[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:30

zoooooooooooooo Ik ben weer op het werk *lees-> tijd of af en toe op bokt te kijken*

Wat goed hoor Laughy +:)+ Wat een knapperd is die Murphy, op de een of andere manier komt hij me zo bekend voor...........

Nientsje ik had precies hetzelfde een aantal jaar geleden met Devin. Nadat ik bij Hulsebos een zadel op maat had laten maken (bleek dus nooit te hebben gepast, rechtzaak verhaal geworden etc.!!) heeft hij heel veel pijn gehad. Toen ik mijn nieuwe zadel kreeg was ik uiteraard wat angstig en Devin dacht dat het zadel pijn deed. Zadelmaker is toen 2x in de week ( ik geloof 2 of 3 weken lange) komen kijken :+ omdat ik uiteraard zeer sceptisch was, na een week begon Devin wat meer te ontspannen waardoor ik ook langzaam kon leren loslaten. Heeft even geduurd maar na een maand liep hij zoals hij nog nooit gelopen had :D

Poeh wat haat ik ziek zijn, maar wat is het dan fijn om de paarden thuis te hebben. Ik heb lekker in mn pyama de paardjes wel wat kunnen borstelen. Vrijdag was ik er klaar mee en ben ik er weer opgegaan, jeetje wat ging dat goed zeg <3 Ik merk echt dat bij ze allemaal de kracht langzaam weer begint te komen en ook dat de conditie verbeterd. Dus heb ik een tandje bijgeschakeld ~~}> Keltic heeft altijd beetje moeite met wijken, dat gaat gelukkig weer wat beter en nu nog een beetje meer scharen en de galop wat sterker en dan kan ik misschien toch weer gaan starten :):) Indy doet goed haar best alleen de galop valt haar nog heel zwaar. Pony is goed afgevallen en begint nu spieren te krijgen, langzaam het wijken en schouderbinnenwaarts aan het oppakken. Dat vind ze erg moeilijk dus met vlagen is er protest := Maar dat maakt het juist leuk :)) Wie weet toch een proefje in Heeze eind deze zomer? 8)7 Ochja we hebben geen haast, hoewel ik het leuk zou vinden als ze lekker in de bespiering staat om haar te laten keuren :)

TurboTinker

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 08:14

Heerlijk om ze thuis te hebben. En dan ook nog alles bij de hand hebben. Bak, weiland etc. Ideaal!

Pfff ik wil nu wel al zwangerschapsverlof! 5x pn wakker en piesen :') en geen werkzin lol

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:28

Goed bezig Allienda! Nu snel helemaal opknappen :)
Lijkt mij ook heerlijk, om Feike aan huis te hebben <3

Hahaha TT :))
Nog even geduld!
En anders even een katheter aanleggen :')

Precies wat je zegt Allienda.
Doordat ik het nog wat spannend vind, reageert Feike ook wat gespannen op het zadel.
De eerste 2 keren bij opstappen was hij dan ook rennerig en bokkerig, maar gisteren bij het opstappen niet meer, omdat ik me meer ontspande.
Feike is gewoon erg gevoelig op mijn emoties etc.
Maar dat galoperen en dan bokken.. tsja. Komt mijn spanning weer opnieuw en dan "kan hij niet anders", zodra ik me echt ontspan dat wordt het bokken minder tot niet. Daar moet ik gewoon aan werken.
Maar ik heb natuurlijk 2 jaar op alleen maar mijn vorige zadel gereden, dus ik moet gewoon zo ontzettend wennen :=

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:22

Over stijgeren gesproken,
Had gister onze eerste in-outdoor wedstrijd, Binnen deed hij heel goed, alleen toen moesten we naar buiten rijden en daar hindernis 7 tm 13 springen. Nou hij was nogal overdonderd:
Afbeelding

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:30

Oehhhh dat is wel ff een hoge steiger zeg maar

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:41

Dat ga ik Bones dus niet aanleren :+

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:47

Ik heb het hem ook niet geleerd, hij heeft het zichzelf al aangeleerd :') :')

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:54

Ik lees altijd keurig mee. Nu met het voorjaar alleen weer superdruk met de kinderen, het huis, de verbouwing etc. Jullie gaan zoooo hard!

Super een nieuw zadel voor Feike! Natuurlijk was het ook wel even geleden dat hij onder het zadel was. Hopelijk went hij snel.

Alweer op Bones gereden Sheryn?

Heerlijk Daniella, brave paardjes en alles aan huis! Hoe is het met de kleine twee?

Prachtige foto's voorbij zien komen van Baileigh en Bart!

En nog steeds veulenstilte Clocken?

Woei Shelly! Die van jou staat flink rechtop!

Woody en storm zijn leuk zo samen zeg.

Knappe kunstjes zag ik ook. Leuk hoor.

Ik las nog iets over gekneusde ribben, weer helemaal er bovenop?

