[TI] Boris

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:43

nadinec schreef:
Cursusje?? intresse hahaha

Graag!

dobbel schreef:
Messchien zijn de manen daar nog iets te kort voor dan, mijn ervaring is dat je toch best vrij lange manen moet hebben wil het blijven zitten,
Ik heb het gisteren bij viane geprobeert maar ook hier bleef het niet in zitten, Bij lonan blijft het wel altijd zitten maar ik krijg het niet zo mooi als bij Boris

Ja te kort en te dik, das het probleem....

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:44

Grid, ik heb de hengstenvlecht ook altijd zo dicht tegen de manenkam. Wat Nadine al zegt, je moet dan de verkeerde kant opvlechten. Dus onderlangs vlechten, de plukken onder elkaar doorhalen i.p.v. over elkaar heen. Dan komt de vlecht er bovenop te liggen.

Bij Jordy vlecht ik ook altijd zijn voorpluk in, staat veel chiquer. Sayla heeft ook een mooi koppie, ik dank dat dat goed staat.
Eerst vlocht ik Jordy in met naald en draad (knotjes) maar nu zijn manen te lang worden gaat dat niet meer. Jordy met knotjes en gevlochten voorpluk:
Afbeelding

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:51

Supertje, heb je die manen dan niet uitgedund?

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:02

Nee, ze waren daar wel heel kort, hij heeft een hele tijd met een fjordencoupe rondgelopen, ik had ze er helemaal afgehaald nadat een weidegenootje ze er bijna helemaal afgevreten had..... Was toevallig ook een fjord, die vond blijkbaar dat Jordy hetzelfde kapsel moest.
De manen waren juist erg dik, ik vind dat juist fijner vlechten. Ook met een hengstenvlecht. Een hengstenvlecht kreeg ik er ook in toen zijn manen nog maar een cm of 30 lang waren, dat zag er zo uit:
Afbeelding
Geen hele duidelijke foto, maar je ziet wel dat hij erg goed blijft zitten. Dit is na 2 dressurproeven en hij had ook al een parcours gesprongen, dit is het 2e parcours.

grid

Re: Boris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:35

Ja cursus ... alleen is idd niet dichtbij --> misschien bij tinkertoernooi in Wehl ... al zit ik er dan over te denken om ze te laten wapperen is tenslotte allemaal tinker

Ik heb ook altijd kramp en iedereen vindt dat t mooi strak zit enzo, maar ik ben nog steeds niet tevreden ziet er bij jullie veel beter uit

Weet dat wel van dat onderdoor vlechten maar heb dan steeds teveel haar of zo gaat niet soepel

gelukkig gaat Say meestal wel staan slapen dus kan ik makkelijk frutten alleen voorpluk invlechten was ze t niet mee eens dan schud ze en idd weer opnieuw beginnen maar misschien als ik het vaker doe went dat ook wel

Maar Nadinec bedoel je dus ook als manen links hangen vlechts rechts maken of lees ik dat verkeerd ?!

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:49

Je moet echt hele kleine plukjes bijpakken steeds, dan krijg je niet zo'n enorme bos haar in je handen. En ook niet met een te dikke vlecht beginnen.

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:46

Normaal als je vlecht, ligt de vlecht onder. je ziet hem dus niet. Ik vlecht andersom. Dus als je naar boris kijkt, dan ligt de vlecht op de hals. Het blijft natuurlijk strak vlechten en een paard die echt stil moet staan, anders blijf je elke keer opnieuw beginnen.

Leonoor; je bent altijd welkom, je weet waar we zitten hahaha....

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:07

Dat onderlangs dat lukt me dus echt niet he, krijg het niet voor elkaar vanmiddag nog even geprobeerd maar het lukt niet.

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:16

Nadine, wij komen zeker langs, mét Baggio

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:46

Ja Sneppie, ik bedoelde jou met het mennen op hoog niveau!

Wie het eerste Z is krijgt virtuele taart van me. Kan moeilijk met een taartje met de trein vanuit het hoge noorden af komen zakken. Maar het gaat om de intentie

Supertje, mooie foto van het springen. Ergens anders las ik dat je twijfelt over cob of grai, nou 't is echt wel een grai hoor.

