[TI] Beginnende Wedstrijdtinkers in 2015

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

Re: Beginnende Wedstrijdtinkers in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:18

Leusden lijkt me wel gaaf, het is alleen zo uit de richting :') ik heb mij ingeschreven voor 21 juni. Moet in de B. Ben nu al zenuwachtig, Moor heeft nogal de neiging om verkeerd aan te springen in de galop

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:55

Dit weekend onze 2e x L1 tussen de paarden. Gister 2 winstpunten gereden en vandaag 1x 1e en 1x 2e met weer twee winstpunten. Trots op mijn koetje! Nu alweer L1+6

En ik kreeg de vraag of het een kruising met een grote shetlander was :+ (blijkbaar zag hij er zo klein uit tussen alle paarden hahah)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:44

Netjes zeg! Je vliegt de L1 door zo!

Hier vandaag onze eerste 'cross' gehad, eerste keer foutloos, tweede keer dacht ik dat we al foutloos waren net voor de laatste omdat die in mijn ogen niet kon omvallen.
dus ontspande zelf en ja hoor.. Elke ramt gewoon dwars erdoorheen en sleept vrolijk een strobaal twee meter mee :+ crap.. Toch nog 4 strafpunten!

Alsnog een mooie 4e plaats tussen al die warmbloeden, dus supertrots op mijn paniekzaaier.
Elke keer dat ze twijfelde hielp het om 'heej' te roepen, ideaal whuhaha!

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:28

Ik had me vergist het afgelopen weekend, er waren twee wedstrijddagen en ik dacht beide mee te rijden. Maar de ene dag was alleen pony's haha.

Dus maar een dag gereden, 176 pnt, de galop ging weer verkeerd en 184 en 3e plek.

De tweede proef voelde echt fijn, kreeg ook van veel mensen positief commentaar.

Al met al blijven we wat puntjes sprokkelen en hebben we nog steeds veel te leren maar we gaan echt vooruit. Trots op sterre

Afbeelding

Hoe was het tinkerweekend??

Henderike_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:31

Hallo allen,

Ik kom mij ook melden.
Ik rij mijn tinker nu ander half jaar recreatief. Ze is afgelopen mei 7 jaar geworden. Nu ben ik sinds maart begonnen met het dressuur matige aanrijden van mijn tinker. Ze pakt alles goed op en is daardoor soms ook iets te enthousiast. Ook bij ons is de galop nog erg moeilijk. Links om springt ze goed aan, alleen valt ze er nog wel eens uit. Rechts om is erg moeilijk voor haar ze springt namelijk steeds links aan. Hier wordt dus nog hard aan geoefend. Ook het lopen op haar eifeneigen benen is nog erg lastig. Ze zoekt nog erg veel steun aan de bakrand.

Ik hoop met haar in het binnen seizoen te starten in de B.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:49

Welkom :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:17

Hey, mag ik me ook melden? Ik weet niet of wij überhaupt ooit gaan starten, zou wel leuk zijn natuurlijk maar ik orienteer me nu wel een heel klein beetje :) Dus lezen wat jullie meemaken zal vast al leerzaam zijn :o

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:30

Ik kom mij ook melden! Ik rijd op dit moment Jordy van Supertje, voor sommige een oude bekende denk ik :)
Wij gaan dit jaar ook van start in het L1 tussen de paarden :D !

Gister hebben we een proefgerichte clinic gereden. Het was de vierde keer dat ik hem reed en het viel me niet tegen.
Dus we gaan de startkaart aanvragen en gewoon vast beginnen.

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:17

Gezellig, welkom alledrie

Sterre en ik gaan volgende week weer twee dagen starten.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:55

Leuk! Nu wel beide dagen paard en niet eentje alleen pony? :P
Wat starten jullie?

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:07

Haha, ja nu twee dagen tussen de paarden :D . We zijn in maart voor het eerst gestart en rijden in de B. We hebben nu 4 wedstrijden gereden.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:52

Haha goed zo! Hoeveel winst hebben jullie al binnengehaald?

Wij mogen gelukkig de B overslaan, omdat ik al is M2 ben gestart.

Henderike_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:15

Hallootjesss Allemaal,

Deze zomer ga ik met mijn tinker naar Texel op vakantie. En dan voor de eerste keer langs het strand. Zowel mijn 1e keer met haar als Jill haar eerste keer.

Gaan jullie ook nog leuke dingen doen met jullie pony´s- paarden in de zomer.

Groetjess... :+:

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:24

Nope, hier juist nu de tijd om alles hard aan het werk te zetten vanwege de vakantie periode.
Dus mijn Tinker dames worden juist nu extra aangepakt om weer puntjes op de i te zetten ( twee merries lopen hier in de lessen mee, altijd goed voor frustraties van mijn kant natuurlijk met rijden :+ . Nu eindelijk de tijd om die twee ook mee te pakken om ze weer soepel te maken en op niveau te houden) en mijn wedstrijdmerrie zijn we flink aan het trainen om in het L1 te knallen straks eind juli.

