[TI] wat vragen over een tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:55

ik heb antoordt gekregen,en daaruit mijn conclusie getrokken,en al vraag ik nu 5000 of 6000 of 2000....

dat is mijn beslissing...

vasthi heeft wel een punt,maar buiten het feit wat jullie vinden wat hij waard is,heb ik ook nog te maken met mensen waarvan hij is,en die stellen ook een prijs,en daar moet ik ook verder wat mee,ik heb hier navraag gedaan wat ong een tinker waard is naar aanleiding van hun prijs,en dat is prima...

verder discuseren of ik het wel of niet moet /mag en kan vragen lijkt me wat overbodig,ieder stelt zo zijn eigen prijs vast!!

ik blijf erbij uiteindelijke prijs zal zijn rond de 3500 euro,maar daar moet je altijd speling in hebben,als ik nu al 3500 vraag wordt de uiteindelijke prijs dus lager....

en heb ik het geluk dat iemand er 3750 voor geeft,dan heb ik een mazzeltje...

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:00

Zoals ik al zei: wat jij wilt

Ik vond het leuk om je advies te geven en je zo misschien een beetje op weg te helpen. Moge hij een lief baasje treffen voor eeuwig, er is al genoeg mee gezeuld.

DianneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:01

kimmie261 schreef:
ik heb antoordt gekregen,en daaruit mijn conclusie getrokken,en al vraag ik nu 5000 of 6000 of 2000....

dat is mijn beslissing...

vasthi heeft wel een punt,maar buiten het feit wat jullie vinden wat hij waard is,heb ik ook nog te maken met mensen waarvan hij is,en die stellen ook een prijs,en daar moet ik ook verder wat mee,ik heb hier navraag gedaan wat ong een tinker waard is naar aanleiding van hun prijs,en dat is prima...

verder discuseren of ik het wel of niet moet /mag en kan vragen lijkt me wat overbodig,ieder stelt zo zijn eigen prijs vast!!

ik blijf erbij uiteindelijke prijs zal zijn rond de 3500 euro,maar daar moet je altijd speling in hebben,als ik nu al 3500 vraag wordt de uiteindelijke prijs dus lager....

en heb ik het geluk dat iemand er 3750 voor geeft,dan heb ik een mazzeltje...

Denk niet echt dat je zo moet redeneren..

Als je een hoge vraagprijs hebt, zullen mensen er veel meer proberen vanaf te pingelen als dat je wat lager gaat zitten. Hoe hoger je prijs, hoe groter de verschillen worden van de tegenboden die je krijgt..

Stel, je wilt 3500 aan hem overhouden, kan je beter 3800 neerzetten als 4000, want je paard moet wel heel groot, mooi, zwaar, goed behangen, eerste premies hebben gehaald om daadwerkelijk aan de 4000 euro te voldoen.. En dan blijkt het om een kleine ruin zonder beenbehang te gaan....

Pellie

Re: wat vragen over een tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:02

oh prima idd, baasje wat dat geld er voor over heeft zal hem wrs ook met veel liefde behandelen.

teuntje, het is met zadel etc hè, dat geeft ook altijd zo'n vertekend beeld van de werkelijke waarde.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:03

ik vind het een tinkerlijf, maar zijn hoofd niet helemaal en weinig sokken, wel een moeilijk hals/nekje en l-om hangt hij wat tegen en lijkt voor wat terugstaand. Succes met het gymnastiseren , denk erom dat het hals/nekje op lengte blijft!!!!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:04

Met een echt merkzadel?? Kieffer, Stubben ofzo? Of een Zadelmaktzadel? Daar zit ook een hele hoop prijsverschil in..

Ik heb het puur over het paard zelf, zonder toebehoren..

edit: deze reactie komt misschien een beetje cru over hoor, wat overigens niet zo is bedoeld, maar toebehoren als een zadel bij een paard zeggen mij niks en ik heb ze zelf eigenlijk ook liever niet, omdat ik zelf wil bepalen wat er op zijn/haar rug komt te liggen. Heb die mogelijkheid ook gehad toen ik mijn paard kocht, maar heb haar zonder toebehoren gekocht. Ik ga liever zelf naar de zadelmaker met mijn paard.

En inderdaad, de prijs moet je zelf weten, maar vind het een beetje raar dat je ieders advies in de wind slaat, terwijl je zelf om de informaite vraagt.
Laatst bijgewerkt door DianneM op 11-01-06 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:07

Het is idd jouw zorg, en misschien komt er iemand met genoeg geld langs waarvan dochterlief persé deze tinker wil.

Succes met verkopen.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 21:11

neee,geen zadelmarkt!!

ik heb hier nog wat zadels liggen van wintec en een ruitergilde...

rijden zal wel lukken,inmiddels,ik rij veel barokke paarden,dus weet wel wat lengte rijden is...

overigens als bv mensen er geen zadel bij willen,omdat ze bv western gaan rijden,gaat er gewoon van de prijs af hoor...

ik geef wel altijd een paard zijn eigen hoofdstel mee,weet ik in ieder geval zeker dat dat iets is wat past,en dat mensen in het begin in ieder geval op een watertrensje rijden(hoop ik altijd dan maar)

en ja ,ik hoop dat hij een leuk baasje krijgt,zeker,want het is een super leuk dier...

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:25

Hou je ons wel op de hoogte van zijn vorderingen en eventuele verkoop?

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 21:36

als jullie dat leuk vinden,zal ik het zeker doen...

(trouwens jullie vinden dat hij weinig sokken heeft,ik heb zoeits van meeeeeen die sokken )

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:37

voor een tinker heeft hij niet veel sok als je die van mij bekijkt dan zie je geen hoeven meer, en dan heb ik een tink met een gemiddelde sok, Maar jij bent het niet gewend dus dan is het al gauw veel sok,

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:36

Tinkers Taxatie

Misschien kun je in bovenstaand topic wat inspiratie opdoen..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 06:34

ja hou ons maar op de hoogte, het is een snoepje om te zien, misschien blijft in de bokt-kringen... al hoef je dan nog niet zitten te wachten p[ een horde tinker-o-fielen achter je aan, haha

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 08:58

het is niet de bedoeling om hier een verkapte advertentie van te maken, die horen op EA thuis.