Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

volgens mij wordt het gewoon vaak met mijt verwisseld, misschien ook omdat mijt toch wat viezer klinkt dan rasp 
Cheveyo schreef:bij mijn paard ging de rasp/mok weg van de mokthee en hele rantsoen op biologisch. Geen dodend goedje aan te pas gekomen.
Voornl. de mok, maar ook bij de rasp zie ik duidelijk verschil.
Jimster schreef:Wij gebruiken Sebacil voor mijten bij onze witte melk geiten en schapen. Goed verdunnen en de volgende dag zijn ze allemaal weg!
Als we dat spul gebruiken doen we wel altijd handschoenen aan en we wassen het daarna niet eraf maar laten het op de geiten/ schapen zitten zodat het intrekt.
Citaat:• Mijten- en schimmeldodende middelen.
Soms kan het zinvol zijn middelen tegen parasieten en/of schimmels toe te voegen aan de zalf of deze op een andere manier toe te passen bij het paard. Door een falende (zeg maar gerust: onzinnige) Nederlandse wetgeving zijn veel uitstekende mijtendodende middelen (injectie-preparaten en wasmiddelen) niet toegestaan voor gebruik bij het paard in ons land (wel in alle ons omringende landen). Bijna elke dierenarts heeft deze middelen in huis voor andere diersoorten en gelukkig voor het paard (en eigenaar) worden ze hier toch wel met succes gebruikt...
tinkersjakie schreef:Kun je door de da laten onderzoeken, maar die van mij zei gelijk al heb je veel korsten, dan is het schrurftmijt. Die maken namelijk kleine gangetjes onder de huid door waardoor je de korsten krijgt.
snowdon schreef:Cheveyo schreef:bij mijn paard ging de rasp/mok weg van de mokthee en hele rantsoen op biologisch. Geen dodend goedje aan te pas gekomen.
Met Snowdon zit ik daar nu dus nog middenin, maar ik merk al echt vooruitgang... of nuja.. ALLES komt er echt flink uitzettenVoornl. de mok, maar ook bij de rasp zie ik duidelijk verschil.
En die witte schilfertjes heeft Snowdon ook op zijn pijpbeen, maar dat werden dan altijd raspplekken als ik het niet onder controle kreeg. Met sebacil ging het niet weg in elk geval.

Voor de goede orde