En uiteraard nog een welkom aan alle nieuwelingen :)

Vorige week nog niet gedacht, maar Aranka staat weer bij ons! Ze paste niet fijn bij haar nieuwe baasjes waar ze een jaar heeft gewoond. Ze heeft volgens zeggen een rugblessure. 2 Uur braaf op de trailer gestaan en heel bijzonder, alles is weer als van ouds. Heb haar de volgende dag bij Noeka en Gi gezet en dat ging zonder gedoe. Direct kroelen. Mooi om te zien!
Ik had het eigenlijk al druk zat, maar goed, we zien wel hoe het gaat! Tis fijn om haar weer hier te hebben na alle zorgen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:57

Oef wat een mooie steiger op die foto zeg!

En Aranka weer terug, dat zal een wennen zijn, maar wel fijn dat je ze weer opvangt :j

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:58

Afbeelding

Gisteren trouwens mijn roodbonte draak weggebracht naar zijn tijdelijke plekje. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen :j

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:08

aah kak, heb een heel verhaal getypt en was ingelogd wil ik het antwoord versturen staat er inloggen... log ik in, verhaal weg. en het was een heel lang verhaal! Want Shill en ik hebben weer wat meegemaakt... En ik ben nieuwsgierig wat jullie in de situatie zouden doen.

Ik ga eerst even weer aan het werk, als ik de tijd en rust heb typ ik het wel weer!

Wow Shelly21! Ik heb voor het eerst in mijn paardencarriere, ook voor de 11 jaar dat ik Shil heb, een wedstrijd eind april!! Vind het zo spannend!!! En het is een onderlinge haha :+

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:26

Even een egopost,
Dusty staat naar mijn gevoel nu echt klaar om te bevallen. De mel drupt eruit. Ze staat te knabbelen en kan niet meer blijven stil staan. Ik hoop dat het niet lang meer duurt voordat ze er echt aan begint.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 13:35

Spannend!!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:52

Spannend!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:53

Die steiger is niet zuinig zeg :wow:

Leuk dat Aranka er weer is! Heb je ook plannen voor haar?

Knapperd Leonoor!

Spannend Shill!

Ooh ben benieuwd wanneer Dusty bevalt! Spannend!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:56

Spannend Clocloken!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:15

Spannend! Ooooh wat is dat leuk he!

Ik ga t rijden rustig oppakken. Goed spieren kweken, beetje afvallen en kijken waar de schoen wringt. Ik heb geen bak meer, dus t word een beetje behelpen. Ik heb gelukkig wat helpers om gi straks ook weer aan t werk te zetten. Ben benieuwd!

Mooie Milan. Hoop dat het goed gaat!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:19

Voor Milan een mooi tijdelijk huisje gevonden Leo, wat fijn!

Aranka weer thuis Joanne, lekker dat het meteen weer goed ging.

Gave steiger!

Spannend clock(ennogwat)!!!

Hier nog altijd lekker druk. Veel aan t werk, gisteren en eergisteren moi rondje paarden behandeld in het Noorden van Nederland. Volgende week naar Goudswaard en de tijd er tussen lekker hier in de regio aan t werk.

Paarden gaan ook hun gangetje, gelukkig even wat rust op dat gebied, hoewel Fiësta wel ergens volgende maand (waarschijnlijk, datum is nog onbekend) terug naar haar eigenaar gaat.

TTheOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:36

_Clocloken_ schreef:
Even een egopost,
Dusty staat naar mijn gevoel nu echt klaar om te bevallen. De mel drupt eruit. Ze staat te knabbelen en kan niet meer blijven stil staan. Ik hoop dat het niet lang meer duurt voordat ze er echt aan begint.

Ik zag zo iets op fb passeren,.... spannend! Veel succes!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:20

Aranka terug, wat leuk Joanne!!

Leuk Claudia dat betekent dus een veulentje :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:23

Leuk joanne!

En spannend Claudia, hopelijk komt het veulen nu gauw!

Laughy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:52

Allienda schreef:
Wat goed hoor Laughy +:)+ Wat een knapperd is die Murphy, op de een of andere manier komt hij me zo bekend voor...........

Ik zie dat je uit midden limburg komt, waar vandaag ergens? zit zelf in Weert, misschien ken je hem daar ergens van ofzo :P

@Clocloken: Spannend! komt vast een knap beestje uit!
veulentjes zijn altijd leuk! ooit wil ik zelf ook gaan fokken, maar met twee ruinen kom je dan niet zo heel ver :')

Wat lekker al die mensen die nu met dit lekkere weer allemaal weer lekker aan de slag gaan met hun paarden! :) motiveert om zelf ook weer op mijn knollie te kruipen, al heeft hij vandaag lekker een dag vrij gehad na zijn goed prestaties gisteren op wedstrijd :o

@Shelly21: Dat is een hele mooie steiger! maar natuurlijk niet zo handig dat ze zo reageerd...

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:51

Graag stel ik jullie voor aan... Apollo <3
Afbeelding
Ik heb hem rond 14u helemaal zelf op de wereld gezet samen met Dusty (mama en stiefvader waren juist op dat moment naar de kine). Dus ben enorm trots! Hij is ook zo ongelofelijk lief ney nog met hem geknuffeld terwijl hij neerlag. Natuurlijk nog wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:52

Schoonzus heeft de bevalling ook gefilmd vanaf de zijlijn. Heel mooi om te zien hoe emotioneel je dan zelf bent :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 21:58

Hij is prachtig! Gefeliciteerd! Ga je het filmpje online zetten?