[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:21

Wanagi is dus al door de wasstraat geweest. Lekker dat hij geen problemen maakte.

AliG en Roos allebei aan een nieuw poppetje! Roos was dit niet al weer nr. 102? 101 was toch al weer exit omdat hij het te serieus vond, of heb ik nu iets gemist?

Je nieuwe kapsel staat je goed Angelique, leuk kleurtje ook. Grappig dat Silas zo graag paardje rijdt. Heb je geen foto van zijn koppie van ietsje dichterbij?

Cindy, sterkte. Moeilijk hoor dat alles weer zo boven komt.

Jellie, zwart/rood lijkt me erg mooi voor jullie wagen. Dan is het helemaal in stijl.

He, Kyara en Chubby lijken inderdaad wel op elkaar.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:24

peetorlan, [dolly]
is idd van mij geweest niet zo lang maar toch, moet je EllyG maar vragen hoe ze toen reed, hahaha

He leuk nou ben wel in voor wat info over mijn lieffie hihihi.
heb haar pas vanaf eind mei en weet niet veel over haar als enkel wat de vorige eigenaar me vertelt heeft.

Koetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:33

Hèhè, eindelijk jullie weer gevonden.
Hoop dat alles goed gaat met jullie.

Roos inmiddels nieuw poppetje las ik al, was dat die van die zuigzoen of was dat van een poppetje ervoor?

Jean hoe is het met jou poppetje?

Puk zijn eerste douche, wat braafffffffffffff.

Chubby en Kiara hebben echt wel dezelfde aftekeningen,
alleen van het hoofd of de rest ook?

Cindy nare nacht....je moet maar zo denken dit hoort bij het verwerken
en dat wordt iedere x ietsiepietsie minder erg.

En verder heb ik nog niet gelezen....

Hele fijne rit gehad vandaag van ongeveer 30 km, met heerlijke stampot er na.

Verder ben ik aangenomen en heb vorige week de hele week al gewerkt.
Moet 3 weken 40 uur trainen dan 2 weken gewoon werk en dan weer 3 weken 40 uur.
Ga nu maar gauw mijn bed in want de wekker loopt een uurtje eerder af dan anders.

Ben wel blij dat ik weer bij jullie ben.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:41

gezellie daar is koetje weer.....
ik ben al sinds vroeg in de middag bezig met al mijn foto's te catalogiseren daarbij ben ik heeeeel veel foto's tegengekomen van Pepper en weet je....
die lijkt ook Kiara en Chubby volgens mij

tussen de bedrijven door mijn man geholpen met de tuin uitgraven (eerst nog 750 betonklinkers gelost daar begon de dag mee) en de karren grond wegbrengen,gelukkig kunnen we dat bij Sjaak kwijt (waar Tommie staat) maar meeeeeeennnnnnnnnnnn wat een werk,mijn schouders en polsen gloeien helemaal....(en we zijn nog niet eens op de helft)

morgenochtend nog even snel het grads maaien voordat de herfst echt begint en 's middags op visite bij Elvira (eigenaresse Shermain,welke dragend is van Tommie) had haar scheermachine geleend en die moet nu terug,maken we er dus gelijk een gezellige middag van,
en dan......
is mijn vakantie echt om,Dinsdag weer aan de arbeid!

goede nacht aan jullie allen en tot later....
Laatst bijgewerkt door desillies op 25-09-05 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 23:00

yarka schreef:
Keeva: in Oud-Alblas. Ongeveer vanaf de eerste week van oktober.
Blijf naar meer verkooppunten zoeken.

Dat is bijna naast de deur bij mij (ongeveer 1 km verop).

EllyG & peetorlan welkom hoor ben een beetje verdwaalt op tinkerpraat en hier blijven hangen.

En jellie als het goed is moet volgens de verlopige startlijst starten om 16.52 & 17.22 uur op 8 oktober. Dus als ik mazzel heb is het nog licht op de terugweg. Weet je al hoe laat je moet rijden met de onderlinge.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 04:42

Goedemorgen,

#Yarka: op zoek naar verkooppunten?? waar zoek je nog??

#Vasthi: special voor jou nog een foto van dichtbij:
Afbeelding

en nu ga ik douchen aankleden en naar mijn werk
tot laterrrrrrrrrrr

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 05:18

mogguh

als het goed is gaan de foto's eraan komen, helaas alleen de foto's van de optocht, van de show komen nog, weet nog niet wanneer, dobbel, alvast thanks, super van je.

Silas, lekker pittig koppie zo en wat een stuk is je zoon

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 05:25

Goedemorgen allemaal

Peetorlan, ik stuur je wel een pb

Koetje4 schreef:
Jean hoe is het met jou poppetje?

