[TI] DNA profielen vastleggen Tinkerpopulatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:46

ik ben hier lang niet geweest dus lees heel erg leuk nieuws zeg!! +:)+

Stephannie7

Re: DNA profielen vastleggen Tinkerpopulatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:31

Wat een leuk nieuws! :)

Sir_Camelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:57

Mail de mensen van Gypsy Giants en die van Sir Camelot eens.
Zij hebben een merrie (Drumhorse) met veulen (Fleur/Floor, effen bruine merrie van nu 3 a 4 jr) van McCloud.
Merrie staat nu bij GG en het veulen van toen hebben die mensen van Camelot als het goed is nog altijd.[/quote]

Hallo,
Hierbij een reaktie van "die mensen van Sir Camelot" :wave: Ik zag dat Snowdon naar ons refereerde.
Wij hebben inderdaad een dochter van Mc Cloud staan, de moeder is Phelin Vegilin van Claerbergen.
Als je op onze site kijkt, http://www.gorgeoushorsestables.com onder het kopje foto aan de rechterkant, dan zie je haar terug op foto nummer 7 en 14.
Ze wordt morgen (6 april) 5 jaar oud en haar stokmaat is inmiddels 1.65. Ze is bruin sabino.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:10

En hier de eigenaar van de "ontdekking van de eerste ronde" :D
Moet zeggen dat ik er nog steeds een beetje sceptisch tegenover sta (Sorry esme :S). Katinka komt voor 99% zeker uit Ierland.. Hoe komt zij dan in contact met The midget (die volgens mij Engeland niet af is geweest?) Zijn er ergens duidelijke foto`s van die hengst?

Hij moet dan trouwens vos dragen, want Ciara is Ee en Katinka EE :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 21:42

Kijk eens hier Mariska: http://www.gogypsy.com/horse/Tom-Prices-Midget

En daar staat ook zijn kleurenuitslag: vos is E/e :D

The Midget is nu in de USA. Maar ik heb al gehoord dat hengsten regelmatig onderling werden "gewisseld" en dat geldt trouwens ook voor merries.
Stel dat Katinka ooit gedekt is door The Midget en toen door Tom op een markt is verkocht. Want dat doet hij veel. En zodoende drachtig in Ierland aankwam. Is ook nog een mogelijkheid ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:46

ha Esme, dan krijg ik woensdag een tante van Fagan op stal!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:48

En dan is hij dus minimaal 3 jaar ouder dan dat de eigenaren in Amerika denken.. Die zeggen dat hij uit 2000 is (Net als Ciara :D :D)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 21:50

Ik zou niet meteen er vanuit gaan dat hij per se 3 jaar ouder moet zijn, ze beginnen vroeg he ;) Maar The Midget heeft meerdere geboortedata. Angel is ook uit 2000 en die is ook bewezen dochter.
Denk dat de Amerikanen gewoon doen aan wishful thinking.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:56

:D Ik ging al uit van dekken met 2 jaar.. Geboren 2000 --> gemaakt in 1999 en toen moest hij dus al mimimaal 2 zijn.. Maar Ciara was een vroeg veulen (9 april) dus dan moest hij er wel erg vroeg bij zijn geweest al 2 jarige.. Denk dat hij dus zefls misschien wel 4 jaar ouder is dan dat ze zeggen..

Heeft Tom price zelf een website?
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 05-04-10 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 21:57

www.welshgypsyhorses.com

Had hem al eens een foto van Katinka gestuurd, geen antwoord meer gehad. Maar ik hecht geen waarde meer aan wat hij zegt hoor :+

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:06

Nuage schreef:
http://www.welshgypsyhorses.com

Had hem al eens een foto van Katinka gestuurd, geen antwoord meer gehad. Maar ik hecht geen waarde meer aan wat hij zegt hoor :+

Ik heb eens zitten neuzen he... Heb je ook het profiel van zijn opa, The old horse of Wales? Die vind ik qua type veel meer kloppen, en ook qua leeftijd :D Of mag ik niet kiezen? :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 22:09

Jij leest dit topic niet echt bij he? :+
Ja die heb ik, en dat is geen volle match maar enkel op 13 markers. Dat is trouwens normaal bij opa's/overgrootopa's, want Mc Brynmore matched met Djoser bijvoorbeeld op 14 markers.