Jean dekt volgens mij altijd natuurlijk met haar hengsten en die zijn zo relaxed. Komt misschien ook doordat ze zomers 24/7 met hun kuddetje buiten kunnen staan. Niks gestress. Ook geen wedstrijden volgens mij, misschien maakt dat het verschil.
Ik ben uit Zoetermeer verhuisd Nadinec, jammer, anders had ik Boris in het echie kunnen zien.

Ik ben een kluns met die hengstenvlecht, wanneer pak je dan plukjes erbij? Al meteen bij de eerste vlecht? Sox heeft hele lange en superdikke manen dus maak ik er altijd in de zomer maar 6 vlechten van. En die pluk is hopeloos, zo'n lang dik geval. Een vlecht met dubbel elastiek is een optie met rijden, krijg je idd een superdikke knot. Haha, ze gooit als ze warmdraait altijd die pluk tussen haar oren, krijgt ze een heel verwilderde blik van, zó woest. Maar ze blijft gelukkig braaf, staat alleen enorm stoer

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:52

Soxje schreef:

Supertje, mooie foto van het springen. Ergens anders las ik dat je twijfelt over cob of grai, nou 't is echt wel een grai hoor.

Ik twijfel absoluut niet of het een cob of grai is, ik vind hem heel duidelijk een grai. De jury twijfelde erover op de keuring, of het een cob of grai was.

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:31

Sox, je weet Zoetermeer te vinden, maak een date met Leonoor, en kom maar langs voor de cursus hahaha

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:37

nadinec schreef:
Sox, je weet Zoetermeer te vinden, maak een date met Leonoor, en kom maar langs voor de cursus hahaha

Snelcursus vlechten.... Sox, kan je oefenen 'op' Baggio...

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:38

kan of oefenen op Boris is ook geen probleem. Heb ook nog een friese hengst staan. Al inmiddels goed op leeftijd, dus die is wel rustig haha

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:04

Beetje end rijden hè, op mijn fiets Ik hoop dat er iemand op stal is die het me kan voordoen maar ik ben bang van niet. Er zijn niet veel mensen hoor die een knappe hengstenvlecht kunnen maken.

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:04

nadinec schreef:
kan of oefenen op Boris is ook geen probleem. Heb ook nog een friese hengst staan. Al inmiddels goed op leeftijd, dus die is wel rustig haha

Oefenen op Baggio, dus meenemen. Enne, meteen eens kijken hoe die 2 bij elkaar passen onder het zadel.

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:08

ja prima idee, van de zomer een keer doen. Helaas hebben wij niet zoveel uitrijmogelijkheden..... maar je bent dan toch met de trailer, dan kunnen we gelijk ergens gaan rijden....

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:17

Westerpark??? En is dat recreatiegebied aan de overkant van de Voorweg nog niet klaar dan? Daar zou je inmiddels toch ook leuk moeten kunnen rijden? (Achterkant Intratuin bedoel ik).

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:22

Ja klopt, maar we staan met de paarden in Hazerswoude-dorp, en daar kun je alleen maar op de fietspaden rijden door de tuinderijen. Dus wij gaan dan met de trailer naar het westerpark of naar wassenaar....

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:35

Oké. Meyendel is toch ook leuk, toen ik nog bij Stal de Wittebrug reed (Scheveningen) gingen we daar buitenritten maken, is lekker te combineren met strand en koffie drinken of wat eten in Meyendel. Hazerswoude-dorp is niet veel nee. Vlietlanden in Leidschendam is ook wel leuk. Jammer dat ze bij de Noord-Aa nooit iets hebben gedaan aan ruiterpaden, is toch mooi rustig gebied met een stukje strand en je kunt daar vandaan eigenlijk prachtige ritten maken maar nu moet dan alsmaar over het asfalt, is ook niks. Iets om de gemeente eens over aan te schrijven!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 17:47

Ik ga vandeweek weer eens een poging wagen en als t lukt foto's maken van "wedstrijdlook"

pas de deux met Baggio en Boris

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:09

Marianne Wolters (weet haar boktnaam niet meer) men toch ook op hoog niveau met haar Tinkers??

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 07:11

Kiss,jazeker volgens mij zelfs al op Z- niveau

POLLO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:19

snowdon schreef:
Ziet er erg goed uit zeg!!

Zou ook wel eens een pas-de-deux van B&B willen zien

ik ook

grid