[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:22

ik ging er heen voor een gaatje te vullen.niet dat ik daar ooit pijn aan heb,maar die moeten natuurlijk gevuld worden.
zolang ik er geen last/pijn van heb,doe ik er niks aan vooralsnog.t gaat me echt niet om t geld,want ik ben er extra voor verzekerd.
t enigste waarom ik ooit met spoed naar de tandarts ben gemoeten zijn kaakkrampen(nooit geen oorzaak gevonden).nou die wil je echt niet hebben.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:32

Super van jou Ellie, je gaat echt vooruit met rijden hé :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:54

ja,ook al zijn t dan ministapjes.voor mij was de overgang naar galop een heel groot blok om overheen te stappen.angst om er af te vallen,of bang zijn om een paard niet onder controle te hebben is best groot.maar ik ben trots dat ik t toch allemaal maar probeer.ja tuurlijk schaam ik me wel eens dat ik die angst heb en mijn stappen niet zo groot zijn,maar ach ik doe t wel : :j :j

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:58

Inderdaad je doet het! En daar mag je echt trots op zijn ookal duurt het misschien wat langer, je komt er wel :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:22

Moet echt te veel bijlezen dus sorry dames ga vanaf hier gewoon inspringen. Maar heb weinig te vertellen nu... Beetje moeite met een goed, concreet onderwerp te vinden voor mijn master presentatie vrijdag en ik heb buiten 'goede doelen' niets... Zucht.

Wel bedankt voor de berichtjes over Horse Event, vond het leuk om te doen en dat (sommige) mensen het gelezen hebben is al heel wat voor me. Moet nog een artikel afmaken over de Fell pony maar school gaat even voor... Moet voor mezelf wel morgen afmaken want ik wil geen late artikels schrijven.
Merk dat ik schrijven wel echt leuk vind.

Ik heb veel Leusden voorbij zien komen, mooie foto's en leuke resultaten! Volgend jaar hopen we er bij te zijn met Guess.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:50

Weer heel veel bij te lezen,hier een beetje een dipje,dus ik hou het bij meelezen.
Wil nog wel even reageren op Nientsje,hier zou dat echt niet gebeuren!Overleg met eigenaren is zo belangrijk,je moet ten alle tijden met plezier naar stal gaan :D

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:53

Misschien goede doelen én wat er mis kan gaan (zo'n collectant van de hartstichting of kankerfonds, weet niet meer welke, die van de collecteopbrengsten een mooie villa en zwembad voor zichzelf had genomen)

Artikel van de Fellpony zou ik ook graag lezen!

Ellie ik vind het onwijs goed van je. Met kleine stapjes toch steeds verder komen. Ook heel herkenbaar! Dus je bent gelijk een voorbeeld :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:57

Dat vind ik dus ook Carolien... Maar ze vonden het blijkbaar niet belangrijk genoeg ofzo :\

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 08:01

Nientje wat verrot van de staleigenaresse zeg! Hoop voor je dat het toch nog netjes op gelost gaat worden door haar!
Een paar dagen met alleen buren aan andere kant van draadje kan niet gelijk kwaad... maar uiteraard wel prettig als er een oplossing voor komt dat hij niet meer alleen staat.
Maar blijft niet netjes dat er niet overlegd wordt met jou

Kleine stapjes zijn ook stapjes Ellie. *D

Hier gsiter weer de sterretjes van de hemel gereden :')
Ging super goed ze was soms wat sterk of zwaar in de hand maar dat komt ook nog wel goed.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:21

:wave:

Mag ik hier meekletsen :) ?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 08:23

tuurlijk! welkom :)
vertel is meer hihi

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:35

Ga binnen Kort eens bijlezen. Maar ken het Claudia hier is het nu nog 10maand iedere dag om 15 voor 6 opstaan. Daarna naar Gent gaan studeren gaat al snel een uur schelen met vroeger thuis zijn en langer slape. Hier vrijdag naar Duitsland fotokina ook pas laat terug in Antwerpen en moet dan nog naar huis. Word laat dus. :)

Hier vanmiddag gaan fotograferen voor een school opdracht mens en dier. Dit weekend nog bij iemand ander. Is gelukkig een leuke opdracht dat .

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:55

Hi Mallow welkom! Wij komen uit dezelfde regio zie ik :) Wat een lieve merrie zo van de foto.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:46

Ja, stel je maar voor mallow!

Goed bezig Ellie!
Nienke lekker gereden.
Vroege vogels! Ik ben zo blij dat ik op loopafstand werk, kan ik lekker tot half 8 in mn bedje blijven liggen :)

Raar weer ineens weer he? Slaap er altijd zo slecht van, die overgangen van warm naar koud en andersom.

