[TI] [HK]Kontenkletsers zijn zo blij als een pas geverfd tuinhek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:21

snowdon schreef:
Dahaaaaaag kalfjes! :wave: ;)

Jee, wat ben jij al melig. Het is nog vroeg en druilweer, maar bij jou schijnt volgens mij de zon!

snowdon

Re: [HK]Kontenkletsers zijn zo blij als een pas geverfd tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:22

melig? nee juist niet....
wilde kort en bondig blijven

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:22

heb last van mn ogen, dus ben er vandoor!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:23

Owwww, bij jou dus ook geen "happy and shiny" begin van de dag :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:23

Super dat je naar huis mag Diny!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 10:05

Heerlijk dat je naar huis mag diny :)

Manen probleem, achja, clover heeft stukken op dressuurpaardlengte, en stukken die 2 x zo groot zijn. Ziet er echt vreselijk lelijk uit. Maargoed, kijk ik van de zomer wel een keer naar :P

Leon last van z'n ogen.

Succes vandaag grit :D

Marleen mee zadel passen :)

Jeetje wat een pokkeweer he, paarden moeten vandaag waarschijnlijk weer binnen blijven!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:08

Bij ons staan ze overdags gelukkig nog heerlijk buiten.
Moet je ook van de zomer pas naar kijken Eef

Diny lekker naar je eigen vertrouwde plekje toe.

Sommige hier een wedstrijd morgen snap ik er uit?/

Whis word vandaag geschoren, dus dan kan ze haar warmte weer lekker kwijt

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 10:12

Ja hoop dat ze morgen weer naar buiten mogen, vandaag wist hij nog niet zeker, maar ik kon t niet afwachten want moest naar m'n werk. Helaas pindakaas.

Whis vandaag geschoren :), is ze al is eerder geschoren?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:19

Goedemorgen.

Ik ben a aardrijkskundig aangelegen heb geen Tom Tom ik denk dat ik maar thuis blijf. ;(

Vasthi Lekker naar huis vandaag, doe je het rustig aan.

Snowdon Heb je vaak last van je ogen?

Hier zijn de manen helemaal zwart zitten vol met klitten en zien er dus niet uit. :o
Ze rollen hier heel graag en nu ligt er heel veel los grond door de aanleg van de bak dus ze kunnen zich echt uitleven.
Ze lopen hier 24/7 buiten zolang het nog te doen is er moet eerst nog een box in de schuur bijkomen en voordat we daar aan kunnen beginnen moet eerst de rest van onze inboedel uit de schuur want doordat we eerst in een stacaravan hebben gezeten is er een hoop de schuur in gegaan.
Mocht het heel slecht weer worden kunnen er 2 binnen ieder in een box en 1 in een varkenshok.

Ze hebben hier gisteren een dakraam geplaatst op de hooizolder als ik nu mijn hoofd er uit steek kan ik de paarden zien lopen. :D

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:26

Whis word ieder jaar geschoren, enkel niet het jaar dat Serada moest komen.
Dan zijn ze toch met zwangerschap verlof, en omdat Serada vroeg in het jaar geboren zou worden wilde ik geen dekens om hebben.
Zit er niet op te wachten als de geboorte begint dat een veulen in de deken riemen zou kunnen blijven hangen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:39

goedesmorgens!

de dag waarop ik heb gewacht :P
hoop dat ze elkaar straks netjes heel laten, maar zal toch wel. denk dat Odinn wel de baas wordt, arme mitch. en ben benieuwt of avelyn nu eindelijk eens zal gaan kauwen als een echt veulen, heb haar dat nog nooit zien doen.
(plus Odinn is misschien wel kleine veulens gewend en misschien weet hij niet dat avelyn echt nog een baby is? al zal dat wel menselijk gedacht zijn)

sommige dingen wil ik ook niet zien, vooral spoorgebruik vind ik vaak onnodig, bij ons op de club had laatst iedereen sporen aan, kleine kindjes ook. en maar hakken met die dingen in de buik van hun pony, dacht dat die dingen toch echt ergens anders voor waren. mn zusje was de enige zonder...
maar ook zadels waarvan je tijfeld of ze passen, verkeerde druk op de teugels, mensen die ongeloofelijk scheef zitten enz. kom je vaak genoeg tegen als je een beetje om je heen kijkt. ... (ben zelf niet heilig hoor, maar doe wel mn best om het ook voor het paard leuk te houden)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:43

Soms kom je niet onder spoor gebruik uit he.
Whis heeft vroeger nooit geleert aan het been te lopen.
Dus heb je heel af en toe even die spoor nodig om door haar dikke stugheid heen te komen dat ze weet wat je wil

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:45

Spannend Maartje, succes vandaag!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:46

Daar ben ik het totaal niet mee eens.
Sporen zijn niet gemaakt om paarden mee vooruit te trappen, ook niet als ze slecht aan het been zijn.
Ik rij Nigel in met een zweepje, die heb ik alleen de 1e vijf minuten nodig, ik eis gewoon dat hij op mijn kuit reageert, doet ie dat niet, krijgt ie een hak erbij (niet schoppen, maar duwen) en dan heeft ie nog een milliseconde om te reageren anders krijgt ie een tikje achter mijn been. Geheid dat ie doorloopt.
Ik kreeg m ook heeeeeel traag aan het been, met spoor helemaal doorgereden, maar hij reageert nu op een lichtste kuithulp.
Sporen gebruik ik alleen als ik hoger kom en de plekken van de hulpen dichter bij elkaar wil gaan leggen.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:47

Ach zo lost iedereen zijn dingen op zoals hij denkt wat goed is

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:48

sporen zijn naar mijn mening niet om je pony vooruit te krijgen, juist om een hulp te verfijnen omdat zon puntje heel wat suptieler kan zijn als een hele kuit.

juist door sporen te gebruiken stomp je hem naar mijn mening af. beter kan je er voor zorgen dat hij reageerd op licht beendruk. een zweepje, of iemand die vanaf de grond mee helpt is naar mijn idee beter als een spoor.

maar nogmaals, iedereen mag zijn eigen mening hebben :) geloof ook echt wel dat je wat subtieler bent als sommige mensen die ik ken. (echt de hele spoor verdwijnt in de buik van sommige ponys)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 10:52

Ik vond whis juist wel goed aan de hulpen hor peet :j, maar dat is inderdaad wat je zelf denkt dat het beste is, jij kent haar t best.

Ik rij nu al 13 jaar paard, heb nog nooit ook maar een spoor aangeraakt. Ben ik ook niet van plan :), of ik moet ergens in m'n leven een onwijze keertwending maken, en dressuur willen gaan rijden, maar denk t niet :')

Mallow was zo sloom als de pest, vond t best, dan maar een pasje langzamer :D, ook op z'n goeie dagen. Was ook gewoon t aard van t beestje.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:53

Leuk Maartje, dus vandaag komtie!!! Ben heel benieuwd, wel lekker foto's maken he?!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 10:59

2 weken geleden waren """""" en ik even op ''''' om hoevensmurrie te halen.. (was een feestje, dus gelijk maar stukje taart gegeten, vervelend joh ) , maar we schrokken best wel van hoe Mallow er bij stond.. en zo stom dat ze dat zelf niet inziet , of niet wíl inzien..

hij stond echt onwijs te pompen, terwijl het niet eens warm was ('s avonds), en z'n ruggegraat ligt echt op z'n rug, i.p.v. "in" z'n rug.. en een hele wazige uitstraling.. helemaal niet attent ofzo..
niet mager, maar ingevallen

Vriendin die 2 weken geleden mallow heeft zien staan.
Het houd maar niet op ;(

Vandaag de grote dag maartje! Spannend, weet heel goed hoe nerveus je kan zijn :D

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:01

:wave:

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:11

Maartje, veel plezier vandaag!!!!!

Ik zie liever een goed prikje met een spoortje dan 10 schoppen achter elkaar.
Ik weet dat ik het al vaker heb gezegd, maar alles is zo vriendelijk als je het zelf gebruikt.

Bij Bert moest ik met sporen rijden, was verplicht in de M2, ik had er niks aan, bij Bert waren ze niet effectief. Dus ik had ze aan, maar gebruikte ze niet. Bij Vince probeer ik wel met een spoortje meer reactie te krijgen.
Ik weet de theorie die Puck beschrijft en bij het ene paard geeft dit bij consequent gebruik goed resultaat, maar bij sommige paarden ook niet. Er zijn zoveel theorieen en gemotiveerde ruiters met goede bedoelingen, maar je bent ook afhankelijk van het karakter en temperament. Zou gemakkelijk zijn als er voor alles een oplossing is, maar dat is gewoon niet zo en dan moet je zelf ook wat gaan puzzelen.
Bij mij lummelen paarden teveel op mijn geduld mee. Ik krijg vaak te horen dat ik wat "pittiger" moet rijden, maar dat past gewoon niet bij mij, maar ik wil wel dat ze op mijn hulpen reageren. En daar is het soms voor nodig om een keer boos te worden en duidelijk te zijn.

Mirjam; ANWB routeplanner :D
Mooi uitzicht uit je raam :z
Laatst bijgewerkt door Grit op 10-10-09 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:20

Ik vind dat je een spoor op dezelfde wijze kunt gebruiken als een zweepje, ideaal bij paarden die bang zijn voor een zweep.
Alleen moet je als ruiter wel goed controle over je benen hebben.
Maar als je paard op de kuithulp niet reageert, zou je in plaats van een tik met de zweep ook de spoor kunnen gebruiken.
Zolang de spoor maar niet de kuithulp gaat vervangen, maar dat geldt ook voor de tik met de zweep.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:23

Denise :j

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:26

Grit succes!!!!

Spannend Maartje!!! :D eindelijk hihi

Hoogstwaarschijnlijk gaat ons meisje morgen weg ;(

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 11:27

:(:)