[TI] Western tinkers meld je hier!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:23

Paintlinger schreef:
Zal we meevallen Oona.
Over het algemeen gezien is de tinker al heel.goed geintergreerdin de western.

Welkom bij de club!!

Bedankt!
Gisteren 2de les gehad, ben heel trots op mijn stinkertje!
Ze leert echt al bij op zo'n korte tijd. Het is heel fijn om te doen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:58

Grit schreef:
Mij staat bij dat een crates een van de kortere zadels is. Maar 54 cm is voor een westernzadel volgens mij erg kort. Maar ik ben er ook nog niet zo in thuis, dus er zijn vast betere tips.

Ik had een wensenlijstje, maar ik kwam er al snel achter dat het echt een kwestie van passen is. Ook binnen een merk/type kan de pasvorm weer verschillen. En er valt niks tot zeer weinig aan te sleutelen.
Bij mij is Evelien van Eurohorse geweest, na een uitgebreide check bleven er niet veel geschikte zadels over. Gelukkig zat er een bij die ik ook nog mooi vond :D . Maar helaas wel duurder dan gepland :+

Wat voor zadel heb je nu?
Succes in elk geval!

Owja vergeten te melden heb nu een boomloze barefoot stella (veelzijdigheid).
Dankje, iemand laten komen dan zou ik graag doen :j .

Is nu vooral kijken van naar wat spaar ik best al toe, als ik dan nog moet bijleggen is het geen ramp maar dan heb ik al een basis som om mee te beginnen. :j

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:56

Grit schreef:
Mijn achterste is aardig wat rijuurtjes gewend. Ook meerdere dagen achter elkaar meerdere uren. En op een winteczadel waarvan veel mensen zeggen dat ze die hard vinden. Nooit ergens last van gehad!

Maar wat is mijn westernzadel hard! Korte ritjes gaan prima, maar als ik een langere rit maak, weet ik de dag erna als weer opstap iets te goed waar mijn zitbeenknobbels zitten :=
Dus maar een gel seatseaver besteld voor de buitenritten :D Zondag zit ik er ook weer een uurtje of 3 op, maar ben bang dat die dan nog niet binnen is.

Tweede les was ook weer leuk *\o/*

Haha dat is dus ook dé reden dat ik nooit op een westernzadel zit :') maar idd er zijn wel heerlijke seatsavers voor :z ik zou dan wel een schaap kiezen :o een gel wordt heel erg warm en gaat dus snel zweten/ plakken ;) nog erger als op een wintec lederlook rondrijden :=

Kwa rijden zou Say volgens mij ook heel makkelijk kunnen switchen heb met school al eens westernlesjes gereden en dat past haar volgens mij ook wel :)) maar dat zadel #)

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:28

@hetlevenwint Evelien laten komen (eurohorse) op de de lange duur de goedkoopste en zekerste oplossing. En kijk vooral uit naar roundskirt zadels, daar `win`je wat extra ruimte mee op een korte rug. Wanneer je vooral lange buitenritten wilt rijden en zo nu en dan eens een ev. wedstrijd kan je ook kijken naar enduraNCE zadels met een knop.

Wij hebben vandaag onze eerste twee winstpunten binnen met 188 en 181 punten! Tweede proef een `klein probleempje` met de witte hekjes hahah. Die triggerden zijn trailknopje en hij was er helemaal klaar voor om een jog over te doen, maar moest de bocht gewoon om. Is de eerste keer dat ik daar tegen aanliep, ben volgende keer beter voorbereid. Vond het wel helemaal super dat de trail er zo ingebakken zit dat hij er meteen gefocust en klaar voor is! Heerlijk.
Dikke acht op halsstrekken en minpuntjes op het `teugelcontact`te veel boogjes. :D Het is een leuke ontdekkingstocht en hij wordt beter door de training, ook in zijn western.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:53

Voor de langere ritten is het wel lekker om een seatseaver te gebruiken. Maar verder moet mijn bibs er maar aan wennen :D . Tijdens het rijden is het geen probleem, het is eerder als ik de tweede dag er weer op ga zitten dat ik het voel. Ik heb ook geen spek op mijn achterste, dus geen natuurlijke vering :7

Bij mij is ook Evelien geweest, helemaal naar tevredenheid :j

Netjes dapperdier !!!!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:15

Wat leuk dapperdier 8-)

en hihi grit hier wel spek maar dat helpt niks :+ hier dus aan t eind van rijden al last van dat afstap en de knobbels nog voel := en de volgende keer erop zitten idd dan auwwie :o het scheelt wel iets als je meer in stoelzit/ achter op je billen gaat "hangen" maar nee auww... Geef mij dan maar gewoon mijn kentaur waar ik nooit mijn botten of auwwie voel :D

Paintlinger

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:30

Kijk.....dat heb je niet met een bob marshall :-)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 00:13

Mij klonk het in elk geval ook niet bekend?! Ken maar 1 westernzadel waar ik wel eens op heb gezeten dat niet comfi aanvoelde

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:50

Paintlinger schreef:
Kijk.....dat heb je niet met een bob marshall :-)

uhhm hier dus wel hoor :o en ze waren er zo trots op :') :n :n maaruh nu hou ik erover op :o Y;(

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:38

Ik zit nergens zo comi op als op een westernzadel! Ik voel mijn zitbeenknobbels net bij endu-zadels en engelse zadels.
Je hebt in westernzadels zoveel soorten en types. Heb er al verschillende gehad maar nooit last van gehad :-)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:05

Ik red me er ook prima mee en vind het zadel fijn zitten. Het is (was?) bij mij gevoelig de day-after een lange rit, nog geen eens tijdens de rit zelf.

