[TI] Welke hengst voor dekking 2008?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Re: Welke hengst voor dekking 2008?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:54

frenia schreef:
ik ga uiteraard wel een keertje kijken Knipoog en maak dan foto's Knipoog

Dan hoop ik dat je daar een topic over maakt en eerlijk zegt wat je van de hengst vind in het echt! Knipoog
Heb zelf ook niet zo'n moeite met de hals, maar vind zijn benen echt niet stevig genoeg en behang aan zijn benen valt me ook ietwat tegen. Niet spectaculair om het zo maar te zeggen....

Ben benieuwd naar je foto's!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 00:12

Ben ook niet weg van deze hengst. Als ik hem even zwart bont denk vind ik er niks leuks meer aan. Beenwerk is niet echt zwaar maar kan nog nét. Maar zijn bovenlijn vind ik niet mooi, vooral de croupe niet. En tja de onderhals is wel heel erg op een paar foto's. Ook de vorm van zijn hoofd vind ik niet aansprekend. Nee ik vind Moes een betere keuze Haha!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 00:44

ik hoef pas over op zijn vroegst 3 jaar te gaan kijken naar een hengst voor Kayah... Heb ook nog geen idee eigenlijk....
Wel zou ik graag een mooi gebouwde cob zien met mooie bewegingen en een top karakter, en dan graag met mooie echte volle sokken

Ik zou deze hengst niet kiezen, een mooi gebouwd en correct paard heeft geen kleur....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:07

frenia schreef:
onderhals vind ik mooi Bloos sja iedereen zijn tik Knipoog
onderstandig stoort me ook niet, dat zijn er zovelen

Haha! Eigenzinnige tik *LOL*
Onderstandig stoort me overigens niet hoor, maar vind het wel jammer... toch n minpunt. Juist omdat er al genoeg onderstandig staan, zie ik ook graag eens ggk hengsten die niet onderstandig zijn.

Ben benieuwd naar je fototopic later en wat je er nou echt van vind Knipoog

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:13

@ leon: Je had naar de ledendag van het NSvT moeten gaan, daar werd uitgelegd waarom veel tinkers (en met name cobs) onderstandig staan Haha!

Ben ook eerlijk gezegd niet weg van de hengst, snap nu ook waarom zijn onderkantje niet zo duidelijk op de foto stond Bloos Weinig behang en vrij licht beenwerk.. Kleurtje is mooi, de rest ook, maar de benen passen niet bij het geheel.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:39

Ik vind het ook niet onlogisch, maar het was me al wel duidelijk dat het als minpunt gezien wordt op keuringen. Vind het nu wel frapant dat dat besproken is alsof ze het nu juist positief vinden?
Jammergenoeg kon ik echt niet.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:19

Mariska_28 schreef:
Er staat een 'gewone' foto van hem op de stambomensite (staat trouwens bij 2e premie):
http://www.irishcobsociety.net/Photos/06/0610335.jpg

En deze bij de hengstenpagina:
http://irishcobsociety.net/Hengsten/Hen ... enVale.jpg

Voor mij is ie eigenlijk net even te klein, 1.49m .
Kleurtje is in ieder geval prachtig... ben al een hele tijd hard aan het duimen voor een (gezond) merrieveulentje in dit kleurtje komend jaar van Falcon en Katinka... Haha!

Zo ik heb nu eindelijk de site kunnen openen waar Falcon opstaat. Maar jeetje wat is die gegroeid zeg, ook een prachtig paard vond hem altijd al mooi maar nu is hij helemaal om te kwijlen.

En wat een "behang" heeft hij zeg, daar moet je wel ff de tijd voor nemen als je die moet borstelen. Wat een manen en sokken echt geweldig.
Vind hem echt super, nog mooier als Golden Vale.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:37

Zag Aaron v.h. Melkhof ook op MP staan.. is die van een bokker? (staat me bij dat ik pas geleden een foto van 'm op bokt gezien heb, maar weet niet meer waar..)
Maar die vind ik eigelijk ook wel heel gaaf voor Darlah volgend jaar Ja (als ze gedekt wordt), of wellicht weer Ryan in afwachting van het veulen wat in mei moet komen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:55

aaron is toch van wisky op bokt?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:11

Nou ga ik even dit topic een nieuw leven in blazen Lachen

Ik ben dus op zoek naar een hengst voor Sarah volgend jaar. Welke zou geschikt zijn voor haar...

