hier 1 vermoeide sandra.. alles bijgelezen maar ff geen puf om te antwoorden. Vandaag is mijn bijrijdster weer geweest en die heeft king gereden. Kijken of ie bij haar ook zo stierde. Dat deed ie idd en na een kwartier stopte die pas. maar ze vond hem niet fijn rijden(ik vond het ook niet fijn hem te zien, zij was niet streng ofzo, maar gewoon hoe meneer liep) hij loopt echt sjouwen met zen lijf en loopt heel stug.. zij vond hem ook erg stijf achter(iets wat frank ook zei) en ik vind zn schouden/knie of hoe het daar ook heet(waar zn been begint) ook niet soepel lopen, hij knakt gewoon vaak. Daarnaast was ie na een beetje inspanning zeikensnat(ze heeft echt niet lang gereden) en dit is haar 3e week en van dik propje vond zij hem wel heel erg afgevallen.. in 2 weken tijd is hij zoveel kwijtgeraakt! hij krijgt 2 keer daags een hand musli met lijnzaad, zeewier en knoflook en dan heel wat kuil(waar ie normaal echt dik van wordt) Hij was ook niet zo vrolijk weer vandaag. Ook mijn bijrijdster viel het op. de vorige keren was ie veel positiever en wilde hij graag werken voor je. Dus gelukkig zie ik geen spoken en ziet een ander(die mijn paard nog niet zo lang kent) het ook dat hij niet fijn in zn velletje zit en dat ie niet goed loopt. Hij is niet echt kreupel maar het gaat niet goed met hem.
hij krijgt nu pavo liga brokken en dan flink wat 2 keer daags.. We mogen weer mensen op het erf laten komen, dus zaterdag komt de osteopaat langs en ik hoop dat die wat kan vinden. Als die niets vind, komt de DA maar langs..
Tis niet leuk mijn maatje zo te zien.. hij staat maar wat te staan, is flink chaggie tegen ons en zit duidelijk niet lekker in zn lijf.. Duimen jullie allemaal mee dat er niet iets heel ernstigs is! ben zo bang dat er straks uitkomt dat ik alleen maar een grasmaaier heb ipv een rijvriendje!
Arme king! dat hij zo afgevallen is is ook niet goed. Even zaterdag afwachtten,en anders kun je maandag alsnog de va bellen. Sterkte met je kereltje! hopelijk is hij gauw in orde.
Hier komt morgen de osteopaat naar Jack kijken. Ben benieuwd wat eruit komt. Sandra; ik hoop dat ze wat kunnen vinden bij King, dat moet eigenlijk wel en ik denk dat je door een osteopaat te laten komen wel goed bezig bent. Die kijken namelijk naar het paard in zijn geheel. Ik heb er goede ervaringen mee.
dit is de eerste keer dat er een osteopaat komt.. altijd werd het gedrag van king aan mij toegeschoven, want door mijn onzekerheid zou hij zo doen. ok deels maak ik het wel erger, maar hij doet het ook bij een ander die niet onzeker is.. hij geeft zich wel over na een tijdje, maar loopt dan niet met veel plezier...
en als je 3 jaar lang bij iemand gestaan heeft die de ballen verstand ervan heeft een slecht passend zadel had en een te klein bit.. dan moet er eigenlijk wel iets niet goed zitten lijkt mij.. (ik ben natuurlijk niet die persoon, maar zijn vorige eigenaresse)
vervelend sandra dat king niet lekker in z'n vel zit.Hopen dat de osteopaat hem kan helpen.
succes met je examens kaat!
vandaag ruana wel gelongeerd maar geen sokken gedaan.er waren teveel mensen en ik heb liever dat ruana in haar eentje op het pad staat als ik dat doe.normaal doet ze niks,behalve af en toe een stap opzij,maar ik heb geen zin om ellende uit te lokken.dus morgen maar.
brr heb net foto's van het buswrak gezien,werdt er gewoon eng van.daar was niks meer van over. net was johan vlemminx ook al op shownieuws.zijn petekind is ook overleden,als je hem hoorde praten,t was meer huilen....
