[TI] Welke hengsten dekken op K.I. dit jaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:11

Dublin 2 weken geleden:
Afbeelding

DianneM

Re: Welke hengsten dekken op K.I. dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:19

@ Pellie en Flicka: Thunder en Baxter zijn zeker wat voor Bonita en als ze op KI stonden, geloof me, dan had Bonita daar allang gestaan Naar Ees ga ik ook zowiezo een keer om Thunder en Baxter in het echt te bewonderen.. Tis alleen dat ik steeds zo kort vakantie heb en dat het steeds zo lang duurt voor de volgende

@ Coydog: daar toont hij wel zwaarder als toen ik hem op de keuring zag.. Daar had hij ook zijn manen los, zo zie je zijn hals veel beter.

@ Snowdon: Bloc is een stukje kleiner als Dublin, Bloc is 1.48 en Dublin 1.52

Mero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:23

Bloc is echt een kleintje, denk zo'n 1.45, en bovendien erg gedrongen.. Als ik naar de foto's op deze link kijk, en mijn eigen waarnemingen in acht houd, zie ik geen zwaardere Cob..
http://www.tinkerstal-foubert.be/dekhengsten/bloc.htm?

Drumshamboo vind ik persoonlijk geen gedrongen gebouwd paard, vind dat hij voor een Cob in verhouding tot een Dublin/Bloc een vrij lange rug heeft.
Dublin vind ik een mooi compact paard met alle andere lichaamsdelen in de goede verhouding. Dus ook een voldoende lange schouder en hals/nek.. Plaatje klopt gewoon bij hem (vind ik)..
viewtopic.php?f=53&t=542092&hilit=

edit; tiepvaut

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:51

Achter het land van HJ ligt recreatiepark Het Land van Bartje. Daar kun je leuke vrijstaande huisjes voor een weekend boeken...het is maar een idee Teuntje. Je kan Bonita meenemen en haar vast bij Henk zetten, kun je nog fijne buitenritten maken ook. Vindt Mariska ook heel gezellig denk ik.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:57

Monique_2 schreef:
Drumshamboo vind ik persoonlijk geen gedrongen gebouwd paard, vind dat hij voor een Cob in verhouding tot een Dublin/Bloc een vrij lange rug heeft.

Hij is dan ook bij het NSvT opgenomen als Vanner.
Afbeelding

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:18

Bah-bah, Bonita is gistermiddag hengstig geworden en het is wéér weekend En ik zit op dit moment nog in Limboland ook Heb gister foto's gemaakt, aan jullie de vraag of jullie vinden of ze echt toont. Vanavond ben ik weer thuis, dan zal ik ze er even opzetten.

Weten jullie of Dublin ook een eigen website heeft?

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:20

dianne.. je kan toch weinig zeggen van een foto hoor!
Kijk naar de kleur van de pies.
Hoe donkerder hoe beter en dichter bij eisprong.
Maar de DA is er ook in weekend.! wat denk jij van KI merries en diepvries merries?? die moeten zelfs snachts worden gescand
schroom je niet om te belllen meid.
Daar zijn ze voor!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:25

Maar ik wil alleen weten of er een ei zit of niet, ze hoeft nog niet direct geïnsemineerd te worden, maar het duurt nu wel erg lang hè voor ik de VA kan bellen

De pies is nu lichtgeel (zoals normale pies) en een beetje troebel. Ze knipoogt veel en staat bijna continu met haar staart omhoog en is erg geinteresseerd in de hengstjes van Annelies aan de overkant van de sloot Ze gaat piesen en gillen in de buurt van de andere merries als ze "neuzen" zeg maar. Daarna loopt ze weer richting de hengsten met haar staart omhoog

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:47

Gewoon bellen Ze lijkt me goed hengstig, dus ene keer scannen kan zeker geen kwaad en dan weet je meteen of er ook een eicel in wording zit

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 20:23

Nou, hier zijn de foto's van gistermiddag.. Volgens de kenners zou er morgen een ei moeten zitten..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:57

Je kan echt niks zeggen aan de hand van fotos.
Dan moet je echt het pies zien. er staan vaak merries de staart te lichten en te knipperen namelijk

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 22:03

Dit doet ze anders echt nooit De kleur is net als blond pils

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:08

Teuntje111 schreef:
Dit doet ze anders echt nooit De kleur is net als blond pils

ga jij dat ff vergelijken hihihihih

Maar dat zie ik toch niet op een foto

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:06

Idd, op foto kan je dat echt gewoon niet zeggen...ook voorspellen zonder scan wanneer er een rijpe eicel gaat zitten is volgens mij erg dubieus...
Je kan natuurlijk schatten, maar elke merrie is anders en waaraan kan je dan in godsnaam je schatting staven?
Gewoon de da erbij en scannen die boel!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 09:36

Bonita wordt vandaag gescand bij de dierenarts

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:40

En? En? En?

