. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
Cayusejuhh schreef:GOED NIEUWS??
Nee dat is verkrachting van het ras vind ik
Bedoel. zo kom je nooit achter of een hengst een erfelijke iets heb.. IN DE ZIN VNA.. goedgebouwde etc etc
Laag sperma gehalte.. duid vaak op inteelt etc. Dus grote kans op afwijkingen..
ZO moet je dus een GOED ras fokken>???
Silas, offie, baggio etc.. Hebben een HELE DURE keuring ondergaan.>
Waar is dat dan goed voor geweest?? bedoel.. kom dan terug op de kosten die gemaakt zijn.
Er zin in verleden hengsten afgekeurd op sperma.. Draai het terug.. en neem ze dan op
) spermakeuring. Als een rapport niet ingeleverd is voor het begin van het dekseizoen, heb je gewoon pech.
en geen bloedfokkers.

Ik vind het kolder.. meer kan ik er niet van maken
snowdon schreef:...Hengsten zoals Rowan, Ryon O'Malley, Rocky Mountain en Thunder.... en ga zo maar door... prachtige hengsten die bij diversen goed in de smaak vallen en zeer zeker goed zijn voor de fokkerij.
snowdon schreef:@ Mariska: in 2005 zijn er 2 afgekeurd op sperma (Rowan en Cayuse) en van afgelopen jaar heb ik zo mijn bedenkingen.
dobbel schreef:precies mariska dat zou eigelijk moeten ja, maar ja dat is dus niet het geval, helaas voor de eigenaren van die hengsten.
annelot schreef:Leonoor, ik ben het helemaal met je eens. Ik maak me ook meer zorgen om de eerste en tweede ronde en vind het alleen maar goed dat als Ryon er wel doorkomt dat hij een keer op de foto gaat, want dat is de eerdere keuring namelijk niet gebeurt, dat was toen nog niet van toepassing.
silas schreef:annelot schreef:Leonoor, ik ben het helemaal met je eens. Ik maak me ook meer zorgen om de eerste en tweede ronde en vind het alleen maar goed dat als Ryon er wel doorkomt dat hij een keer op de foto gaat, want dat is de eerdere keuring namelijk niet gebeurt, dat was toen nog niet van toepassing.
waarschijklijk is het mede hierom dat de betreffende hengsten (die eerder op sperma eruit lagen) toch de volledige keuring moeten doorlopen....
snowdon schreef:
@ Mariska: in 2005 zijn er 2 afgekeurd op sperma (Rowan en Cayuse) en van afgelopen jaar heb ik zo mijn bedenkingen.

Caira schreef:snowdon schreef:
@ Mariska: in 2005 zijn er 2 afgekeurd op sperma (Rowan en Cayuse) en van afgelopen jaar heb ik zo mijn bedenkingen.
Dat was ook direct het eerste wat ik dacht toen ik dit besluit hoorde!
) Mariska_28 schreef:Caira schreef:Dat was ook direct het eerste wat ik dacht toen ik dit besluit hoorde!
![]()
(mijn kortste posting ooit volgens mij)
als eerste de hengsten houder wat de waardes is 
ze je eerder
dat bedoel IK iig niet KootMiraDrum schreef:Er zijn meerdere hengsten die dit jaar eerst geoefend hebben voor dat de echte sprongen gedaan werden. Sommigen daarvan in Utrecht, is dat wat jullie bedoelen? Is toch niets mis mee, een paar keer ehhhhh....... doorspoelen om 't geheel weer even uit de winterstand te krijgen?
snowdon schreef:
Cayusejuhh schreef:Dat ze denken dat ze hengsten hebben door gelaten die officieel mischien afgekeurd hadden moeten worden op Sperma??
Om een gezeik in deze trend te om zeilen die nu aan de orde is??
Lijkt mij niet.. Het stamboek wordt als 2e ingelicht namelijkals eerste de hengsten houder wat de waardes is
Het is onze hengst. dus het gaat ons als eerste aan![]()
Mensen van inside.. kunnen ontkennen dat dit zo is.. maar ik heb gelijk![]()
Heb het al 2 keer mee gemaakt namelijk.
Ze zegegn alleen de waardes aan de foon EN schriftelijk. Later hoor je van stamboek of hij is ggk of niet.
Dit is dus heel onafhankelijk.