Ik heb alles afgekregen, pfoe.... over 5 minuten naar school. FF een vraagje, is hier iemand fotograaf die ons in leusden wil fotograferen, we hebben een fotomeeting. ik stuur vanmiddag ff de link!
Woon je in leusden? dichtbij! (a'foort) San, ik hoop dat de osteo echt uitkomst biedt. Als het nij king iets lichamelijks is (waar het met deze klachten zeker op lijkt) dan heeft dat niks met jou leidende rol te maken.
Andrea, waarom laat je hem niet gewoon los springen? Hij heeft een mega sprong en heeft daar veel ruimte en kracht voor nodig en wanneer je dat eruit krijgt en hij springt ga jij met je volle gewicht aan z'n hoofd hangen Denk dat hij makkelijker springt als die gewoon los springt Vraag t me gewoon af
je hoort dat zo vaak. Paard loopt niet lekker en iedereen begint dan te roepen dat het aan de ruiter ligt en dat je hem erdoorheen moet rijden, terwijl je als ruiter wel voelt dat het niet aan jou maar aan het paard ligt. Ik heb dat met Jack ook. Bij ons zeggen ze ook dat ik mijn onzekerheid overbreng op Jack, maar voordat hij zo begon te " klieren" liep hij superlekker en had ik echt geen schrik op hem. Toen kreeg hij de periode dat hij echt elke meter wegsprong. Dat vond ik geen normaal gedrag van Jack. Dan zeggen ze het is de pubertijd. Dat kan natuurlijk, maar ik voelde ook dat hij niet lekker meer liep. Niet willen buigen, rechtsom terugvallen in tempo en dat soort dingen. Toen ben ik maar begonnen om zijn zadel na te laten kijken. Dat was dus te smal op de schoft en te lang voor zijn rug. Jack heeft toen een maand rust gehad en ik wilde Jack verkopen. Toen heb ik met een nieuw zadel Jack weer opgepakt. Dat ging een week goed en nu begint hij dus weer weg te springen en wil hij weer niet buigen, vooral rechtsom. Daarom dus besloten om de osteopaat te laten komen. Hij kan dus best door dat zadel een blessure opgelopen hebben.
Ik herken altijd zoveel in jou en Jack Heidy Clover heeft exact hetzelfde gehad en een nieuw zadel heeft toen wonderen gedaan. Hij is aangemeten door een MSFC zadelpasser en die heeft ook gekeken naar haar bouw, haar gangen, maar ook naar hoe scheef ze is in dr lijf ( ze zijn beide van 2007, dus beide nog aan het groeien ) en heeft toen ook gevoeld dat ze nog aardig vast zit in haar rug en dat rechts iets meer naar voren staat. Zadel er op gelegd dat goed past en ze zei ga dr eerst maar lekker loswerken met dat zadel. Ik denk zelf dat een niet goed liggend zadel meer schade aan kan brengen dan de meeste mensen denken. Tuurlijk is Jack een puber, maar dan kan je beter al het andere eerst weg kunnen strepen voordat je daar genoegen mee neemt. Neehor laat de rest maar l*llen, je doet t prima
Nou ik ga maar eens kijken hoe het met mevrouw dr doos is Heb een hele drukke dag vandaag, morgen mijn eerste les bij m'n oude instructie ( centred riding ) en ik heb er super veel zin in Zelfs een beetje zenuwachtig
Heidi gelijk Heb je. hopelijk komt er wat uit bij de osteo. dan kun je verder
Tamadine
Geplaatst: 15-03-12 11:43
Vanuit hier ook even een Druk druk druk ook hier. Woensdag weer een examen en ditmaal een erg zwaar examen. Mona gaat super goed. Hoop dat ze snel weer het land op mogen.