Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mioux schreef:Maar heb je zelf niet een hengst, op die snuggles, na ? Ook al is het buitenland of iets, maar om meer het idee te krijgen van wat je nou precies zoekt? En buitenland was wel een optie (ki) toch ?
Weet nu even niet of die al genoemd was, maar Blue Mountain Tiger ? is dat wat ?
http://www.gypsyhorseassociation.org/stallions.html
oogt zwaar zo op t oog, is 161m
TS is naar mijn inziens duidelijk genoeg in wat ze zoekt. Cobtypes die niet eens in de buurt van de 1.60 komen of hengsten die niet beschikbaar zijn in dit geval. Citaat:Hengsten
Rudolph van de Kapershoeve – 1.68 m – pijpbeen 34,5 cm (rudolph)
Nuadhu Nuage - 1.57m - pijpbeen 29 cm (cp112)
Ryon - 16 jaar - 1.50m - pijpbeen 31cm (annelot)
Forrest-12 jaar -1.52m-pijpbeen 27 cm (Aricia)
Fortune'sPride-4jaar-1.35m-pijpbeen 23, 5 (frenia)
Glen-3jaar-144m-pijpbeen 26, 5 (hengstveulen)
Maestro-1.58m-pijpbeen 32 cm (ginger)
Caily schreef:Wat worden hier vreemde niet passende ideeen aangedragenTS is naar mijn inziens duidelijk genoeg in wat ze zoekt. Cobtypes die niet eens in de buurt van de 1.60 komen of hengsten die niet beschikbaar zijn in dit geval.
Had je al gedacht aan Maximilian of Picasso? Hij is nog wat kleiner (1.56) en beenwerk kan wat mij betreft nog zwaarder, maar hij is 4 en zo'n grote heeft echt wel tijd nodig (misschien is de meting zelfs al wel van vorig jaar?), wie weet kunnen ze recent beeldmateriaal voor je maken: http://stutteri-tinka.blogspot.nl/p/hin ... casso.html
ilsexxx schreef:Citaat:Hengsten
Hierbij de stokmaten en pijpbeenomvang van verschillende hengsten. Informatie uit een ander topic gehaald.
Wat een tip is, vraag hengstenhouders de pijpbeenomvang van de hengsten. Via een plaatje een hengst uitzoeken is gewoon lastig als je een hengst wilt hebben met maat en grof beenwerk. Er wordt wel steeds gezegd 'niet zwaar genoeg' maar als de exacte maten niet bekend zijn vind ik dat er imo niet een goede keuze gemaakt kan worden, een foto vertekent bijna altijd.
Lepel schreef:ilsexxx schreef:Hengsten
Hierbij de stokmaten en pijpbeenomvang van verschillende hengsten. Informatie uit een ander topic gehaald.
Wat een tip is, vraag hengstenhouders de pijpbeenomvang van de hengsten. Via een plaatje een hengst uitzoeken is gewoon lastig als je een hengst wilt hebben met maat en grof beenwerk. Er wordt wel steeds gezegd 'niet zwaar genoeg' maar als de exacte maten niet bekend zijn vind ik dat er imo niet een goede keuze gemaakt kan worden, een foto vertekent bijna altijd.
. Het is nog onduidelijker als je alles vanaf de foto gaat beoordelen. Een opmeting geeft in ieder geval iets meer duidelijkheid, of zit ik er helemaal naast?
ilsexxx schreef:Hoe moeilijk is het om het midden van het pijpbeen op te zoeken?. Het is nog onduidelijker als je alles vanaf de foto gaat beoordelen. Een opmeting geeft in ieder geval iets meer duidelijkheid, of zit ik er helemaal naast?
Snap ik, daar heb ik het ook niet over maar als jij zegt te licht beenwerk en je weet helemaal niet hoe zwaar de benen daadwerkelijk zijn qua centimeters dan heb je imo niet genoeg informatie opgedaan.
Ik probeer aan te geven dat alles wel leuk en aardig vanaf een foto kan lijken maar in het echt totaal anders kan zijn. Als je zo specifiek wilt gaan fokken dan is het verstandig om exacte maten te weten maar ook de nakomelingen na gaat kijken en wat je eigen merrie vererft toch? We zijn het hier allemaal er mee eens dat we het tinkerras willen verbeteren
.... Dan heb ik liever dat zoiets gewoon bij hengstenkeuringen wordt opgemeten , zoals de stokmaat ook altijd door dezelfde persoon bij de keuringen wordt opgemeten ....
ik val niet aan maar zulke dingen vraag ik me dan wel echt af.