Daarom kan ik opa-kleinkind niet uit de database vissen zonder de missende generatie.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 22:12

The Midget en The Old Horse of Wales matchen trouwens ook maar op 14 markers.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:14

Leuk dekgeld, die The Midget ;)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:15

:D Ik bedoelde meer dat ik de Old horse of Wales dan als vader van Ciara zag... Daar lijkt ze meer op :D :D
Maar ik snap het.. Ik zal eraan moeten gaan geloven dat Ciara`s vader een zeer bekende Engelse hengst is, en geen onbekende Ierse die nu als ruin in Nederland woont (Dit dacht ik steeds, omdat Katinka echt vlak voor vertek nog gedekt moet zijn omdat ik haar in Mei kocht, en Ciara daarna in April geboren is...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 22:18

Ja ik snapte je hoor: Ciara is met The Old Horse of Wales op maar 13 markers gelijk. Dat bedoelde ik dus ;)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:20

DNA liegt niet! Klinkt toch ook veel leuker, Ciara nakomeling van de beroemde The Midget.

Ik heb moeite met de namen van veel van de hengsten....The Old Sham bijvoorbeeld wil zeggen: De Oude misleiding.......Zou het paardje echt hebben bestaan?
Ik kan in ieder geval geen foto's vinden.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:22

Toen ik Brian (Clononeen) eens aan de foon had, terwijl hij bij Lonneke in de auto zat, gaf hij ook dat soort vreeeeeeeeemde namen als zogenaamde ouders van Drum, ik heb ze maar uit mijn geheugen gewist.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:24

Hihi, kan ik me nog herinneren. Was z'n zogenaamde vader niet iets van the Dicky Horse :D

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:27

:j inderdaad....... was ik al weer vergeten, en die was red/white. Voornamelijk wit.....was het niet met rode oren? Denk eerder dat hijzelf op dat moment met rode oren zat ;)
Ik weet het weer, de merrie was de G-mare ofzo." ja duhhhhhh Gspot" dacht ik toen.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:32

Ja, dat was het! Kan toch niet waar zijn :+ G-Mare.........
Net als een paard wat toen gestolen was en The Pickpocket heette :roll:

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:39

KootMiraDrum schreef:
:j inderdaad....... was ik al weer vergeten, en die was red/white. Voornamelijk wit.....was het niet met rode oren? Denk eerder dat hijzelf op dat moment met rode oren zat ;)
Ik weet het weer, de merrie was de G-mare ofzo." ja duhhhhhh Gspot" dacht ik toen.

Ik ben onschuldig 8-)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:41

Angel is trouwens ook EeaaTT ;)
denk dat haar mams een rabicano zwartbonte geweest is :+
(pure gok natuurlijk :P kan net zo goed een vosbonte of bruinbonte of schimmelbonte zijn geweest)
Angel is geschat van 2000, the midget staat bij ICS van 1998

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:04

frenia schreef:
Angel is trouwens ook EeaaTT ;)
denk dat haar mams een rabicano zwartbonte geweest is :+
(pure gok natuurlijk :P kan net zo goed een vosbonte of bruinbonte of schimmelbonte zijn geweest)
Angel is geschat van 2000, the midget staat bij ICS van 1998

Dan moet hij 1 jaar zijn geweest toen hij er al flink op los aan het dekken was... denk het toch niet.. :D

DientjeChico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:12

Hallo,
Hierbij een reaktie van "die mensen van Sir Camelot" :wave: Ik zag dat Snowdon naar ons refereerde.
Wij hebben inderdaad een dochter van Mc Cloud staan, de moeder is Phelin Vegilin van Claerbergen.
Als je op onze site kijkt, http://www.gorgeoushorsestables.com onder het kopje foto aan de rechterkant, dan zie je haar terug op foto nummer 7 en 14.
Ze wordt morgen (6 april) 5 jaar oud en haar stokmaat is inmiddels 1.65. Ze is bruin sabino.[/quote]

Gefeliciteerd "mensen van Sir Camelot", ik zie dat jullie vandaag een feestje te vieren hebben op stal: slingers al opgehangen voor jullie MCCloud-dochter? Wat een tank is deze merrie! Ze heeft eerder het uiterlijk van een flinke hengst. Ik weet dat jullie allemaal heeeeeeele flinke paarden hebben en daar past deze mooie dame zeker goed in het rijtje bij. Y;(