Inmiddels 1 keer redelijk spontaan gestart in het L1 in Leusden ( in de B hadden we op 1 dag 5 winst, dus vreesde dat we de 30 te snel zouden aantikken, dus de derde concoursdag omgezet)

Gelijk 3 winst gereden daarin en 1e plaats :=
bizar blijft het hoor, met Arwen had ik dit nooit, terwijl die vaak net zo netjes liep. Bouw en beweging zorgt wel echt voor veeeeeeeel extra punten ben ik inmiddels allang achter...

Maar goed, ook met Elke blijf ik doelen stellen, ongeacht dat die dan maar achtelijk hoog moeten zijn.
maar als ik denk wat we kunnen behalen met gerichte training en het kennen van de proef, kan dat ook extra knallen worden natuurlijk!

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:59

nu 5 winstpunten, het is nog zo verschillend hoe de proeven gaan. ene proef gaat lekker en de volgende kan ik helemaal verprutsen. vooral dan op de galop. het is echt even zoeken voor ons hoe we het prettigste losrijden en hoelang.
heerlijk als je de B mag overslaan, ik dacht altijd dat dit pas mocht als je een punt in het Z had gereden.

ja jullie gaan echt lekker cynthia :j

ik ga de komende tijd wel proberen wat meer wedstrijden te rijden. en over een paar weken ga ik met Sterre een weekje logeren bij een vriendin.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:05

In het begin zijn jonge paarden ook super onstabiel natuurlijk. Dus dat het ene concours beter gaat dan de ander, is denk ik voor de meesten een bekend probleem. Lekker km's maken, dan komen die laatste 5 vanzelf

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:49

Nou mijn vetzak is nog lang niet zo ver :') die komt zaterdag pas terug van het inrijden.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:56

Hier staat de zomer ook in het teken van trainen en wedstrijden :D en tussendoor nog wat lol met je knol natuurlijk :))

Zo dan ga je lekker Lowara! Die L1 ben je dan zo wel door. Rijd je alle klasses door tot het eind?

deb_tink .. dat gaat ook lekker! Ik heb ook de verwachting dat we de ene wedstrijd heel goed gaan en de andere minder, maar dat heeft meer te maken met een tikkeltje eigenwijze tinker die zomaar kan beslissen dat hij het zat is :+

Ik dacht ook dat dat pas mocht als je 2x Z bent, maar het schema op de KNHS-site laat zien dat als de ruiter M2 is en het paard niks of B dan mag de combinatie kiezen of ze beginnen in de B of L1. Nouuu, dan sla ik de B met dit paard graaaaagg over haha!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:34

PartoutZ schreef:
Hier staat de zomer ook in het teken van trainen en wedstrijden :D en tussendoor nog wat lol met je knol natuurlijk :))

Zo dan ga je lekker Lowara! Die L1 ben je dan zo wel door. Rijd je alle klasses door tot het eind?

deb_tink .. dat gaat ook lekker! Ik heb ook de verwachting dat we de ene wedstrijd heel goed gaan en de andere minder, maar dat heeft meer te maken met een tikkeltje eigenwijze tinker die zomaar kan beslissen dat hij het zat is :+

Ik dacht ook dat dat pas mocht als je 2x Z bent, maar het schema op de KNHS-site laat zien dat als de ruiter M2 is en het paard niks of B dan mag de combinatie kiezen of ze beginnen in de B of L1. Nouuu, dan sla ik de B met dit paard graaaaagg over haha!

Dat mag zelfs al als je M1 + winst bent geweest , de B overslaan.

2x Z met winst = verplicht B overslaan. Die mag ik dus niet meer rijden en zodoende pas startpas als ze 5 zijn.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:13

Ohh zo zat dat met die 2x Z :)

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:18

ahh , zelfs al vanaf het M1. das best relaxt.

Ik vind de B echt geen leuke klasse om te rijden, maar, zoals we nu rijden is het wel goed dat we hem doorgaan. tegen de tijd dat we naar het L kunnen zijn we er ook klaar voor en hebben we wat ervaring opgedaan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:20

Leonoor schreef:
PartoutZ schreef:

Dat mag zelfs al als je M1 + winst bent geweest , de B overslaan.

2x Z met winst = verplicht B overslaan. Die mag ik dus niet meer rijden en zodoende pas startpas als ze 5 zijn.

Oh vamaf het M mag het al? Goed om te weten. Ik ga binnenkort een kwpner starten en heb de schurft aan de B :')

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:25

B is saai :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:28

Vorige zomer reed ik mijn ene merrie in het M1, en moest direct na die proeven twee A proefjes zonder galop rijden met de andere merrie.
DAT was pas saai toen, heb zelfs blij tijdens de proef zitten zwaaien naar een bekende omdat het zolang duurde voor ik iets moest doen :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:00

Ik vind de B leuker dan de L1 en L2 hoor, dat constante gewissel van lichtrijden/doorzitten, vreselijk :+