SuperRoos schreef:Romeorowan, fijn voor jullie!
Het lastige vind ik dan weer voor IR dat beweging goed is, maar veel van onze IR paarden kampen regelmatig met bevangenheidsverschijnselen, dan is het advies weer zo min mogelijk bewegen omdat er ander meer risico is voor het hoefbeen..
En dan zat je bij Fiek weer, met extreem overgewicht, wanneer je dan gaat laten bewegen het ook schadelijk kan zijn voor gewrichten.. Ik heb hem een hele tijd niet harder kunnen laten bewegen dan een stapje of een rustige jog.. Andere dingen deden zijn lijf gewoon pijn..
Dat vind ik ook lastig vanwege het overgewicht. Je belast je paard nog eens extra met je eigen gewicht. Voor de problemen die Niek nu heeft ben ik begonnen met fietsen met Niek en dat ging echt super. Dat wil ik ook weer gaan oppakken als hij weer beter is. Gisteren en eergisteren ben ik wat grondwerkdingen gaat doen in de paddock en hij vond het erg leuk en deed super mee, wel allemaal in stap want ik wil hem nu niet overbelasten.
Ik heb nu wel het idee dat het de goede kant op gaat, gelukkig
Roos, ik heb nog niet gemeten met een lint.
Romeorowan, fijn zeg dat het zo goed gaat. Ik kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent!