[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 00:22

Mijn kamer is nu ineens weer zo kaal |(

Mira283

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 00:53

Balen zeg nientsje!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:26

Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad op de tinkerdagen, soms vind ik het toch wel heel erg dat ik niet dichter woon, zit net naast de Nederlandse grens in Oost-Vlaanderen.

Feike goed bezig zo te horen en wat een mooie deken :j

wel jammer van je poster en kader.

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:39

Alles weer bijgelezen, vanaf nu weer actief volgen! Hahha

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:25

kom jullie toch weer ff spam fototjes
diesel na en voor het vlechten
Afbeelding

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:53

Smmeexxy

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:21

Vind niet alleen de manen van diesel geweldig... Zijn snor is gewoon fantastisch _/-\o_

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:32

ja he dat maakt hem hele maal af hihih
snorrooo

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:13

Knape Diesel :)
Ik ben, zoals jullie nu vast wel weten, geen snorfan :o
Maar zijn manen zijn fantastisch! <3

Ik ben vandaag weer met Feike naar en in het bos wezen wandelen :j
Er was een kunstgebeuren daar dus het stikte er van de auto's, fietsers en motoren.
Feike vond het wel spannend, dat er zoveel om, achter, voor en langs ons heen sjeesden, en op wat drafpassen en soms een dribbel na, deed hij het echt super goed!
Feike heeft er ook weer van genoten, hij is soms net een hondje "snuffel snuffel" Neus bij de grond lopen en snuffelen := hihi Heerlijk paard :+: Ben zo gek op hem!! <3
En als er iemand is die zijn naam vergeet :D :
Afbeelding
Afbeelding
Inclusief mislukt hartje :')
Afbeelding
Leuk speelgoed, die vliegenspray :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:27

Haha geweldig en Super flink weer van Feike :j

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:30

dapper hoor feike ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:47

Selda van stal verhuisd, super als deze stal beter bevalt! Waar sta je nu? (mag ook via Pb)

Naar mijn idee verdeelt een boomzadel niet beter de druk. Enige wat beter zou kunnen zijn is de ruggengraatvrijheid. Echter is de ruggengraat geen losstaand iets, daar zitten altijd nog ribben ed aan vast, moet niet zo zijn dat daar de druk omhoog gaat tgv ontlasting van de ruggengraat. De pad bij een boomlooszadel is van speciaal druk verdelend materiaal. Heb eens zo'n drukmeter eronder gezien en dan boomloos zadel met en zonder pad, toen pas besefte ik echt hoe belangrijk en werkend zo'n pad is. Boomzadel is vaak wol oid gevuld, daar kunnen ook bobbels en onregelmatigheden in komen te zitten waardoor drukpunten ontstaan, om van het knellen nog maar te zwijgen. Bijvoorbeeld wintec zadels, als ze passen zijn ze prachtig, maar met alleen een breder kopijzer kan je een zadel echt niet breder maken verderop op de rug... Pommel verwisselen daarentegen, dat vind ik weer discutabel (voor de zekerheid doe ik het wel hoor).

Berdien, als Flynns manen eraf gaan, doe dan scheren, please? Zo'n woeste Fjordencoupe staat vast perfect bij jouw woest stampende man :D

Had je al een mail terug, Maartje? O:)

Ooh wat leuk Joanne, fokster op bezoek! Wist heel niet dat jullie nog contact hadden, is alweer ruim een jaar geleden he, tijd gaat snel! Had je Floor trouwens gezien op de keuring, dat was die ene waar we toen geen tijd meer voor hadden :P

Prachtige kudde heb je toch Claudia <3

Heerlijk zo'n ritje Maartje! Mag ik een keer komen logeren over anderhalf jaar? Ben stiekem beetje jaloers als ik jou hoor praten over de prachtige omgeving :o

Jonore, hier nog nooit witte vlokken in de manenkam door verharen hoor, wel door schuren... Caily schuurt helaas ook, als ze drachtig is of te rijk gevoerd wordt (ze schuurt nu dus dubbelop :( ), gelukkig kan ik meeste behouden met vlechten en 24/7 buiten, daar waar ze nagenoeg geen plekken heeft waar ze kan schuren.

Mooie verslagen maak je hoor Sheryn, leuk!

Brave Tess!!!! *\o/*
Kan de Fries van 4 hier nog wat van leren. Maarja, een Tinker is een Tinker, en een Fries is een Fries :')

Hihi, Eros het boefje, blijft hij inmiddels wel achter de draadjes? Ik kon er gisteren ook drie keer een aan de verkeerde kant weg plukken, moedeloos wordt je ervan, maar vandaag is hij netjes aan de goede kant gebleven tot nu toe!

Andrea haar grens weer verlegd op de Tinkerdagen +:)+

Roos heeft zich ook keuring gedragen, super!!!

Feike ook goed zijn best gedaan, en een passende deken :) wbt die zweep en dat overgevoelige, dat hoort bij jong paard zijn. Je hebt simpel gezegd daarin twee groepen. De ene die vooruit vliegen (of bokken oid, iig reageren) op nagenoeg niks. En de andere groep die nagenoeg niks doet, al doe jij een heleboel :') Beide is kwestie van kilometers maken en consequent corrigeren en dan komt het allemaal goed. Vind het wel verstandig dat je er niemand anders meer op laat, zo weet je tenminste zeker dat hij wordt zoals jij wilt en is voor hem duidelijker omdat twee personen samen nooit even consequent kunnen zijn dan een alleen. Super van het buitenritje!! Wat jammer van de foto :(:)

Iedereen die naar Horse Event of de Tinkerdagen is geweest een fijn weekend gehad? De anderen ook natuurlijk ;)

Wauw, wat zit Storm prachtig in het behang!!! Inclusief snor! (Vind zonde dat je hem knipt := wel fijn dat hij steeds makkelijker daarmee wordt!!)

Hier vandaag alleen Caily even uit de wei gehad om mee bezig te gaan, braaf als altijd, fijn! Gisteren Lola mee gepakt voor een borstelbeurtje, ze geniet enorm van die aandacht en doet dan super haar best goed te luisteren, echt zo schattig. Als ik haar vraag om te gaan of hoefjes uitkrabben kijkt ze echt zo trots als ik haar beloon, blijft waanzinnig leuk, die kleintjes <3

Ga nu maar snel naar buiten, heb komende week 7 paarden om voor te zorgen (2 drachtige, dus stiekem zijn het er 9 :+ ), dus even avondcheck en hooi bijvullen zal iets meer tijd in beslag nemen, vervelend hoor :P :D

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:20

Wauw! Knappe storm! En die snor... :+

Brave Feike!

Leuk weekend gehad bij Horse Event en De Tinkerdagen?

Brave Caily! :D

Die kleintjes... Te leuk! Super van dat Hoeven uit krabben. Wat is Lola toch leuk!!
Succes met al die paardjes!!

Vandaag helaas niet naar King geweest... Was niet lekker. Hopelijk gaat het morgen weer beter! :D Verder gaat het met King super!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:21

Dit topic was ineens weg uit m'n overzicht := heeft iemand dat ook wel eens? ik heb dat vaker in mijn lijst dat er ineens een topic weg was. ik dacht dat het hier zo stil was daarom ging ik het zoeken :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:32

Hoefjes uitkrabben is bij Lola allang normaal hoor ;) Zonder mamma uit de wei en dan vast staan niet, maar dat vindt ze volgens mij alleen maar leuk :D Mamma daarentegen... :(:) Grappig is, ik heb nu een track in de wei, hoek om naar de andere kant van het woonhuis voor de nieuwe weide (track omdat in de wei die ertussen ligt nog een paar andere paarden staan). Dus als je aan de ene kant staat, kan je de andere kant niet zien. Lola flikt het Caily meerdere keren op een dag om in volle galop erdoor te vliegen, Caily is dan eerst lui en kijkt alleen of stapt er rustig achteraan, maar als Lola de bocht eenmaal door is is Caily lichtelijk in paniek en vliegt ze er in volle galop achteraan _/-\o_ Ik nam dus Lola mee uit het achterste stuk en die wandelt zo kalmpjes achter me aan de track door, andere wei door, hek door. En toen dacht Caily, fiets, waar is vrouwtje met mn kind naar toe :wow: :=

Beterschap Naomi! Hopelijk morgen weer naar King!

Hihi Jolanda, heb ik eigenlijk nooit. Je weet wel wat een "stipje" is, en dat je die ook met een klik kan verwijderen/toevoegen?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:56

Ja ik denk dat ik dat wel vaker per ongeluk doe dan, heb dat echt regelmatig :=

haha wil dat gezicht van Caily wel zien :P

Hier leuke dag op Horse Event gehad zaterdag. Erg mooi, jammer dat er geen tinker stand staat. En geen tinker gezien.. of het ligt aan mij

Vandaag hele dag gelopen. Dana en Rose liepen rondjes op de braderie voor kindjes. Opbrengst ging naar een woonhuis waar verstandelijk beperkten wonen, die activiteiten van 't geld gaan doen :j een jongen werk ook op de zorgboerderij. Dana was in 't begin nogal hysterisch.. Dus eerst eigen cliënt erop, en dat ging prima. Uiteindelijk was ze zo rustig.

