[TI] Welk zadel ligt er op jullie Tinker/Irish Cob?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: Welk zadel ligt er op jullie Tinker/Irish Cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:41

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.. Ja Op Amy ligt ook regelmatig een stockzadel namelijk..

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:31

Voor de meeste stinkers is een stockzadel te krap. Of je zou aan een x full moeten kunnen komen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:43

lijkt mij niet de maat maar uberhaupt het afraden van een AS..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:23

flicka schreef:
Voor de meeste stinkers is een stockzadel te krap. Of je zou aan een x full moeten kunnen komen.

Aha.. Die van mij is een Tinker.. Vandaar dat zij hem misschien wel past.. Vork

Nee zonder gekkigheid.. Amy heeft een hele makkelijke zadelmaat.. Ze is smal op de schouders en schoft.. Ze is ook niet rond, maar echt /\ zo zeg maar.. Clown
Ze heeft van Westernzadel ook een Semi Quarter, van dressuurzadel een Medium boom en die stock die ze regelmatig draagt past ook gewoon netjes.. Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:25

Hmm die van mij is meer ( ), whaha

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:11

nou je hebt ook extra brede stockzadels hoor
is onzin dat ze te krap zijn op tinkers alleen de merkloze of goedkopere hebben maar 1 boomwijdte en die past op mijn dikbil bij lange na niet
ik weet niet of jullie maverick kennen van marian die is niet echt bepaald smal
die heeft het zelfde stockzadel als ik die van horseman
kwa merk zit er wel verschil tussen

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:06

oke ik ga eens zoeken.....

even offtopic reactie :
VERA wat doe jij hier nou weer ?
je gaat dinsdag wel rijden op cylin he? op het boomloze zadel .... dan weet je ook eens wat dat is Knipoog

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:52

Na een jaar zoeken vond ik eindelijk een passend zadel. Het is een Continental Reiner met rosetooling, die voor een fries op maat was gemaakt. Door atrose werd er niet meer met het paard gewerkt, kwam het zadel in de verkoop. En het paste perfect!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 07:01

ik rijd al jaren met stockzadels op mijn tink, past perfect, nooit geen rugproblemen en ik vind ze heerlijk rijden.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:45

Tinkermuts schreef:
ik rijd al jaren met stockzadels op mijn tink, past perfect, nooit geen rugproblemen en ik vind ze heerlijk rijden.

amen Haha!

Kline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:31

[quote="Tinkermuts"]ik rijd al jaren met stockzadels op mijn tink, past perfect, nooit geen rugproblemen en ik vind ze heerlijk rijden.[/quote]

Wat voor Stocksadle heb je dan? Van een bepaald merk of heb je 'm speciaal laten maken?

Brelem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:19

Ik heb op dit moment een barefoot cheyenne op mijn tinker, maar ik vind het niet fijn rijden. Te weinig steun, ik zak weg naar rechts. Ben van plan om deze dan ook te gaan verkopen. Ik heb gehoord dat een Kieffer Aachen een fijn zadel is voor een tinker met een korte rug. Heeft iemand hier ervaring mee?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:52

Ik heb een westernzadel op mijn tink liggen ( die is trouwens te koop) Het valt niet altijd mee om een western zadle te vinden voor een korte rug.. pfff! Misshcien toch maar gaan dresuuren dan?
Persoonlijk vind ik stockzadels niet lekker zitten en de boomloze ook niet echt super qua drukverdeling en stabiliteit. Maar dta heeft voorla te maken met de ruiter die erop zit en wat je met je paardje doet..

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:11

Over boomloos gesproken: de Cherokee geeft dacht ik wel meer steun voor de ruiter.

Afbeelding

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:42

Ik heb een stockzadel op mijn tinker liggen en die ligt heel goed, terwijl hij ook erg breed en groot is. Maar ja: iemand had die meegenomen van vakantie voor haar brede fries eb daar was hij te breed voor.