Koetje4, het gaat erg goed, is super gezellig, en doordat hij nu hier geweest is weten we allebei dat het niet alleen maar op vakantie zo was, de bliksem inslag was er nog steeds. hahha

Dessilies, hier is volgens mij de herfst vannacht begonnen, wat een noodweer

Silas, wat een mooie foto, en wat een mooi koppie

Zo heb echt als een blok geslapen, maar vannacht begon het te onweren en te regenen, echt heel hard, normaal slaap ik dan niet meer, heb het wel geregistreerd, maar ben toch doorgeslapen, zelfs de meiden werden niet wakker.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:38

Goedemorgen!

Top metamorfose Silas, erg leuk geworden.
Leuke foto's ook van Silas op Lisje.
En dan die pony die tijdens het pompen alvast water wil, erg grappig!

Begin steeds meer te wennen aan de naam Miss Jane Doe...zal het wellicht dan ook wel worden. Heb er een goed gevoel bij.

Gefeliciteerd met je baan Koetje4!

Silas: Moet nog even inventariseren waar we nu punten hebben (Jan had er ook al wat namelijk) en aan de hand daarvan even kijken waar we nog punten willen hebben. Heb je ideeen? Roep maar!

Nu ff werken.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:42

Goedemorgen!
Jellie Flan staat mooi in het tuig! Leuk dat het zo goed gaat.
Silas je haar ziet er leuk uit hoor! Wat een leuk kereltje heb je, leuke foto's! EllyG weer thuis, wat ga je nu allemaal doen?
Tinkermuts, ben benieuwd naar de foto's.
KOetje het was idd een mooie rit en de stampot was lekker
Nu ga ik snel naar de paardjes, even kijken of ze ook verzopen zijn.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 07:51

*grmbl* Ik mis jullie, ga het dus toch even proberen, sorry voor de mensen die ik tegen het hoofd stoot!

Silas: wat een poepie!

Des: Het gras maaien? Dat kun je hier wel vergeten het giet!

Jean: daar was je al wel aan toe gisterenavond al!

Nou even een klein verslagje:

Gisteren wedstrijd gehad! Ik wilde om 7.15 opstaan, maar had tot half 2 's nachts met Jean gepraat. Dus ws mijn wekker uitgedrukt, ik werd om 8.45 wakker Snel naar paard geraced, benen gewassen de de staart, in een nieuw wereldrecord, toen snel naar de wedstrijd. Ingereden en gestart:

AX binnenkomen in arbeidsdraf
X halthouden en.........
Steiger

*proest* iedereen lag helemaal in een deuk, inclusief ondergetekende. Echt weer wat voor mijn paard!
Verder redelijk gereden, 1 keer wijken kwam niet uit de verf, maar voor de L1 na twee jaar geen wedstrijden was het niet verkeerd! 160 punten, een vijfde plaats en de opmerking: mooie verschijning onder aan mijn coupon! Prachtige score dus!
Ik stond in een volle kantine op mijn punten te wachten dat mijn telefoon ging, waarop ik gelijk zei: zo dat mag wel een heel belangrijk telefoontje zijn die het waagt me te storen.

Hello this is Brandon

Ok belangrijk genoeg

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:56

Whoww een weekendje weg en wat zie je dan??

Een nieuwe liefde voor Jean, van harte meid wat een leuke foto's geniet van je leuke vent.
Maar hij is nu weer naar huis begreep ik?
Gauw opzoeken dan maar.

Een nieuw kapsel, Angelique het staat heeeeel leuk.
Geweldig zeg.
En je zoontje, schattig gewoon, al een echte ruiter

Een mooi aangespannen paard, wat een geweldig mooi tuig heb je voor Flanna zeg.
Is dat een echt zigeuner tuig.

En dan nog al die gezellige verhalen.
Toch maar weer eens denken aan internet thuis, maar ja dan krijg ik weer ruzie omdat ik alleen achter die pc zit

Leuk hoor om bij te lezen.
Wij hebben ook een leuk weekend gehad, wat schitterend weer.
We hebben met Joey gewandeld op straat, we oefenen wat met sturen en het ophebben van zijn tuigje.
En hij wordt er ook lekker verkeersmak van.

