Jordy krijgt als het overdag onder de 10 graden komt een 200 grams deken op, en als het gaat vriezen gaat daar een dunne onderdeken onder.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Dat lijkt mij beter want een paard zonder deken krijgt toch ook niet als het kouder word een steeds dikkere vacht?
biancanij schreef:Maxum is vandaag ook geschoren. Ik dacht dat kan wel zonder verdoving maar niet dus. Maar het is gelukkig gelukt. Ik doe hem gewoon de 300 grams deken op. En hij zweet niet. Dat lijkt mij beter want een paard zonder deken krijgt toch ook niet als het kouder word een steeds dikkere vacht? hihi. Of zie ik het nou helemaal verkeerd? Wie doet ook na het scheren gewoon 1 deken op en houd het daarbij? De andere paarden die niet geschoren zijn houden deze deken ook gewoon de hele winer op.

Lowara schreef:nog 1.5 dag en dan is Lowara de pineut
heeft iemand wat duidelijkere foto's van hoe jullie dat met de benen hebben gedaan?
ik kan het slecht zien en wil graag dat het er normaal uitziet, die overgang van geschoren naar sokken zonder ineens olifants poten te krijgen
roosa schreef:Zo moeilijk is het toch niet om een zadel uitsparing te scheren.
Je ziet het toch niet,maar je heb wel een extra bescherming.
Mooie winter haren zijn zacht,geschoren haren zijn dat niet.

sneppie schreef:Je kunt het beste de overgang maken door laatste gedeelte met de haren mee te scheren, dan is de overgang niet zo bot. En aangezien de benen van jou paard wit zijn is het helemaal ideaal.
Ik zelf stop (voorbenen) waar de benen aan het lichaam zitten en scheer dan het been gedeelte met de haren mee tot aan het knie gewricht. Bij achterbenen doe ik dat ongeveer op dezelfde hoogte en dan tot aan het sprong gewricht. Tenslotte zweten ze niet zo enorm op de benen zelf. En is het ook idd niet zo kaal onder het dek uit, en toch iets meer beschermt.
tussen de koolzaadplanten....

Lowara schreef:Hier een foto van haar geschoren koppie