Brelem: ik ben op zoek naar een barefoot cheyenne. Welke kleur heb jij en wanneer wil je die gaan verkopen?

Brelem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 07:30

Hoi Carlien1, een zwarte maat 1, 65 cm singel, zonder fenders, maar met BF beugelriemen, hij gaat vandaag op MP

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:47

Heb je je BF lang genoeg uitgeprobeerd? Ik moest er 2,5 jaar geleden ook erg aan wennen, het is een kwestie van opnieuw je evenwicht vinden, dan zit je ook als een huis.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:38

mooi dat sommige mensen niet lang genoeg proberen na aankoop, zo komen wij weer aan nette 2ehands Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:47

Ik zweer bij mijn ijslanderzadel. Qua bouw erg fijn voor lange ritten, geschikt voor de bredere rug, niet te lang (!) en ook nog ringen voor zadeltassen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:36

Ik heb er 2, een wintec 500 en een barefoot london.

De wintec heb ik nu 5 jaar en daar heb ik heel veel plezier van gehad. Maar om de een of andere reden ligt hij nu niet lekker meer. Geen idee waarom....heb hem al op laten vullen.
Dus een barefoot erbij genomen. Heerlijke zadels! Lekker zacht, past bijna altijd en je kan ermee starten. Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:47

Ik zit zonder zadel als een huis maar op de BF steeds balans te zoeken! Ik heb de BF echt de kans gegeven, maar is gewoon niet voor ons weggelegd..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:55

Van de week heb ik een tweedehands Wintec 500 dressuur gekocht.. Lachen
Gewoon voor erbij en omdat mijn bijrijdster dressuurlessen wil gaan volgen..

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:35

Ik heb al sinds het begin (heb mijn tink nu 4 jaar) een Wintec, het eerste jaar een Wintec 2000, en toen daarvan de grootste boommaat ook niet meer paste ben ik overgegaan op de Wintec Wide. Beide keren heb ik een zadelpasservice laten komen met diverse merken, maar uiteindelijk bleken de Wintecs toch het beste te liggen op mijn tink.
Op zich een prima zadeltje met een goede prijs/kwaliteitsverhouding maar het zitcomfort vind ik persoonlijk wat minder, zou eigenlijk liever een dressuurzadel hebben met meer steun en een wat diepere zit. Maarja, een zadel op maat laten maken behoort op dit moment nog even niet tot de mogelijkheden, dus ik moet het er maar mee doen Knipoog
De Barefoot London spreekt me trouwens ook erg aan, ik denk dat ik maar eens een testzadel aan ga vragen om te kijken hoe dat bevalt Ja

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:38

jullie zeggen dat het juist heel moeilijk is om een zadel te vinden op een brede tink zonder schoft.
nou mijn ervaring is anders, gypsy is een tinker met redelijke schoft maar wel brede schouders.
dus wij moesten een zadel met een niet al te brede boom maar wel brede kniewrongen.
dan kom je, als je een dressuurzadel zoekt, of uit bij een friezenspeciaalzaak of je moet geluk hewbben dat je uiteindelijk tegen een goede aanloopt.
naar een tijd gezocht te hebben, hebben we nu een joy en harmonie zadel, die voldoet prima.
en we hadden daarvoor al een westerzadel, die overigens makkelijker te vinden zijn, vond ik.

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:40

dapperdier schreef:
Ik heb een westernzadel op mijn tink liggen ( die is trouwens te koop) Het valt niet altijd mee om een western zadle te vinden voor een korte rug.. pfff! Misshcien toch maar gaan dresuuren dan?
Persoonlijk vind ik stockzadels niet lekker zitten en de boomloze ook niet echt super qua drukverdeling en stabiliteit. Maar dta heeft voorla te maken met de ruiter die erop zit en wat je met je paardje doet..

en je denkt wel makkelijk een dressuurzadel te vinden?
waarom verkoop je je westernzadel?