We hadden ook een bbq op stal want het was "jumping Doets" bij ons op het terrein.
Erg gezellig en natuurlijk veel te veel gegeten.
Nou ik ga weer aan de lijn.
Iedereen vast een leuke dag gewenst en ik ga nu eerst even aan het werk.
tot later.

trouwens nog nieuws van die keuring van het ICS is die nog doorgegaan?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:57

Goedemorgen!!! Heb niet bijgelezen, ben de hele tijd al met printer aan het klieren, kan m'n oude printer niet op m'n nieuwe pc aansluiten, en de snoeren van mijn nieuwe printer zijn ff een stukkie wandelen ofzo, want onvindbaar. Moet wel zo weg en had die papieren mee moeten nemen, helaas pindakaas....

Heb wel snel leuke foto's van Silas op Lisje gezien. Hij was zo grappig, dan riep ie Stuur! en dan trok ie aan de teugel (ik had mijn handen ervoor zodat ie niet al te hard aan de mond kon trekken). En dan midden in het weiland: Stop! het is rood!!!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:44

Goedesmorgens,

Zo jullie hebben goed je best gedaan dit weekend
Ik ga niet op alles reageren hoor want dan ben ik een halve werkdag kwijt en er is hier weer even genoeg te doen (o.a. interne verhuizing voorbereiden en regelen).

Voor de nieuwkomers: van harte welkom!
Ik ben Marlien, 27 jaartjes jong (over een maandje alweer 28 ), wonend in Duitsland, werkend in Emmen en in het bezit van een 1.5 jarige Shethengst en 1+ Tinker (d.w.z. ze is drachtig ). Zus(je) van TanteMiesje hier op bokt en vriendin van Tuihanti hier op bokt (maar die laat zich niet zo vaak zien ). Verdere info in mijn profiel.

@ yarka: je nieuwe merrie ziet er erg goed uit hoor! Nog een beetje groeien en bespiering erbij denken en je hebt een paardje!!
Ennuhm.. hengstkeuze? Mmmm, je wilt toch het lichtere type fokken? Dan zou ik toch een lichtere hengst erop zetten aangezien zij toch wel 'stevige' genen heeft Dan zit ik te denken aan Boris, Seamus, Robin of Venco. Glen zou ook een mooierd zijn maar die heeft ook wel 'stevige' genen in zich (v. King Rocky) en m.i. er zijn al zo veel Glennetjes binnen het stamboek.
Anyway.... ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze

@ Jellie: leuk dat het zo goed ging met Flan voor de kar Gewoon door blijven oefenen en dan neemt ze straks die keertwendingen met een hoef in d'r neus

@ Chubby: mooie ava maar door het kleurtje en de wisselingen denk ik soms dat mijn zus opeens fanatiek is gaan posten in TP

@ draaakje: Sylke gaat er idd steeds beter uit zien! Ze wordt nu lekker dik

@ Silas: leuk dat nieuwe kapsel van je! Staat je goed!

Apfelkorn? Daar staat ook nog 1.5 fles van bij thuis. Samen met nog 2 flessen Plum... voor het geval we een avondje buren op bezoek krijgen

Wanagi wordt zo te lezen al een grote vent.... helemaal stoer door de wasstraat geweest

@ Koetje: gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@ CJ: hihihi, ook al afgebeuld door Corine?

Nou goed, mijn weekend dan. Afgelopen vrijdagavond even snel na het werk boodschappies gedaan (alleen het zeer hoognodige) en toen naar huis geraced. Me omgekleed en Flet van de bak getrokken, gepoetst, opgezadeld en gaan rijden. Ze werkte weer lekker mee voor de verandering alleen Hercje niet.... Die had op een gegeven moment door dat het naastgelegen (net ingezaaide) weiland van de buurman wel heeeeeeeeeeeel groot was dus die was op een gegeven moment als een dolle daar aan het heen en weer rennen. Tis maar goed dat de buurman van dat weiland een km of 5 verderop woont en het dus niet kon zien
's Avonds nog bezoek gehad van mijn lieve vriendinnetje Nicole + haar vriend Chris + haar zus Cynthia (= lowara hier op bokt). Lekker bij gebept enzo.

