[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:28

@draakje, toevallig op de stand waar ze ook zwepen en borstels met fijne gel handvaten verkochten? :p

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:29

Durf ik niet zo te zeggen, het was in de stand van Peerke ruitersport :)

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:31

Jullie gaan hard!! Ik ziet hier onder de natuurkunde les. Haha... O oliebol, de leraar komt! Help! Dat wort nablijven! :(

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:44

Foei! je moet onder les natuurlijk ook niet gaan zitten bokt-en!

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:48

ojeee foute boel Naomi

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:26

Haha, inderdaad! Nou ja, ik zit nu al 2 uur langer op school :( Nu weer op bokt. Haha

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:17

Ha ik zit nu ook even snel in de (thee)pauze te bokt-en.
Wauw Nienke wat een mooie foto's! gelukkig sta je er zelf ook nog op, lieve Roos. Was idd leuk om te meeten!
Weet je ook wie wie was, die eerste foto's is dat Elke Welke Vlek? En hoe heet die bruine merrie ik denk dan Dunla? die vosbonte merrie vind ik ook zo leuk. Jaron zie je meteen met zo'n explosie-afzet :)
Kayleigh staat er ook goed op!
Het vosje met blauw dekje is halfbroertje van mn merrie. Hij zit erg in de puberteit vertelde ze.

Lotte heb je nog wel tijd voor je nieuwe baan? zo met je paardenbedrijf en wat je allemaal doet. Ik wou dat wij zo'n stal in de omgeving hadden. Ik zou zeker bij je komen staan.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 15:31

Nimby schreef:
Ha ik zit nu ook even snel in de (thee)pauze te bokt-en.
Wauw Nienke wat een mooie foto's! gelukkig sta je er zelf ook nog op, lieve Roos. Was idd leuk om te meeten!
Weet je ook wie wie was, die eerste foto's is dat Elke Welke Vlek? En hoe heet die bruine merrie ik denk dan Dunla? die vosbonte merrie vind ik ook zo leuk. Jaron zie je meteen met zo'n explosie-afzet :)
Kayleigh staat er ook goed op!
Het vosje met blauw dekje is halfbroertje van mn merrie. Hij zit erg in de puberteit vertelde ze.

Lotte heb je nog wel tijd voor je nieuwe baan? zo met je paardenbedrijf en wat je allemaal doet. Ik wou dat wij zo'n stal in de omgeving hadden. Ik zou zeker bij je komen staan.

De eerste is inderdaad Elke Welke Vlek
van Cynthia (Lowara op bokt)
Afbeelding

Dit is Gipsy Spirit's Dunla
Gereden door Berit Brossois
Afbeelding

Dit is Arwen-quenya Van De Veerte
van Cynthia (Lowara op bokt)
Afbeelding

Dit is Nova Lee
van Jeanine (jeaninedow)
Afbeelding

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:56

mooie foto

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:05

Mooie foto's hierboven! :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:32

Maartje, roze is al geweldig en dan nog glitter... Dat is gewoon perfect! :D

Morgen weer richting Gent met de trein... Dus weer vroeg opstaan. Zou het normaal nuet echt erg vinden om morgen terug naar school te gaan maar deze keer niet omdat nu de eerste dag geen kennismaking is maar een excursie tot half zes s'avonds wat dus erg laat thuis betekent voor de pendelaars zoals ik... Achja ik doe het voor de paarden (niet op kot gaan) dus dan is het die minimum 2jaar om 5u opstaan 's morgens wel waard :j

Vandaag Cas nog uitgebreid gepoetst, z'n staart was weer verschrikkelijk, hij gaat met momenten soms erg plat af door het gras.. En meneer de grapjas wist m'n dag weer goed te maken met z'n lieve knuffels en gekke gewoonten <3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:10

Heeeerlijk ♡

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:49

wat leuk die foto's!
Oei Claudia 2 jaar lang om 5 uur opstaan pff... ben in mijn stage periode een half jaar om 5:30/ 6 uur opgestaan en daar was een half jaar later nóg moe van haha. (ook al lag ik dan standaard voor 22 uur braaf op één oor). Maargoed ik ben dan ook een avondmens.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:39

vroeg opstaan geen probleem,alhoewel t einde van de week wel vervelender wordt.weekend kan ik wat meer slapen maar ook niet heel veel.lig ook niet voor half 12 erin(hart van nederland,shownieuws etc)

eros heeft idd wel talent om te springen.vindt dat echt leuk.helaas hebben beide dames geen springambitie.at al te denken om m vrij te laten springen,maar geen idee hoe ik dat moet doen.
hij wordt voor nu even ergens in een andere paddock/wei gezet,als t goed is worden de eikels van de week weg geblazen en dan is t probleem verholpen.

manen:ik vindt lange supermooi,maar eros staat dat niet.vlechten wordt dus lastig,die kleine vlechtjes kan ik niet goed.en snorren ,echt leuk!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:51

jaah, het hangt af van de uren hé, die moet ik nog krijgen dus kan dat ik soms wat langer kan slapen :)
Maar meestal is het om 5u uit bed... Gelukkig valt stage hier niet onder, dan sta ik normaal gezien in de buurt en het laatste jaar moeten we niet veel naar school komen, dan is het vooral veeeel stage en werken aan je bachelorproef :j

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:08

Heerlijk dat tutten Claudia <3
En vroeg uit bed, ik ken het, ook ik woon thuis ivm paardlief :=
Gelukkig hoef ik dan niet om 5 uur :oo

Nou ik baal wel een beetje..
Gister is Feike zijn weidemaatje naar Duitsland verhuist.
Vriendinnetje kwam gister een zak voer op stal brengen, voor Feike, en die hoorde dat van de staleigenaresse..
Feike staat nu dus alleen..
Het was de afspraak dat, wanneer die Fries weg was, Feike bij de andere ruinen kwam te staan.
Nu ineens niet meer...
Nu wil de staleigenaresse ineens een jonge merrie bij hem zetten wanneer die uit de opfok komt, en dat wordt waarschijnlijk pas het weekend..
Dus 1: Feike staat de hele week alleen.
2: Hij komt niet meer bij de ruinen.
3: Die merrie is een "meeloper" dus dat wordt een hoop gekl**t met het uit de wei halen van Feike en daar heb ik echt een spuughekel aan, wordt er voor mij ook niet makkelijker en fijner op.
Last but not least, 4: Er is NIKS maar dan ook NIKS met mij overlegd... Het gaat toch ook om mijn paard? Ze heeft me niet op de hoogte gebracht, laat staan, gevraagd of ik het er wel mee eens ben.
Ik ben dan ook echt pissed off, ben het er ook niet mee eens.. -:(-
Als dit voor "moeilijkheden" oid gaat zorgen, hou ik hun verantwoordelijk en dan eis ik dat ze hem bij de ruinen zetten.
Overleg was fijn geweest, nu wordt het me gewoon door de strot geduwd, slaat toch nergens op?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:14

Nientsje ik zou de poot stijf houden en metdr gaan praten. Paard een week alleen laten staan is ook niet goed

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:17

Dat heb ik dus ook gezegd en ook dat ik er totaal niet blij mee ben en dat dit niet de afspraak was..
Maar nee dan zegt ze:"Volgens mij vind hij het niet zo erg hij was gewoon rustig vandaag (gisteren dus). En eventjes alleen staan is niet erg."
Ik ben het daar dan ook totaal niet mee eens, laatste x dat Feike alleen stond (omdat zijn maatje verkocht was) flipte hij steeds... :\
Morgen ga ik naar stal en doordat ik er niet blij mee ben dat hij alleen staat, zei ze dat ze misschien morgen de merrie ophaalt, dus ik heb meteen aangeboden om te helpen, want ik wil Feike niet alleen.
Nee, ik wil hem ook niet bij de merrie. Maar ik wil hem al helemaal niet alleen hebben.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:29

Niet leuk voor Feike inderdaad en ken het geklungel met meelopers maar al te goed :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:34

Ik vind dat echt zo vervelend..
Maar wat me het meeste dwarszit is dus dat Feike nu alleen staat en dat er niets met mij overlegd is....

