[TI] Welke hengst voor dekking 2007?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Re: Welke hengst voor dekking 2007?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 23:42

gefeliciteerd Chev!! Een babyshettie volgend jaar!!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:44

Thanks!! met spikkels als het even kan Knipoog

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:44

YES!! Gefeliciteerd Chev!!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:54

gefeliciteerd chev!!

@Marloes en Teuntje ik vind jullie absoluut geen "quitters" hoor, jullie kiezen juist in het belang van het paard! Je kan wel door blijven tobben maar soms lukt het gewoon niet. Kan door het rotte weer komen of door weet ik het wat... maar er komt altijd weer een volgend jaar met nieuwe kansen Knipoog Misschien makkelijk gezegd door iemand waarvan haar merrie na 1 keer dekken al drachtig is, maar ik kan het me heel goed voorstellen hoe frustrerend het is om niet zwanger te worden (zelf meegemaakt) Ik kan jullie alleen maar succes wensen met alles wat komen gaat en met het volgende jaar Lachen

die foto met Kato en Willy is echt super, misschien dat ze nu wel drachtig kan worden Dianne, ze weet nu hoe het weer voelt om een kleine naast haar te hebben lopen, zeker als ze nu de tekenen gaat vertonen, lijkt mij toch een teken van vruchtbaarheid Knipoog

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 00:02

Dan moet ze toch echt tot volgend jaar wachten, dan mag ze weer wippen hihi. De behandeling om haar helemaal (lichamelijk en geestelijk) weer gezond te krijgen heeft voor mij eerste prioriteit.. Ze heeft nu alsnog haar veulen wat ik haar eigenlijk volgend jaar pas beloofd had Knipoog

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 00:06

Katinka is nu ook 2x (2 cycli) gedekt, en wordt maandag gescand op 14 dagen dracht (zo vroeg i.v.m. haar 2-ling dracht vorig jaar). Mocht ze niet drachtig zijn, gaat ze 'gewoon' weer onder de hengst. Dit ook omdat ze een oudere merrie is, als ik nu stop krijg ik haar misschien wel helemaal niet meer drachtig. Mocht ze trouwens nu weer leeg zijn, zit ik er toch over te denken om haar dan eens bij Falcon te doen... Niet dat ik echt denk dat het aan de hengst ligt, maar toch.. Je weet het nooit, en soms pakt de ene combi gewoon beter dan de ander.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 07:05

Gefeliciteerd, Chev!

KootMiraDrum schreef:
Ja, maar dan moet je wel even een jaartje sparen voor de Iris rekeningen......
Heb je wel een stal achter de hand, MM?

ja, ze kan eventueel op stal bij m'n oom Lachen
alleen moet ze gewoon 24/7 in de gaten gehouden worden, dit jaar is mevrouw om half 2 's middags in de wei bevallen..

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 07:16

Cheveyo schreef:
SHOW IS DRACHTIG!!!!
We gaan haar dit weekend halen!!

JOEPIE!!!!!!!!!!!!!!!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 07:58

Jeeeeeuuuj, gefeliciteerd Chev !! Voor jullie volgend jaar dus ook een veulie !! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:51

Gefeliciteerd Chev Go jij! Go jij!

Spirit is nog steeds niet hengstig?? Verward
Terwijl de bevalling toch al 13 dagen geleden is. Raar paard.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:55

Gefeliciteerd, Chev!!!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:37

Tosca is wel drachtig Go jij! Go jij!

De da is geweest om een baarmoederslijmmonster te nemen. Daarvoor moest ze eerst scannen om zeker te weten dat ze hengstig was. Nu was de vrouw van mijn eigen da mee (da zit nog op EK). De vervangende da scande, en opeens zei de vrouw van de da: "waar kijk je nu eigenlijk naar?"
Bleek dus een hardstikke mooi vruchtje te zijn! Waarschijnlijk dat het donderdag ergens achter zat.
Supergoed nieuws dus. Alleen voelde de baarmoeder wat zacht aan, en niet zo stug als meestal het geval is bij dracht. Dus over 3 weken sowieso scannen om te zien of het er nog zit en het nog leeft.
Zou ik het dan toch gaan meemaken...?
Laatst bijgewerkt door Marloes_R op 21-07-07 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:39

Wat géweldig nieuws! Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

En nu duimen dat alles goed gaat!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:45

Aaaah, super nieuws, Marloes !! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Zie je nou wel, komt het toch nog goed !!!
Een hoop "speciale" drachten de laatste dagen !! Ja

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:05

Wat super voor je! Ik hoop echt voor je dat het goed blijft gaan, en jij volgend jaar mag genieten van een klein tinkertje!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:09

Dank jullie, ik zit echt helemaal te hyperen Hyper!

Iemand trouwens ooit gehoord van een wat zacht aanvoeldende baarmoeder?