Zaterdags vroeg opstaan want ik moest om 10 uur op Fayette zitten in Ruinen. De eerste les ging lekker bij Corine. Ze was erg te spreken over Fayette en vond dat ze er goed uit zag. Al heel wat beter dan de eerste keer dat ik bij haar kwam Na de eerste lessen waarbij Fayette recht gericht moest gaan lopen en daarna voorwaarts-neerwaarts moet ik haar nu wat hoger gaan instellen zodat ze niet zoveel gewicht op haar voorhand heeft en meer op achterhand gaat krijgen. Is weer erg lastig maar daar gaan we aan werken.
Aan de les 's middags (een half uurtje) hebben we allebei volgens mij wel spierpijn over gehouden.... Corine wilde wel eens gaan werken aan de galop Mwaaaa, niet ons sterkste punt.....
Vervolgens hebben we van dat half uurtje wel een 15-20 minuten moeten galopperen. En dan te bedenken dat ik zelf met Flet al blij ben als ze in de goede galop aanspringt en dat 2-3 rondje volhoudt... Het zweet gutste er bij haar en mij dus vanaf
En een spierpijn dat ik nu heb ik mijn buikspieren van het voorwaarts en in galop houden van Flet. Want die dacht echt na een rondje of 5 "Zo nou vind ik het wel weer tijd voor draf" en dan moest ik haar weer voorwaarts rijden met o.a. mijn zit
Na dat half uurtje mocht Flet zich nog even lekker uitlopen door met Michelle wat grondwerk te gaan doen. Kon ik tenminste even bijkomen en Fayette op een rustige manier opdrogen

Owja, en die knol van mij heeft ook weer een apart knopje hoor Linksom aangalopperen doet ze netjes op de hulpen (buitenbeen achter de singel, binnenbeen op de singel, etc.). Rechtsom aan galopperen doet mevrouw alleen in de goede galop als ik de contrahulpen geef. Geef ik de normale hulpen (zie boven) springt ze verkeerd aan, leg ik mijn binnenbeen achter de singel en buitenbeen op de singel dan springt ze goed aan Nou ja, maakt niet uit op welke hulpen als ze maar goed aanspringt

Gisteren weinig gedaan met mijn knollie. Wel even wat tegen de stijve spieren gedaan maar meer niet.

En nu? Nu weer aan het werk

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:59

Goedemorgen,

Chubb, balen dat er iemand op je functie komt solliciteren

Cindy, sterkte met de emoties mbt het verlies van je eigen paps die nu boven komen Fijn dat koetje en jij veel plezier hadden met de stamppotrit!

Roos, veel plzier met poppetje 101 vandaag Succes met de fysio. Wat gaaf dat je herten enz. bent gaan kijken! Prachtig

EllyG in love

Coydog, flink aan de wasserij geweest. Leuk dat Wanagi zo stond te genieten

Keeva, Chubb en Kyara lijken echt op elkaar

Koetje, leuk dat je er weer bent. Ik hoop dat je veel plezier in je werk hebt

Marcella, ik weet nog niet wanneer we moeten maar als ik t hoor zet ik t hier wel effe neer Als we lukt komen we ook op de 8e even kijken maar dan alleen bij de 1e proef. We moeten dan namelijk bij mijn ouders gaan eten en daarvoor nog bij iemand anders langs

Sjoe, bedankt! Ik heb het gekocht alszijnde een zigeunertuig. Wel veel poetswerk Leuk dat jullie met Joey ook aan het oefenen gegaan zijn! Oh, en bbq

Silas wordt volgens mij echt een paardenventje

Flet, wat grappig dat je vriend hier ook op bokt komt. Dat wist ik niet eens. Had die naam wel eens zien staan in dat fototopic maar dacht dat het een koos naampje ofzo was
Haha moest wel erg lachen: met 1 hoef in haar neus Ik zie t al voor me…. Jij hebt zo te lezen ook een lekker weekend gehad. Wel flink afgebeuld door je lesgeefmens

Ben zelf vreselijk brak…. en voel me echt energieloos Gelukkig is baas weer terug van vakantie dus hoop dat ik een flinke stapel werk krijg vanaaf mag Jan rijden. Morgen komt de bekapper en testen we de Barefoot en t bitloze hoofdstel

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:07

ik zou her en der graag ff op willen reageren maar ik geef mezelf gewoon geen tijd nu hoor. ik moet poetsen!!

ik las wel over silas met een nieuw kapsel, maar zelfs daar kan ik geen foto van terug vinden

hebben er meer mensen vannacht last gehad van dat ongelovelijk harde onweer?? mèn wat een dreunen, we lagen letterlijk te rammelen in bed hihi
bracht me wel spookgedachtes, het hoekje van de stallen is nog niet klaar voor de paarden, met zulk weer zou ik ze graag binnen willen hebben, dus dat moet klaar voor vrijdag!!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:18

Oh ja, Cody heeft zaterdag haar eertse galopwissel uitgevoerd, haha!
Was aan het longeren en probeer de galop er een beetje in te krijgen. Dat gaat al aardig, maar meestal galopeerde ze in de verkeerde galop. Zaterdag voerde ze een mooie wissel uit

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:42

Sjoe, bedankt, maar ik weet nog niet waneer ik ga en maakt ook niet uit, lekker rustig aan, ik spreek hem iedere dag

Flettie, leuk die training, ja de spierpijn is wat minder, had ook even gereden van het weekend, kan nu niet zo goed lachen

Jellie, Spannend de test ben benieuwd naar je ervaring

yarka, ik vind het altijd zo grappig als ze dat doen, ik zit dan zelf ook wat te wiebelen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:54

Silas wat een leuk nieuwe kapsel heb je staad je echt goed, En een pracht van een zoon heb je zeg.