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:39

Irritant dat ze dat niet eens aan je melden, laat staan je mening vragen...
Helaas gebeuren dat soort dingen veel vaker dan je wil.
Staat Feike nu dan echt geïsoleerd, of heeft ie nog wel contact over een draadje? Het eerste vind ik niet ok, het tweede kan best voor een paar dagen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:41

Feike staat alleen in een stuk land, daarnaast staan de fokmerries.
Dus hij kan wel neuzen, maar ik vind dat zelf niet genoeg, helemaal niet voor een jong dier :(

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:54

ik zou ook even overleggen nientsje.kan best dat ze gedacht heeft dat dit de beste optie was.

vanmiddag had ik afspraak bij de tandarts.bij een collega van mijn tandarts,want deze heeft t erg druk.geen probleem,die kent z'n vak neem ik aan ook wel.
schijnbaar ook al net zo aantrekkelijk(ik kies ze uit :9 _/-\o_ :~ ).hij ging wel wat trager te werk,maar ach t is nog een jong kereltje,dus zal ook nog niet zo lang klaar zijn.afijn,hij deed z'n werk
grondig.zag dat de zenuw van de kies mogenlijk dood was,maar maakte voor de zekerheid een foto.aparaat werkte niet mee,dus vroeg ie of ik er wel eens last van had.nee,helemaal niet.uiteindelijk dan toch maar gaan vullen.maar vertelde hij,t kan zijn dat je toch een zenuwbehandeling zou moeten als ik iets zie op de foto.waarom?heb er toch geen last van.jaa ,maar voor je er last van krijgt.nou dan sla ik wel alarm.
ik dacht bij mezelf,die wil zeker geld binnenharken.ik heb geen pijn,dus zie ik er t nut niet van in om een zenuwbehandeling te gaan doen.wat denken jullie?

daarna had ik nog rijles.ging weer lekker.kom steeds verder in de galop(eerst 2,nu 3 bochtjes door :o ).vindt t nog steeds griezelig om niet aan die teugels te gaan hangen,maar t wordt beter.wie had dat gedacht van ellie de angsthaas!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:59

Jammer dat het zo is gegaan Nientsje. Zorgen om je paard, niet leuk :(
Wel slim idee om te helpen die merrie eerder op te halen.
Verder is het wel een fijne stal toch, zoals ik het lees uit je berichten?

Bewondering voor de vroege vogels! Vóór zessen vind ik eigenlijk niet te doen.
Ik klaag wel over de Randstad qua paarden-houd-mogelijkheden maar ik kan dan weer gewoon met OV naar mn werk en met de fiets naar alle winkels/dokter/tandarts/ziekenhuis/fysio/zwembad/school/muziekles/turnen etc. Oja paard! 15 min op de gewone fiets en sinds een week 10 min op de tweedehands elektrische. Niet dat ik bij de bejaarden wil horen :+ maar met het oog op herfst en winterstormen waardoorheen ik in het donker naar paardlief zal moeten.

Ellie kan je die foto eerst afwachten? Voor je zo'n behandeling ingaat? Of nog even navragen aan je eigen tandarts. Voelt vast beter.

Nienke bedankt voor de uitlegfoto's. Met die dame van Elke Welke Vlek heb ik nog staan praten (ze heeft die naam uitgelegd :D)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:59

Zou best kunnen dat ze dat dacht, maar dan alsnog; overleg het dan met mij.. Nu weet ik het via via en omdat ik erover doorgevraagd heb en dat vind ik gewoon geen stijl.

Hihi knappe tandartsen, ik ken er ook een.
Ik ging jaren terug altijd naar de Dental Care, en daar was een heeeeeeele knappe man met helderblauwe ogen, en nog lief ook :~ <3 Helaas kreeg hij zijn eigen praktijk.
Over de zenuwbehandeling, tandartsen vullen graag hun portemonnee, zo was de vorige tandarts van mijn vader ook, zenuwbehandeling na zenuwbehandeling, terwijl die kiezen niet meer te redden waren..
Maar ik ben ook wel van liever voorkomen dan genezen, dusja je moet zelf goed erover nadenken.

Top van de galop!
Ik heb morgen weer les, ben benieuwd :D