Nu rij ik bij een langere rit met een losse gel seatseaver en dan kan ik de dag daarna weer zonder in de bak gaan rijden (zonder dat het in stap voelt of ik op twee blauwe plekken zit :+ ).
En het zal ook wennen zijn, ik zit er toch anders in dan in mijn dressuurzadel en ben meteen uren gaan maken. Wie weet heb ik binnenkort een zadel geharde kont :D

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:09

Trektocht van 8 dagen en geen zadelpijntjes :-)
Ik heb wel eens een Montana gehad waar ik echt pijn had, maar dan niet aan de kont maar...
Vriendin van me vond het een heel goed zadel, dus is ook wel heel afhankelijk.
Nu heb ik een White Star, zeer tevreden van.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 07:21

Tis best wel kont-afhankelijk ook denk ik.
Ik heb er ook snel last van.... maar met de BM niet zo snel!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:38

Samen met Boyan vanochtend voor het eerst in anderhalf jaar weer gelest. Ging eigenlijk heel goed, we waren nog niet alles vergeten gelukkig! Wel moeten er nog veel puntjes terug op de i, maar dat moet wel lukken :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:26

Zo, weer eens even een keer het topic omhoog halen :D :D

Vandaag weer een les gehad en het bevalt nog steeds goed! Afgesloten met wat oefeningen (horsemanship heet dat geloof ik), erg leuk voor de variatie. En over 3 weken onze eerste koeclinic, daar heb ik heel veel zin in *\o/*

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:38

Was het topic haast al vergeten :o

Koeien werk is leuk !!!
Sil vind ze ook erg aantrekkelijk :D

Ik hoop dat het niet al te lang duurt voor sil en ik extreme trail kunnen uitproberen !
Word al redelijk *\o/* van de gedachten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:17

Aan hooglanders is Vince wel gewend, maar dit is weer net even wat anders :D
Ik hoorde al dat het "snelle" koeien waren van de mensen die vanmorgen mee hadden gedaan, maar ach, we gaan vooral voor de fun *D

En wanneer/waar is er zo'n trail?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:32

Koeien zijn heel erg snel, sneller dan jij verwacht ;)

Door heel nl zijn wel locaties, in friesland zijn er een aantal
WRF organiseert regelmatig een dag/weekeind en ik wil er graag eens een keer heem maar heb zoals gewoonlijk gebrek aan vervoer

We zijn nu aan het kijken naar een trailer dus op hoop van zege dat dat niet te lang duurt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:42

Dat is wel prettig, kun je gaan en staan waar je wilt :j

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:27

Ik wil er graag nieuw leven in blazen in dit topic :-)

Wij overwegen een tinker erbij te kopen en deze western te rijden.
Nu zie ik graag veel info ervaringen hierover :-)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:17

Tinkers en western gaat prima.
sommigen beter dan de andere.
Mijn ervaring is dat zolang ze redelijk pittig zijn komen ook wel leuk mee.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:43

Bedankt Rommulus, het is ook een must have point, looplust.
Helaas is dat vooraf natuurlijk moeilijk te bepalen, heb jij daar tips voor?

Een sloom of te braaf paard zit ik niet op te wachten ;-)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:24

Ehhhhhh heeft veel temaken met hoe je traint.
Verder is het lastig te bepalen, ik zou zeggen probeer ze uit.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:05

Iki ben het niet helemaal met je eens, gelukkig hoeft dat ook niet.

Ik rij veel verschillende paarden en ook rassen, en de een is de ander niet en je hebt nu eenmaal dieren die voor bakwerk flegmatieker zijn als de ander, dat is ook karakter en uiteraard een beetje training.

\Uitproberen gaan we zowiezo meerdere hebben al leuke stoeterijen op het oog :-)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:21

Het is inderdaad een combi. Mijn tinker is flegmatiek, maar inmiddels weet ik wel hoe ik hem aan het werk moet krijgen. Bij hem is het "less is more" en ik moet hem de kans geven op te warmen voor ik meer activiteit vraag. Maar ik krijg het er niet "uit" getraind, elke keer opnieuw is het weer investeren.

Paard van mijn vriend is het tegenovergestelde, genoeg looplust en vluchtig als het moeilijk wordt. Dus die rijd ik altijd als tweede, zodat ik niet het gevoel heb dat de handrem er nog op staat bij mijn eigen paard :+

De extra investering in de bak neem ik graag voor lief, op buitenritten heb ik er zo'n heerlijk paard aan :z