Vanavond de da op visite gehad voor het scannen van onze beide meiden. Zowel Loretta als Gimli zijn beiden drachtig gescand... op naar de veulenpret in 2008. Loretta is gedekt door Taffy van Stoeterij de Ierse Tinker en Gimli door Sandokan van Stoeterij de Ierse Tinker
brenda vandaag gescand en ook brenda is drachtig. volgend jaar dus zowiezo 3 veulens. De 4e is waarschijnlijk ook drachtig, maar moet nog gescand worden.
Het is idd goed balen. En het irritantste is nog dat ik al de hele week buikgriep heb en dus niet eens een groot stuk chocola kan gaan opeten (naja, kan wel, maar dan ga ik zeker weten weer vannacht de plee omhelzen)
Missy is gisteren gedekt, en sloeg vandaag alweer af Dus net als de vorige hengstigheid maar 1 dekbare dag.. Morgen komt de DA om haar te scannen en te spoelen. Ik begin er een hard hoofd in te krijgen dat ze nog drachtig wordt dit jaar.. Maar we blijven proberen!
Marloes heel erg balen zeg! Hoop dat er wat uit het kweekje komt, klinkt misschien raar, maar je kan beter iets vinden dan de hele tijd moeten afvragen waarom het niet lukt
Marlijn, noa is ook maar 1 dag gedekt, ze is wel zo drachtig als de neten (gemeen tegen iedereen om haar heen, behalve tegen mij) Dus wie weet, ik ga voor je duimen!!
De rest uiteraard gefeliciteerd! Het lange wachten kan beginnen!
Merken jullie al verschil in karakter bij jullie merries? Noa is echt heel erg veranderd. Zo schopt Noa nooit, maar nu haalt ze naar bijna iedereen uit die haar maar in de weg staat of iets doen wat zij niet wil... Zelfs de bijrijdster kon eergisteren niets goeds bij haar doen Noa schopte haar en wilde haar zelfs bijten... Ze zijn normaal ook echt heel close met elkaar en ze kan bijvoorbeeld normaal ook zonder zadel rijden etc.
Dat terwijl ik haar dus zonder halster de wei uit kan halen... Ik hoef alleen maar te zeggen "kom je mee Noa" Dan loopt ze als een hondje achter me aan. Rare beesten hoor die merries
Marloes, balen joh. Hopelijk vinden ze wat. Hoeveel cycli is ze nu gedekt?
Katinka wordt waarschijnlijk volgende week maandag gescand, en anders woensdag. Ze heeft dan weer 18 dagen, duimen dat het nu wel raak is. Heb er zelf een hard hoofd in, ze is veel en veel te dik ...
Dik van het vet Mariska? Kan inderdaad flinke belemmering optreden!
Bij Kyara merk ik duidelijk verschil in gedrag, maar in positieve zin. Ze straalt wat meer rust uit en is enorm aanhankelijk. Onder het zadel is ze momenteel wel lekker aan het draken, maar dat wijt ik nog niet echt aan de hormonen, omdat ze immers al drachtig is geweest hiervoor van de 2-ling.
Marloes, wat enorm balen zeg, hopelijk geeft de kweek meer duidelijkheid!
@biancaa ik merk al wel verschil bij ginger in het gedrag. Ze is altijd vrij chagrijnig tegen andere paarden, maar nu is ze gewoon agresief tegen andere paarden. Ik was van middag voor de gein even op een andere merrie gaan zitten in de wei en die begon ze te schoppen als een gek. En ook tijdens het buitenrijden wil ze andere merries echt aanvallen. Ik gok op een merrieveulen bij ginger want haar laatste veulen was een hengst en toen was ze superchagrijnig tegen mij. En nu dus naar paarden en niet naar mij.
Even wat vragen beantwoorden Tosca is 2 cylcli gedekt dit jaar. Verder wil ik niet gaan, want voor mijn gevoel heeft dat nu toch geen zin. En ik wil niet blijven sollen met haar met op en af rijden. Verder hoop ik ook dat er iets gevonden wordt, zo niet, dat is verder dekken zo goed als uitgesloten. Dat is me dan teveel risico steeds.
Waarom laat je het dan pas onderzoeken? Tosca zit nu weer tegen de hengstgheid aan, dus kan ze gekweekt worden. Dus dat laat ik dan maar meteen deze dagen doen. Anders moet ik volgend jaar weer gaan scannen om te zien wanneer ze hengstig is. En ik vind het geen fijn idee dat er misschien iets niet goed zit bij haar terwijl ik gewoon met haar doorwerk. Ze geeft toch al zo slecht aan als ze ergens pijn heeft.