Pellie geen omweer gehoord meestal wordt ik daar wel wakker van dus denk niet dat dat hier dan is geweest,

Koetje gefeliciteerd met je nieuwe baan en gezellig dat je er weer bent,

Verder weet ik het niet meer,

Straks werken heb nu al geen zin maar goed moet maar weer,
Vandaag gaat ludie weer eens rijden is ook al weer een week of 3 geleden,
Ik hoop dat het droog blijft want ludie rijdt graag een buitenritje,

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:59

Dan plaats ik bij deze wat foto`s voor chakoty uitleg zal ze er zelf wel bijgeven neem ik aan,

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het erg leuke foto`s lijkt me ook wel leuk om een keer om zoiets te doen met Lonan

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:21

Wat een leuke foto's zie ik toch weer voorbijkomen!

Silas, zie ik nu een hoofdstelletje op die foto waar Silas op een 'paard' zit? Wat zoet! Lekker snoetje heeft hij.

Pellie druk aan het poetsen lees ik. Zelf lekker dagje vrij, dan wordt er niet gepoetst.

Jellie, boomloos is heerlijk! Bitloos nog nooit geprobeerd, maar dat zit er ook aan te komen. Benbenieuwd naar je ervaringen!

En Jean zit heerlijk op haar roze wolk, vér boven de donderwolken, geen onweer of bliksem komt nog in de buurt.... Heerlijk!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:24

Voordat ik op jullie ga reageren even de melding dat ik helemaal serieus deze gevoelens heb: en

Nav het het sollicitatiegesprek wat vanmiddag gepland is, vroeg mijn baas namelijk vanmorgen of wij ook even een "sollicitatie" gesprek konden hebben vanmiddag...

Whaaahhh...

Hier had ik op gehoopt! Kon namelijk al helemaal sip worden bij het idee dat ik hier al afscheid moest nemen. Ik heb het namelijk ontzettend naar mijn zin qua werkzaamheden en collega's. Nu nog een mooi salaris- aanbod (en een autootje please?) en dan zou ik graag hier blijven...

Anyway... Vanmiddag dus een gesprek, en Manuel is vandaag ook hier, dus ik zal straks eens gezellig met de groep meelunchen

Keeva: inderdaad, de dames hebben wel wat van elkaar weg! En natuurlijk de grootte ook al (Chub is zo'n 1.65)... Wie weet... Des, laat eens wat foto's zien van Pepper dan?!

Mooie foto's van Chak!

Koetje: van harte met je nieuwe baan!

I-L: van harte met je winstpunt!

Flet, lekker gereden met Corine dus. Was je laatste les voorlopig toch? Why?

Yarka, mocht je in Etten- Leur een verkooppunt zoeken, misschien staat onze manege-eigenaar er wel voor open?!

Enne..... Aan die avater wennen jullie allemaal maar hoor! Al is 'ie verwarrend

Ga nu ff werken

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:32

Chubby wat spannend!
Goed nieuws voor nu dus. Ik duim voor je.

Lon wat goed dat jullie weer gestart zijn!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:36

Als je eens zou willen informeren Chub?!

Succes vanmiddag bij je sollicitatie gesprek, zal voor je duimen!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:38

Chubby schreef:
Flet, lekker gereden met Corine dus. Was je laatste les voorlopig toch? Why?

Ooooh, spannend Chubby!!!

Als het lukt zou ik graag nog een les eind oktober/begin november willen plannen. Daarna moet ik toch echt langzaamaan gaan afbouwen met d'r ivm Baby-Flet Ze zit rond die tijd op zo'n 6 maand dan kan ik denk ik nog net even zo'n pittige les mee nemen maar daarna zal het te zwaar voor Fayette worden.

@ yarka: moet je er eens op gaan zitten als ze zo'n wissel doen. Erg raar gevoel. Fayette maakte afgelopen zaterdag schijnbaar ook een hele mooie wissel die niet had misstaan in een Z proef aldus de toeschouwers. Jammer alleen dat het wel ongevraagd en op eigen iniatief was
En mocht je ook nog op zoek zijn naar een distributiepunt in Duitsland en/of voor Zuid-Drenthe dan zal ik eens kijken of ik wat ruimte in kan pikken