Sinds ze haar kuur gehad heeft en een beetje over voerd word nog is ze nogal hysterisch. Vliegt van alles opzij. Ik heb vrijdag nog gereden. nola staat naast de bak, Nola bleef mooi staan kijken, en bij iedere rondje langs Nola springt Dana opzij. Na 4 rondjes was ik het beu en voordat ze weg kon springen begon ik ineens te schreeuwen. DANA SCHEI UIT. prrrrrt, weg was dana :') Beest is weer helemaal zichzelf. Morgen van de hoge dosering brokken af. Ze is mooi bij gekomen, lekker druk. Buiten rijden is geen pretje meer nu met al die energie :') Alles maar dan ook alles was eng. Hoopjes paardenpoep durfde ze niet langs. Ander paardje kon dana niet bij houden, terwijl dana voorheen echt meer als 100m achter liep omdat ze niet vooruit te branden was :=

Met de lessen van de cliënten is ze ook nogal druk en springt/rent vaak ineens opzij. :=
Dus hier Dana gaat de goede kant op. Nu met deze warme dagen hoest ze wat meer. Stal nat sproeien werkt wel, maar met de warmte is dat zo opgedroogd. Nu kijken voor rubberen matten in de stal of dat gaat schelen. Nat zaagsel werkt ook niet helemaal goed.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:57

suus_elviera schreef:
kom jullie toch weer ff spam fototjes
diesel na en voor het vlechten
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik dacht even Dana te zien, die heeft ook ooit zo'n pluk gehad. Mooi dier hoor!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:35

Nog bedankt Lotte :)

En lieve Lola :j wordt wel heerlijk druk bij jou op stal zo te horen :D

En Dana hysterisch en bang van een hoopje poep.. Gekke paarden zijn het soms toch :+ wel goed dat ze weer zichzelf wordt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:59

Ja heerlijk. Zo fijn een gezond paard. Zo raar dat ze al die tijd gewoon geen puf had. Geen adem, geen fut en geen conditie. Nu is ze soms drukker als dat Mary is :') Maar wel braaf. Al probeert ze bij de cliënten nu wel iets meer uit. Die fase doet ze bij mij eigenlijk iet. Zo fijn niet om de pas te hoeven stampen of te slaan. afentoe een klein tikje nog... zo'n verschil. Heb soms nog het idee dat ik droom :=

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:08

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 06:57

Super hoor Jolanda kan me voorstellen dat dat een heerlijk gevoel geeft en best wel weer wennen is :j

Mooie foto's hoor Nienke, zijn dat trouwens jullie honden, ook leukerds hoor :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:00

Hele leuke foto's! Je hebt mijn dikke kont ook op de foto :D

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 08:55

Zo we gaan nu is even stoppen met ego posts en reageren op iedereen +:)+

Draakje heb je nog iets gehoord van de veulens? Je had toch info gevraagd bij de asheuvel?
En wat heb je Khaleesi weer mooi vastgelegd

Nientsje wat een prachtige deken! Ben je nog op je roze wolk? Fijn he als het goed gaat!
Wat balen van je mooie foto en de lijst!

Nimby het was leuk kennis maken! *D Ik voer dus Metazoa voor als jehet misschien niet meer wist. Dan kan je, je is inlezen.. en eh dat smeersel van € 25,- MGH of zo heette het toch?

Suus wat een manen!!!!!

En Caily en Lola weer braaf!! Je bent maar druk met de paardjes! Hoe gaat het me je nieuwe baan?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:27

Storm weer strak in zijn haar :) Hopelijk went hij snel aan het knippen. Slim om elke keer een heel klein stukje te doen nu.

Ah, netjes Snackie, ondanks de spanning.

Feike met mooie regendeken :) En handtekening op billen :P
En slim om even rustig zelf te rijden als dat beter aanvoelt.
Braaf hoor, zo buiten :)
Oh wat zonde van de poster..

Niene ook leuke punten behaald, gefeliciteerd!

Ah, mooie Diesel :D

Nee, heb nog niets terug Lotte, zo wel dan laat ik het weten hoor!
Je bent hier van harte welkom :) Het is echt prachtig rijden hier :)

Caily die even moet wennen aan de Track :P Braaf hoor, alletwee :)

Ah wat fijn dat Dana weer helemaal de oude is!
En leuk dat ze braaf waren met rondjes lopen. Wij mogen 4 oktober met dierendag weer naar de dierenkliniek om rondjes met ze te lopen :)

Helaas ook geen mailtje terug van de Asheuvel Niene, hoop dat ik nog een mailtje krijg, zou leuk zijn :)

Gister een erg gezellige dag gehad op Horse Event, en heb een mooi roze glitter halster voor Izzy gekocht :P

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:46

Hou eens op met kletsen! Mijn pauzes zijn te kort om alles bij te lezen hoor! Ik zie het allemaal wel langsskomen ,maar onthoud het neit helemaal. Wel weer mooie foto's gezien!

Neehee geen manen afknippen (ja wel bijpunten maar niet echt afknippen). Bij Gijs heeft het nu ook de lengte dat ik er eigenlijk iets mee moet, maar ik durf het gewoon niet...
graffiti op Feike
Veelplezier gehad op de tinkerdagen allemaal.
Hihi lijkt mee een leuk schouwspel Lotte!