail park in NL staat alvast op onze to-do list.

Het zadel is overigens een Silverado X-Kurz. Semi-boomloos met plakkussens onder. Eerder vergelijkbaar met een Freemax dus qua stevigheid.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:51

Ik ben nog steeds lekker aan het lessen bij Alice, Dax pakt het echt goed op en ze geeft zo relaxt les. Gister fotoshootje gehad. Afbeelding

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 01:41

Leuk dat ze is wezen kijken tinkermuts! Vooral erg fijn dat ze hem niet gekocht heeft haha.
Bruno is een erg traag en sloom paard...wellicht dat dat een reden was hem niet te kopen...kan me voorstellen dat veel mensen.daar op afknappen...maar ik niet hoor...beetje peper in zijn en mijn kont en we rennen samen de longeerbak door ~~}>
Hij is sinds zijn komst al een stuk voorwaartser, stuk afgevallen en een stuk harder aan het werk als voorheen, hoewel hij nu nog wel een luilekker leven heeft hoor...daar gaat nu verandering in komen nu.we een actieve bijrijder hebben :o
Ik ben echt superblij met mijn brunobeertje...blij dat niemand hem kocht voor ik dat deed hahaha

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 05:38

Traag en zomerexceem deed haar besluiten het niet te doen. Maar tis een leukerd hoor. ZE heeft nu een zusje van die van mij. Prachtmerrie.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 07:50

Wat fijn dat Bruno al voorwaartser is. Komt echt wel goed. :j

Hier is Tinky kennelijk blij met haar omscholing tot 'westernpaard'. Gisteren hebben we geproefd van rodeo. := Baasje mocht grashappen.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:59

mooie foto,s komen er voor bij zeg!

hier zijn we bezig met de jog! gaat wel erg fijn , en paddy vind het een fijne gang , gaat hij heerlijk relaxt naar beneden lopen..
onze outfit

Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:44

Lekker ding die Paddy. Jij hebt er ook een Arizona nut op liggen he?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:02

Bruno heeft geen zomereczeem :+
Hij heeft tot nu toe nog geen 1 x geschuurd...terwijl de gemiddelde eczeempaard nu toch wel al een aantal weken met eczeemdekens op staat heeft bruno tot voor een week geleden gewoon met een normale deken.gestaan zonder hals...geen geschuur... :=
Ze zei tegen mij dat ze hem prefentief met derven smeerde maar snap niet zo goed waarom...hij schuurt immers niet...ik heb puur voor de zekerheid een eczeemdeken gekocht voor hem welke hij pas sinds een aantal dagen op heeft...niet omdat hij schuurt maar meer om te voorkomen dat hij het wel gaat doen...maar toen met de 15/20 graden enzo heeft bruno compleet naakt gestaan..menig eczeempaard zal zich toen al hebben lopen schuren...ik denk dat het heel erg meevalt of hij eczeem heeft of niet...ieder paard schuurt wel eens...mijn kwpn paard schuurde ook wel eens net zijn hals langs de deurpost in de zomer...heeft ook geen eczeem...bruno heb ik uberhaupt nog niet zien schuren...ik denk dat het wat overdreven was van haar kant...

Hoe dan ook..traag is hij wel...en kan me goed voorstellen dat je dat misschien niet zo ziet zitten :o

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:28

Tinkermuts schreef:
Lekker ding die Paddy. Jij hebt er ook een Arizona nut op liggen he?

Dank je idd een bf arizona nut,wel de nieuwere met suede zitting

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:40

Ik heb hem ook met de suede zitting. Hoe bevalt ie jou?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:43

Kim, ze zei dat vd zomerexceem en ook korte manen dus dat namen we dan maar aan van haar. Fijn toch als ie het niet heeft . Alhoewel hier ook een excemer loopt die nu nog niet schuurt. ZE is iig heel blij met het paardje wat ze nu heeft en jij met Bruno , dus iedereen blij toch

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:50

Bruno, was die eerder van Kim uit Tilburg?

Hier al redelijk wat knutten (waar excemers op reageren) gezien, seizoen is al optimaal voor ze inderdaad.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:13

Tinkermuts schreef:
Ik heb hem ook met de suede zitting. Hoe bevalt ie jou?

Tot nog toe bevalt hij top!
Met bontje op de zitting vind ik nog lkkrder zitten haha.
Hoe bevalt hij daar?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:29

Had hiervoor de gewone Arizona zonder vps, moet ff wennen dat je bij deze wat rechterop moet zitten. Minder stoelzit zeg maar. Wel beter voor m'n houding haha. Heb ook bontje maar die gebruik ik voor de lange afstandsritten.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:29

Hier nog geen knut te bekennen vandaar dat shet met exceem nog niet schuurt denk ik

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:27

Bruno.was idd van kim uit tilburg ja.
Hier hebben we een.ijslander op stal die al wel met eczeemdeken staat enzo...bij ons niet veel knutten maar ze zijn er toch wel helaas. Gelukkig reageerd bruno er niet op...vond ook niet dat bruno korte manen/dunne manen/geschuurde manen had...integendeel...ik heb zelf de manen in sportcoupe gekortwiekt hahaha :Y)
Ja, ze zei tegen mij dat ze dus met derven smeert omdat hij.heel af en toe schuurt...nou, heb ik nog niks van gemerkt en ik smeer geen derven...vieze rommel haha.
Hij draagt nu dus wel voor de "zekerheid" een eczeemdeken maar volgens mij kan die net zo goed afblijven...hij laat totaal niks merken over schuren of gevoeligheid voor knutten...gelukkig maar.
Fijn dat je vriendin toch een leuk ander paard gevonden heeft! Ik ben blij dat ik bruno gekocht heb...heb hem bekeken, geprobeert en direct gekocht...2 dagen later klinische keuring.waar hij glansrijk doorheen kwam en tot nu toe nog geen seconde spijt van mijn aankoop gehad haha.
Zijn we allemaal gelukkig *\%/*

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:34

Nou mooi toch.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:36

Wat voor bontje heb jij er op missanita, die van bf?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:05

Ja klopt van bf! Al wil ik.ooit nog 1 van mattes hebben..

Bruno is ook leuk! Fijn dat hij geen.eczeem lijkt te hebben!!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:45

Ik heb er 1 of ander duur schaap op haha

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:27

Ik heb eentje van FRA. :j Vriendin van me gebruikt die ook voor een Barefoot Nevada dacht ik. Past prima. Fijne wolkwaliteit en veel kleurtjes.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:00

Afbeelding
Even een duidelijkere foto voor jullie van mijn western brunobeer :D
Vandaag weer westerntraining gehad, meneer pakt het super op! Trots op hem...2e x vandaag.