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:36

Zat al even te twijfelen of ik het zou vragen maaree... wat betekent K.I.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:37

Kunstmatige Inseminatie

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:46

Bah-bah, vandaag kon ik niet naar de dierenarts, er kwam onverwachts iets tussen en de dierenarts kon vandaag niet meer op visite komen. Nog een nachtje wachten dus! Morgen zou het ei op zijn grootst moeten zijn of net zijn gesprongen.... Bah, wordt gek van de zenuwen

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:28

ik zal haar gebracht hebben.. maar ze kwamen weer met een merrie vanavond. Dus ik kon gewoon niet weg
en ik heb 3 kiddies die ik niet mee kan nemen.
morgen dag 4 van hengstig heid.
Komt goed neem van mij aan

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 21:37

BAAL-BAAL-BAAL geen ei

Echt alles gescand, maar geen ei te vinden helaas.. Wel goed nieuws: ze heeft nu plotseling ook een rechter eierstok!!! Daar zaten twee eieren van 1 cm. Links zaten 5 eieren variërend van 1 tot ongeveer 2 cm. Geen geel lichaam helaas, dus hengstig spuiten kan niet.. De dierenarts vond dat het leek of haar voortplantingsorgaan in de winterslaap was, want er was helemaal geen activiteit te zien..

OF het ei was zojuist tijdens het scannen gesprongen, dan kan je het ook niet zien, want dan is de follikel leeg en is er nog geen geel lichaam of volgebloede follikel te zien..

Er is vandaag bloed afgenomen om haar progesteron-waarde te bepalen.. Is die hoog, heeft ze tijdens het scannen een eisprong gehad.. Is die laag, dan is het helaas pindakaas, NOOIT EEN VEULEN van mijn Bonnie Nog even in spanning afwachten wat de uitslag is donderdag, dan kan ik bellen..

De dierenarts had het nog nooit meegemaakt dat bij zo'n inactief geslachtsorgaan toch een stabiele hengstigheids-cyclus te zien was.. Ze vond het wel het "snoepje van de dag", want ze had er al 10 scans opzitten..

Dekken had nu zowiezo helemaal geen zin, omdat niet met zekerheid te zeggen was of er een ei is geweest.. Als het progesterongehalte hoog is geweest vandaag, dan wordt ze over 3 weken 3 elke dag gescand, maar de dierenarts is pessimistisch helaas.

Als het progesterongehalte laag is, ga ik op zoek naar een veulen van Ryon O'Mally of Thunder, waarvan de dekking dit jaar heeft plaatsgevonden of nog plaats gaat vinden (liefst vóór juli) en de afspeenperiode volgend jaar in het najaar is, nog niet in de winter. Hengst of merrie maakt niet uit, veel wit of niet (als het maar bont is), maakt ook niet uit, maar wel liefst een driekleur met een mooi aansprekend snoetje en een correcte bouw Veulen komt heerlijk bij leeftijdsgenootjes te staan in de eerste 3 1/2 jaar van zijn leven, 24 uurs weidegang, dagelijks aandacht en zorg, gedegen opvoeding, zowel van de kudde als van mij Als het een merrie wordt, gaat ze bij mijn merrie en haar kudde, als het een hengst is, gaat hij op de hengstenwei als het goed gaat met de andere hengsten.

Cayusejuhh, toch harstikke lief dat je het aangeboden had hoor, bedankt daarvoor!! Jammer dat je niet kon, maar nu weet ik ook alles

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 13:40

Nou, helaas pindakaas, een veulen van Bonita is definitief van de baan. Ze had een zeer laag progesterongehalte in het bloed, wat wil zeggen dat ze geen functionele cyclus heeft. De dierenarts zei dat ze volgende week nog wel een keer kan prikken aangezien de progesteron ook laag is vlak vóór de eisprong, maar heb gezegd daarvan af te zien, omdat er geen ei zat. ik weet helaas genoeg

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:46

Teuntje111 schreef:
Nou, helaas pindakaas, een veulen van Bonita is definitief van de baan. Ze had een zeer laag progesterongehalte in het bloed, wat wil zeggen dat ze geen functionele cyclus heeft. De dierenarts zei dat ze volgende week nog wel een keer kan prikken aangezien de progesteron ook laag is vlak vóór de eisprong, maar heb gezegd daarvan af te zien, omdat er geen ei zat. ik weet helaas genoeg

Tjee klote joh! Je weet nu wel waar je aan toe bent, maar dit was natuurlijk niet het antwoord waar je op zat te wachtten...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 15:08

Mariska_28 schreef:
Tjee stinkmodder joh! Je weet nu wel waar je aan toe bent, maar dit was natuurlijk niet het antwoord waar je op zat te wachtten...

Ja, sh*t happens, ik had gister al zo'n voorgevoel.. Ik ga nu op zoek naar een veulen van Ryon O'mally of Thunder die volgend jaar geboren gaat worden..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:11

Teuntje111 schreef:
Mariska_28 schreef:
Tjee stinkmodder joh! Je weet nu wel waar je aan toe bent, maar dit was natuurlijk niet het antwoord waar je op zat te wachtten...

Ja, sh*t happens, ik had gister al zo'n voorgevoel.. Ik ga nu op zoek naar een veulen van Ryon O'mally of Thunder die volgend jaar geboren gaat worden..

Ik had net vanmorgen besloten Ciara toch te dekken, en met Thunder (vanavond even schouwen en hopelijk dekken). Als je interesse hebt moet je het maar zeggen.