[TI] Gebruik Sebacil

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: Gebruik Sebacil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:46

Maar hoe weet je dan zeker dat het mijt is en niet iets anders?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:51

Kun je door de da laten onderzoeken, maar die van mij zei gelijk al heb je veel korsten, dan is het schrurftmijt. Die maken namelijk kleine gangetjes onder de huid door waardoor je de korsten krijgt.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:53

Ja dat de DA het kan onderzoeken, dat wist ik idd...
Maar mok en rasp veroorzaakt ook jeuk en korsten... en kan ook hogerop ziten.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:16

Grrr net een heel bericht getypt ...........foetsie Boos!

http://www.dierenklinieklemmer.nl/page3 ... 1/mok.html
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page3 ... ml#schurft
hier staat wat over mok en schurftmijt

De korsten van Sjakie vind ik wel verschillend.......waar ie mok heeft is het rood en heeft ie wat donkere korsten en waar die de schurftmijt heeft zijn het witte schilferige korstjes

Mijn da zei dat het allemaal bijna door de schurftmijt veroorzaakt wordt vooral bij paarden met dikke sokken.

Heb nog geen rekening gekregen dus weet nog niet wat voor spuit hij gebruikt heeft maar het wordt al wel beter met zijn benen. De korsten zijn al een stuk minder geworden, dus daar ben ik wel blij mee.
Wil hem ook nog straks behandelen met Sebacil en het halfjaarlijks bij houden en hopen dat ik ervan af blijf.........maar het is moeilijk

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:27

de dierenarts heeft het idd ooit eens gecheckt.
mijn paarden hebben overigens nooit mok, maar onze volbloed vroeger wel, en die korsten en jeuk zien er echt heel anders uit Ja
over rasp ben ik zelf nog niet uit volgens mij wordt het gewoon vaak met mijt verwisseld, misschien ook omdat mijt toch wat viezer klinkt dan rasp Clown
De korstjes en jeuk en irritatie van de huid gaan weg na behandeling met sarnacuran, dus ik veronderstel dat het dus nog steeds mijten zijn en eerlijk gezegd maakt het me ook niet uit wat het in godsnaam is, zolang het maar weggaat als ik het behandel... Bloos

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:50

bij mijn paard ging de rasp/mok weg van de mokthee en hele rantsoen op biologisch. Geen dodend goedje aan te pas gekomen.

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:55

Wij gebruiken Sebacil voor mijten bij onze witte melk geiten en schapen. Goed verdunnen en de volgende dag zijn ze allemaal weg!
Als we dat spul gebruiken doen we wel altijd handschoenen aan en we wassen het daarna niet eraf maar laten het op de geiten/ schapen zitten zodat het intrekt.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 08:16

Cheveyo schreef:
bij mijn paard ging de rasp/mok weg van de mokthee en hele rantsoen op biologisch. Geen dodend goedje aan te pas gekomen.

Met Snowdon zit ik daar nu dus nog middenin, maar ik merk al echt vooruitgang... of nuja.. ALLES komt er echt flink uitzetten Nagelbijten / Gniffelen Voornl. de mok, maar ook bij de rasp zie ik duidelijk verschil.

En die witte schilfertjes heeft Snowdon ook op zijn pijpbeen, maar dat werden dan altijd raspplekken als ik het niet onder controle kreeg. Met sebacil ging het niet weg in elk geval.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:18

cheveyo: maar het is dus geen rasp/mok
de hoefsmid herkende het overigens ook als tekenen van mijt Knipoog

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 07:53

Jimster schreef:
Wij gebruiken Sebacil voor mijten bij onze witte melk geiten en schapen. Goed verdunnen en de volgende dag zijn ze allemaal weg!
Als we dat spul gebruiken doen we wel altijd handschoenen aan en we wassen het daarna niet eraf maar laten het op de geiten/ schapen zitten zodat het intrekt.

Wordt ook gebruikt tegen Myasis vooral bij schapen...