Afbeelding
deze foto was het duidelijkste denk ik van haar.

Ik vind zelf dat haar rug iets lang is en dat de sokken iets voller mogen (al waren haar sokken in de zomer voller). Manen en staart zijn wel erg vol en dik. Verder mag ze een iets kortere/stevigere nek hebben. Hoofdje vind ik wel mooi, zou iets grover kunnen.
Jullie nog aanmerkingen? En welke hengst dan?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:19

is denk ik nu nog vrij moeilijk te zeggen, denk bv dat die hals wel in orde komt Knipoog beetje meer vetjes erbij en hoppa heb je een andere nek, heeft gewoon wat tijd nodig!
hoofdje vind ik niet groffer hoeven, is mooi zo en een aanwinst voor fokkerij omdat er nu een hengst op kan die een iets te grof hoofd heeft in de hoop dat moeders haar koppie doorzet Knipoog Tong uitsteken

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 13:56

Ik vind dit geen erg goede foto om je paardje op te kunnen beoordelen. Niet helemaal recht van opzij genomen en het lijkt of ze een beetje schuin staat? Ze lijkt zo onderstandig.

Hoofdje vind ik persoonlijk erg mooi. Hals (je zegt nek, maar bedoelt hals denk ik Tong uitsteken ) is nog wat iel, maar dat trekt wel bij door training/uitzwaren. Ik vind de hals zeker niet te lang, juist mooi zo.

Hoe hoog is ze? Hoe oud is ze?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:20

Sjakie van de hof van Ede voor Sarah Ja

bo_koloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:25

ik zou mijn pony bo ( kruising tussen een tinker en een halfinger) ook willen laten dekken maar dan betaal mijn vader de dekking en de rest meot ik zelf betalen. en daaar heb ik het geld niet voor Huilen Huilen Ach gut

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:30

@Vasthi ja ze staat daar schuin, daar heb je gelijk in, even een andere foto zoeken hoor... Heb er nog niet zoveel Bloos

@KMD even zoeken of ik van hem een foto kan vinden. Kan hem me niet zo voor me halen.

@Frenia hihihi dank je wel Knipoog Je hebt wel gelijk met haar hals, ik denk dat als ze iets aangekomenm, ze er al een stuk voller uitziet dan nu. Wel leuk om te horen dat er veel hengsten op zouden kunnen. Haar draf en galop is trouwens heel erg ruim (nog ruimer dan Noa en die had er al een 9 voor) Is wel weer leuk, opnieuw zoeken naar een geschikte hengst *LOL*

@Bo tja dan zal je toch moeten doorsparen. Een veulen fokken kost erg veel geld en is niet alleen de dekking. Gewoon in jezelf blijven geloven, ik kon het me ook niet voorstellen en nu heb ik gewoon 4 tinkermerries! Ik moet er hard voor werken, maar dat maakt me niet uit, dat moet je doel zijn, alles er voor doen! Succes in ieder geval!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:34

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:38

dank je wel, hij is wel mooi zeg *LOL* Is hij ook bij het ICS? Want daar is Sarah ook ingeschreven.

