Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ariebren schreef:Ik heb toch nog een vraag.
Degene die een paardje hebben met mok problemen.
Is dat een paardje wat gefokt is in Nederland bij een normale goede fokker. ??
Of is het een paardje uit Engeland / Ierland??
Daarnaast is stro nu niet zo goed voor een paard met mok problemen.
Ga je zelf maar na als je een wagentje stro op het handje gelost hebt.
Dan zitten je armen vol met rode spikkels, of te wel je hebt een goede huid irritatie.
Dit kan ook gebeuren bij de paarden die in een dik stro bed staan. de harde stro stengels irriteren de kootholte en geven daar de huidbeschadiging. zodat een of andere bacterie of schimmel de kans krijgt om in de huid te komen.
Dus de vraag is, wie heeft mok en staat op stro.??
Wie zijn veearts neemt een afstrijkje van de mok plek en onderzoekt dat??
Drie vragen en wil iedereen daar een normaal antwoord opgeven.
Het gaat hier niet om de discussie maar gewoon een soort mini onderzoek.
)

geerke schreef:jeetje die foto's wat een ramp,gek dat dat altijd mensen overkomt die goed voor hun paarden zorgen,ik heb altijd de indruk dat mensen die nooit goed opletten de minste problemen hebben
en heus, genoeg tinkermensen hier die niet spreken over de mok bij hun paarden hoor. wat niet weet, wat niet deert.
idem als de laminaze wat idd vaak wordt gegeven aan paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangen maar ook ter compensatie voor rijk, bemest weidehooi. (laatste heb ik niet van mezelf hoor)
snowdon schreef:Snowdon is import en er is nooit een afstrijkje van de mok/rasp afgenomen door dierenartsen. Is hier ook niet gebruikelijk (zoals wel meer)
Stro of buiten heeft geen verschil gemaakt.
MSM zwavel over het voer???? Da's nieuw voor mij. Ik ken het alleen als zalf. Geen resultaat hier overigens.