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 07:55

Citaat:
• Mijten- en schimmeldodende middelen.
Soms kan het zinvol zijn middelen tegen parasieten en/of schimmels toe te voegen aan de zalf of deze op een andere manier toe te passen bij het paard. Door een falende (zeg maar gerust: onzinnige) Nederlandse wetgeving zijn veel uitstekende mijtendodende middelen (injectie-preparaten en wasmiddelen) niet toegestaan voor gebruik bij het paard in ons land (wel in alle ons omringende landen). Bijna elke dierenarts heeft deze middelen in huis voor andere diersoorten en gelukkig voor het paard (en eigenaar) worden ze hier toch wel met succes gebruikt...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:36

tinkersjakie schreef:
Kun je door de da laten onderzoeken, maar die van mij zei gelijk al heb je veel korsten, dan is het schrurftmijt. Die maken namelijk kleine gangetjes onder de huid door waardoor je de korsten krijgt.

Bij Mira zag je zelfs een paar hele kleine ronde gaatjes zitten

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 13:05

snowdon schreef:
Cheveyo schreef:

Met Snowdon zit ik daar nu dus nog middenin, maar ik merk al echt vooruitgang... of nuja.. ALLES komt er echt flink uitzetten Nagelbijten / Gniffelen Voornl. de mok, maar ook bij de rasp zie ik duidelijk verschil.

En die witte schilfertjes heeft Snowdon ook op zijn pijpbeen, maar dat werden dan altijd raspplekken als ik het niet onder controle kreeg. Met sebacil ging het niet weg in elk geval.

Waar zit je midden in, in de thee, biologisch rantsoen of beide?
Bij Kit kwam ook alles via de voeten eruit (voeren van de biologische middeltjes heeft lichaam gereinigd) en dat ging tot rotstraal. Nog is hij bezig (ik ruik het haha).
Maar de mok en rasp zijn gone!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:32

De mokthee Knipoog
Biologisch rantsoen begreep ik verkeerd Clown

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:48

aha oke Knipoog
Ik vind het echt super spul!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:22

Gebruiken jullie Sebacil ook voor luizen?
En ik las dat jullie het ook voor mok gebruiken, maar kan dat met die wondjes geen kwaad?
Wat gebruiken jullie anders voor mok?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:57

Mijn DA gaf ook aan dat rasp haast niet voorkomt, maar dat het meestal mijt is.
Voor ik iedereen over mij heen krijg, háást wil niet zeggen nooit, en mééstal wil niet zeggen dat bovenstaande mensen met rasp mijthebbenden zijn Knipoog Voor de goede orde *LOL*

Jessie gaat eigenlijk al een hele tijd goed, sinds haar sokken eraf zijn gegaan. Al blijft het waarschijnlijk een terugkerend iets, en moet ze 2x per jaar in de sebacil. Helaas gaf mijn DA ook aan dat door de steeds verscherpende regels er misschien straks geen sebacil meer te krijgen is No Cheer

brenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:34

ik gebruik sebasil voor zomerexceem en dat gaat byzondergoed en sebasil kan ik gewoon krijgen bij da Bloos

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:28

ook ik gebruik sebaciel.
Maar waste voor heen alleen de sokken er mee,..
tot dat de dierenarts thuis kwam scane toen ik bezig was.
Hij zei doe je nou?
Dat help zo niet he!
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO????????
Doe ik al jaren zo,..en al jaren mok zeker? uu ja!!
Helemaal wassen dus!
Het hele paard!!

had er nog nooit van gehoord!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:58

ik heb het ook gebruikt, werkte onwijs goed. na 2X wassen heeft mijn merrie totaal geen jeuk meer Lachen
wel helaas de sokken eraf gehad,maar heb er geen spijt van, nu weet ik zeker dat alle mijten vermoord zijn Clown
maar het hele paard ermee wassen? ehm.. waarom? Nagelbijten / Gniffelen
mijten zitten toch alleen op vochtige warme plekken zoals de sokken? op de gewone vacht zitten ze voor zover ik weet niet?
mijn dierenarts had letterlijk op het gebruiksaanwijzingenblad gezet dat ik alleen de benen ermee moest wassen?