Andere foto van Sarah:
Afbeelding
Helaas met hek ertussen Tong uitsteken Maar toch een iets beter beeld.
(ze was hier trouwens nog drachtig, en ze heeft meer sok hier)

Stomstom: Ze is 6 jaar oud (geschat) en ze is 1.45 hoog. Lekker klein dus Lachen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:43

Nee, Sjakie is NSvT

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:45

oh das wel jammer Boos! Nou ja er zijn genoeg hengsten, ik heb nog de tijd om te zoeken.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:48

Moes of Drum voor Sarah?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:53

hihi ik dacht als eerste aan Moes en Chakotay, maar dan dacht ik: hou je mond maar, je lijkt tegenwoordig wel een Moes-die hard Clown

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:54

Chuck kan ook ja! Ja

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 02:56

Biancaa schreef:
Nou ga ik even dit topic een nieuw leven in blazen Lachen

Ik ben dus op zoek naar een hengst voor Sarah volgend jaar. Welke zou geschikt zijn voor haar...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FZDH6ZTM.jpg
deze foto was het duidelijkste denk ik van haar.

Ik vind zelf dat haar rug iets lang is en dat de sokken iets voller mogen (al waren haar sokken in de zomer voller). Manen en staart zijn wel erg vol en dik. Verder mag ze een iets kortere/stevigere nek hebben. Hoofdje vind ik wel mooi, zou iets grover kunnen.
Jullie nog aanmerkingen? En welke hengst dan?

Ik vind Sarah een hele aansprekende merrie om te zien Lachen
Haar rug vind ik niet zozeer lang, wel vind ik dat ze een vrij kort en steil kruis heeft en de broekspier zou naar mijn idee meer ontwikkeld mogen zijn, hij lijkt wel vrij lang, maar ook vlak. Door dat korte kruis lijkt haar rug in verhouding langer.
Hals vind ik juist heel mooi van lengte, maar ze lijkt me wel een vrij forse onderhalsspier te hebben in verhouding. Absoluut geen 'hertenhals' (hol aan de bovenkant, bol aan de onderkant), maar ik zou er geen hengst op zetten die ook een forse onderhalsspier heeft of een al te verticale hals.
Haar hoofdje is juist prachtig!

Chuck heeft ook een vrij kort en steil kruis, dat zou mijn keuze niet zijn, Moes heeft wel een langer kruis, maar wel hetzelfde met de broekspier als Sarah.
Ik zou zelf denken qua exterieur (puur vanaf de foto's op de ICS site) aan bijvoorbeeld Meadows Selwyn, Lord Kayne, Djenges, Killarney, Mr. Yenkins en Silas.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:02

@supertje dank je wel, ben er ook erg blij mee Lachen Wat fijn dat je zoveel punten geeft waar ik op moet letten. Ik wil toch verbeteren en niet zomaar lukraak fokken Lachen Ik vind Sarah haar hals op zich wel mooi, misschien dta hij nu wat langer lijkt omdat hij nu niet zo gespierd is. Dan lijkt hij zo lang in verhouding met haar hoofdje. Ik vind haar hoofde wel mooi, maar ik merk dat de meeste mensen toch van een wat groffer hoofd houden. (het hoofdje is wel klein hoor, ik moest de maat Cob van noa aardig verstellen om hem bij haar om te doen, terwijl hij bij Noa strak zit Tong uitsteken )

Ik zat zelf ook aan Selwyn te denken, maar meer omdat ik hem dus supermooi vind en een heel goed karakter vind doorgeven (en grove veulens), dus fijn om te horen dat hij een goede match is Haha!
Djenges en Silas vind ik ook erg mooi. Beetje nadeel dat ze eenkleur zijn (sorry Silas) Een eenkleur veulen verkoopt toch weer wat minder (vind ik hoor) Al vind ik ze dus wel ontzettend mooi Lachen

Killarny en Yenkins ga ik even nakijken op de ICS site...

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:20

Ik ben er nog niet helemaal achter. Wil dit keer wel voor een ggk hengst gaan, Weet nu wat Ailin een beetje fokt en waar ik echt op wil verbeteren. Ik zoek een Grai of lichte cob hengst met ruime krachtige gangen. 1.50 of groter en het liefst met een goede bovenlijn, daar schiet Ailin toch iets tekort. Karakter of kleur maakt me niet uit, gok met Ailin wel op een bont veulen.
Iemand ideeën (liefst onderbouwt)