Had m al op facebook gezet, maar ook even hier: Gijs zijn verbaasde hoofd.
Afbeelding
Ik was net bij hem geweest en werd toen gevraagd even te helpen met losgebroken paarden weer te vangen en de draadjes weer goed te doen in het weiland naast dat van Gijs (zit dus ook nog een sloot tussen). Normaal kom ik daar nooit, dus hij had echt zoiets van huh? Hij stond te grazen, maar moest toch even komen inspecteren wat ik daar deed. Wij keek ook wel soort van zielig toen ik met 2 paarden naar voren liep.. Dat hoort niet!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:05

Hopelijk komt de staleigenaresse snel met een oplossing Nientsje :)

Gezellig Eva! Hoe gaat het met Clover :)? En je prachtige zoon Aron?

Ik moest voor school ook altijd voor 6 uur op staan, en nu ben ik banket bakker en sta geregeld om half 5 naast mijn bed, het went wel, maar fijn is anders. Toch wordt ik elke dag weer vrolijk als ik de paarden zie om ze te gaan voeren voordat ik ga werken.

Knappe Gijs :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:17

Dat is een beetje de richting die ik wil doen zo van mensen zijn achterdochtig aan het worden en willen geen geld meer doneren. Maar hoe kun je ze dan wel laten doneren op een originele manier enzo, dat is mijn vraag.

Leuke foto van Gijs :D

Straks even rijden met Cheyenne denk ik. Redbull staat met haar en Campion op de wei want twee van onze merries willen haar gewoonweg niet toelaten tot de kudde. Dus staat Cheyenne er maar bij dan kan ik haar makkelijk pakken om te rijden en heeft Campion toch nog wat aandacht want Cheyenne laat haar wel gewoon toe. Normaal moet je de dominante merrie er bij zetten maar zelfs met Cheyenne's goedkeuring laat Chihiro haar niet toe en zelfs Shylow die de grootste underdog is valt haar aan. Normaal trappen ze elkaar eens een keertje en is het goed maar nu is het echt belabberd in de kudde. Zelfs Mexx staat op en neer langs de draad te lopen met de oren plat naar achter alsof Campion stinkt ofzo. De andere paarden zijn verder braaf en Mello wilde meteen bffs worden maar twee merries zijn er op tegen. Misschien dat ze hormonaal zijn ofzo...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:53

Heey Eva! Long time no see! Alles goed daar?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:54

Championnen stinken toch ook :P

Wel fijn dat je de mama iig weg kunt pakken

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:11

Garm :+

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:06

O o wat is Gijs cool. Toch leuk dat hij het maar raar vindt als je met een ander paard loopt Jor!

Sheryn bij mij werken die donatie-acties als ik ter plekke iets kan tekenen voor een eenmalige machtiging voor één incasso en dat ik daarna nooit meer iets hoef te doen en ook niet iets hoef af te zeggen. Als een leuke jongen het vraagt (niet zo'n verkoperstype) doe ik het nog sneller ;)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:33

Lees nog steeds mee...
Zit momenteel ff onder een grote steen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:36

Knuf en sterkte met Aslan meid

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:41

Wat is er met Aslan? Toch niets ernstigs hoop ik? :(:)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:17

oh nee! Gaat Aslan niet goed? Y;(

Ik doneer juist niet als ik op straat wordt lastig gevallen.
Ik werk hard voor mijn geld en vind het onzin te geven aan doelen die mensen betalen om donaties binnen te halen, ik heb geen zin om dat loon te betalen. Dan gaat je donatie dus niet 100 % naar waar het voor bedoeld is. (Natuurlijk halen ze wel meer binnen dan dat ze kosten, maar het gaat om het principe). Net als van die stichtingen waar je talloze 'kadootjes' van krijgt als je wat geeft. Je geeft geen geld om er wat voor terug te krijgen, dat geld moeten ze gewoon besteden in waarvoor ze opgericht zijn.

We hadden laatst ook een figuur aan de deur (wel vrijwilliger).. Die het nodig vond 3! keer aan te bellen en vervolgens op de deur te bonzen.. De gordijnen en lichten waren uit en de enige die thuis was stond onder de douche.. _-:( .Denkt ie dan echt dat ie nog wat gaat krijgen?! ^)

We krijgen nu naar 2,5 jaar nog steeds post van allerlei stichtingen die de vorige bewoners kennlijk gesteund hebben, heb t al 5x terug gestuurd, maar iedere keer weer een pak kaarten van de IFAW, zuster Michaela stichting en weet ik t wat.. beetje hardleers?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:29

Ik vind het jammer dat doneren zo negatief geworden is maar ik snap zeker waarom. Dus een boeiend onderwerp om te kiezen vond ik zo :D