En mag je bij een drachtige merrie gewoon elke vliegenspray gebruiken? Het stikt hier van de dazen, dus ik spuit elke dag. maar dat ben ik dus weer vergeten te vragen..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:14

Volgens mij zijn er geen beperkingen qua vliegenspullen

Enne een zacht aanvoelende baarmoeder of baarmoedermond?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:35

Ze heeft alleen rectaal gevoeld, maar ik weet even niet meer wat ze nou zei. Ze zei dat je normaal een soort stug bolletje voelt, en dat was nu niet.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:40

Owwwwwww Marloes je maakt me GEK!
Allereerst gefeliciteerd met de verandering van definitief NIET drachtig naar drachtig!! Heb je enig idee hoe de baarmoeder bij de vorige scan aanvoelde? Was de baarmoeder TOEN zacht, zat er wel of geen ei, was er wel of geen spinnenwielstructuur in de baarmoeder?
Waarom ik dit vraag? Ik heb na de scan van Mira waaruit bleek dat ze niet drachtig was, haar zelf niet hengstig gezien, was toen 3 daagjes bij Drummemans. 1 1/2 week later heb ik me er eindelijk bij neergelegd, maar er blijft bij mij een vreemd onderbuikgevoel. Ze is zo ontzettend afgrijselijk lief, stond vanmiddag zelfs voor het eerst sinds ze bij ons is (vanaf 17 oktober 2005) met haar hoofd op mijn schouder. Ik zit te denken om het nog een week af te wachten, dan zou ze weer hengstig moeten worden, en daarna misschien toch een second opinion te vragen.... aan de andere kant.... er zat een ei van 3.7 cm en er was iets vocht in de baarmoeder en de veearts zag het begin van spinnenwielstructuur (maar ik kon het niet ontdekken).

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:08

Bij Whis zat ook een ei volgens de DA he Naat.
En kon via haar baarmoder voelen dat ze binnen drie dagen hengstig zou worden.
Nou mooi niet na ander halve week bij Chuck te hebben gestaan bleek ze toen toch vier weken drachtig.
En de DA maar zeggen dat het apparaat van hun nooit liegt en ze toch echt die baarmoeder zo gevoelt had.
Ze kwam er pas op terug toen de DA van Saskia haar drachtig scande.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:26

Wat ik weet, is dat donderdag er een ei zat van 3,6 cm en nu nog steeds. Dat is niet groter geworden.
De vorige keer zag de baarmoeder er normaal uit, ze zag geen vocht erin. Over een spinnewebstructuur zei ze niks.
Ik heb geen idee hoe de baarmoeder donderdag aanvoelde, daar zei ze toen en nu niks over. Maar ik denk dat mede door het zachte aanvoelen dacht ze donderdag dat ze tegen de hengstigheid aanzat. Maar het kan nog fout gaan, dat hou ik mezelf wel goed voor. Door dat zachte aanvoelen kan het nog loslaten, dus over 3 weken heb ik pas echt zekerheid.

Pff ik moet nou steeds denken aan wat er zou zijn gebeurd als de da meteen donderdag een slijmmonster had genomen Scheve mond Brr snel weg die gedachte..

KMD op hoeveel dagen is toen gescand? Tosca zat donderdag op 18 dagen, dus je zou verwachten dat het vruchtje dan toch wel goed in beeld komt. Maar blijkbaar zat het of ergens achter, of nog niet ingenesteld. Je ziet het, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maar ja, hoe vaak gebeurt dit? Ik wil je ook geen valse hoop geven.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:28

18 dagen, Marloes.
Silas had het ook bij een merrie die door haar hengst gedekt was, dus 't komt vaker voor.

Ik wou dat Vera nog readings deed, dan vroeg ik het haar Haha! Niet dat ik hoop heb op een veulen, heb me er nu wel bij neergelegd, maar zou gewoon graag weten WAT het is dat Mira me probeert te vertellen.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 21-07-07 20:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:33

Wat een súpernieuws, Marloes, dat is nog eens een cadeautje!!!
gefeliciteerd!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:54

Gaaf dat ze toch drachtig is!!
Enne KMD toch stille hoop op ook al zou een verklaring van haar gedrag ook wel zeer welkom zijn. Dat wordt wachten of scannen Knipoog.

Nog 1 nachtje slapen dan komt mijn meissie weer, is geen Tink maar toch Knipoog

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:04

Ik heb het al een keer eerder vermeld.
Een echte ervaren DA op paarden gynacology gebied heeft hele gevoelige handen. Die zullen in eerste instantie niet scannen.
Het opvoelen is voor hun genoeg om aan te geven hoe groot het ei is of dat de merrie drachtig is.
En de ervaren hengstenhouder kan zien aan de hengst en de gastmerrie of het voor elkaar is.

Afbeelding

Samen genieten van het laatste grassprietje waar je net niet bijkan.
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 21-07-07 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt